Motorrijden met contactlenzen.

Vliegje in je oog is irritant inderdaad maar of dat vliegje nou op je lens of op je oog zit maakt niet uit, eruit wrijven moet je toch. Ik moet wel zeggen dat ik als het warmer wordt / zomer is vaker met zonnebril rij om die reden, niet zo zeer vanwege de zon (die staat immers hoger dan in het voorjaar wanneer ik zonder zonnebril rij) maar vooral vanwege die klere muggen langs het water.
 
Systeemhelm met zonnevizier omlaag, bril op....en dan een wesp op je kin met 100+.....angel eerst..... ook -O- |(
 
Draag al 36 zachte lenzen (rij 34 jaar motor). Paar jaar geleden overgestapt op een bril omdat ik een leesgedeelte nodig had. Maar voor de motor monovisie lenzen aangeschaft (rechts voor veraf, links voor lezen). Lenzen hebben mijn voorkeur op de motor. Er drukt altijd wel iets van mijn helm tegen de bril.
 
Heb al ruim 40 jaar (zachte) lenzen en nog nooit 1 dag spijt van gehad.
Werkte toen nog in de bakkerij en het werd afgeraden door de oogarts (kon toen alleen lenzen bij oogarts krijgen) omdat het te stoffig zou zijn, niet dus.
Tegenwoordig wel leesbril er bij, multifocale lenzen geprobeerd maar die werkten bij mij niet.
Mijn helm heeft wel zonnevizier maar heb er ook altijd nog een zonnebril bij op.
Zonnebril is zo'n bril die wielrenners ook altijd dragen, zit lekker dicht op je hoofd en dat bevalt prima.
Kan ook goed tegen een stootje voor als je de helm een keer afdoet en vergeet dat je de zonnebril nog op hebt.
 
Topoplossing is nog laseren he. Ontwikkeling is ook alleen maar vooruit gegaan. Ik heb 10 jaar lang zachte lenzen gehad. Oa door nonchalant gebruik (met vieze handen erin en eruit halen, te lang dragen op een dag etc..) twee oogonstekingen gehad. Daarna meerdere soorten lenzen geprobeerd maar m'n ogen bleven rood worden en irriteren. Toen (inmiddels 6 jaar geleden) laten laseren; ik zou het zo weer doen. Helemaal geen gedoe meer en ben heeel tevreden!

Je ogen moeten er wel net geschikt voor zijn, en ja, het is natuurlijk wat duurder.
 
Lenzen: bij mij werkt het prima.

Soms rij ik ook met bril maar liever met lenzen gecombineerd met motor zonnebril. Zowel met jet- als integraal helm. Op de Suzuki Vstrom tot 150 km/u gewoon met de klep open.
 
Prima te rijden met lenzen vizier heb ik wel dicht, heb harde lenzen geeft weinig problemen.
 
Topoplossing is nog laseren he. Ontwikkeling is ook alleen maar vooruit gegaan. Ik heb 10 jaar lang zachte lenzen gehad. Oa door nonchalant gebruik (met vieze handen erin en eruit halen, te lang dragen op een dag etc..) twee oogonstekingen gehad. Daarna meerdere soorten lenzen geprobeerd maar m'n ogen bleven rood worden en irriteren. Toen (inmiddels 6 jaar geleden) laten laseren; ik zou het zo weer doen. Helemaal geen gedoe meer en ben heeel tevreden!

Je ogen moeten er wel net geschikt voor zijn, en ja, het is natuurlijk wat duurder.
Is laseren niet iets tijdelijks?
Bedoel, maar verloop van jaren worden je ogen slechter en zal je sterkere lenzen nodig hebben.
Hoe zit dat dan met laseren? Kan je dan nog een keer laseren of moet je dan alsnog een bril / lenzen.
 
Is laseren niet iets tijdelijks?
Bedoel, maar verloop van jaren worden je ogen slechter en zal je sterkere lenzen nodig hebben.
Hoe zit dat dan met laseren? Kan je dan nog een keer laseren of moet je dan alsnog een bril / lenzen.

In theorie niet en is laseren permanent. Het is echter wel zo dat laseren nog niet oud genoeg is om te weten wat de gevolgen over 30 jaar zijn bijvoorbeeld, tenminste dat is wat ik toen hoorde. Maar waarom zouden je ogen slechter worden naar mate je ouder wordt? Het is echter wel zo dat ik nog steeds aan een leesbril zal moeten als dat nodig is, al is daar ook een laserbehandeling voor.

Er waren toen ik in die molen zat wel herstel/correctielaseroperaties voor als het niet in één keer goed ging. Alleen of ik over 10 jaar nog een keer zou kunnen laten laseren weet ik niet, denk het niet eigenlijk. En als mijn ogen minder worden kan ik altijd nog aan de bril.
 
Ik heb een varifocale bril, en heb die niet nodig om ver te zien.
Toch heb ik hem altijd op.
Op een hete dag 80 kmh met het vizier open, dikke tor op het brilleglas. Grote impact! Verbaasde me dat het glas nog heel was (wel vieze drek)
Zonder bril zou ik niet met open vizier durven rijden, altijd een laag glas ervoor.
 
Normaal draag ik niets omdat mijn sterkte niet vraagt om constant een bril op te hebben. Maar sinds ik motor rijd doe ik wel altijd lenzen in. De daglens variant. Heb er wel eventjes naar moeten zoeken en passen voordat ik een maat had die goed zat, maar dit vèèl liever dan zo’n hinderlijke k*t bril. Maar ik zit dan ook vrij ver voorover, en dan kan ik al snel tegen het randje van m’n bril aankijken.
 
Bril was zuur en lenzen gingen irriteren doordat ik veel last heb van droge ogen. Overgestapt op nachtlenzen en zeer tevreden. Voordat je gaat slapen doe je ze in en de volgende dag zie je perfect. Zijn redelijk prijzig maar voor mij de beste optie na ogen laten lazeren.
 
Lenzen: bij mij werkt het prima.

Soms rij ik ook met bril maar liever met lenzen gecombineerd met motor zonnebril. Zowel met jet- als integraal helm. Op de Suzuki Vstrom tot 150 km/u gewoon met de klep open.

Dat je klep dan open blijft staan (ook bij anderen trouwens) Nie ohne kinnteil fahren staat er op mijn helm, maar het vizier waait gewoon dicht op Storm (Zo heet mijn Vstrom)
 
Ik denk beter dan als je een bril hebt. Want ik heb een bril, vind het strond irritant. :Y Moet echt goede schoonmaak doekjes hebben om mijn bril tussentijds schoon te maken ( word hoe dan ook vies, ook met vizier dicht ) en ik kan heel slecht tegen een vieze bril _O-
Denk dat meeste bril dragers het slecht verdragen als dat ding smerig is. :P (,spreek uit ervaring)

Vooral als er zich een dikke tor er op dood vliegt B|
 
Heb ik geprobeerd, maar ik vind het gedoe. Ja het kan, maar het is net iets minder "ff snel" je helm op/af zetten. Dat geprik met die bril, en daarbij de kans dat je de pootjes of het middenstukje buigt of er zo'n veeg op je glazen komt... Bovendien vind ik het erg prettig om met <50 km/h opgeklapt te rijden.

Wel denk ik dat ik de volgende keer zo'n Shoei J-cruise ga proberen, die jethelmen vind ik toch wel echt erg leuk worden nu ik toch steeds meer een mooiweerrijder aan het worden ben :)
Ooit lensen geprobeerd, wat een geluk zeg toch maar bij een bril gebleven.
Dat Met je.vingers naar mijn ogen vond ik niks.

Maar dat geprik is inderdaad irritand met een bril.
Als ik het haar kort hou valt het mee :p
 
Ik gebruik/draag al meer dan 35 jaar harde lenzen. Ook voor motorrijden. 99.9 %, of misschien nog wel meer, van de tijd gaat dat goed. Het restpercentage komt er iets in je oog. Waarna ik stop en het oplos. Voor MIJ is dat een veel beter alternatief dan een bril. Maar ik ken ook mensen bij wie het niet zo werkt. De vraag die je stelt (Hoe bevallen lenzen anderen) is naar mijn mening dus maar beperkt relevant. De vraag is denk ik meer : bevallen lenzen me zo goed dat ik er (ook) mee ga motorrijden.
 
Brildrager hier, maar in feite heeft dat niks met motorrijden te maken. Ik ben een paar jaar terug van zachte maandlenzen afgestapt omdat ik er last van m'n ogen van kreeg. Ik droeg daarna een tijd lang nog wel afwisselend daglenzen, af en toe voor in het weekend voor op de motor of naar een festival ofzo. Maar tegenwoordig heb ik gewoon een comfortabele bril die ik vrijwel altijd opheb.

Merk eerlijk gezegd tegenwoordig vrij weinig verschil tussen lenzen of bril, deels gewenning, deels omdat ik een lichtgewicht montuur met joekels van glazen (dus flinke kijkhoek) heb. Maar de daglenzen, toen ik ze nog gebruikte, zaten me nooit in de weg.
 
Dat je klep dan open blijft staan (ook bij anderen trouwens) Nie ohne kinnteil fahren staat er op mijn helm, maar het vizier waait gewoon dicht op Storm (Zo heet mijn Vstrom)

Dit is mijn helm. Kindeel zit vast. En ik heb een iets verhoogde ruit. Zoiets maar dan de versie van Suzuki.

Gaat prima, er waait niks dicht. Lekker comfortabel toeren met 140+
 
Hier ook een lenzendrager. Ik gebruik hierbij wel altijd een ballistische bril van Revision.

56D1FACA-D1A0-487C-9344-283D6A39459D.jpeg


Ik vind het prettig om met mijn systeemhelm met vizier of kap open te rijden en dat lukt icm. die bril zelfs op de snelweg. Geeft ook wel een veilig gevoel tegen steentjes en beestjes..
 
Hier ook een lenzendrager. Ik gebruik hierbij wel altijd een ballistische bril van Revision.

Bekijk bijlage 1509252

Ik vind het prettig om met mijn systeemhelm met vizier of kap open te rijden en dat lukt icm. die bril zelfs op de snelweg. Geeft ook wel een veilig gevoel tegen steentjes en beestjes..
Ballistisch? 😳 Draag je ook een kogelwerend vest voor de warmte?😬
 
Ik had ook een bijdehante opmerking in gedachte maar toen bedacht ik me dat ik altijd m’n ogen dicht doe als ik een vrachtwagen inhaal vanwege die steenslag dus heb geen recht van (bijdehant) spreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan