Motorrijden met zwakke polsen

ConQuestador

MF'er
15 mrt 2008
50
0
Hallo mensen,

ik heb me hier maar even geregistreerd omdat ik graag jullie mening wil weten over het volgende: Ik ben nu 25 jaar en hou van snelle dingen (auto's en ook motoren). Ik heb jaren gepield aan mijn auto, maar ik heb weer zin in wat nieuws... een motor dus :) Enig probleem is dat ik behoorlijk zwakke polsen heb (reeds 3x overbelaste pezen gehad, en ik heb geen behoefte dit nog een keer mee te maken).
Nu zou ik erg graag mijn rijbewijs gaan halen om een racer te kopen, die spreken me verreweg het meeste aan. Echter weet ik ook dat de belasting van je polsen erg groot is op zo'n racer... eigenlijk is dat dus geen optie voor mij :( Wat is jullie ervaring met andere motoren, ik wil geen chopper ofzo, maar wel een wat sportief ogend (en presterend) apparaat. Wat zijn dan goede opties waarbij de polsbelasting zo goed als nihil is?
 
Geen racer, ik heb ook niet de sterkste polsen en na 3/4 seizoen op een R6 gereden te hebben had ik het wel gezien.

Ben toen voor een naked gegaan, de Street Triple om precies te zijn en ik kan je dit zeker aanraden, prestaties zijn vrijwel gelijk aan een racer, alleen de top is stukke minder.
En ik heb een vrij vlotte auto gehad (ca 5sec naar 100) maar dat is een traag pokke ding vergeleken met de R6 en Street Triple.

Dus mijn tip van de dag is: Koop een naked bike.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

ik heb me hier maar even geregistreerd omdat ik graag jullie mening wil weten over het volgende: Ik ben nu 25 jaar en hou van snelle dingen (auto's en ook motoren). Ik heb jaren gepield aan mijn auto, maar ik heb weer zin in wat nieuws... een motor dus :) Enig probleem is dat ik behoorlijk zwakke polsen heb (reeds 3x overbelaste pezen gehad, en ik heb geen behoefte dit nog een keer mee te maken).
Nu zou ik erg graag mijn rijbewijs gaan halen om een racer te kopen, die spreken me verreweg het meeste aan. Echter weet ik ook dat de belasting van je polsen erg groot is op zo'n racer... eigenlijk is dat dus geen optie voor mij :( Wat is jullie ervaring met andere motoren, ik wil geen chopper ofzo, maar wel een wat sportief ogend (en presterend) apparaat. Wat zijn dan goede opties waarbij de polsbelasting zo goed als nihil is?
Waarschijnlijk Naked/Streetfighter achtige fietsen zoals:
Met geld genoeg:
- Moto Morini Corsaro
- Aprilia Tuono
- KTM Superduke
- Triumph Speed Triple
- Benelli TNT
- BMW K1200R
- ...

Met iets minder geld:
- Aprilia Shiver
- Triump Street Triple
- SV 650 N
- ...

Of een legio aan tweedehandsen, verder doet een Naked eigenlijk niets onder voor een Supersport. Je kunt eventueel wel een Superbike stuur op een SuperSport zetten maar dat bied natuurlijk geen garantie.
Dus passen en proberen.
Ik had hetzelfde probleem op een SV 650 S met toevoeging van last van de rug en ben voor een Moto Morini Corsaro 1200 Veloce gegaan. Veel plezier met zoeken. *O*
 
nog iets, als je ergens een proefrit gaat maken, vraag dan of je hem langer als een uur mee mag nemen en mijd dan de snelwegen, dan merk je snel genoeg of het gaat. Met minder dan een uur merk je vaak nog niet al te veel
 
Bedankt voor de reacties alvast!!

Dat een naked bike een optie was had ik zelf ook al zitten bedenken, maar aangezien ik nog niet zo thuis ben in de motoren (ik moet me nog ff verder verdiepen in de modellen ;) ) had ik nog geen gevonden die ik ook echt mooi vond. Nu ik ff gegoogled heb op de namen die lacsap noemt kom ik toch meerderen tegen welke ik zeker kan waarderen!!

Dan denk ik dat het binnenkort toch maar eens tijd wordt om voor het papiertje te gaan *D

(ps. jullie hebben met z'n allen een leuk en behulpzaam forum, ik ken weinig fora waar men zo snel serieus weet te reageren!)
 
Een kruising van Sport/tour geen optie voor je? Vaak nog erg sportief maar je zit wel iets rechter en het stuur staat ook iets anders etc. :)
 
Een kruising van Sport/tour geen optie voor je? Vaak nog erg sportief maar je zit wel iets rechter en het stuur staat ook iets anders etc. :)
Heb je een paar voorbeelden voor me?

iig vind ik TE rechtop niet mooi..... eigenlijk moet het zoveel mogelijk op een racer lijken zonder de nadelen van een racer (eigenlijk zou ik ook een racer willen...... alleen weet ik gewoon dat dat niet gaat -O- )
 
Heb je een paar voorbeelden voor me?

iig vind ik TE rechtop niet mooi..... eigenlijk moet het zoveel mogelijk op een racer lijken zonder de nadelen van een racer (eigenlijk zou ik ook een racer willen...... alleen weet ik gewoon dat dat niet gaat -O- )


Dit is hetzelfde als: "ik vind grote borsten niet mooi ............ eigenlijk moet het een vrouw zijn grote t**ten zonder dat ze grote t**ten heeft (eigenlijk wil ik een vrouw met grote t*¨*ten ............. alleen, mijn handen zijn te klein)
 
Heb je een paar voorbeelden voor me?

iig vind ik TE rechtop niet mooi..... eigenlijk moet het zoveel mogelijk op een racer lijken zonder de nadelen van een racer (eigenlijk zou ik ook een racer willen...... alleen weet ik gewoon dat dat niet gaat -O- )


Honda vfr 800 vtec?
 
Dit is hetzelfde als: "ik vind grote borsten niet mooi ............ eigenlijk moet het een vrouw zijn grote t**ten zonder dat ze grote t**ten heeft (eigenlijk wil ik een vrouw met grote t*¨*ten ............. alleen, mijn handen zijn te klein)
klopt en dan besef je op een dag dat het om haar ...... gaat :P








ik bedoel karakter he :9
 
Wat dacht je van een kawasaki ER-6 F die ziet er met volle kuip sportief uit en de N (waar ik op les) zit recht op dus de F ook?

Groeten,

JR

full
 
En een Kawasaki ZRX 1200...

Kortom, veel super sport motoren zullen vanwege de clip-ons helaas voor je afvallen, maar er is nog keuze te over (super motards, all roads, naked bikes, toermotoren). Of je zet een superbike stuur op een sport motor, maar hoe dat bevalt? Misschien dat iemand op het forum dat kan vertellen.
 
*domme vraag* wat zijn die clip ons???

een maatje van me rijdt op een suzuki gsx600f, ik vergelijking hoe ik op mijn motor zit (oude racer) zit je veel meer rechtop, maar je zit zeker nog wel sportief..

is er niks met een brace om je pols te doen? zodat het gewicht meer op je (onder)armen komt? misschien wordt daar je pols wel te star van, en bewegingsvrijheid is ook wel handig..



meneer waarom rijdt u de hele tijd 160??? 'als ik langzamer rijd krijg ik last van mijn polsen meneer de agent' })
 
Ik had ook erg last van m'n polsen met clip-ons. M'n rug ook een beetje last door de compacte houding.

Met mijn monster heb ik nergens last van. De ergonomie voor de rijder vind ik uitstekend. :Y


Een pic, dan weet je waarover ik het heb:


l_b41034d7e390b9501dc06819058c3933.jpg
 
Je kunt natuurlijk ook gewoon de racer die je wilt rijden aanschaffen en er een stuurkitje op (laten) monteren.

SB11_YZF1F.JPG


Oppassen tijdens accelereren, je gaat geheid sneller op je rug.
 
Laatst bewerkt:
Ts, ik weet niet wat je buget is en of je een dikke motor wilt of een wat lichter model...

Wat ik op dit moment DE toersport motor vind met sport looks, de GSXF650. Nieuw op de markt gekomen in 2008 (toch?). Ploatie:
suzuki-gsxf-650-bandit-bleu.jpg


Volgens mij was deze versie nog niet genomed namelijk, en dat is toch zeker een tekort op de lijst ;-)
 
*domme vraag* wat zijn die clip ons???

een maatje van me rijdt op een suzuki gsx600f, ik vergelijking hoe ik op mijn motor zit (oude racer) zit je veel meer rechtop, maar je zit zeker nog wel sportief..

is er niks met een brace om je pols te doen? zodat het gewicht meer op je (onder)armen komt? misschien wordt daar je pols wel te star van, en bewegingsvrijheid is ook wel handig..



meneer waarom rijdt u de hele tijd 160??? 'als ik langzamer rijd krijg ik last van mijn polsen meneer de agent' })

Als je 'stuur' uit 1 stuk metaal bestaat wat op je kroonplaat is gemonteerd heb je een gewoon 'stuur'. Zitten aan beide kanten je handvaten gemonteerd aan je voorvork, dan heb je clip ons. Een betere uitleg heb ik niet in huis denk ik *D
 
kawa z1000

naked bike met de power van een 1000cc supersport :P

zien er nog erg heftig uit en snel ook, zoek maar eens op youtube op z1000
 
Terug
Bovenaan Onderaan