MOTORRIJDEN IS ECHT GAAF

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
Hengelo
ik weet het ik weet het! dat hoef ik jullie niet te vertellen

maar ik heb vandaag een motor gekocht (en gisteren voor het eerst motor gereden), het is een oud ding maar ik denk dat ik m'n schakelbrommertje maar in de sloot dump (beetje overdreven maar toch).

ik heb een CB250 uit de zeventiger jaren gokocht, jullie zullen het wel niks vinden maar toch...ik vind het prachtig.

nog 3 maanden wachten voordat ik 18 wordt ;( en dan nog even een rijbewijsje halen :D
het wachten wordt steeds moeilijker maar ik moet de CB nog een beetje opknappen dus dat komt wel aardig goed uit (en hier in de buurt kan ik nog wel een klein beetje rijden maar wel voorzichtig).

EN alsof dit allemaal nog niet genoeg is ga ik zondag (als het mooi weer is) achterop op een Fazer, leuk weekje dacht ik zo

[ Dit Bericht is bewerkt door: bogarde op 2001-07-13 22:35 ]
 
ik moet nog foto's maken maar het is een uiterlijke opknapper, ziet er dus niet zo goed uit maar de motor loopt echt heel erg mooi.

ik ga binnenkort wel even foto's maken (voor en na het opknappen), mischien kan ik even een digi camera lenen van het werk (anders kan het wel redelijk lang duren voordat ik er foto's van heb.
 
ik heb een CB250 uit de zeventiger jaren gokocht, jullie zullen het wel niks vinden maar toch...ik vind het prachtig.

grote kans dat jij meer plezier hebt met je CB250 dan die figuur die een R1 koopt en een half jaar "de pijp aan maarten geeft"
 
Hehehe, 'k beleef eindeloos plezier aan me gsxrretje, maar zo'n vaag oud ding voor door het centrum te 'toeren' hier lijkt me ook wel iets.
Eneeuhhm.. zolang het omschreven wordt als motor is het altijd wel 'iets' hoor! Zeker voor de eigenaar/piloot!!
 
Hehehe, 'k beleef eindeloos plezier aan me gsxrretje, maar zo'n vaag oud ding voor door het centrum te 'toeren' hier lijkt me ook wel iets.
Eneeuhhm.. zolang het omschreven wordt als motor is het altijd wel 'iets' hoor! Zeker voor de eigenaar/piloot!!

Ik ga voor dat doeleinde mijn rd-tje dan ook gewoon weer rijdend krijgen, no-way dat die nog weggaat, strakkies gewoon een leuke brommer "voor erbij"...
 
hoe kom je erbij, motorrijden gaaf ?

dat is het meest ultime van ontspannen....
 
En nou nog er gewoon op rijden voordat je je rijbewijs hebt, en dan even lachen naar de agent als ie je aanhoud :)

Is ook leuk om een auto te kopen voor je rijbewijs. En dan iemand er mee dood te rijden ofzo.
 
En nou nog er gewoon op rijden voordat je je rijbewijs hebt, en dan even lachen naar de agent als ie je aanhoud

Is ook leuk om een auto te kopen voor je rijbewijs. En dan iemand er mee dood te rijden ofzo.

--------------------------------------------------------------------------------

Eh... :? Van je humor moet jij het ook niet hebben he?
Doe maar niet meer.
 
En nou nog er gewoon op rijden voordat je je rijbewijs hebt, en dan even lachen naar de agent als ie je aanhoud

Is ook leuk om een auto te kopen voor je rijbewijs. En dan iemand er mee dood te rijden ofzo.

--------------------------------------------------------------------------------

Eh... :? Van je humor moet jij het ook niet hebben he?
Doe maar niet meer.

Nog zo een die z'n mening al klaar heeft als gizzzzmo13.
Hij heeft een CB250 gekocht voor dat ie z'n rijbewijs heeft gehaald als ik het goed gelezen heb. Naar mijn mening is het DOM om erop te gaan rijden zonder enige ervaring op de weg. Je zou maar iemand aanrijden of doodrijden, je hebt geen rijbewijs,bent niet verzekerd enz. enz.

Het is heel verleidelijk, ik wilde ook eerder een motor kopen, maar niet gedaan. Zelfde als met een auto...

En dan zeg ik niet dat je brokken hoeft te maken, maar STEL dat het gebeurd, en er slachtoffers vallen, dan ben je gewoon goed de lul. Rij eens iemand dood of zwaargewond zonder verzekering. Dan mag je je hele leven lappen. Je kan beter iemand doodrijden dan gehandicapt rijden. Dat kost veel meer. En het beste kan je gewoon niemand aanrijden ofcourse. :)
 
Nog zo een die z'n mening al klaar heeft als gizzzzmo13.
Hij heeft een CB250 gekocht voor dat ie z'n rijbewijs heeft gehaald als ik het goed gelezen heb. Naar mijn mening is het DOM om erop te gaan rijden zonder enige ervaring op de weg. Je zou maar iemand aanrijden of doodrijden, je hebt geen rijbewijs,bent niet verzekerd enz. enz.

Het is heel verleidelijk, ik wilde ook eerder een motor kopen, maar niet gedaan. Zelfde als met een auto...

En dan zeg ik niet dat je brokken hoeft te maken, maar STEL dat het gebeurd, en er slachtoffers vallen, dan ben je gewoon goed de lul. Rij eens iemand dood of zwaargewond zonder verzekering. Dan mag je je hele leven lappen. Je kan beter iemand doodrijden dan gehandicapt rijden. Dat kost veel meer. En het beste kan je gewoon niemand aanrijden ofcourse. :)

Kap eens met bekvechten :(

En nu even wat over jouw mening:
Jij hebt het leuk over de kosten van een aanrijding. Ik denk eerder dat het mij op dat moment geen reet zal interesseren wat het kost. Ik denk dat de psychische schade aan de kant van de rijder (het slachtoffer even buiten beschouwing gelaten, die zal het voorval ook niet leuk hebben gevonden denk ik zo) veel groter is als die iemand heeft doodgereden dan als die iemand een rolstoel in heeft gereden. Ik spreek gelukkig niet uit ervaring.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-07-17 16:15 ]
 
Ik ben het absoluut eens met Dhr. Bolkestein.
Spreek (thankgod) ook niet uit ervaring. Heb slechts 1 keer een ongeluk gehad met de auto (als passagier) en vond het welzijn van iedereen toch veel belangrijker dan eventuele kosten. Denk dat ik zelf ook heel veel moeite zou hebben met een ongeluk waarbij mensen permanent letsel oplopen of zelfs sterven. Daarbij is helemaal niet belangrijk wie de schuldige is... Ook al kost het je dus geen cent, zo'n voorval verandert je voor de rest van je leven...

De verleiding om ff een klein stukje te gaan rijden is natuurlijk groot als je zo'n apparaat thuis hebt staan, maar de boetes voor rijden zonder verzekering & belasting zijn ook hoog (hoe wil je zo'n motor zonder rijbewijs verzekerd krijgen?)

Daarbij komt nog dat bestuurders die net het rijbewijs hebben over het algemeen gevaarlijker zijn... Door overschatting! Je hebt het examen met gemak gehaald, dus je kan rijden. Je springt vrolijk op je Hayabusa & waant je na enige tijd een goede chauffeur. In dit grijze gebied tussen rijden zoals je doet bij de eerste les en een goede beheersing loop je het meeste risico.

Daarbij moet ik nog zeggen dat de opmerking van JK opmerking niet erg gepast is & makkelijk verkeerd opgevat kan worden.....

Hakken op anderen is voor mij niet acceptabel binnen dit forum. Meningsverschillen uiten mag, niet iedereen is het met elkaar eens, maar dit is bedoeld als een gezellig, leuk & informatief forum. Dus niet als een plaats om rottigheid te trappen. :(

 
... En ja, motorrijden = ECHT GAAF!
Ongeacht of je een 125 cc chopper hebt, of een 5,7 liter Boss Hoss, als het fietsje bij je past heb je bergen fun!


Lekker :] is :}
 
Op 2001-07-17 15:52, schreef JK:
Nog zo een die z'n mening al klaar heeft als gizzzzmo13.
Hij heeft een CB250 gekocht voor dat ie z'n rijbewijs heeft gehaald als ik het goed gelezen heb. Naar mijn mening is het DOM om erop te gaan rijden zonder enige ervaring op de weg. Je zou maar iemand aanrijden of doodrijden, je hebt geen rijbewijs,bent niet verzekerd enz. enz.

Het is heel verleidelijk, ik wilde ook eerder een motor kopen, maar niet gedaan. Zelfde als met een auto...

En dan zeg ik niet dat je brokken hoeft te maken, maar STEL dat het gebeurd, en er slachtoffers vallen, dan ben je gewoon goed de lul. Rij eens iemand dood of zwaargewond zonder verzekering. Dan mag je je hele leven lappen. Je kan beter iemand doodrijden dan gehandicapt rijden. Dat kost veel meer. En het beste kan je gewoon niemand aanrijden ofcourse. :)

Kap eens met bekvechten :(

En nu even wat over jouw mening:
Jij hebt het leuk over de kosten van een aanrijding. Ik denk eerder dat het mij op dat moment geen reet zal interesseren wat het kost. Ik denk dat de psychische schade aan de kant van de rijder (het slachtoffer even buiten beschouwing gelaten, die zal het voorval ook niet leuk hebben gevonden denk ik zo) veel groter is als die iemand heeft doodgereden dan als die iemand een rolstoel in heeft gereden. Ik spreek gelukkig niet uit ervaring.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-07-17 16:15 ]

Tuurlijk, het is belangrijker hoe de lichamelijke en geestelijke toestand van de rijder en het slachtoffer is. Maar jullie vergeten allemaal dat als je iemand aanrijd en je niet verzekerd bent JIJ voor de kosten opdraait. En geloof me, iemand gehandicapt rijden kost je echt tonnen, sowieso smartegeld, verplegingskosten enz. enz. jullie denken dat het zo makkelijk te betalen is, maar je zal je leven lang GEEN geld meer hebben voor leuke dingen. Geen motor meer, geen mooi huis voor later (als je jong bent), geen dikke auto, niet even lekker flink op vakantie naar een ver land... al je centen gaan wel naar het slachtoffer.
Een verzekering zal het MISSCHIEN voor je voorschieten, omdat je toch niet zoveel geld zal hebben, maar je zal het allemaal cent voor cent moeten terugbetalen. En geloof mij maar dat het tonnen kan kosten !

Dus pas AUB op met onverzekerd rondrijden. Als je het te lief tegen mensen zegt luisteren ze niet, als je het wat harder zegt dan luisteren ze ietsje meer. vandaar dat ik zei dat iemaar iemand moest aanrijden. Is het niet zo dat ze mensen die met vuurwerk spelen even een rondje brandwondencentrum doen ?

En nog even wat, als jij wordt aangereden door iemand, en je bent onverzekerd, en de ander is schuldig, dan gaat de schuld toch naar jou toe, omdat je niet verzekerd bent. Hoe vaak zie je wel niet in de krant staan over aanrijdingen met of zonder letsel, waarvan 1 betrokkene geen verzekering heeft ?

I rest my case.

Leuk dat die jongen een motor heeft, inderdaad moeilijk om dat ding niet mee op straat te nemen, maar het zal je maar gebeuren.... een ongeluk zit in een klein hoekje en big brother is watching you...
 
ik heb alleen maar hier in de straat een klein stukje gereden en op een industrieterrein (brede weg met veel overzicht en als er anderen rijden ga ik niet en als er mensen tegemoet komen doe ik heel rustig), het is niet zo dat ik ver ga rijden, het is alleen een beetje heen en weer rijden door een straat (en op het industrieterrein was er een heel erg overzichtelijke bocht), m'n ouders zouden me ook niet verder laten rijden hoor en ik zou het zelf ook niet doen, ik moet eerst maar eens zorgen dat de remmen ed perfect in orde zijn, en dan nog de rest opknappen en daar ben ik ook nog wel een maand of 3 mee bezig (lang niet elke dag) en dan wacht ik nog wel tot ik m'n rijbewijs heb, ik ben niet stom, en van de gevolgen ben ik op de hoogte (ook van met opgevoerde brommer rijden en dat doe ik wel).

ik :] nog wel even een paar maand rond op m'n schakelbrommer en probeer op afgesloten terrein mischien wel wat speciale verrichtingen (ook wel handig om vast te oefenen) maar ik denk ook niet dat m'n motor de komende maanden veel rijdbaar zijn ;( maar dat maakt niet zoveel uit.

samenvatting van dit lange lulverhaal; ik gebruik m'n motor niet zoals jullie, ik rijd af en toe heen en weer door de/een straat en voor verder motorrijden wacht ik nog wel een paar maanden
 
Ik begrijp dat je niet te ver rijd :) Als je maar gewoon uitkijkt. En ik weet hoe verleidelijk het is om lekker te gaan rijden. De power van zo'n ding is vele malen meer dan die van een schakelbrommer ;)
Maar als je dus onverzekerd brokken maakt heb je dus ECHT stront aan de knikker...

Suc6 met het opknappen van de motor, en remmen zijn HEEL belangrijk op een motor ;)
Al een beetje motor-theorieboeken uit je hoofd geleerd ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan