Motorrijden gevaarlijk?

Henk-E

MF'er
16 jun 2007
186
0
Hoi allen,

Even voorstellen!
Mijn naam is Henk ben 27 jaar en ben aan het lessen voor mijn motorrijbewijs, mijn theorie heb ik al gehaald dus nog 2 te gaan ;)

Nu zit hier al een tijdje op het forum te lezen en kom al een aantal topics tegen over ongelukken met de motor, dat is verder niet vreemd, immers met de auto kun je ook een ongeluk krijgen.
Alleen als ik hier zo kijk, komt het ook vaak door bv olie, steentjes, kiezels op de weg.
Iets wat je dus niet echt zelf in de hand kan houden.
Je komt 5 keer voorbij bocht X, maar de 6de keer kan er ineens grind op de weg liggen en kun je zomaar in de berm belanden.

Wat zijn jullie visies hierover?

Waar het mij omgaat is dus, dat al rij je nog zo veilig en houd je je normaal aan de snelheid, je nog een ongeluk kan krijgen dmv kleine factoren als grind op de weg.

Of blaas ik het nu teveel op?
 
Je hebt gelijk, het is heel gevaarlijk. Dat we nog steeds rijden komt omdat het zo leuk is. :]
 
Niet teveel luisteren naar de mensen hier Henk, er zitten hier niet veel echte motorrijders, zijn meest keyboard scheurneuzen :P
 
Laatst bewerkt:
:W

welkom


tja, je hebt maar 2 wielen, dus is de kans wat groter dat je "onderuit" gaat door omstandigheden op de weg.

Hier moet je niet teveel over nadenken, anders is het plezier wat het motorrijden geeft al gauw weg. Maak niet uit of je ss , chopper, sm of wat dan ook rijdt.

Gewoon lekker :]

;)
 
Heeel gevaarlijk. Ik maak van tevoren ook iedere bocht schoon. Heeft me al veel ellende bespaard.
 
Nee hoor. Ook die 6e keer echt opletten dus.

:^ zelfs al heb je eerder die bocht genomen dezelfde dag.. BLIJF opletten..

Verder kan je nog steeds onderuit gaan als je je aan alle regeltjes houd.. grind of olie hoef je niet eens een grootte hellings hoek te hebben om door onderuit te gaan..

Maar gewoon lekker rijden.. ;)
 
Hoi allen,

Even voorstellen!
Mijn naam is Henk ben 27 jaar en ben aan het lessen voor mijn motorrijbewijs, mijn theorie heb ik al gehaald dus nog 2 te gaan ;)

Nu zit hier al een tijdje op het forum te lezen en kom al een aantal topics tegen over ongelukken met de motor, dat is verder niet vreemd, immers met de auto kun je ook een ongeluk krijgen.
Alleen als ik hier zo kijk, komt het ook vaak door bv olie, steentjes, kiezels op de weg.
Iets wat je dus niet echt zelf in de hand kan houden.
Je komt 5 keer voorbij bocht X, maar de 6de keer kan er ineens grind op de weg liggen en kun je zomaar in de berm belanden.

Wat zijn jullie visies hierover?

Waar het mij omgaat is dus, dat al rij je nog zo veilig en houd je je normaal aan de snelheid, je nog een ongeluk kan krijgen dmv kleine factoren als grind op de weg.

Of blaas ik het nu teveel op?


Goede kijktechniek aanleren en nooit harder rijden als dat je kun remmen over de afstand waarover de weg vrij is en te overzien.








Niet teveel luisteren naar de mensen hier Henk, er zitten hier niet veel echte motorrijders, zijn meest keyboard scheurneuzen :P

damn... busted... -O- -O-
 
Laatst bewerkt:
Tja,.....

Rij ook nog maar 5 maanden en idd ge moet goed opletten....

Niet alleen op kiezel op praktisch alles.

Moe zeggen als ge zo uw achterwiel voelt wegslippen den eerste keer,schrikt ge wel ff ;)

Nie snel rijden door de bocht kan ook....
Maar da lukt mij moeilijk,nen moto nodigt uit om rap te rijden...das mijn mening daarover hé ;)
 
Tja,.....

Rij ook nog maar 5 maanden en idd ge moet goed opletten....

Niet alleen op kiezel op praktisch alles.

Moe zeggen als ge zo uw achterwiel voelt wegslippen den eerste keer,schrikt ge wel ff ;)

Nie snel rijden door de bocht kan ook....
Maar da lukt mij moeilijk,nen moto nodigt uit om rap te rijden...das mijn mening daarover hé ;)

t zou ook wat zijn als jij mijn mening ging staan verkondigen zeg :( :? :(
 
Je loopt het minste gevaar als je gewoon thuis blijft, en dan nog liefst in de kelder. 8-)
 
Hoi allen,
Alleen als ik hier zo kijk, komt het ook vaak door bv olie, steentjes, kiezels op de weg.
Iets wat je dus niet echt zelf in de hand kan houden.
Je komt 5 keer voorbij bocht X, maar de 6de keer kan er ineens grind op de weg liggen en kun je zomaar in de berm belanden.

Of blaas ik het nu teveel op?
als eerste: Hoi :W

Als je op de motor zit, moet je in elk geval niet constant gaan denken van: er in de volgende bocht wel eens iets kunnen liggen. Althans, dat doe ik dus nooit, ga er gewoon voor en zie dan wel weer. Gewoon vooruit kijken en de situatie inschatten, maar niet gaan nadenken wat er allemaal fout zou kunnen gaan. Als je dat wel gaat doen zit je naar mijn idee niet relaxt op de motor.

Bij mij is het gewoon verstand op 0, en lekker rijden :)
 
anticonformistische bui
Verwachting
Wisselend bewolkt en enkele buien, eerst nog mogelijk met onweer, hagel en windstoten. Zondagmiddag afnemend buiig.
zaterdag 16 juni 2007 22.35 uur
Meer verwachtingen

Kan je idd best eens gelijk in hebben :?
 
mensen schrijven over het algemeen alleen als ze onderuit zijn gegaan of schade hebben,

niet iedereen meld per dag hoeveel hij/zij schadevrij deze dag heeft gereden....
*O*

gewoon voor jezelf goed blijven kijken,
en nadenken wat je doet....
 
Oke dank allen voor de reacties!

Ik ben pas begonnen met lessen en heb nog niet echt een kijktechniek ;)
Ik hoor alleen dat ik moet kijken naar waar ik naar toewil en niet vlak voor me uit moet kijken.
Maar van ver af kun je toch nooit zien ofdat er grind op de weg ligt?

Mischien komt het dalijk allemaal vanzelf, ben nu veelste druk met schakelen, remmen met 2 remmen, kijken, koppeling en een persoon in mijn oor ;)
 
Oke dank allen voor de reacties!

Ik ben pas begonnen met lessen en heb nog niet echt een kijktechniek ;)
Ik hoor alleen dat ik moet kijken naar waar ik naar toewil en niet vlak voor me uit moet kijken.
Maar van ver af kun je toch nooit zien ofdat er grind op de weg ligt?

Mischien komt het dalijk allemaal vanzelf, ben nu veelste druk met schakelen, remmen met 2 remmen, kijken, koppeling en een persoon in mijn oor ;)
als de bocht blind is ken je het nie zien nee.. maar als het een overzichtelijke bocht is wel :+
 
Is motorrijden gevaarlijk ?

Ja

Zelfs met járen ervaring kun je nog op je plaat gaan door idd grind, olie etc.
Óf een schele koekblikkert.

Tjah... je moet wat als hobby :+
 
Oke dank allen voor de reacties!

Ik ben pas begonnen met lessen en heb nog niet echt een kijktechniek ;)
Ik hoor alleen dat ik moet kijken naar waar ik naar toewil en niet vlak voor me uit moet kijken.
Maar van ver af kun je toch nooit zien ofdat er grind op de weg ligt?

Mischien komt het dalijk allemaal vanzelf, ben nu veelste druk met schakelen, remmen met 2 remmen, kijken, koppeling en een persoon in mijn oor ;)

Dan moet je daar juist je snelheid aanpassen en altijd de buitenbocht houden.

Die race lijnen... dat zijn die gasten die op de openbare weg onderuit gaan, omdat ze door die lijn zichzelf het zicht door de bocht ontnemen.
Op de openbare weg altijd helemaal in de buitenbocht blijven (links en rechts) totdat je het hele wegverloop weer kunt overzien.

Ga je afsnijden... ben je vroeg of laat het haasje....
 
Terug
Bovenaan Onderaan