Motorrijden net over de grens van duitsland

Utrechtterror

MF veteraan
20 jul 2008
14.785
90
Vorige week kwam ik op het idee om met iemand even 'n dagje naar duitsland te gaan met de motor. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ben nog nooit in Duitsland geweest met de motor, vandaar. Kan je ergens over de grens al mooi rijden? 't wordt echt 1 dag en gebieden als de Eifel zijn dus niet echt rendabel. Het moet allemaal 'n beetje te doen zijn in 1 dag en heuvellandschap zou leuk zijn.

Iemand tips? We willen donderdag al gaan misschien, wij komen zelf uit Utrecht :Y



Zoekfunctie leverde trouwens niet veel op..
 
Laatst bewerkt:
wat is "e.d." ?
(EDIT : dat stuk tekst over "Eifel e.d." is nu weggehaald B| ;) )

Eifel heeft wel mijn voorkeur , anders ardennen of bergisches land. (tussen Ruhrgebied en Sauerland) en anders dus Sauerland ....

Misschien teutoburger wald, maar voor utrechter niet echt dichtbij en ben er zelf ook nog niet geweest.....

Maar waarom is Eifel niet rendabel ? 1,5 uur rijden vanaf utrecht, gok ik zo .... (zie net 2 uur 11 minuten naar Zweifall in google maps ...)
 
Laatst bewerkt:
wat is "e.d." ?
(EDIT : dat stuk tekst over "Eifel e.d." is nu weggehaald B| ;) )

Eifel heeft wel mijn voorkeur , anders ardennen of bergisches land. (tussen Ruhrgebied en Sauerland) en anders dus Sauerland ....

Misschien teutoburger wald, maar voor utrechter niet echt dichtbij en ben er zelf ook nog niet geweest.....

Maar waarom is Eifel niet rendabel ? 1,5 uur rijden vanaf utrecht, gok ik zo ....
Ja heb 't bericht 2x aangepast om het even wat beter te formuleren, whehe _O-

Bergisches land of Sauerland is wel te doen. Is geloof ik zo'n 230KM heen.. Dat ga ik even bekijken thx.


Andere tips zijn ook welkom :Y
 
Ja heb 't bericht 2x aangepast om het even wat beter te formuleren, whehe _O-

Bergisches land of Sauerland is wel te doen. Is geloof ik zo'n 230KM heen.. Dat ga ik even bekijken thx.


Andere tips zijn ook welkom :Y
ben nog steeds benieuwd waarom Eifel niet "rendabel" is ??? :P

en met ± 210 km zit je op mooie kronkelende weg in Eifel ;)
(en als je donderdags gaat, kan je ook over die wegen die in het weekend voor motorrijders afgesloten zijn :] )


iets meer dichterbij vind je niet in duitsland, want bergisches land is verder en door drukke ruhrgebied, dus schiet minder op
 
Laatst bewerkt:
ben nog steeds benieuwd waarom Eifel niet "rendabel" is ??? :P

en met ± 210 km zit je op mooie kronkelende weg in Eifel ;)
(en als je donderdags gaat, kan je ook over die wegen die in het weekend voor motorrijders afgesloten zijn :] )


iets meer dichterbij vind je niet in duitsland, want bergisches land is verder en door drukke ruhrgebied, dus schiet minder op
hmm.. Blijbaar toch overschat dus. Toen ik 't opzocht op internet kwam ik op minimaal 300KM uit. Vond ik toch nét iets te ver. Waar kan ik dan 't beste heengaan om te beginnen?..
 
hmm.. Blijbaar toch overschat dus. Toen ik 't opzocht op internet kwam ik op minimaal 300KM uit. Vond ik toch nét iets te ver. Waar kan ik dan 't beste heengaan om te beginnen?..
Bij voorbeeld Zweifall , dat licht ten zuidoosten van Aken/Aachen (bij aachen Brand van de autobahn af)
(Zelf kom ik vanaf Monchengladbach, dus ga vanaf Duren dat gebied in)

en dan van Zweifel bij voorbeeld via Simonskall, Vossenack, Schmidt, hasenfeld , ronde over kermeter, mariawald, heimback, nideggen, via Schmidt naar Steckenborn>Woffelsbach (rijverbod in weekenden en duitse feestdagen) , rurberg, dedenborn, Widdau, monschau, höfen, Rohren, Widdau, Einruhr, Morsbach, gemund, heimbach ... undsoweiter ....

Wel zijn ze daar rond de rursee voor duitse begrippen een beetje doorgeschoten met de maximium snelheden omlaag halen :/ , dat gecombineerd met dat ik er te vaak geweest ben maakt het voor mij wat minder leuk

Of daar een rondje maken, en dan via Blankenheim of bad munstereifel richting regio Schuld / Nordschleife , er is daar genoeg om op te :]

(kijk anders eens bij de online kaarten van michelin en zoek naar die wegen die niet recht zijn en een groene streep hebben ter indicatie dat het mooie omgeving is :Y )
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in Ede, dus zo'n 45 km minder ver naar Duitsland, en als ik een dagje de motor pak is het eerste wat ik doe dit land uit zien te komen. Bijv. naar Beek bij de A12 aan de grens.

Daar vandaan kun je prettig het Munsterland bekijken. Geen berg / bergjes maar wel heuvelachtig en mooi (vind ik dan). Dan kun je hier Kallis Bikertreff eens langs, of hier LONGINUS - DAS HÖCHSTE IM MÜNSTERLAND - WILLKOMMEN
Op deze Biker-Treff - Biker Netzwerk, Biker-Treffs, Biker-Termine site kun je zelf zoeken naar adresjes.
 
ik woon in Enschede (al is dat over een maand anders) en rij vaak naar het Teutoburgerwald.
Je kan er met 30-40 minuten zijn over de snelweg, het is zo'n 60 km over de grens.
Daar heb je al best aardige hoogte verschillen en ook wat uitdagende wegen.

Met name omgeving tecklenburg, en de weg van Melle - oldendorf - Bad Essen

Zo mooi dat ie vanaf dit jaar zaterdags vanaf 14:00 en zon + feestdagen dicht is voor motorrijders :(

maar ook genoeg andere mooie wegen daar.
Sauerland lijkt me ook aardig en is vanaf midden Nederland minder ver dan de eifel.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd regelmatig van zulke dagtochten. Zie ook mijn eerdere posts.
Ga wel liever naar de Ardennen (Belgie, Luxemburg) ivm snelheidscontroles en geluid in Duitsland.
Maar wil je echt alleen naar Duitsland, een dagje nurburgring is prima te doen. Gewoon vaak genoeg stoppen en 800 km op een dag gaat prima.

Succes!

Mooie ééndagsroute Belgie, Luxemburg
 
Bedankt voor jullie reacties :Y
Ik rijd regelmatig van zulke dagtochten. Zie ook mijn eerdere posts.
Ga wel liever naar de Ardennen (Belgie, Luxemburg) ivm snelheidscontroles en geluid in Duitsland.
Maar wil je echt alleen naar Duitsland, een dagje nurburgring is prima te doen. Gewoon vaak genoeg stoppen en 800 km op een dag gaat prima.

Succes!

Mooie ééndagsroute Belgie, Luxemburg
Thx! Misschien dat dit 'm wordt, lekker makkelijk en als ik het zo mag geloven een mooie route. Heb je toevallig foto's van de reis? Ben wel benieuwd, plaatje met de route in de OP doet 't ook niet meer..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties :YThx! Misschien dat dit 'm wordt, lekker makkelijk en als ik het zo mag geloven een mooie route. Heb je toevallig foto's van de reis? Ben wel benieuwd, plaatje met de route in de OP doet 't ook niet meer..
nou ja ... vraagtie om mooie gebieden in duitsland, gaattie uiteindelijk naar belgie :o

:+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen een foto van een terrasje in Bouillon

PICT0019.jpg


De route
RouteBelgieLuxemburg.jpg


Nog een route naar de Nurburgring
routeB258-Nurburgring-Adenau-A1-naa.jpg


Verder heb ik onlangs nog een route in de Ardennen gereden, die ik persoonlijk nog leuker vond. Van Utrecht naar Luik en daar van de snelweg af.
Google Maps

Succes!
 
Utrecht - Eifel is makkelijk te doen in een dag
Deze route heb ik een maand geleden met een maatje van me gereden.
Het gaat om de Rursee heen. Geweldige stuurwegen en mooie uitzichten :)

Google Maps


Het is zo'n 200km vanaf Utrecht. Als je daar van de snelweg afkomt bij Brand, is er een Shell waar je kunt tanken/pauzeren/toiletteren voordat je de Eifel in gaat.

Onderweg voldoende gezellige terrasjes waar je goed kunt eten voor niet al te veel geld.
Curryworst mit pommes frites :9~
 
Gisteren nog een tripje naar het Bergisches land. Goed te doen vanuit Utrecht. Eerst een stukje autobahn raggen op de A3 naar Wuppertal afslaan. Dan afslag Remscheid nemen en dan waan je je direct op vakantie. De weg die volgt ligt tussen de "bergen" en heeft super bochten. Wel oppassen strenge snelheids limieten en je wordt van voren geflitst;-)

Dan het hele stuk naar Lindlar is gewoon super. Door een heuvelig landschap de ene bocht na de andere. Wel is op sommige stukken het asfalt slecht. Vervolgens weer via Wippenfurth en Meinzerhagen terug naar Hagen, waar je zo de snelweg weer op kan.

Leuk, echt wel.
full
 
Laatst bewerkt:
Nou er zijn wel degelijk leuke stuurweggetjes net over de grens.
Pak het grensgebied van zeg maar Kleve/Xanten en dan aan de duitse zijde richting Venlo/Monchengladbach. Ik rijd er zelf geregeld . ( handig vanuit Noord-Limburg), maar is voor jou vanuit utrecht ook zekers te doen. ;)

Maaaaaaar eerlijk is eerlijk. Het echte stuurparadijs is toch wel de Eiffel/Moezel.. :9 :9 :9

Succes! :W
 
Ik heb alleen een foto van een terrasje in Bouillon

[http://i194.photobucket.com/albums/z228/Erik34_FZR/Motorrit%20Ardennen%202009/PICT0019.jpg (afbeelding)]

De route
[http://i194.photobucket.com/albums/z228/Erik34_FZR/Motorrit%20Ardennen%202009/RouteBelgieLuxemburg.jpg (afbeelding)]

Nog een route naar de Nurburgring
[http://i194.photobucket.com/albums/z228/Erik34_FZR/Motorrit%20Eifel%202008/routeB258-Nurburgring-Adenau-A1-naa.jpg (afbeelding)]

Verder heb ik onlangs nog een route in de Ardennen gereden, die ik persoonlijk nog leuker vond. Van Utrecht naar Luik en daar van de snelweg af.
Google Maps

Succes!
Dat is 'm geworden.

Bedankt allemaal :Y


Route hebben we vandaag gereden, gewoon met 'n kaart van michelin op pad en zo nu en dan de route iets verleggen zodat ie wat 'groener' en 'heuvelachtiger' werd.. Foto's zal ik morgen posten :Y


Al met al 750KM
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan