Motorrijden en sanitaire noodstops

Menso

MF veteraan
8 okt 2012
1.977
764
122751703_148152367015224_1908241183080887722_n.jpg


Wie kent het niet? Nog tientallen kilometers te gaan en het gevoel is onmiskenbaar. Autorijden telt niet - daarom heb ik altijd een rol toiletpapier in het dashboardkastje liggen. Motorrijden is andere koek - Vooral wanneer je bij een tankstation stopt dat geen toilet heeft.

Een aantal jaar geleden ben ik met een Motor-forum groepsrit meegereden, om vervolgens ergens op een dijk genoodzaakt te moeten stoppen en in de berm te moeten piesen. Ik vond het erg grappig, de omwonenden konden het niet waarderen. Tja. Kan ik ook niets aan doen.

Maar deze situatie in het bijzonder wat mij is overkomen.

Ik was in Engeland op weg naar de haven in Harwich om de pont te pakken naar Hoek van Holland. S'avonds Guinness en kebab uiteraard. De pont zou vertrekken om 08:30u en aangezien ik eerst 80km moest afleggen vanaf Bishops Stortford was ik na een gebrekkige nachtrust in alle haast vergeten naar de plee te gaan voordat ik op pad moest. Kom ik vervolgens netjes op tijd aan, is de pont vertraagd. Kon nergens een lavatory vinden - iets met een geautomatiseerd inchecksysteem door de douane. De druk begon toe te nemen.

Eindelijk binnen. Hutje reserveren en motorpak uit.

ETvhr-MWkAAizNU.jpg


127187912_3558684977512058_39992302618112868_n.jpg


Hoe gaan jullie hier mee om? Heeft iemand er een succesvolle routine van gemaakt om op de troon te zitten voordat je opstapt? Wat doe je als je onderweg ineens Plan B moet inschakelen?

Of erger nog, in de file staat?
 
Ik heb last van een chronische darmaandoening, wat altijd op ongelegen momenten zichzelf kenbaar maakt. Mijn klachten zijn dat als ik eenmaal de drang heb om naar de wc te moeten, ik ook echt binnen afzienbare tijd op de wc moet zitten. Dit gaan gepaard met krampen en pijn in de darmen/buik.
Ik moet echt letten op wat ik de avond van te voren eet, de hoeveelheid, en hoe vroeg ik op sta en m'n eerste bakkie koffie ('gedwongen') drink. In Nederland rijdend heb ik daar niet heel veel problemen mee, genoeg tankstations te vinden en ik rijd vaak vooraf bepaalde routes dus dan spiek ik even waar er voor koffie gestopt wordt en probeer ik daar naar de wc te gaan.

In het buitenland op vakantie verergert dit meestal wel, ook al let ik meer op wat ik eet en drink, toch ervaar ik meer symptomen van de aandoening (lees: ik moet echt veel vaker naar de wc om te kakken) Ik probeer in deze gevallen gewoon elke mogelijkheid dat er gestopt wordt, naar de wc te gaan, al is het dan alleen maar om te bevestigen dat ik niet 'hoef'.

Ik heb wel eens meegemaakt dat er echt een noodgeval was, ik echt NU naar de wc moest, en we met een groep dwars door Diekirch reden. Ik wist dat ik het naar het hotel niet ging redden, ben toen met een lichtelijke noodgang door dat stadje heen gescheurd om maar een wc te vinden, wat gelukkig snel een pompstation bleek te zijn.. Uiteraard pas na het halen van de sleutel aan de kassa, waar je pas achterkomt na dat je drie keer aan de deur hebt staan trekken... :')
Snel terug naar buiten, jas en broek uit geslingerd (leve onderkleding :')) laarzen weer aan en snel op die pot gaan zitten.

Om op je vraag terug te komen over het plan B: In mijn geval is dat weten waar ik heen ga, en echt opletten wat ik met eten/drinken doe rondom het moment van motorrijden..
 
Laatst bewerkt:
Als ik tijdens het motorrijden écht moet pissen, zoek ik een boom of struik op.

Schijten...

Afgelopen 5 jaar...

Een keer voor 20% in de broek gescheten, de overige groen-gele spuitpoep in de berm, naast de auto en in het zicht van andere weggebruikers. Vervolgens nog in een helse stank 25 minuten moeten rijden totdat ik thuis was.

en...

Een keer met de auto 's avonds op de terugweg van een dagje uit met het gezin, de vluchtstrook op moeten zoeken. De kleffe en vette hap die ik een uur daarvoor bij de Mac had gehaald, besloot dat het tijd was om binnen nu en eergisteren mijn lichaam weer te verlaten.

Ondergetekende hing binnen no time met 1 hand aan een boomstam een sloot vol te kakken. Ditmaal uit het zicht, dat dan weer wel.
 
manopmotor heeft heel wat schoon te maken als hij een buidel heeft zoals op zijn foto,
of zijn vriendin die de tweeling toch al in de handen heeft.
 
Dan heb je wel een probleem.
Motorbroek (leer) is ook niet makkelijk op je knieën te krijgen.

Ben in de gelukkige positie dat ik elke ochtend Kluivert uit de selectie kan zetten :+
 
Ik heb last ... moment van motorrijden..

Ik herken me in jouw verhaal, ik "check" ook vaak bij stops of ik niet toevallig moet. Bij mij gaat dat ook nog gepaard met "zoals het potje thuis kakt, kakt het nergens"-idee. Op mijn laatste vakantie veel smerige toiletten tegengekomen en dus begon zich langzaamaan eea op te bouwen.

Dan opeens, op een bewolkte zondagmiddag in Wales, kwam ik bij een tankstation/winkeltje. Ik moest even afwateren en bij voorkeur ook een blik soep oid scoren (supermarkten op zondag in NL zijn een luxe). Anyway, ik kom op het toilet: een grote, goedgepoetste ruimte met een dubbele deur tot de winkel. Drie koppen koffie eerder die dag bemoedigden de roep der natuur en zo geschiedde.

Een bruine jongen nam plaats in de toiletpot. Dit was een exemplaar waar je u tegen zegt. Vele malen heb ik geprobeerd het gevaarte weg te spoelen. Het papier spoelde er vrolijk om heen, maar die bruine titaan bleef stoïcijns liggen. Tot overmaat van ramp was geen borstel of ontstopper aanwezig. Toen ben ik maar heel snel weggereden :')
 
Vroeger veel last gehad van krampen en met als gevolg ongelukkige momenten. Nu sinds geen vlees, kaas en boter nergens last meer van .
In de morgen bij de derde slok koffie is er even een spoedje en kan de hele dag met een gerust hart op pad.
De rest doen we tegen een boom buiten de bebouwde kom.👍
Grappig topic ,.....
 
Ik als vrouw zijnde moet wel altijd een tankstation opzoeken en dat vind ik ook wel vervelend. ( vooral met de gedachte als ik off road rij en daarna eerst het pad helemaal af moet voor een tankstation) Ik zat al te denken om maar gewoon een 500 ml fles voor mn plasgat te houden.. Maar moet ik alsnog de bosjes opzoeken en de opening er goed voorhouden. _O-
 
Fles?? Het is nogal biologisch afbreekbaar, dus als je toch "iets" tussen de bosjes doet zou ik het gewoon de grond in laten lopen. Gewoon de zelfde richting op als wanneer ik als niet-vrouw dat "iets" tegen een boom deponeer zeg maar ;)
 
Tijdens offroad hurkt mijn vrouw gewoon ergens in de bosjes en als ik moet poepen doe ik dat ook. Heb altijd wat tissues bij me die daarna in een afsluitbare zipzak gaan en bij de eerste afvalbak achtergelaten worden.
 
M'n vrouw heeft zo'n plastuitje geprobeerd, dat beviel haar prima.
Mij ook, aangezien ik niet met 250+ naar de eerstvolgende pomp in Duitsland moest kachelen omdat ze -NU- moet.



Ben zelf polder piloot / chauffeur.. Hele dagen op pad.
En met die corona gekte mag je bijna nergens meer naar de plee in *mijn werkgebied*

Standaard keukenrol in de auto , en een schamelkar ..
Het boeit me dus helemaal niks , hup , dissel boven dat slootje en even de frisse wind over de billen laden waaien.
 
Ik als vrouw zijnde moet wel altijd een tankstation opzoeken en dat vind ik ook wel vervelend. ( vooral met de gedachte als ik off road rij en daarna eerst het pad helemaal af moet voor een tankstation) Ik zat al te denken om maar gewoon een 500 ml fles voor mn plasgat te houden.. Maar moet ik alsnog de bosjes opzoeken en de opening er goed voorhouden. _O-
bol.com | Portable Female Women Urinal Urination Toilet Silicone Urine Pee Device Funnel Camping...

Het is 2020 nu kun jij ook een mannetje zijn. :+
 
Fles?? Het is nogal biologisch afbreekbaar, dus als je toch "iets" tussen de bosjes doet zou ik het gewoon de grond in laten lopen. Gewoon de zelfde richting op als wanneer ik als niet-vrouw dat "iets" tegen een boom deponeer zeg maar ;)
Het is nog best wel lastig om niet op je broek te pissen. xD
 
Tijdens offroad hurkt mijn vrouw gewoon ergens in de bosjes en als ik moet poepen doe ik dat ook. Heb altijd wat tissues bij me die daarna in een afsluitbare zipzak gaan en bij de eerste afvalbak achtergelaten worden.
Hoe dan..... Want, ik plas altijd tegen mijn broek aan. Ik zal wel te hard plassen of zo _O-
 
M'n vrouw heeft zo'n plastuitje geprobeerd, dat beviel haar prima.
Mij ook, aangezien ik niet met 250+ naar de eerstvolgende pomp in Duitsland moest kachelen omdat ze -NU- moet.



Ben zelf polder piloot / chauffeur.. Hele dagen op pad.
En met die corona gekte mag je bijna nergens meer naar de plee in *mijn werkgebied*

Standaard keukenrol in de auto , en een schamelkar ..
Het boeit me dus helemaal niks , hup , dissel boven dat slootje en even de frisse wind over de billen laden waaien.
Plastuitje nog wel een idee ja, om een richting op te kunnen zeiken.........
 
Deze ook gekocht toen alle wc's onderweg wegens corona gesloten waren: werkt geweldig!!! Hoort nu bij mijn standaarduitrusting in motor🙂
Vreselijk eigenlijk die dingen. Maar, je moet wat !!!! Eten en drinken is allemaal mee te nemen. Maar, plassen is ( of was ) altijd een issue.
 
Heb me kapot gelachen om deze thread tot nu toe.

Op de motor heb ik tot nu toe bar weinig verhalen over hoge nood. Het was een stuk erger in de 10+ uur autoritten naar onze zomervakantie bestemming toen ik onder de 10 jr oud was... _O-

Keep 'em comin'!
 
Naja.. d'r was die keer dat ik hier achterin de polder even op m'n gemakje op de dissel zat..
( netjes ingedraaid.. geen mens die me kon zien.. was ook geen mens )

Al had ik dus even niet bedacht dat die boer , op z'n trekker, die het ploegen was.. sneller was , of ik te langzaam kakte..


Och, en je denkt dat die boer zelf maar huis rijd als ie 10km van z'n hof het ploegen is ?
.. echt nie ...


Of die keer dat die toeristen op de fiets langs kwamen, in fucking idioot - achterafiestanie ..
Ik hoor ze komen.. ( duitsers .. )
De enige die daadwerkelijk tussen de voorwagen en de aanhanger doorkeek was mutti.

Die ogen , een blik die je niet snel vergeet. en de tekst ... " er kackt ! "



T is maar poep hoor :)
 
Als ik tijdens het motorrijden écht moet pissen, zoek ik een boom of struik op.

Ik ben zakelijk veel onderweg, veelal in het buitenland en doorgaans is die boom vinden geen probleem.
Behalve vorige week... ...in Friesland onderweg.... Een groot weiland.........geen boom te vinden. De volgende keer als ik naar dat weiland moet neem ik een opzetkerstboom mee, voor het geval dat ik weer moet.
 
Hoe gaan jullie hier mee om? Heeft iemand er een succesvolle routine van gemaakt om op de troon te zitten voordat je opstapt? Wat doe je als je onderweg ineens Plan B moet inschakelen?

Of erger nog, in de file staat?

Ik heb normaal gesproken gelukkig genoeg controle over mijn sluitspier om het gewoon op te houden tot ik iets tegenkom. Zelfs bij hoge nood kan ik het nog wel een halve dag ophouden. In het geval van een voedselvergiftiging ofzo, tja de berm dan. Gelukkig niet mee hoeven maken.
 
Mooi topic. Als ik moet, dan moet ik. Lastig is alleen dat als ik kan, dan hoef ik niet.

Vorig jaar gehad. Gelunched in een Frans restaurant, voelde al de hele ochtend lichte aandrang dus daar op de pot gaan zitten zonder resultaat. Eten op, weer op de motor gestapt en een kwartier later begint het te borrelen. Nog een kwartiertje doorgereden, maar nee, dit werd niet minder. Snel een zijweggetje ingereden, motor langs de kant gezet, het struikgewas ingelopen, broek omlaag en hangend aan een hekje knalde de zooi eruit. Er verspreidde zich direct een paddenstoelwolk en het gras viel plat neer. Ik wist niet dat kakken zo fijn kon zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan