Motorrijden met zwakke polsen

Ik had ook erg last van m'n polsen met clip-ons. M'n rug ook een beetje last door de compacte houding.
Met mijn monster heb ik nergens last van. De ergonomie voor de rijder vind ik uitstekend. :Y

Gek genoeg is de kritiek op de oude Monster juist dat je zo ver voorover hangt.

@ TS: er zijn heel wat geschikte motoren te vinden waar je niet voorover op hangt. Vrijwel alle sporttoerders en naakte/halfnaakte fietsen hebben een gewoon stuur.
Dan kun je ook nog aardig wat veranderen aan de hoogte en stand van het stuur, zodat je helemaal goed komt te zitten.
Voor veel van die veranderingen moet je extra spullen kopen, zoals risers (waar het stuur op vast zit) en het stuur zelf. Hou daar wel rekening mee bij de aankoop, kan best aan de prijs zijn. Ook is niet voor alle modellen van alles te koop, soms moet je onderdelen laten maken, wat nog duurder kan zijn.
Bij een enkele motor (BMW heeft het vaak, Honda doet dat ook steeds vaker) is het stuur al standaard verstelbaar. Soms is het ook een oplossing om de zit te veranderen, zodat je op een andere manier boven je stuur "hangt".

Wat je als eerste kunt doen is bij een dealer gaan proefzitten om uit te vinden wat een lekkere houding voor je is. Daarna een proefritje, zoals gezegd niet te kort en vooral in de stad etc. (daar hang je meer op je polsen dan waar ook) en dan ben je rond.....
 
alle suggesties die hier aangedragen zijn heb ik ff gegoogled, en er zitten zeer zeker hele mooie fietsen tussen!!! Ik ben blij dat er dus toch mogelijkheden zijn voor mooie sportief ogende motoren welke de pols niet dramatisch belasten!!

jullie worden hartelijk bedankt :) nu zsm op zoek naar een goede rijschool zodat ik komende zomer nog een motor kopen kan.
 
Je kunt natuurlijk ook gewoon de racer die je wilt rijden aanschaffen en er een stuurkitje op (laten) monteren.

[afbeelding]

Oppassen tijdens accelereren, je gaat geheid sneller op je rug.

Het is alleen geen porum, maar dat terzijde
 
Laatst bewerkt:
Het is alleen geen porum, maar dat terzijde
mwah valt toch wel mee?
als een superbikestuur de oplossing is om je polsen te ontlasten dan is dat wat je inlevert aan looks toch niet zo erg ...

heb trouwens wel eens een compleet verbouwde r1 gezien, naked versie van gemaakt, zag er erg mooi uit.
 
ik zit ongeveer met hetzelfde als de TS maar niet zo extreem..

rijdt op een kleine sport rond maar krijg ook last van mijn polsen.

heb al zitten kijken naar een mooie naked zoals de Z1000 maar mijn budget is helaas niet zo hoog... ik heb ook zitten zoeken tot 3000 euro maar kan niet veel leuks vinden.

Wil toch een dikke motor minimaal 700cc en moet toch sportief ogen. Ze zien er allemaal zo oudbollig uit. simpele ronde koplamp aan de voorkant enzo..

verbouwen kan ook wel natuurlijk ik ben zelf monteur dus kan het wel maar weet niet wat allemaal op de markt is..
 
Is dit niks voor je :+
full
 
Weet niet precies hoe jij het precies hebt aan je polsen, maar hier is nog iemand.

Ik heb dan hele ielige (smalle/kleine) polsjes. Bij belasting heb ik dan ook vrijwel zeer snel last er van. Ik rijdt nu dan een Yamaha FZR600R uit 1995. Was eerst ook bang dat ik er last van kreeg. Maar naarmate je het steeds verder opbouwt heb ik steeds minder last. *O*

Nu lukt het mij ook om een hele dag vol te houden zonder dat het zeer gaat doen.
(wel mun horloge en sieraden afdoen anders heb ik het alsnog) :)
 
Laatst bewerkt:
Honda VFR, CBR600F (oud model) of een Suzuki GSX600F?

Ik heb zelf een GSX600F en ook heel snel last van mijn polsen. Zelfs op de Diversion die ik had was 't af en toe wat pijnlijk, maar het went ook.

Toen ik een wat sportiever motor zocht heb ik allerlei opties bekeken, en uiteindelijk is het de GSX600F geworden. Een sportief uitziende motor, die redelijk voorover zit, maar ook niet té.

Mijn vriend heeft een ZZR600, en die zit vele malen meer voorover (en steunt dus meer op zijn polsen) dan dat ik doe. Kan er onafgebroken 200km mee rijden als 't moet en zit heerlijk.

Ik heb een oud model (1992) en ziet er wat 'verjaard' uit :+ (minder stoer dus volgens jou denk ik als ik je posts zo lees met je racer-fetish ;) ) maar ook de nieuwere modellen zijn prima te berijden volgens mij. Al vond ik de tank van de nieuwe GSX750F een beetje te breed :P

Succes met kiezen :) :Y
 
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je ook op een VFR nog wel naar voren zit, dit merk je vooral als je niet al te hard gaat. Heb je serieus zwakke polsen, dan vraag ik me af of een VFR wel zo goed is.


Je kan wel verhogers krijgen, dus dat scheelt weer.
 
Ts, ik weet niet wat je buget is en of je een dikke motor wilt of een wat lichter model...

Wat ik op dit moment DE toersport motor vind met sport looks, de GSXF650. Nieuw op de markt gekomen in 2008 (toch?). Ploatie:
[afbeelding]

Volgens mij was deze versie nog niet genomed namelijk, en dat is toch zeker een tekort op de lijst ;-)

Eigenlijk is het een GSF650 (Bandit S) met kappen :+
 
ik zit ongeveer met hetzelfde als de TS maar niet zo extreem..

rijdt op een kleine sport rond maar krijg ook last van mijn polsen.

heb al zitten kijken naar een mooie naked zoals de Z1000 maar mijn budget is helaas niet zo hoog... ik heb ook zitten zoeken tot 3000 euro maar kan niet veel leuks vinden.

Wil toch een dikke motor minimaal 700cc en moet toch sportief ogen. Ze zien er allemaal zo oudbollig uit. simpele ronde koplamp aan de voorkant enzo..

verbouwen kan ook wel natuurlijk ik ben zelf monteur dus kan het wel maar weet niet wat allemaal op de markt is..


Kijk dan ens voor een Z750 ( tweedehands).
 
heeft wel niet helemaal betrekking op je vraag over motoren, maar is het niet mogelijk om dmv oefeningen je polsen te versterken?
door krachttraining versterk je je botten en pezen... misschien dat dat een oplossing voor je kan zijn. fysio kan je hier vast verder mee helpen.

gr Rich
 
heeft wel niet helemaal betrekking op je vraag over motoren, maar is het niet mogelijk om dmv oefeningen je polsen te versterken?
door krachttraining versterk je je botten en pezen... misschien dat dat een oplossing voor je kan zijn. fysio kan je hier vast verder mee helpen.

gr Rich
Enige wat je echt kan trainen zijn spieren (pezen worden ook wel sterker door training, maar niet zo sterk dat ze een instabiliteit kunnen opheffen). En over het polsgewricht lopen geen spieren en hierdoor is het trainen van je pols niet mogelijk.

Ik weet er alles van inmiddels, ben een paar maand behandeld door de fysio (welke het uiteindelijk opgaf omdat het gewricht zo instabiel was dat hij er niks mee kon beginnen) en train ook al jaren. Ik weet alleen dat er ups en downs zijn, en gelukkig gaat het 't laatste half jaar vrij goed en dat wil ik graag zo houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan