Motorrijden in de States, vraagje ?

Ja daar is ie dan......

Even een reactie mijnerzijds.....

Naar mijn bescheiden mening is het, als je voor de eerste keer overzee gaat, verstandig dit te doen via een georganiseerde motorreis....
Een beetje verstand heb ik er van omdat, zoals Powerslave al vermelde, ikzelf
als reisleider voor USA-motoreizen te Hoevelaken zón 2x per jaar met een motorgroep door het westen van de USA toer.

Grote voordelen van een groepsreis zijn buiten het feit dat alles geregeld is (motor,verzekering,bagage,hotels,parken,reservemotor,reisleiders,routes,restaurants,mooie stopplaatsen,gezellige stadjes,volgauto en alles wat daar bij hoort)de enorme gezelligheid. Niets is mooier dan heerlijk met een groep (12 tot 20 personen)door
het westen van de USA te toeren. De bakker, loodgieter, straatemaker, dokter en burgemeester gaan mee en we hebben met z'n allen maar 1 doel en dat is heerlijk rijden en 's avonds met een biertje in de pool heerlijk te lullen over alles wat motorrijden zo leuk maakt.

's morgens lekker vroeg op, we rijden vanaf 8 uur en heerlijk onbezorgd achter de groepsleider aan, wees niet bang dat je niet even je eigen tempo kan rijden want zodra er een mooie pas is waar je even voorzichtig je bochtentechniek kan bijschaven dan wordt dit over het algemeen tijdig aangegeven.
Over het algemeen zijn we naar een dag heerlijk rijden tussen 17:00 en 19:00
bij de motels om daar even te gaan eten en de pool in te duiken......

Lekker onbezorgd op vakantie gaan en alles lekker op je laten afkomen....

Stel dat je dat een jaartje gedaan hebt dan kun je altijd nog een fly en bike arrangement regelen en er zelf op los rijden. Ook dan kunnen wij je helpen met het samenstellen van een mooie route.

Als je vragen hebt hoor ik het wel.

www.usamotorreizen.com

Groeten Sky-diver
 
Ik heb het twee keer met een camper gedaan (een RV zoals ze daar genoemd worden)
Met de motor was me simpelweg veel te duur.
Als je zelf de reis wil regelen kijk eens op www.tiogatours.nl, een heel klein reisburo met bergen ervaring daar.
je moet zeker even tijd uittrekken voor san Francisco (is een geweldige stad), en de parken zijn ook mooi als je van natuur houdt tenminste. (Yosemite/Bryce canyon/Zion N.P/Mono lake/Grand Canyon), en Las Vegas is ook leuk voor 1 dagje.
Meer naar het zuiden is San Diego ook leuk, sla gerust L.A over.
Motorrijden in de zomer is in die gebieden niet leuk trouwens, ik ben maar een handvol bikers tegengekomen (Juni/Juli 2002/2003) het is gewoon te heet dan (48 graden in Vegas bijv.)
 
hmmm, het klinkt wel goed allemaal, alleen de prijzen vallen me tegen, dat het niet goedkoop zou zijn was wel klaar maar zo duur.......
 
waarom vliegen de mensen altijd meteen naar het westen toe ?
ik zou al in washington beginnen en van daar uit via MARYLAND - PENNSYLVANIA - OHIO - INDIANA - ILLINOIS - MISSOURI - OKLAHOMA - NEW MEXICO - ARIZONA - CALIFORNIA rijden.
dan zie je ook nog eens wat van de verschillende leef stijlen....de afstand is ongeveer 4200 Kilometer...


Die hokt toch in Florida als ik het goed heb? Of wel in Californie?


ik woon in Virginia...en ik rij nog wel langs de oost kust en rij nog wel eens naar west virginia en pak dan de Blue Ridge Parkway :} ....die moet je eens in je leven bereden hebben :}
 
Laatst bewerkt:
Goedkoper dan nu kun je nooit meer gaan met deze lage dollarkoers.
Als je gaat voor het land en niet perse een motor wil rijden vallen de prijzen best mee, een huurauto kost daar geen drol, een motor is achterlijk duur.
Ik denk dat als je het een beetje voordelig wil doen, je een huurauto een een tent of motel moet nemen, of een niet te grote camper huren.
Op tijd boeken kan ook veel winst opleveren, veel verhuurbedrijven geven korting op vroegboeken en in sommige periodes kan one way rental ook een leuke aanbieding opleveren, (omdat ze vaak op een plaats te veel voertuigen hebben staan die elders nodig zijn).
Ik persoonlijk zou er nooit op de motor willen rondrijden, te duur,te heet,te stoffig en onhandig om bagage mee te nemen.
Ik vond een camper ideaal, alles bij de hand (ook tijdens de lange ritten even koffie zetten of wat te eten maken), goeie airco, alle luxe, en je kunt altijd in de parken logeren op een camping.
Als je hotels of motels neemt moet je vaak toch weer een heel eind rijden voor je in de stad of een National Park bent.
 
Net ff op de de website gekeken, ziet er erg verzorgd uit, lijkt mij ook wel wat 16 daagjes usa.
Wel een mooi land, alleen jammer dat er amerikanen wonen :)
 
Twee jaar geleden ben ik met mijn meisje naar het westen van de USA geweest, alleen een vlucht + auto geboekt via Exit Reizen. Verder helemaal niets geboekt, en een tentje meegenomen. Auto huren in combi met een vlucht is helemaal niet gek duur, motor is natuurlijk mooier maar duurder en wat doe je met de bagage?

We zijn in totaal drie weken op pad geweest.

- Landing in LA, gelijk doorgereden langs Route 1 (een van de mooiste wegen van de USA), deze loopt van LA naar San Francisco, geheel langs de kust. In Santa Barbara een motelletje gepakt langs het strand. Route 1 is echt een aanrader!
- Van Santa Barbara naar San Fransisco, drie dagen in een motelletje in Fishermans Warf, de place to be aan de haven. Erg gezellig en veel lekker eten! Vergeet niet een boottocht te maken naar Alcatraz!!
- Vanuit San Fransisco naar Yosemite National Park. Tent opgezet op 4000 meter hoogte. Capmings zijn daar echt geweldig, grote plekken en ´s nachts beren om de tent. Het park is echt waanzinnig mooi, en je kunt uren wandelen zonder een mens tegen te komen.
- Vanuit Yosemite naar Sequoia National Park, ook drie dagen in de tent. Grootste bomen van de wereld...en ze zijn echt indrukwekkend! Tentplek op staatscampings kost trouwens maar 6-9 dollar per nacht!
- Door naar Death Valley. Voor mij te heet, meisje vond het heerlijk. Overdag 53 graden en ´s nachts 43 graden. Camperen mag niet omdat het te warm is. Midden in Death Valley ligt een kleine nederzetting met supermarkt en enkele lodges + kroeg. Erg leuk om mee te maken!
- Door naar Las Vegas, bizar als je aankomt rijden....midden in de woestijn een wereldstad. Moet je een keer meegemaakt hebben. Zijn er ook maar even getrouwd, en het was nog eens verdomd romantisch ook!
- Hierna naar Zion National Park. Ook erg de moeite waard. Tentje weer opgezet.
- Door naar de Grand Canyon. Een echte aanrader is een helikopter vlucht van een half uur door de Canyon, ongeveer 100 dollar per persoon. Beter dan de mooiste achtbaan en wat een uitzicht! Mooie camping met veel rust en wandelmogelijkheden.
- Terug naar Las Vegas, nachtje in een hotel daar kost door de week 30-60 dollar, en dan zit je dus in het grootste hotel aan de strip in een megasuite! In het weekend betaal je het dubbele..
- Van Las Vegas terug naar LA en daar een dag op het strand gelegen aan Santa Monica Beach.

De mooiste vakantie in m´n leven in een notendop!
 
Heb net even gekeken op de website van exit, vlucht en autohuur voor drie weken is ongeveer 550 euro per persoon. Tis dan wel geen motor maar het geeft even een indruk.

www.exit-reizen.nl
 
dit gaat al beter ;)

Zijn prijzen voor voorseizoen he? Maar dan is het daar al heerlijk weer!!!!!!

PS Heb hele goede ervaringen met exit, alles is tot in de puntjes geregeld. Geen kleine lettertjes enzo. Heb in februari dit jaar vlucht en auto geboekt bij Exit voor vakantie in Florida en wederom goede ervaringen.
 
Net ff op de de website gekeken, ziet er erg verzorgd uit, lijkt mij ook wel wat 16 daagjes usa.
Wel een mooi land, alleen jammer dat er amerikanen wonen :)



Amerikanen vallen wel mee, ze zijn een beetje overdreven zo nu en dan
maar over het algemeen erg aardig en behulpzaam....maar mischien heb
jij andere ervaringen met deze mensen.

Over het algemeen is het maar net hoe je zelf met mensen omgaat, een
positieve aktie (in dit geval lees voor aktie benadering) geeft een
positieve reactie..........Je snapt um...



Dat het wat kost ben ik met je eens, je hebt er ook heel veel voor... zelf
ben ik van mening dat als je iets doet het goed moet zijn en dat is zeker van toepassing op een reis over de grote plas....


In de zomer is het inderdaad erg warm, wel goed te doen overigens, en als
je met 50 graden door de Death Valley hebt gereden op je motor dan kun je in ieder
geval zeggen dat jij met je motor op de in theorie warmste plek ter aarde hebt gereden...........Voor de rest is het er heerlijk vertoeven in deze tijd, Vegas
is trouwens ook erg warm maar dat is weer lekker voor des avonds als we over de Strip lopen....(Het bier smaakt dan extra lekker in Ceasars/Ventian/NYNY)

Groeten en succes....
 
Wat de Amerikanen betreft......twee jaar geleden op vakantie in het westen, in februari ben ik drie weken in Florida geweest. Nu begrijp ik ook waarom de westelijke staten allemaal níet op Bush stemden en de zuidelijke wel. Ik vind het een heel groot verschil wat volk betreft. In het westen (en dan met name San Fransisco!) zijn ze allemaal veel relaxter en open, in Florida wonen de bolbuiken met bumperstickers die Amerika als de wereld zien.
 
Zelf vond ik de mensen in LA erg arrogant terwijl men in San Fransisco wel heel vriendelijk jegens touristen is.
Op het platteland was het ook erg verschillend, de vriendelijke waarschuwen je daar voor de argwanende rednecks.

Stond op een gegeven moment bij een pompstation waar ik al wist dat ik verkeerd was gereden en ik was alleen met mn vriendin op dat moment.
Vanaf dat station liep de doorgaande weg naar Phoenix, en ik moest naar Palm Springs, dat kon wel maar dan moest ik een beetje vage wel doorgaande weg over.
Bij dat pompstation werd ik door een echte "Uncle Jessie" (lange grijze baard, rode pet) gewaarschuwd voor de redneck bewoners in de dorpen waar ik door zou komen. Die zouden een beetje "off" zijn.

En dat waren ze. In het plaatsje Brenda moesten we tanken bij een tankstation met soort supermarktje waarvan de ruiten zo te zien al jaren geleden waren ingegooid met hout afgetimmerd. Onderweg daarnaar toe autowrakken in de berm die daar zo te zien al jaren stonden.
Tijdens het tanken was er niks aan de hand, afrekenen was al erg stug, maar vooruit het ging.
Op het moment dat we naar buiten liepen rijden er 2 ongure figuren in een mega pick-up langs, zien mijn motor en gooien meteen de auto om en komen terug rijden....stoppen, rijden weer langzaam verder en gooien vervolgens weer de auto om om nu nog rapper weer naar ons toe te rijden. Ik had mn helm al op en zat al op de motor. Mn vriendin was net ingestapt maar voordat ze de helm goed en wel ophad, had ik de eerste 100 meter reeds in 4.5 seconden gedaan.
Die pick up zag ik in de spiegels weer keren en vol achter ons aankomen....ben vol gas 200+ bij ze weg gereden.

Ik heb mij in de USA netjes aan de snelheid gehouden maar het rechte stuk weg vanaf de het stadje Brenda tot aan de volgende stad heb ik niet langzamer dan 180 gereden voor alle zekerheid.

Later werd mij verteld dat de kleine steden daar vol zitten met kampvolk en vervreemde vietnam veteranen die behoorlijk doorgedraaid zijn.

Volgende keer rijdt ik dus niet weer fout daarzo...
 
Ga ook eens kijken op de site van aireka of D-reizen
Hebben vaak hele leuke aanbiedingen voor Tickets naar de USA

Ik ben dit jaar zelf voor 320 eurootjes naar Toronto gevlogen en vanuit daar de states ingereden ,Tot de kust doorgereden (Boston ,Cape Cod) en via de Niagara falls weer terug.
Was al met al iets van 400 euro per week voor een full size wagen kwijt.
Je kunt voor hele leuke prijsjes in motelletjes slappen
Zijn er zat van te vinden op internet (zoek maar eens onder budget motels!)

USA is op dit moment echt niet duur
Neem niet te veel kleding mee want die kun je daar zat kopen voor hele leuke prijzen !!
 
waarom vliegen de mensen altijd meteen naar het westen toe ?
ik zou al in washington beginnen en van daar uit via MARYLAND - PENNSYLVANIA - OHIO - INDIANA - ILLINOIS - MISSOURI - OKLAHOMA - NEW MEXICO - ARIZONA - CALIFORNIA rijden.
dan zie je ook nog eens wat van de verschillende leef stijlen....de afstand is ongeveer 4200 Kilometer...ik woon in Virginia...en ik rij nog wel langs de oost kust en rij nog wel eens naar west virginia en pak dan de Blue Ridge Parkway :} ....die moet je eens in je leven bereden hebben :}

Blue Ridge Parkway... :} ... :} .. :} ...super, vooral tijdens Indian Summer

de meeste mensen willen toch naar het westen, dus ik heb geen probleem dat ze bij mij aan de deur komen.....










ik woon nog lekker in dat mooie en rustige virginia :}

Als je MF meeting organiseerd melden wij ons als eersten aan! MF AMERIKA MEETING :
- 4-tje
- Speedking
- en ik weet er nog wel 2 die dan komen ;)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan