Motorrijden gevaarlijk?

Eehhh.... eigenlijk moet dat dus WEL.... Zo lullig he...."Ach er zal toch niks liggen".... "KøT!!!".... *schraap*....

Er kan altijd wat liggen of (bij blinde bochten) wat staan...
tja, daar hou ik me dus niet minder mee bezig, anders rij ik niet prettig :)


[edit]voordat ik wordt uitgemaakt voor kamikaze rijder...[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Motorrijden brengt zeker een (verhoogt) risico met zich mee...

Maar ach, fietsen, lopen, zwemmen, autorijden, in de trein zitten, zuipen, wippie maken en eigelijk dus leven op zich brengen ook risico's met zich mee!

Persoonlijk rijd ik een blinde bocht zoals baksteen zegt, een overzichtelijke bocht neem ik door de regel wat sportiever.

:] Have fun on the road! :]
 
Oke dank allen, heel helder allemaal! :)

Het is idd zo dat mensen het vertellen als ze een ongeluk krijgen en als je 10000 km rijdt zonder gevallen te zijn dat niemand daar over vertelt, maar meer als normaal wordt ervaren.

Ps even iets anders ik moet een bocht maken met trekkende motor, maar heb vaak het gevoel dat ik dan te snel de bocht neemt ook al zit ik in zijn 2. Hoe dit op te lossen ;)
 
Meer afremmen voor de bocht, klaar in zijn 2 met licht trekkende motor in de bocht en dan eind vd bocht gasgeven eruitrijden. Als je genoeg afgeremd hebt voor de bocht dan kan je meer trekken in de bocht zonder dat je meteen te hard rijdt.

Rustiger de bocht ingaan totdat je je prettig voelt met hogere snelheid in de bochten.
 
Tja,.....

Rij ook nog maar 5 maanden en idd ge moet goed opletten....

Niet alleen op kiezel op praktisch alles.

Moe zeggen als ge zo uw achterwiel voelt wegslippen den eerste keer,schrikt ge wel ff ;)

Nie snel rijden door de bocht kan ook....
Maar da lukt mij moeilijk,nen moto nodigt uit om rap te rijden...das mijn mening daarover hé ;)
ik vind het onzin als mensen met een dialect gaan schrijven..................... praten oke maar schrijven.........

dat in mijn mening he!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Oke dank allen, heel helder allemaal! :)

Het is idd zo dat mensen het vertellen als ze een ongeluk krijgen en als je 10000 km rijdt zonder gevallen te zijn dat niemand daar over vertelt, maar meer als normaal wordt ervaren.

Ps even iets anders ik moet een bocht maken met trekkende motor, maar heb vaak het gevoel dat ik dan te snel de bocht neemt ook al zit ik in zijn 2. Hoe dit op te lossen ;)
om ook positieve dingen te vertellen: heb nu 70000 km gereden zonder ongelukken op de openbare weg. :)

Om voor je gevoel beter de bocht te nemen zou ik idd iets rustiger de bocht insturen. zoals hierboven al werd gezegd :)
 
Zolang je jezelf aan de snelheidsregels houdt kan er helemaal niets gebeuren tijdens je motorritten. Als je daarentegen 1 km te snel rijdt dan is een ongeluk onvermijdelijk, niet alleen dat, omdat je alle overstekende kindjes doodrijdt moet de politie onmiddellijk je rijbewijs en je motor in beslagnemen.
 
Blijven opletten, en de snelheid die jij rijden wilt aanhouden.. :Y
Als dat - na het behalen van je rijbewijs - iets lager ligt dan de maximum snelheid, maakt dat niet zo veel uit..

Veel veilige km's toegewenst! :]
 
ik vind het onzin als mensen met een dialect gaan schrijven..................... praten oke maar schrijven.........

dat in mijn mening he!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is geen dialect, dat is Vlaams :P

Aan Henk,
Zorg dat je motor technisch in orde is, want ook hier kan het soms misgaan. Heb zelf onlangs een schrikwekkende slipper gehad door een vastlopend blok. KLEintje haar blokske is vastgelopen :-o :o
Dus goed onderhouden en als je twijfelt laten kijken door een bekwaam technieker.
Het forum techniek ook maar regelmatig lezen.
 
Soms kun je de rotzooi op de weg wel voozien, zoals in Groningen b.v. tijdens de bietencampagne, of als er veel agrariers druk zijn met hun tractoren, dan kan er gauw rotzooi op de weg liggen, en zul je wat voorzichtiger moeten zijn. In heuvels of bergen is er ook altijd kans op troep op de weg na een regenbui, vooral op de kleinere weggetjes.
Maar verder kan er ook net na de bocht een obstakel stilstaan, kun je niet altijd (of altijd niet) van te voren inschatten.
Hierboven staan al heel wat nuttige tips: bocht ruim inzetten, zodat je een groter weggedeelte kunt overzien is een hele goeie. Snelheid (beetje) aanpassen aan de situatie is er ook een: als er b.v. veel bomen langs de weg staan is het minder makkelijk te zien wat er achter de bocht op je loert..(pas op! overstekende bomen).
Maak jezelf niet bang, het valt in de praktijk allemaal heel erg mee.
Gewoon plezier beleven aan het rijden, je leert vanzelf om ontspannen te rijden en toch op te letten.
En als je dan toch een keer die spijker in je achterband krijgt heb je pech, dan vlieg je. Is mij een keer gebeurd. Dat, en een domme koekblikker, zijn m'n enige 2 ongelukken in inmiddels 33 jaar motorrijden. En ik heb ze allebei overleefd (schreef de zombie).
Groeten,
Eduard.
 
Hoi allen,

Even voorstellen!
Mijn naam is Henk ben 27 jaar en ben aan het lessen voor mijn motorrijbewijs, mijn theorie heb ik al gehaald dus nog 2 te gaan ;)

Nu zit hier al een tijdje op het forum te lezen en kom al een aantal topics tegen over ongelukken met de motor, dat is verder niet vreemd, immers met de auto kun je ook een ongeluk krijgen.
Alleen als ik hier zo kijk, komt het ook vaak door bv olie, steentjes, kiezels op de weg.
Iets wat je dus niet echt zelf in de hand kan houden.
Je komt 5 keer voorbij bocht X, maar de 6de keer kan er ineens grind op de weg liggen en kun je zomaar in de berm belanden.

Wat zijn jullie visies hierover?

Waar het mij omgaat is dus, dat al rij je nog zo veilig en houd je je normaal aan de snelheid, je nog een ongeluk kan krijgen dmv kleine factoren als grind op de weg.

Of blaas ik het nu teveel op?

ik zou gisterennacht zowat me nek breken tijdens een dronken fiets tocht, en viel vorige week 3 meter van me vrachtwagen af..
Hoe gevaarlijk kan motor rijden dan zijn? er kan van alles gebeuren
 
Als je alles laat wat risico's in zich heeft, dan moet je alles laten en niks doen. En zelfs dat is ook niet goed voor je! Leven is risoco's nemen, al loop je buiten op de stoep. Wie weet rijdt er 100 meter verderop wel een auto 5 km/u te snel. _O-

Gewoon rijden en zelf een beetje opletten, dan kom je al een heel eind.
 
Natuurlijk is motorrijden gevaarlijk, maar goed dat is fietsen ook. Maar aan de andere kant zelf voel ik mij vaak nog veiliger op de motor dan in m'n auto'tje (mazda 323 uit 1995). Als er een vrachtwagen/SUV van achteren hard aan komt rijden dan zit ik liever op m'n motor waarmee ik snel uit kan wijken. Heb in de auto toch altijd zo'n opgesloten gevoel dat ik nergens heen kan.
Maar goed met een motor zijn ook spannende dingen te beleven. Ben ook al eens onderuit gegaan en daarbij net tussen twee bomen door gegleden. Maar dat was ook meer door laten we zeggen jeugdige overmoed. Dan is het af en toe fijn als je zo nu en dan geluk in het leven hebt.

Verder als je goed oplet en je niet op laat jagen dan is motorrijden relatief veilige 'hobby'. En verder zoals als hier al genoeg gezegd is het leven zit vol risico's. Liever van het leven genieten dan gezond en verstandig te leven en als nog te vroeg dood gaan aan een ziekte.

Maar goed ik ben dan ook nog helemaal vrij wie weet hoe ik later over ga denken. Al kan ik mij nu geen leven voorstellen zonder motor. Het blijft toch een heerlijke hobby/verslaving.

Geniet en geef gas met mate.
 
Laatst bewerkt:
Is motorrijden gevaarlijk ?

Ja

Zelfs met járen ervaring kun je nog op je plaat gaan door idd grind, olie etc.
Óf een schele koekblikkert.

Tjah... je moet wat als hobby :+
Mooi... Dus voor eigen stommiteit hoef je dan niet meer bang te zijn? :+
 
denk relatief best veilig

Dat zei één van de slimste mensen op aarde toch ook: "Alles is relatief" (Albert Einstein)
Dus waarom maken we met z'n allen zo'n druk om alles. Leef en probeer te genieten en neem risico's (zolang je een ander en niet mee schaad natuurlijk) .
 
  1. Met rijlessen leer je hoe je het rijexamen moet halen. Motorrijden leer je pas daarna, door veel te rijden onder veel verschillende omstandigheden, en liefst op veel verschillende soorten motorfietsen.
  2. Er zijn ook cursussen om van mensen met rijbewijs betere motorrijders te maken, bijvoorbeeld de serie VRO van de KNMV. Deze cursussen zijn ook goed als opfrisser, of om een (voor jou) nieuwe fiets beter te leren kennen. Zelf ga ik binnenkort voor de 4e (5e?) keer naar een VRO.
  3. For the record: Op de openbare weg heb ik ongeveer 300.000km ervaring. In die tijd drie ongelukjes gehad, van het kaliber gebogen handels en krasjes in de lak.
  4. Mijn enige serieuze ongeluk was op de crossbaan. (Ja, serieuze crossmotor, serieuze crosskleren en serieuze crosshelm.) Ik werd voor de zoveelste keer ingehaald door m'n maten, werd pissig over mijn traagheid, kreeg een rode waas voor mijn ogen en werd wakker in het ziekenhuis met een zware hersenschudding.
 
lekker boeiend je kan ook overreden worden of van de trap afvallen.

bovendien is gevaarlijk relatief.

ik kwam laatst een mooie zin tegen

"i'm just not gonna tip-toe trough life, just to find my way safely to death"
 
Toch ook maar even reageren op de zwartste dag van mijn leven.
Vandaag is het al weer 2 jaar gelden dat ik geheel buiten schuld, bij een noodlottig ongeval betrokken raakte. Nog steeds zwaar aan het revalideren tegen vele verwachtingen in omdat er geen rekening gehouden werd met mijn absurd hoge pijngrens en doorzettingsvermogen.

Motorrijden gevaarlijk was de vraag toch ?

Wel, buiten de 20 jaar rijdens door gebracht te hebben, heb ik de afgelopen 2 jaar meer over dat soort zaken nagedacht dan in die 20 jaar samen.
Niemand snapt dan ook dat ik nog steeds zo veel bezig ben met machines die zowat mijn hele leven verwoest hebben (in hun ogen)

En daar zit dus de angel !!

Ik weet zeker dat de omgeving van iemand die zijn arm afgezaagt heeft, net zo reageerd op alles wat maar met zaagmachines te maken heeft !

Wat maakt motorrijden dan gevaarlijker dan andere dingen ?

NIETS ! want elk voorwerp kan tot moordwapen dienen zodra het anders gebruikt gaat worden dan waar het voor bedoeld is !

Bovendien zijn er factoren waar tegen je nimmer kunt wapenen.
Dat is niet direct op motorrijden te betrekken waardoor motorrijden niet gevaarlijker word dan andere bezigheden.

Motorrijden is niet gevaarlijker dan andere bezigheden.
Gelul over dat motorrijden gevaarlijker is dan koekblikrijden moet maar eens afgelopen zijn ! Als er morgen eentje de zin van het leven op geeft en in zijn koekblik stapt moet je ook maar avonturen wie en wat hij daarmee dupeerd (om maar een voorbeeld te noemen) echter dan word het dan nog steeds als een ongeval gezien |(

Kortom: niet druk over maken , dat doe ik wel ;)
 
Je loopt het minste gevaar als je gewoon thuis blijft, en dan nog liefst in de kelder. 8-)


:^ Onder de trap verstoppen wil ook nog wel eens een goede plek zijn... :+

Nee hoor.....gewoon proberen verantwoord te blijven rijden, maar dan nog kan het natuurlijk toch nog een keer fout gaan. Tsja...that's life O-)
Maar om me daar nu zo druk over te moeten maken? :N Ik rijd daarvoor veel te graag :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan