Motorrijden en RSI?

Sandertje

MF'er
27 nov 2001
48
0
Amersfoort
In mijn omgeving zijn een aantal mensen die last hebben van RSI (ok, ikzelf ook een beetje...). Nu vroeg ik me af of er hier op dit forum mensen rondneuzen die last van RSI hebben en ook motorrijden. En wat zijn jullie ervaringen daarmee. Sjezus, ik lijk wel een spycholoog...
 
Geen last van RSI gelukkig, maaruh om te voorkomen dat ik teveel ga computeren ga ik ook vaak motorrijden, even wat anders dan tikken :)
Maar volgens mij gebruik je wat andere spieren in je arm voor het motorrijden, dus weet niet of je er veel last van zou krijgen, misschien bij het inknijpen van je rem of koppeling?
 
Ja, heb ook (beginnende) RSI helaas.

Merk je overal mee, als je veel kracht zet met je arm. Ik heb het in mijn bovenarm, niet in de pols...klotezooi :(
 
Heb er bij vlagen ook last van, momenteel gaat het wel weer goed maar soms echt dagen een zeurende pijn in m\'n arm.

Doorbloeding is wel slecht, mijn rechterhand/arm is altijd kouder dan links.
 
Zelf heb ik op de lesmotor af en toe een lesuurtje waarbij ik vrij veel last van mijn linkerhand heb. Ik vermoed dat het nog een soort verkramping is die overgaat als je meer \"gewend\" bent, maar ben wel benieuwd hoe dat verder gaat... Hoop dat het niet erger wordt.
 
Zelf heb ik op de lesmotor af en toe een lesuurtje waarbij ik vrij veel last van mijn linkerhand heb. Ik vermoed dat het nog een soort verkramping is die overgaat als je meer \"gewend\" bent, maar ben wel benieuwd hoe dat verder gaat... Hoop dat het niet erger wordt.

Ik denk dat je die koppeling flink moet inknijpen, en dat je daarvan last hebt als je het niet gewend bent. Had ik volgens mij ook in het begin. Dus gewoon die hand laten wennen...
 
ik kreeg op een gegeven moment ook erge last van mijn elleboog, met name na een serie wheelies.

waarschijnlijk hikte ik kwa muisgebruik tegen rsi aan en hebben de wheelies de boel versnelt.

door een GOEIE fysio ben ik er vanaf (de eerste kon alleen maar met van die elektrische stroomstoten werken, waardeloos :j ).

tgekke is dat ik nu na een wheelie-sessie soms wat last heb van mijn linkerelleboog, en dat heb ik ook als ik een flink stuk (30-50km)op mijn ATB gefietst heb...

rare dingen, ellebogen....
 
Geen last van RSI, vraag me ook af dat wat jullie beschrijven wel RSI is, iedereen heeft wel een zwakkere plek.
Zelf krijg ik na lang rijden last van me schouder, maar dat had ik al toen ik 18 was, en nu nog,ook soms me pols, maar volgens mij heeft het weing met RSI te maken.
Wel een zware hernia gehad, ben gewoon blijven motorrijden, 3 1/2 maand thuis gezeten, kon niets doen, maar toch af en toe een heel klein stukkie gereden, hooguit tien minuten, langer ging niet, maar mentaal had ik het gewoon nodig.
 
In mijn omgeving zijn een aantal mensen die last hebben van RSI (ok, ikzelf ook een beetje...). Nu vroeg ik me af of er hier op dit forum mensen rondneuzen die last van RSI hebben en ook motorrijden. En wat zijn jullie ervaringen daarmee.

Kheb RSI.. Geen last van elleboog, maar wel van de spier in mijn onderarm.. ( tintelende vingers, kramp enz enz.) Tevens regelmatig last van mijn schouder. ( dit alles trouwens rechts.) gelukkig met motorrijden niet echt verschrikkelijk veel last van.
Kmerk het vaak pas als ik terug kom van een dagje sturen... En het knijpen in de rem wordt stiekum moeilijker... ( en dat is niet echt veilig.)
 
Heb RSI gehad, not funny die k..zooi :(
gebruik nu zeer regelmatig een Powerball (nanosecond). Wordt veel door klimmers gebruikt om spieren onderarm te trainen tegen verzuring.
Geinig ding, plastic omhulsel met daarin een soort vliegwiel wat je dmv pols/onderarm bewegingen op gang dient te brengen. Eenmaal op gang gaat het wieltje dus door je bewegingen een steeds hoger toerental draaien en wil het ook door de middelpuntvliegendekracht uit je hand weg.
Gevolg je bent aan het draaien/knijpen en tegenhouden tegelijk. Uiteindelijk gevolg voor mij... geen rsi gevoeligheid meer :)

C.U.


:j
 
Als je die klachten meer dan incidenteel hebt wel meteen naar de dokter gaan en laten doorverwijzen naar een fysio.. heb ik zelf ook gedaan en heb er veel aan gehad. Heb er nu nog last van maar ik kan gewoon nie stoppen met die kut computer })
Je leert dan in elk geval hoe je je houding goed kan krijgen en hoe je het zoveel mogelijk kan voorkomen. (beeldscherm hoog zetten, goede stoel/tafel etc.)
Ik heb ook wel eens last met koppeling inknijpen tijdens het lessen maar dan zet ik \'m in z\'n vrij..
Het maffe is dat je nergens last van hebt soms maar dat als je gaat karten (om maar eens wat leuks te noemen) je de volgende 3 dagen met pijn rondloopt. Echt ellendig.. ben blij als ik een motor heb om m\'n tijd anders te besteden :+

P.S: nog 1 dingie.. het helpt ook als je 1 keer in de week naar een sportschool gaat. Tis een hele stap voor een typische niet sporter zoals ik maar ik vind het zowaar leuk tegenwoordig

P.S2: er zijn ook een aantal sites met goede tips, zie google.com :}

edit: repetitive strain injury, dus als je echt heeeel veel rukt kan je ook wel rsi krijgen idd 8-)
 
Laatst bewerkt:
P.S: nog 1 dingie.. het helpt ook als je 1 keer in de week naar een sportschool gaat. Tis een hele stap voor een typische niet sporter zoals ik maar ik vind het zowaar leuk tegenwoordig

P.S2: er zijn ook een aantal sites met goede tips, zie google.com :}
Kijk Bogarde, je kan het ook gewoon \"naar de sportschool gaan\" noemen.
 
En 1 keer per week, waar staat dat voor dan?
Ja, da\'s gewoon veel te weinig natuurlijk; krijg je nooit eelt op je knuisten. Maar natuurlijk komt niet iedereen er zo rond voor uit als jij. ;) Overigens is er, qua vriendin, op latex-gebied tegenwoordig enorme vooruitgang geboekt. (NASA ed.)
 
Laatst bewerkt:
Valt me nog mee dat m\'n lul nog geen RSI heeft.

PS Bogarde ; van rukken krijg je wel RSI, vraag maar op Tweakers ;) Gelukkig ben jij nog te jong om dat te weten :) Vraag me af na je post over dat je er geen rsi van kreeg, of je wel het verschil weet tussen lego en vrouwenborsten...
nee? Ga dan maar weer gauw verder spelen met je lego :)
 
Valt me nog mee dat m\'n lul nog geen RSI heeft.

PS Bogarde ; van rukken krijg je wel RSI, vraag maar op Tweakers ;) Gelukkig ben jij nog te jong om dat te weten :) Vraag me af na je post over dat je er geen rsi van kreeg, of je wel het verschil weet tussen lego en vrouwenborsten...
nee? Ga dan maar weer gauw verder spelen met je lego :)

Volgens mij is JK blij dat die niet meer de jongste is hiero. Wat scheelt het met Bogarde??
2 maanden??
 
Heb soms wel eens last van mijn linkerpols (ben rechts, dus ik heb ook geen vriendin met rechts) als ik gitaarspeel, volgens mij heeft dat ook te maken met op je stuur leunen.
 
Moet geloof ik toch maar eens naar doktor. Zeurende pijn in linker schouder en hand. Iets zwaars tillen gaat niet. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan