Motorrijden minder en minder aanvaard?

Ik heb zelf heel leuke inzichten gekregen door het werk dat ik doe en de mensen waarmee ik moet of mocht werken. Een gedragswetenschapper die met je meeloopt op straat en later fijntjes opmerkt dat ik mensen vaak even aanraak, letterlijk aftast of vechten of medewerking gaat worden. Of dat ik soms te dicht bij mensen ga staan en dat dat dan heel intimiderend kan zijn,..

Ik was het me vaag bewust dat ik dat deed maar dat zo,n hogeropgeleide dat dan ziet opmerkt en interpreteerd vind ik wel grappig.

ik ben daar geen gedragswetenschapper bij nodig...had ik je zo wel kunnen vertellen...

er zijn 3 categorien mensen die je konstant aanraken....
-mensen werkzaam in de zorg (voorheen de softe sector genoemd)
-vrouwen die wat van je willen *O*
-mannen die vallen op hun eigen sex -O-

er zijn 2 categorien mensen die te dicht bij je gaan staan

- vrouwen die wat van je willen en niet erg subtiel zijn *O*
- mensen (vaak wat nerd achtige types m/v) die niet begrijpen wat personal space inhoudt en vaak wat maatschappelijk gestoord zijn in de omgang met anderen

bovengenoemde is wederom een interpretatie gestoeld op mijn ervaringen.....
vat het vooral niet persoonlijk op ook al lijken sommige voorbeelden wellicht op u van toepassing te zijn.... ;) :+ :+
 
Qua loon ben ik het met je eens.

... zich voor weinig kapotwerken.

En als overheid / bedrijfsleven maar blijven janken dat er niet genoeg personeel is te vinden dat met zijn of haar handjes wil werken. Logisch. Die mensen willen later ook wel een fatsoenlijk loon verdienen en als kers op de taart voor 250 euro netto in de maand een splinternieuwe middenklasser rijden waar verder geen kosten aan zitten. "Gratis" auto, onderhoud, tanken, enz enz.
 
zoals ik al zei zijn mijn ervaringen met hoger en lager geschoolde mensen puur gestoeld op mijn persoonlijke ervaringen.
niks hypocriets aan....

voorbeeld; is al jaren geleden... we hadden een 3e jaars hts stagiare en die gast wist van de hoed en de rand als je hem hoorde praten.
dus op een bepaald moment vraag ik hem ff vlug de olie van een ouwe mustang te wisselen nog.
olie en filter...
hij bezig en na een half uur ga ik eens kijken waarom dat zo duurde en heeft ie de complete carterpan onder het blok losgedraaid omdat ie dacht dat daar het filter onder zat.... |( |(
of een andere hts er die 6 uur aan het modderen is geweest om een kachelventilator aan de praat te krijgen (Ik had al gekeken en het probleem was een slechte massa, maar we hebben hem het zelf laten uitzoeken)

dit soort voorbeelden heb ik bij l en mts-ers nooit beleeft.
die zijn over het algemeen praktischer ingesteld en pikken tips ook vlugger op (staan ervoor open)
dus vandaar dat ik liever een nuttige l of mts-er heb als stagiare dan een hts-er die niks wil aannemen terwijl ie aan 1 stuk door loopt te blunderen....
In mijn vak is er een opvallende overeenkomst tussen stagiaires van het MBO, HBO en zelfs WO: de theoretische kennis is vrijwel nul!
Wel een verschil: een HTS stagiair komt dezelfde of de volgende dag met een antwoord op mijn vraag, terwijl een MTS-er hoopt dat ik het vergeten ben, zelfs al heb ik de bladzijde van zijn leerboek genoemd waarin hij het kan vinden. :z
 
Maar dat is toch net zo stom als zeggen dat de groenteboer een slechte groenteboer is omdat hij geen brood kan bakken?

wat was dat spreekwoord ook alweer? Don't judge a fish by it's ability to climb a tree?

Ik ga iemand die in een garage werkt toch ook niet afrekenen op het feit dat hij niets over moleculaire genetica weet? :P
 
Laatst bewerkt:
In mijn vak is er een opvallende overeenkomst tussen stagiaires van het MBO, HBO en zelfs WO: de theoretische kennis is vrijwel nul!
Wel een verschil: een HTS stagiair komt dezelfde of de volgende dag met een antwoord op mijn vraag, terwijl een MTS-er hoopt dat ik het vergeten ben, zelfs al heb ik de bladzijde van zijn leerboek genoemd waarin hij het kan vinden. :z



Ik denk dat jij zo'n grote bullebak bent, dat ze liever geen dan een fout antwoord geven, dat gekoppeld aan jouw rare gevoel voor humor, is killing in de ralatie met een stagiaire. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat jij zo'n grote bullebak bent, dat ze liever geen dan een fout antwoord geven, dat gekoppeld aan jouw rare gevoel voor humor, is killing in de ralatie met een stagiaire. 8-)
Valt wel mee hoor, slaan doe ik bijna nooit meer. :P
 
ik ben daar geen gedragswetenschapper bij nodig...had ik je zo wel kunnen vertellen...

er zijn 3 categorien mensen die je konstant aanraken....
-mensen werkzaam in de zorg (voorheen de softe sector genoemd)
-vrouwen die wat van je willen *O*
-mannen die vallen op hun eigen sex -O-

er zijn 2 categorien mensen die te dicht bij je gaan staan

- vrouwen die wat van je willen en niet erg subtiel zijn *O*
- mensen (vaak wat nerd achtige types m/v) die niet begrijpen wat personal space inhoudt en vaak wat maatschappelijk gestoord zijn in de omgang met anderen

bovengenoemde is wederom een interpretatie gestoeld op mijn ervaringen.....
vat het vooral niet persoonlijk op ook al lijken sommige voorbeelden wellicht op u van toepassing te zijn.... ;) :+ :+

Ik ben dus een manipulatieve zorgzame vrouw?


Nog even doorleren :P
 
Soms komt de communist in mij heel even naar boven als ik zie hoe sommige mensen voor veel geld niks uitvreten of zich voor weinig kapotwerken.

Maar dat los je niet op. Het is maar goed dat de beloning voor je werk ook uiteindelijk niet doorslaggevend blijkt te zijn voor je voldoening erin.


(En het is soms erg leuk om te zien als onzekere statusvereerders helemaal van slag raken als hun status totaal geen indruk maakt. :) )

Het zal nog even duren voordat het Marxisme eindelijk zijn doorslag bereikt!
 
Toch zijn stagementors ook een apart slag, de naam hebben betekend niet dat
ze ook echt wat kunnen.
Stageplaatsen, helaas zien ze vaak de stageloper als -gratis- handjes voor kut klusjes.

Ooit ook stage's moeten lopen.. oh de explosie ( en, opgetrommelde stagebegeleider wegens mijn brutaliteit )

Dat ik nog voor kok leerde, moest ik stage lopen in een groot-keuken ( bejaardentehuis )
Na weken afwassen en bakjes met appelmoes vullen, had ik de brutaliteit om te vragen
wanneer ik nu eens iets mocht koken.. Of eens te leren hoe een brokje vlees kaar te maken.
Had over 2 maanden examen, en had nog geen pan op het vuur gehad.

naja, vond de chef niet echt grappig.. inclusief optrommelen van de begeleider
Met als reactie, dat waar ik om vroeg het werk was van niet-leerlingen .
Nooit reactie gekregen op de vraag, hoe ik het dan ooit moest leren.
Me ziek gemeld, en nooit meer terug geweest. De afwas, huur je maar iemand voor in.

Volgende stage adres :
Totale verbijstering dat ik niet wist hoe een stuk vlees te snijden
of iets simpels als een omelet te bakken.
( en, horeca eigen.. zijn ze niet echt lief voor mensen die iets niet weten :) )


Ben nooit een goeie kok geworden :)
 
Laatst bewerkt:
Het opleidingsniveau van iemand zegt niets over zijn/haar intelligentie niveau.

Er zijn heel intelligente mensen met een heel laag opleidingsniveau omdat die domweg niet de kansen of mogelijkheden hebben gehad om een goede opleiding te kunnen volgen.

Andersom bestaat btw ook. En dat is de ergste soort
 
Toch zijn stagementors ook een apart slag, de naam hebben betekend niet dat
ze ook echt wat kunnen.
Stageplaatsen, helaas zien ze vaak de stageloper als -gratis- handjes voor kut klusjes.

Ooit ook stage's moeten lopen.. oh de explosie ( en, opgetrommelde stagebegeleider wegens mijn brutaliteit )

Dat ik nog voor kok leerde, moest ik stage lopen in een groot-keuken ( bejaardentehuis )
Na weken afwassen en bakjes met appelmoes vullen, had ik de brutaliteit om te vragen
wanneer ik nu eens iets mocht koken.. Of eens te leren hoe een brokje vlees kaar te maken.
Had over 2 maanden examen, en had nog geen pan op het vuur gehad.

naja, vond de chef niet echt grappig.. inclusief optrommelen van de begeleider
Met als reactie, dat waar ik om vroeg het werk was van niet-leerlingen .
Nooit reactie gekregen op de vraag, hoe ik het dan ooit moest leren.
Me ziek gemeld, en nooit meer terug geweest. De afwas, huur je maar iemand voor in.

Volgende stage adres :
Totale verbijstering dat ik niet wist hoe een stuk vlees te snijden
of iets simpels als een omelet te bakken.
( en, horeca eigen.. zijn ze niet echt lief voor mensen die iets niet weten :) )


Ben nooit een goeie kok geworden :)

Op mijn opleiding had ik medeleerlingen die in hun 2e jaar nog niet iets meer mochten doen dan alleen maar de Ducati's poetsen. |(
 
ik ben daar geen gedragswetenschapper bij nodig...had ik je zo wel kunnen vertellen...

er zijn 3 categorien mensen die je konstant aanraken....
-mensen werkzaam in de zorg (voorheen de softe sector genoemd)
-vrouwen die wat van je willen *O*
-mannen die vallen op hun eigen sex -O-

Nou, gezien je datevoorkeuren, met een liter wodka in je mik heb je soms ook gewoon een steuntje nodig. :+
 
Laatst bewerkt:
Op mijn opleiding had ik medeleerlingen die in hun 2e jaar nog niet iets meer mochten doen dan alleen maar de Ducati's poetsen. |(


Denk dat je het redelijk kan vergelijken wat -mij werd toegestaan / geleerd -

Een leerling valt of staat met een goede leerschool, indien praktijk, met een mentor
en het bijbehorende bedrijf.
Op school leren ze de basis.. hopelijk... een beetje...

Krijg nu ook wel eens een leerling, hebben meestal net een rijbewijs ( en met een beetje mazzel in de juiste categorie ) . Je kan lullen wat je wilt, maar je moet het ze gewoon laten doen.
Ingrijpen als het duur of gevaarlijk dreigt te worden.
( och.. zo leerde we het vroeger ook, kreeg een paar sleutels over de toog gegooid en je zoekt het maar uit ;p )

Als je iemand bent die zich ergert aan fouten of geen inzicht.. moet je geen leerling toevertrouwd krijgen.
Als je werkt bij een bedrijf, waar je je geen fouten kan permitteren, moet je geen leerlingen willen hebben.

Alleen.. ja.. die gratis handjes voor kut klusjes... en dat logo'tje wat ze mogen voeren als -leerbedrijf- ... Of zoals sommige bedrijven, dat personeelsleden zich leermeester mogen noemen..
Zo verleidelijk.. De ego'tjes moeten gestreeld worden nietwaar ?

In het totaal ongerelateerde bedrijf ( van horeca ) waar ik nu werk hebben ze dat gelukkig goed door, een nieuweling mag fouten maken.. ( ook dure.. ) , die krijgt de tijd om het te leren.
En zelfs als ze zelfstandig mogen werken, zeker het eerste jaar.. word ze -bijna- alles vergeven.
Als er maar progressie in zit.
( de faalhazen/on willende/gestuurd door het uwv... filtert het personeel er rap zat uit :+ )



Achteraf is het ook helemaal niet raar dat ik een slechte kok ben geworden, hoewel wél in het
bezit van de papieren.
Als het stageadres zuigt.... komt er ook weinig fatsoenlijks af.
 
Laatst bewerkt:
ik ben daar geen gedragswetenschapper bij nodig...had ik je zo wel kunnen vertellen...

er zijn 3 categorien mensen die je konstant aanraken....
-mensen werkzaam in de zorg (voorheen de softe sector genoemd)
-vrouwen die wat van je willen *O*
-mannen die vallen op hun eigen sex -O-

er zijn 2 categorien mensen die te dicht bij je gaan staan

- vrouwen die wat van je willen en niet erg subtiel zijn *O*
- mensen (vaak wat nerd achtige types m/v) die niet begrijpen wat personal space inhoudt en vaak wat maatschappelijk gestoord zijn in de omgang met anderen

bovengenoemde is wederom een interpretatie gestoeld op mijn ervaringen.....
vat het vooral niet persoonlijk op ook al lijken sommige voorbeelden wellicht op u van toepassing te zijn.... ;) :+ :+

Jouw probleem met hoger opgeleiden breng ik terug naar communicatie problemen.
Jij verstaat hun manier van communiceren niet.
Maar feitelijk is wat je hun voor de voeten gooit eigenlijk hetzelfde wat je zelf ook doet: overtuigd zijn van je eigen gelijk en daar zo van overtuigd zijn dat open communicatie, naar jouw mening, overbodig is. Ze willen en kunnen het toch niet snappen.
En door communicatie te blokkeren vind je automatisch bevestiging voor je eigen stelling.

Je zoekt en vind de brandnetels die je zaait, de rozenstruik in volle bloei een meter verderop zie je niet staan door je oogkleppen :) En ja, een roos ga je anders mee om als met een brandnetel.
Beide stekelig, maar als j er oog voor hebt zijn het toch twee heel verschillende planten, beiden mooi en met hun eigen voordelen en die uitstekend naast elkaar kunnen leven.




Vergeet hoger geschoolde dames om te daten.... :N -O-
Hele avonden praten over van alles en nog wat en als je denkt dat je na al dat gezeik wat te scoren hebt kun je het wel vergeten....
Daarbij lijden ze als het na weken dan eindelijk gaat gebeuren ook nog eens aan vaginisme.... |(
en zeuren ze over veilige sex....pfffff :r....mijn grootste jaren 80 trauma en ik ben er nog niet overheen....

zoek middelbaar of liever nog lager geschoolde vriendinnetjes.... :Y *O* :t
geen dom gezever maar lekker zuipen en als kers op de taart de zak leeg op de eerste date... :) ;)
vele malen beter als een rode wijn drinkende kak trut in mantel pakje.....

Dit is gewoon zielig.
Als je je vrouwengesprekstechniek niet kunt aanpassen naar t type vrouw waar je mee te maken hebt.... dan scoor je ook alleen bij 1 type vrouw, dat is alles wat je hier aantoont.
 
Laatst bewerkt:
Jouw probleem met hoger opgeleiden breng ik terug naar communicatie problemen.
Jij verstaat hun manier van communiceren niet.
Maar feitelijk is wat je hun voor de voeten gooit eigenlijk hetzelfde wat je zelf ook doet: overtuigd zijn van je eigen gelijk en daar zo van overtuigd zijn dat open communicatie, naar jouw mening, overbodig is. Ze willen en kunnen het toch niet snappen.
En door communicatie te blokkeren vind je automatisch bevestiging voor je eigen stelling.

Je zoekt en vind de brandnetels die je zaait, de rozenstruik in volle bloei een meter verderop zie je niet staan door je oogkleppen :) En ja, een roos ga je anders mee om als met een brandnetel.
Beide stekelig, maar als j er oog voor hebt zijn het toch twee heel verschillende planten, beiden mooi en met hun eigen voordelen en die uitstekend naast elkaar kunnen leven.Dit is gewoon zielig.
Als je je vrouwengesprekstechniek niet kunt aanpassen naar t type vrouw waar je mee te maken hebt.... dan scoor je ook alleen bij 1 type vrouw, dat is alles wat je hier aantoont.


Daar heb je inderdaad geen gedragswetenschapper voor nodig.

Wel een mooi inkijkje. :P

Als je "plat"vermaak zoekt vind je dat ook :t ;)
 
wat was de topictitel ook alweer :?

En ff , gesprekstechniek ,geitewollensokken kreet, of ben je dan ook nog jezelf :N .


ik vind t altijd wat lastig als mensen niet echt zeggen wat ze denken,
ommdat je misschien ; iemand kwetst of ander lieftallig gedoe ,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch zijn stagementors ook een apart slag, de naam hebben betekend niet dat
ze ook echt wat kunnen.
Stageplaatsen, helaas zien ze vaak de stageloper als -gratis- handjes voor kut klusjes.

Ooit ook stage's moeten lopen.. oh de explosie ( en, opgetrommelde stagebegeleider wegens mijn brutaliteit )

Dat ik nog voor kok leerde, moest ik stage lopen in een groot-keuken ( bejaardentehuis )
Na weken afwassen en bakjes met appelmoes vullen, had ik de brutaliteit om te vragen
wanneer ik nu eens iets mocht koken.. Of eens te leren hoe een brokje vlees kaar te maken.
Had over 2 maanden examen, en had nog geen pan op het vuur gehad.

naja, vond de chef niet echt grappig.. inclusief optrommelen van de begeleider
Met als reactie, dat waar ik om vroeg het werk was van niet-leerlingen .
Nooit reactie gekregen op de vraag, hoe ik het dan ooit moest leren.
Me ziek gemeld, en nooit meer terug geweest. De afwas, huur je maar iemand voor in.

Volgende stage adres :
Totale verbijstering dat ik niet wist hoe een stuk vlees te snijden
of iets simpels als een omelet te bakken.
( en, horeca eigen.. zijn ze niet echt lief voor mensen die iets niet weten :) )


Ben nooit een goeie kok geworden :)

Het probleem op je 2e stage plek is veroorzaakt door het eerste leerbedrijf.

Horecamensen zijn hartstikke lief !!

Alleen is ook de horeca geen vetpot waar personeelskosten verwaarloosbaar zijn. Personeel moet meters maken om omzet te genereren. Als er teveel tijd gaat zitten in leerlingen basis dingen bij te brengen dan kost dat geld.
Soms is dat een investering, soms weggegooid geld.
Iemand die de horeca een beetje in de vingers heeft ziet aan het gedrag van een leerling/nieuweling binnen een half uur of het een goede gaat worden of dat ie t nooit zal snappen. Zie je waar werk is of reageer je alleen als men roept.
 
Jouw probleem met hoger opgeleiden breng ik terug naar communicatie problemen.
Jij verstaat hun manier van communiceren niet.
Maar feitelijk is wat je hun voor de voeten gooit eigenlijk hetzelfde wat je zelf ook doet: overtuigd zijn van je eigen gelijk en daar zo van overtuigd zijn dat open communicatie, naar jouw mening, overbodig is. Ze willen en kunnen het toch niet snappen.
En door communicatie te blokkeren vind je automatisch bevestiging voor je eigen stelling.

Je zoekt en vind de brandnetels die je zaait, de rozenstruik in volle bloei een meter verderop zie je niet staan door je oogkleppen :) En ja, een roos ga je anders mee om als met een brandnetel.
Beide stekelig, maar als j er oog voor hebt zijn het toch twee heel verschillende planten, beiden mooi en met hun eigen voordelen en die uitstekend naast elkaar kunnen leven.Dit is gewoon zielig.
Als je je vrouwengesprekstechniek niet kunt aanpassen naar t type vrouw waar je mee te maken hebt.... dan scoor je ook alleen bij 1 type vrouw, dat is alles wat je hier aantoont.

je hebt je roeping gemist man, je had zedeprediker moeten worden... _O-

dit is niet zielig,....jij VIND dit zielig...

daar is een subtiel maar essentieel verschil maar jij mag dat vinden hoor :Y

toegegeven, ik heb van begin 20 tot een jaar of 35 veel gerommeld met dames van allerlei komaf van laag tot hoog geschoold in ik heb ervan genoten...
communicatie heb ik nooit als een beletsel ervaren zoals je suggereert in je diy-psycho analyse...
dan zou me dat vast ook nooit gelukt zijn. ;)

Maar wat ik eigenlijk vreemd VIND is het waarom achter jou schijnbare hbo fetish???
Ik bedoel de functie van (motor) agent is toch geen hbo niveau wel?
Ik kan het mis hebben natuurlijk maar ik denk eerder mbo zeker gezien het loon wat zo n man verdient.
begrijp me niet verkeerd, ik vind het nobel dat iemand zich inzet voor de maatschappij en dank u daar hartelijk voor maar ik kan niet begrijpen dat iemand zoiets wil doen tegen een dergelijke vergoeding....
mischien komt dat wel omdat ik geen hbo heb gedaan en daarom het grotere licht niet zie :?
 
wat was de topictitel ook alweer :?

En ff , gesprekstechniek ,geitewollensokken kreet, of ben je dan ook nog jezelf :N .


ik vind t altijd wat lastig als mensen niet echt zeggen wat ze denken,
ommdat je misschien ; iemand kwetst of ander lieftallig gedoe ,

gesprekstechniek is zo n kreet die men op een cursusje geleerd heeft...

mensen die dat soort cursusjes nodig hebben zijn vaak dezelfden die 30 jaar terug de hele avond met de rug tegen de muur in de discotheek een colaatje stonden te drinken en s avonds weer alleen naar huis gingen.. _O- _O- _O-
toen waren het zielepoten maar nu krijgen ze een cursusje..(overal zijn cursusjes voor tegenwoordig)

verder denk ik, leef je leven en maak er een feestje van ipv je druk te maken wat een ander ervan vind.. *O*
ik zeg wat ik denk en doe wat ik wil en heb tot op heden nog nergens spijt van.... *O*
 
wat was de topictitel ook alweer :?

En ff , gesprekstechniek ,geitewollensokken kreet, of ben je dan ook nog jezelf :N .


ik vind t altijd wat lastig als mensen niet echt zeggen wat ze denken,
ommdat je misschien ; iemand kwetst of ander lieftallig gedoe ,

Heeft niks te maken of je jezelf,links of rechts bent maar op de manier iets overgebracht wordt.

Als iemand met onderbouwde argumenten komt kan je daar goed mee in discussie of er zelfs iets van leren.

Daarmee kan je alsnog zeggen wat je denkt, zonder dat de ander afhaakt omdat die niets kunnen met loze kreten.
 
verder denk ik, leef je leven en maak er een feestje van ipv je druk te maken wat een ander ervan vind.. *O*
ik zeg wat ik denk en doe wat ik wil en heb tot op heden nog nergens spijt van.... *O*


't is ook zonde van je feestje om je zo bezig te houden met wat je van een ánder vindt.
 
Laatst bewerkt:
Heeft niks te maken of je jezelf,links of rechts bent maar op de manier iets overgebracht wordt.

Als iemand met onderbouwde argumenten komt kan je daar goed mee in discussie of er zelfs iets van leren.

Daarmee kan je alsnog zeggen wat je denkt, zonder dat de ander afhaakt omdat die niets kunnen met loze kreten.


Heb ik t over li of re ? :N ik heb t alleen over t veelal onduidelijke geneuzel wat er is, omdat je anders misschien is iemand zou kunnen kwetsen soms,alles moet maar zo lieflijk mogelijk en dat vindt ik ;( een beetje als dit topic dus :Y wat kan t mij de reet roesten wat een ander er van vindt of ik :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan