Motorrijden minder en minder aanvaard?

Je hebt ook helemaal gelijk, waarom denk je dat het zo verdomde lastig is mensen aan hun verstand te brengen dat klimaatverandering een ding is, en zo ongeveer de grootste uitdaging die de mensheid ooit gehad heeft? :)

Dat ben ik volledig met je eens. Wat ik niet met je eens ben is de aanname dat die verandering is stop te zetten door het menselijk gedrag aan te passen. Die klimaatverandering is onomkeerbaar (want al miljoenen jaren aan de gang). En daar zullen als mens mee moeten leren leven.

Dat betekent dat alles wat we in de afgelopen 200 jaar als zekerheden zijn gaan zien op de schop gaan. In grote delen van Nederland kun je over 200 jaar (en misschien wel 100 jaar) niet meer wonen. Dat is leuk voor toekomstige generaties die lekker aan de koophuizen gaan omdat dat zo toekomstvast is.
 
Dat loopt wel los hoor, dijken ietsje hoger en we wonen lekker verder... een beetje extra waterkolom kun je gewoon op bouwen.
 
Daar houd je het inderdaad nog wel een paar decennia mee droog. En misschien is dat genoeg, misschien ook niet.

Sowieso moet er dan nu wel actie worden ondernomen om die dijken daarvoor geschikt te maken. Maar het overheidsbeleid is er op gericht milieumaatregelen te nemen in de hoop dat daarmee die zeespiegel niet veel hoger wordt.
 
Laatst bewerkt:
Daar houd je het inderdaad nog wel een paar decennia mee droog. En misschien is dat genoeg, misschien ook niet.

Sowieso moet er dan nu wel actie worden ondernomen om die dijken daarvoor geschikt te maken. Maar het overheidsbeleid is er op gericht milieumaatregelen te nemen in de hoop dat daarmee die zeespiegel niet veel hoger wordt.
Aan de Belgische kust zijn ze er al mee bezig...
 
das helemaal niet lastig :N ...ik begrijp volkomen dat het een ding is maar kies ervoor om me er niet druk om te maken...
het zingt mijn tijd wel uit en dat die generaties puddingbroodjes en halfwatten die sinds medio jaren 90 uitgekakt (of moet ik zeggen;uitgekotst?) zijn er stront mee krijgen is hun probleem.
mischien dat ze dan die k*tmobieltjes eens wegleggen als ze tot hun enkels in het water staan.

Begrijp me niet verkeerd hoor..ik ben best milieubewust bezig vind ik zelf..
Eind jaren 80 klopte ik de asbak van mijn wagen nog leeg tegen de dorpel bij het stoplicht maar tegenwoordig schiet ik de peuken gewoon het raam uit. (meer verdeeld ipv vieze bultjes)
das toch een verbetering.. :Y
er is in dat opzicht toch veel veranderd en ook zeker ten goede...
als ik vroeger over de lokale sloperij liep hadden ze achterop het terrein altijd een rijtje accus op de kop in de greppel liggen om leeg te lekken.
dat soort nostalgie zie je niet meer...eigenlijk wel jammer...
betere tijden en gezondere mensen toen...niet zoals de weekdieren die je tegenwoordig hebt....
vieze bleke huidjes met worste vingertjes waarmee ze op hun iphone zitten te kloppen en compleet kontakt gestoord.....
tenzij er wat te mekkeren valt, dan zijn ze erbij...
zeiken over wat een ander wel of niet zou moeten doen.....
justin bieber lookalikes met spierwitte designer bloesjes aan en dikke meevreters met witte koppen op hun bek....als ze lachen kun je beter dekking zoeken en met dat soort moet deze maatschappij straks grote problemen overwinnen.... _O- :N
godallemachtig.....ik steek er nog maar 1 op en waar is de drankfles... -O- -O-

Ja, lekker hoe jullie erbij liepen in de jaren '70
 
das helemaal niet lastig :N ...ik begrijp volkomen dat het een ding is maar kies ervoor om me er niet druk om te maken...
het zingt mijn tijd wel uit en dat die generaties puddingbroodjes en halfwatten die sinds medio jaren 90 uitgekakt (of moet ik zeggen;uitgekotst?) zijn er stront mee krijgen is hun probleem.
mischien dat ze dan die k*tmobieltjes eens wegleggen als ze tot hun enkels in het water staan.

Begrijp me niet verkeerd hoor..ik ben best milieubewust bezig vind ik zelf..
Eind jaren 80 klopte ik de asbak van mijn wagen nog leeg tegen de dorpel bij het stoplicht maar tegenwoordig schiet ik de peuken gewoon het raam uit. (meer verdeeld ipv vieze bultjes)
das toch een verbetering.. :Y
er is in dat opzicht toch veel veranderd en ook zeker ten goede...
als ik vroeger over de lokale sloperij liep hadden ze achterop het terrein altijd een rijtje accus op de kop in de greppel liggen om leeg te lekken.
dat soort nostalgie zie je niet meer...eigenlijk wel jammer...
betere tijden en gezondere mensen toen...niet zoals de weekdieren die je tegenwoordig hebt....
vieze bleke huidjes met worste vingertjes waarmee ze op hun iphone zitten te kloppen en compleet kontakt gestoord.....
tenzij er wat te mekkeren valt, dan zijn ze erbij...
zeiken over wat een ander wel of niet zou moeten doen.....
justin bieber lookalikes met spierwitte designer bloesjes aan en dikke meevreters met witte koppen op hun bek....als ze lachen kun je beter dekking zoeken en met dat soort moet deze maatschappij straks grote problemen overwinnen.... _O- :N
godallemachtig.....ik steek er nog maar 1 op en waar is de drankfles... -O- -O-
Nou inderdaad, neem deze medio jaren 90 geborene dan, die gaat ook niks voor de maatschappij betekenen zeker? B|
 
oranje (amber) is wettelijk vastgesteld op 3 sec, is het korter kun je elke rechtzaak winnen

3,5 seconden tegenwoordig bij 50. 4,5 bij 70 of 5 bij 80 km/h. Oranjetijden zijn halve tot hele seconde langer geworden sinds 2016. Daarentegen is de tijd dat alles rood is (tijd om het kruispunt vrij te maken) verlaagd, soms naar nul.
 
Dat loopt wel los hoor, dijken ietsje hoger en we wonen lekker verder... een beetje extra waterkolom kun je gewoon op bouwen.

Mits de temperatuur overal gelijk verandert.

We zien de laatste tijd dat het lokale klimaat veel sterker verandert. De woestijnen groeien en andere delen van de wereld krijgen veel te veel water. Grote oceaanstromingen worden heftiger of stoppen juist met stromen en noodweer komt steeds vaker voor. Er zullen ook delen van de wereld zijn waar het juist kouder gaat worden.

Daarnaast is CO2 niet de enige vorm van vervuiling waar je van mogen genieten. In vissen komen ze steeds vaker plastic tegen, tot absurde hoeveelheden. Radioactieve achtergrondstraling houden we maar stil, en smog door het verkeer is zelfs op het land goed zichtbaar.

Doordat de industrie nog steeds groeit, neemt de vervuiling toe. Doordat we steeds hogere eisen aan luxe en comfort stellen, neemt de vervuiling toe. En doordat steeds meer mensen rijkdom leren kennen, neemt de vervuiling toe.
Dit is geen geintje van vandaag zoveel vervuiling, morgen weer zo veel.... nee, vandaag zo veel vervuiling, morgen veel meer vervuiling erbij en overmorgen nog meer vervuiling erbij.

Dat is geen liniare toename, dat gaat veel heftiger dan lineair.

En dat groeieffect is juist het gevaar van vervuiling. Ach, we hebben in de laatste 100 jaar zoveel vervuiling gemaakt, dus over 100 jaar....
Nee, we hebben in de laatste 100 jaar zo veel vervuiling gemaakt, dus over 10 jaar....

En daarom zou het fijn zijn als er een keer voorlichting komt die niet door grote bedrijven gefinancierd wordt. Voorlichting die het belang van de mensheid dient en niet het belang van die God die geld heet.

In mijn beleving zou de overheid moeten zorgen voor onderzoek en voorlichting naar de belangen van de mensheid, niet de industrie die geld moet verdienen voor haar aandeelhouders.
 
Klopt allemaal, maar NL gaat echt niet overstromen. Daar ging het ff om :+

Ik spring op m’n gecarbureerde 1200 om ff naar ‘t werk te sjezen :W
 
Oh nee heah, weer zo een |(


Zerohedge is een zéér onbetrouwbare bron. Op school krijg je een dikke 1 voor gebruik van dat soort websites, want dan heb je gewoon niet zitten nadenken of dingen gecontroleerd. Hun beste score op Snopes is nog "onbewezen", de meeste claims zijn gewoon domweg als bullshit ontmaskerd. Paar voorbeeldjes:

FACT CHECK: Is It Now Against the Law in California to Shower and Do Laundry on the Same Day?
FACT CHECK: Is the Department of Defense Planning a Communications Drill to Coincide with 'Antifa' Demonstrations?
FACT CHECK: Did a Second Gunman Shoot From the Fourth Floor of the Mandalay Bay Hotel?
FACT CHECK: Is It Illegal in Florida to Power Your Home With Solar After a Storm Because of Lobbying?
FACT CHECK: Did Evacuation Alarms Go Off in Pyongyang, North Korea Amid 'Nuke Fears'?
FACT CHECK: Most Trump Protesters Didn't Vote?
FALSE: Anti-Trump Protesters Bused Into Austin, Chicago
FACT CHECK: Do Hundreds of Papers Published in 2017 'Prove' That Global Warming is a Myth?
FACT CHECK: Did 58 Scientific Papers Published in 2017 Say Global Warming is a Myth?

De bovensten gaan veelal over jouw bron, of zijn artikelen waarin jouw bron een aandeel heeft gehad. Allemaal fout. De onderste twee gaan daadwerkelijk over GW conspiracies... die zijn er dus helemaal niet.

Je hebt het linkse handboek gelezen zie ik. Nooit op de boodschap ingaan maar altijd de bron aanvallen. Het heet een Ad Hominem en dat betekent in de grote mensenwereld dat je niet meer mee mag doen. Maar ik ben een aardig mens en dus:

Snopes is een zooitje van knettergekke linksdeugers. De top “onderzoeker” beschrijft zichzelf: top Snopes “fact-checker” Kim LaCapria claimed on her personal blog that she has “posted to Snopes” after smoking marijuana. As TheDC previously revealed, LaCapria describes herself as “openly left-leaning”


Snopes is dus af en mag niet meer mee doen. Dat betekent dat jij geen argumenten meer hebt. Ik wel:

Lange lijst van foute voorspellingen van klimaatgekkies:
The big list of failed climate predictions

Lange lijst van wetenschappers die klimaatgekte afwijzen:
http://www.petitionproject.org/

En dan nog wat bekentenissen van de IPCC, het VN clubje dat beleid voor het klimaat moet maken. Lees even hoe onvoorstelbaar belachelijk dat clubje is en hoe ze dat zelf toegeven:

https://forums.tesla.com/forum/for...il-professor-stein-storli-bergmark-physicist

Climategate oplichting in 5 minuten:
https://youtu.be/8BQpciw8suk


Het is over voor de extreem-linkse klimaatgekkeis en ze zijn gestikt in hun eigen leugens.
 
Behalve van mijn zus (Dat is hartstikke GEVAARLUUUUK!!!) heb ik alleen maar positieve reacties gehad. Mijn vader komt altijd even naar buiten naar mijn motor kijken als ik aankom, vrienden zijn het met mij eens dat ik op de motor een minder gevaar voor mijzelf en anderen ben dan in de auto. Ik werk met verstandelijk beperkte en gehandicapte mensen, dus ik ben voor hun die stoere motor begeleider en is het altijd weer feest als ik in z’n vrij even het gas open gooi. En ik ben de boodschappen jongen als op hoofdkantoor/ andere locatie of winkel ver weg iets gehaald/ geregeld moet worden in en om Amsterdam, wat ook zorgt voor blije collega’s. Ook ben ik op onze locatie een auto minder voor de maar 4 parkeerplekken die wij hebben. Oh ja, en mijn vriendin is ook blij dat ik wat minder vaak in de weg loop thuis :P
 
Motorrijden geaccepteerd...

Ik ben er direct voor dat meer mensen op de motor stappen.
Al is het maar om meer begrip voor motorrijders te kweken.

Iedereen, Behalve mijn eigen kids...

Oudste heeft 6 maanden Afrika overleefd waarbij ze bijna dagelijks motor-taxi gebruikte... vond ik best wel spannend.

Mijn jongste (22) wil nu ook het A halen, want het kan zo handig zijn om met een motor naar Uni of werk te gaan.
ik meen te weten dat ze in Bogota een vriend/Boyfriend/Kennis had/heeft met een lichte allroad en daarmee lekker vlot door het verkeer heen filterde.

Maar elke keer als de dochters over motorrijden beginnen moet ik toch paar keer slikken...
 
Motorrijden geaccepteerd...

Ik ben er direct voor dat meer mensen op de motor stappen.
Al is het maar om meer begrip voor motorrijders te kweken.

Iedereen, Behalve mijn eigen kids...

Oudste heeft 6 maanden Afrika overleefd waarbij ze bijna dagelijks motor-taxi gebruikte... vond ik best wel spannend.

Mijn jongste (22) wil nu ook het A halen, want het kan zo handig zijn om met een motor naar Uni of werk te gaan.
ik meen te weten dat ze in Bogota een vriend/Boyfriend/Kennis had/heeft met een lichte allroad en daarmee lekker vlot door het verkeer heen filterde.

Maar elke keer als de dochters over motorrijden beginnen moet ik toch paar keer slikken...
Inderdaad, motorrijden is levensgevaarlijk. Ik zou het niemand aanraden. (geen grap!)
 
Motorrijden geaccepteerd...

Ik ben er direct voor dat meer mensen op de motor stappen.
Al is het maar om meer begrip voor motorrijders te kweken.

Iedereen, Behalve mijn eigen kids...

Oudste heeft 6 maanden Afrika overleefd waarbij ze bijna dagelijks motor-taxi gebruikte... vond ik best wel spannend.

Mijn jongste (22) wil nu ook het A halen, want het kan zo handig zijn om met een motor naar Uni of werk te gaan.
ik meen te weten dat ze in Bogota een vriend/Boyfriend/Kennis had/heeft met een lichte allroad en daarmee lekker vlot door het verkeer heen filterde.

Maar elke keer als de dochters over motorrijden beginnen moet ik toch paar keer slikken...

Ai, ik was superhypocriet daarin.
" motorrijden doe je maar later als je op jezelf woont" hoorde tot de voorwaarden voor mijn bijdrage aan het autorijbewijs. :$ :X

Tja dan is het alleen maar nog aantrekkelijker om op kamers te gaan en je te barsten te werken voor je huur én je A. Of dat dan weer optimaal voor je studie is........

Nou ja, daar krijg je ook karakter van. ;) (lees je mee M?)

Maar ik vind het nog steeds heel onprettig ze (man en zoon) samen weg te zien rijden.
 
Hoi,
Waar ik vroeger op het feit dat ik als hobby met de motor rijd, vooral leuke reacties kreeg. Krijg ik nu steeds meer de opmerking. Ah zo ga jij als hobby de lucht nog nog wat vervuilen. Of levensgevaarlijk, zouden ze moeten verbieden. Natuurlijk doe ik lekker door, maar soms denk ik wel in wat voor tijd leven we eigenlijk nu? Het lijkt erop dat mannendingen hoe langer hoe meer taboe zijn (motorrijden, met rust gelaten willen worden op het werk, biertje drinken) en vrouwendingen in de mode komen. (Elektrisch fietsen, overleggen en vergaderen, witte wijn of cava, ik noem maar wat...)

Het zal hier vast al honderd keer voorbij gekomen zijn, maar alsnog, hier mijn honderdmiljardmiljoen €uro :P

Ik krijg eigenlijk alleen maar positieve reacties. Men vindt mijn motor "een gaaf ding!/stoer!" (Honda Hawk GT650 uit '89, dus niks speciaals zeg maar). Genoeg collega's en vrienden die ook willen gaan rijden maar daar nog niet aan zijn begonnen. Niet vanwege onveiligheid maar omdat ze er simpelweg nog geen geld of tijd voor hebben.

Op straat reageert men eigenlijk ook altijd wel positief maar dat zal wel persoonlijk zijn. Revven doe ik niet, respecteer de verkeersregels en laat als dat kan mensen gewoon voor. En zwaaien naar kinderen is altijd leuk natuurlijk 8-)

Het hangt misschien af van de mensen waar je mee omgaat maar daar kan je niet altijd zelf wat aan doen natuurlijk (collega's/familie)

Waar ik het wel mee eens ben is dat er steeds meer een "zachte middenmoot" wordt gecreëerd. Iedereen moet niet alleen meedoen maar ook winnen en falen of mislukken is niet gewenst en zal dan ook met alle mogelijke middelen tegengegaan worden.
Of dit ook echt zo is weet ik trouwens niet. N=1 dus misschien raaskal ik.

Oog voor het milieu is trouwens niet echt verkeerd. Helaas resulteert dat vaak in een splinter/balk verhaal.
 
De meeste raecties zijn positief. Behalve dan die van mijn schoonmoeder, maar die vindt alles gevaarlijk.

Ik ga a.s. zaterdag een trackday doen, maar voor mijn schoonmoeder ga ik een stukje motorrijden in Belgie...
 
Laatst bewerkt:
das helemaal niet lastig :N ...ik begrijp volkomen dat het een ding is maar kies ervoor om me er niet druk om te maken...
het zingt mijn tijd wel uit en dat die generaties puddingbroodjes en halfwatten die sinds medio jaren 90 uitgekakt (of moet ik zeggen;uitgekotst?) zijn er stront mee krijgen is hun probleem.
mischien dat ze dan die k*tmobieltjes eens wegleggen als ze tot hun enkels in het water staan.

Begrijp me niet verkeerd hoor..ik ben best milieubewust bezig vind ik zelf..
Eind jaren 80 klopte ik de asbak van mijn wagen nog leeg tegen de dorpel bij het stoplicht maar tegenwoordig schiet ik de peuken gewoon het raam uit. (meer verdeeld ipv vieze bultjes)
das toch een verbetering.. :Y
er is in dat opzicht toch veel veranderd en ook zeker ten goede...
als ik vroeger over de lokale sloperij liep hadden ze achterop het terrein altijd een rijtje accus op de kop in de greppel liggen om leeg te lekken.
dat soort nostalgie zie je niet meer...eigenlijk wel jammer...
betere tijden en gezondere mensen toen...niet zoals de weekdieren die je tegenwoordig hebt....
vieze bleke huidjes met worste vingertjes waarmee ze op hun iphone zitten te kloppen en compleet kontakt gestoord.....
tenzij er wat te mekkeren valt, dan zijn ze erbij...
zeiken over wat een ander wel of niet zou moeten doen.....
justin bieber lookalikes met spierwitte designer bloesjes aan en dikke meevreters met witte koppen op hun bek....als ze lachen kun je beter dekking zoeken en met dat soort moet deze maatschappij straks grote problemen overwinnen.... _O- :N
godallemachtig.....ik steek er nog maar 1 op en waar is de drankfles... -O- -O-

_O- _O- _O-



Daar houd je het inderdaad nog wel een paar decennia mee droog. En misschien is dat genoeg, misschien ook niet.

Sowieso moet er dan nu wel actie worden ondernomen om die dijken daarvoor geschikt te maken. Maar het overheidsbeleid is er op gericht milieumaatregelen te nemen in de hoop dat daarmee die zeespiegel niet veel hoger wordt.

Het is niet dat de zee spiegel stijgt, maar het land waar we op wonen zakt.
Pak maar een steen, en laat hem rustig zakken in het water. Dan lijkt het net of het water stijgt, dit gebeurt echter niet, want de steen die zakt :+
 
Laatst bewerkt:
Maar het overheidsbeleid is er op gericht milieumaatregelen te nemen in de hoop dat daarmee die zeespiegel niet veel hoger wordt.

De Nederlandse overheden hebben zich de laatste decennia nog nooit door enige vorm van kennis van zaken laten remmen in hun wensdenken. Ik erger me er al jaren kapot aan.
 
We zitten nog in het pre-TT tijdperk, tot aan de volgende ijstijd duurt nog minstens 5 maanden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan