Motorrijden minder en minder aanvaard?

Zou de jeugd van nu, later ook terugdenken aan die "goede oude tijd"? Het is zeker niet zo dat vroeger alles beter was.
full
 
In mijn vak is er een opvallende overeenkomst tussen stagiaires van het MBO, HBO en zelfs WO: de theoretische kennis is vrijwel nul!
Wel een verschil: een HTS stagiair komt dezelfde of de volgende dag met een antwoord op mijn vraag, terwijl een MTS-er hoopt dat ik het vergeten ben, zelfs al heb ik de bladzijde van zijn leerboek genoemd waarin hij het kan vinden. :z

Maar ik heb het idee dat het niveau zo ver gedaald is.....
Ik heb gedaan:
LTS t-stroom
MTS werktuigkundige in centrales
Havo

In mijn MTS periode kreeg ik o.a.\
Differentieren, intergreren, vectoren in R3 enz enz
Natuurkunde mechanica... Warmteleer, geleiding, enz enz, en we stonden daarnaast nog menig uur in een praktijklokaal, en leerden een micrometer, schuifmaat, (ik nog de rekenlineaal) draaien, schaven , frezen, de eerste ponskaart automaten....

De MTS-ers die ik nu krijg, kunnen niet eens een analoge schuifmaat aflezen, hebben een draaibank alleen op een foto gezien, weten dat een lasapparaat heet wordt....maar dan heb je het ook wel gehad, en de Vapro Bcursisten zie ik berekeningen doen over eenparige bewegingen e.d..... dat was bij ons LTS niveau.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan