Motorrijden met een doel

Sjoerd102

MF veteraan
9 aug 2011
1.526
285
Zjwame/ Swalmen
Net als de meeste hier vind ik motorrijden fantastisch.

Waar de meeste ‘doelloos’ wat rondjes rijden, en ‘we zien wel waar we uitkomen’ moet ik juist een doel hebben om ergens met de motor naartoe te gaan.

Als wielerliefhebber probeer ik met de motor zoveel mogelijk profwielerwedstrijden te bezoeken.
Van Amstel Gold Race, tot Tour de France. Als het even in de buurt is probeer ik met de motor die kant op te gaan, en de koers zo vaak mogelijk te zien passeren.
Het voordeel tov het bezoeken van een voetbalwedstrijd is dat je niet 90 minuten op een stoeltje op dezelfde plek zit. Tussen het kijken naar de koers rij je tussendoor op de meest mooie wegen in binnen en buitenland. Wegen die je met normaal toeren niet zo gauw zou ontdekken.
Daarnaast ben je ook een stuk wendbaarder dan de automobilisteren

In Nederland ben ik zowat de enige die dit doet. Tijdens wedstrijden in België zie je wel regelmatig motorrijders die de koers ‘afsteken’ om zo de wedstrijd van dichtbij te zien passeren.

Tevens probeer ik (ondanks dat ik geen voetballiefhebber ben), zoveel mogelijk voetbalstadions met de motor te bezoeken.
Voorwaarden: Het moeten stadions van profteams zijn, of een nationaal stadion (bv Koning Boudewijnstadion in Brussel).
In de loop van de jaren daardoor al diversen leuke tripjes gemaakt om stadions in diversen land vast te leggen.

Op dit forum is er natuurlijk al ‘The riding game’, waar je een foto met je motor moet maken bij een bepaald object.
Zijn er hier ook leden die buiten The riding game proberen zoveel mogelijk ‘objecten’ in een bepaalde categorie te bezoeken?

Ik las op een ander (buitenlands) forum een motorrijder die zoveel mogelijk vliegvelden met de motor te bezoeken (en uiteraard op de foto te zetten).
Natuurlijk kun je hier allerlei invullingen geven:
- Alle provinciehoofdsteden bezoeken met de motor (al ben je in Nederland met 12 steden al klaar).
- Alle treinstations in Nederland bezoeken.
- Alle Vuurtorens in Nederland en België (al zijn die grotendeels in de kustprovincies).
- Zoveel mogelijk schaatsbanen bezoeken.

Benieuwd of er meer motorrijders zijn die op deze manier hun kilometers maken
 
Net als de meeste hier vind ik motorrijden fantastisch.

Waar de meeste ‘doelloos’ wat rondjes rijden, en ‘we zien wel waar we uitkomen’ moet ik juist een doel hebben om ergens met de motor naartoe te gaan.

Als wielerliefhebber probeer ik met de motor zoveel mogelijk profwielerwedstrijden te bezoeken.
Van Amstel Gold Race, tot Tour de France. Als het even in de buurt is probeer ik met de motor die kant op te gaan, en de koers zo vaak mogelijk te zien passeren.
Het voordeel tov het bezoeken van een voetbalwedstrijd is dat je niet 90 minuten op een stoeltje op dezelfde plek zit. Tussen het kijken naar de koers rij je tussendoor op de meest mooie wegen in binnen en buitenland. Wegen die je met normaal toeren niet zo gauw zou ontdekken.
Daarnaast ben je ook een stuk wendbaarder dan de automobilisteren

In Nederland ben ik zowat de enige die dit doet. Tijdens wedstrijden in België zie je wel regelmatig motorrijders die de koers ‘afsteken’ om zo de wedstrijd van dichtbij te zien passeren.

Tevens probeer ik (ondanks dat ik geen voetballiefhebber ben), zoveel mogelijk voetbalstadions met de motor te bezoeken.
Voorwaarden: Het moeten stadions van profteams zijn, of een nationaal stadion (bv Koning Boudewijnstadion in Brussel).
In de loop van de jaren daardoor al diversen leuke tripjes gemaakt om stadions in diversen land vast te leggen.

Op dit forum is er natuurlijk al ‘The riding game’, waar je een foto met je motor moet maken bij een bepaald object.
Zijn er hier ook leden die buiten The riding game proberen zoveel mogelijk ‘objecten’ in een bepaalde categorie te bezoeken?

Ik las op een ander (buitenlands) forum een motorrijder die zoveel mogelijk vliegvelden met de motor te bezoeken (en uiteraard op de foto te zetten).
Natuurlijk kun je hier allerlei invullingen geven:
- Alle provinciehoofdsteden bezoeken met de motor (al ben je in Nederland met 12 steden al klaar).
- Alle treinstations in Nederland bezoeken.
- Alle Vuurtorens in Nederland en België (al zijn die grotendeels in de kustprovincies).
- Zoveel mogelijk schaatsbanen bezoeken.

Benieuwd of er meer motorrijders zijn die op deze manier hun kilometers maken
Wel ergens een langzaam doel, alle uiterste punten van europa waar je met goed fatsoen kan komen met de motor.

Noordkaap gehad, waarschijnlijk komend jaar zuid spanje, goede kans dat ik dan via portugal omrij om het meest westelijke puntje ook gehad te hebben. Het laagste punt woon ik, hoogste punt moet ik nog een keer een modderbrommer voor hebben.
 
Ik kan je een heel eind volgen. Ik vind doelloze rondritjes ook helemaal niks.

Met 9000 toeren over de boulevard omdat ik thuis wat aandacht tekortgekomen ben, dat al helemaal niet...

Ben dus vooral een woonwerk rijder.

Wat ik ook wel gedaan heb is als supporter de CBR400 gebruiken om rond een marathon de beste plekkies op te zoeken. Beetje vergelijkbaar met wat jij met wielerwedstrijden doet. Ik was de enige, en kon overal moeiteloos heel dichtbij komen, waar voor blikkers geen ruimte was geweest.

Maar een postzegelverzameling (alle <categorie> bezoeken) heb ik dan weer niet gedaan. Het had altijd een functie los van het motorrijden zelf.
 
Net als de meeste hier vind ik motorrijden fantastisch.

Waar de meeste ‘doelloos’ wat rondjes rijden, en ‘we zien wel waar we uitkomen’ moet ik juist een doel hebben om ergens met de motor naartoe te gaan.

Als wielerliefhebber probeer ik met de motor zoveel mogelijk profwielerwedstrijden te bezoeken.
Van Amstel Gold Race, tot Tour de France. Als het even in de buurt is probeer ik met de motor die kant op te gaan, en de koers zo vaak mogelijk te zien passeren.
Het voordeel tov het bezoeken van een voetbalwedstrijd is dat je niet 90 minuten op een stoeltje op dezelfde plek zit. Tussen het kijken naar de koers rij je tussendoor op de meest mooie wegen in binnen en buitenland. Wegen die je met normaal toeren niet zo gauw zou ontdekken.
Daarnaast ben je ook een stuk wendbaarder dan de automobilisteren

In Nederland ben ik zowat de enige die dit doet. Tijdens wedstrijden in België zie je wel regelmatig motorrijders die de koers ‘afsteken’ om zo de wedstrijd van dichtbij te zien passeren.

Tevens probeer ik (ondanks dat ik geen voetballiefhebber ben), zoveel mogelijk voetbalstadions met de motor te bezoeken.
Voorwaarden: Het moeten stadions van profteams zijn, of een nationaal stadion (bv Koning Boudewijnstadion in Brussel).
In de loop van de jaren daardoor al diversen leuke tripjes gemaakt om stadions in diversen land vast te leggen.

Op dit forum is er natuurlijk al ‘The riding game’, waar je een foto met je motor moet maken bij een bepaald object.
Zijn er hier ook leden die buiten The riding game proberen zoveel mogelijk ‘objecten’ in een bepaalde categorie te bezoeken?

Ik las op een ander (buitenlands) forum een motorrijder die zoveel mogelijk vliegvelden met de motor te bezoeken (en uiteraard op de foto te zetten).
Natuurlijk kun je hier allerlei invullingen geven:
- Alle provinciehoofdsteden bezoeken met de motor (al ben je in Nederland met 12 steden al klaar).
- Alle treinstations in Nederland bezoeken.
- Alle Vuurtorens in Nederland en België (al zijn die grotendeels in de kustprovincies).
- Zoveel mogelijk schaatsbanen bezoeken.

Benieuwd of er meer motorrijders zijn die op deze manier hun kilometers maken
Ik herken wat je zegt! Ik ben ook wielerfan en ben ook met de motor naar wedstrijden geweest. Ik moet zeggen dat ik nu minder interesse heb in wielrennen. Het is wat saai aan het worden.
 
Leuk topic idee!
Ik merk ook vaak dat een doel of aanleiding zoek om de motor te pakken.

Om meteen iets bij te dragen aan het topic; Het ANWB motorboek kan een leuk handvat zijn om een doel te geven aan je rit. Het bevat 30 routes met elk een uitgebreid achtergrondverhaal erbij. Hierdoor ga je veel "bewuster" kijken naar de omgeving en de objecten langs de route.
 
Een lange termijn doel: alle landen in West Europa (*) bezoeken, op de motor. Staan nog niet afgevinkt op de lijst: IJsland, Oostenrijk en Griekenland. Italië is de motor al geweest, maar toen zat ik er nog niet op. IJsland komt dit jaar aan de beurt. :]

(*) West Europa volgens mijn persoonlijke definitie: het Europa van vóór het IJzeren Gordijn.
 
Ik heb een Guzzi gekocht, naast de Triumph Tropy. Langzaam tokkelen.
Zo wil ik volgend voorjaar van de meest Oostelijke vuurtoren in de UK naar de meest Westelijke vuurtoren rijden.
Gewoon met < 3.000 rpm en 80 kmp rond tuffen.
Volslagen nutteloos, maar het kan dus wil ik het.

En voor de rest, WW verkeer is 11 km, dat wordt helemaal niets.

O ja, van mijn dokter heb ik medicatie gekregen voor deze onzin, maar 't helpt niet.
 
Ik heb net sinds vorige week m'n motor maar zal zeker met doel gaan rijden. Ook zonder doel, trouwens. Maar ook zeker met. Museum bezoek, familie bezoek, etc.
 
Ik rij meestal naar mijn werk. Heb ik toch een doel. En als ik een praatje met mijn collega's gemaakt heb en koffie gedronken ga ik weer naar huis. Weer een ander doel.
 
Ik denk dat 'doel' en 'bestemming' niet hetzelfde zijn.

Voor TS is een bestemming een doel. Voor mij is een gevoel het doel. Dat haal ik door op mijn manier rond te rijden, niet door een bestemming op de foto te zetten.

Ieder zn ding.
 
Als ik geen concrete bestemming heb, kan ik altijd nog proberen betere noodstoppen te maken op het nabijgelegen industrie terrein, of slides te oefenen op een braakliggend veld, of een testritje te maken na één of andere mod. De keuze is reuze.
 
Het helpt niet dat ik sowieso een ontzettende huismus ben. Sightseeing doe ik ook al vrijwel niet aan. Ontspanning? Naar de schuur en prutsen met vanalles.

En als ik dan ergens naartoe wil en ik kán de motor pakken, dan is dat elke keer toch weer lekker. En toch doe ik het nooit "zomaar". Raar. Misschien zit er een soort zuinigheid ingebakken van vroegah, toen tanken van een bijbaantje moest.
 
Linksom of rechtsom, het ultieme doel is genieten. Hoe je dat invult is voor ieder persoonlijk.
Ik ben een enorme rockabilly fan
Ik ga deze zomer met de motor op vakantie, wil daarbij in 4 weken 7 verschillende concerten/festivals bezoeken in Engeland, Duitsland, België, Frankrijk en Nederland.
 
Als ik al zonder doel rijd, is dat omdat ik al een paar weken geen zakelijke of privé afspraken met de motor heb gedaan. Dan rijd ik minstens een half uur (soms een halve dag) met de motor om de accu op te laden en het blok op bedrijfstemperatuur te brengen. Allebei leuk en ontspannend. Rijden in een karavaan met gelijkgezinden of flaneren langs de terrassen zijn niet mijn ding. Toevallig heeft hij vorige week voor het eerst sinds tijden een etmaal aan de druppellader gestaan. Gelukkig is het ondertussen weer goed motorweer.
 
Laatst bewerkt:
Net als de meeste hier vind ik motorrijden fantastisch.

Waar de meeste ‘doelloos’ wat rondjes rijden, en ‘we zien wel waar we uitkomen’ moet ik juist een doel hebben om ergens met de motor naartoe te gaan.

Als wielerliefhebber probeer ik met de motor zoveel mogelijk profwielerwedstrijden te bezoeken.
Van Amstel Gold Race, tot Tour de France. Als het even in de buurt is probeer ik met de motor die kant op te gaan, en de koers zo vaak mogelijk te zien passeren.
Het voordeel tov het bezoeken van een voetbalwedstrijd is dat je niet 90 minuten op een stoeltje op dezelfde plek zit. Tussen het kijken naar de koers rij je tussendoor op de meest mooie wegen in binnen en buitenland. Wegen die je met normaal toeren niet zo gauw zou ontdekken.
Daarnaast ben je ook een stuk wendbaarder dan de automobilisteren

In Nederland ben ik zowat de enige die dit doet. Tijdens wedstrijden in België zie je wel regelmatig motorrijders die de koers ‘afsteken’ om zo de wedstrijd van dichtbij te zien passeren.

Tevens probeer ik (ondanks dat ik geen voetballiefhebber ben), zoveel mogelijk voetbalstadions met de motor te bezoeken.
Voorwaarden: Het moeten stadions van profteams zijn, of een nationaal stadion (bv Koning Boudewijnstadion in Brussel).
In de loop van de jaren daardoor al diversen leuke tripjes gemaakt om stadions in diversen land vast te leggen.

Op dit forum is er natuurlijk al ‘The riding game’, waar je een foto met je motor moet maken bij een bepaald object.
Zijn er hier ook leden die buiten The riding game proberen zoveel mogelijk ‘objecten’ in een bepaalde categorie te bezoeken?

Ik las op een ander (buitenlands) forum een motorrijder die zoveel mogelijk vliegvelden met de motor te bezoeken (en uiteraard op de foto te zetten).
Natuurlijk kun je hier allerlei invullingen geven:
- Alle provinciehoofdsteden bezoeken met de motor (al ben je in Nederland met 12 steden al klaar).
- Alle treinstations in Nederland bezoeken.
- Alle Vuurtorens in Nederland en België (al zijn die grotendeels in de kustprovincies).
- Zoveel mogelijk schaatsbanen bezoeken.

Benieuwd of er meer motorrijders zijn die op deze manier hun kilometers maken
Tenzij dit een (dan zeer geslaagde) grap is, kan ik je het advies geven je eens te bezinnen op de betekenis van 'doel' en 'invulling'.
 
Volgens mij gaat het daar niet om, maar om ideeën om het motorrijden een ’doel’ te geven. Zijn voorbeelden geven uitstekend aan wat TS bedoelt.
 
Wel ergens een langzaam doel, alle uiterste punten van europa waar je met goed fatsoen kan komen met de motor.

Noordkaap gehad, waarschijnlijk komend jaar zuid spanje, goede kans dat ik dan via portugal omrij om het meest westelijke puntje ook gehad te hebben. Het laagste punt woon ik, hoogste punt moet ik nog een keer een modderbrommer voor hebben.
ik heb veel gereden in mijn leven, maar kan je verzekeren dat het hoogste punt niet op de motor is gebeurt
 
Terug
Bovenaan Onderaan