motorrijden promotie

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
Hai,

Dat onze geachte bewindvoerders vreemde kronkels hebben als het om wegvervoer gaat weten we al langer. Toch zijn er dingen die ik niet begrijp.

Als je bedenkt dat als iedereen zou motorrijden:
1) Er minder files zouden zijn
2) Minder asfalt nodig is
3) minder brandstof verbruikt wordt
4) Minder parkeerruimte nodig is
5) Het veel leuker wordt op de weg
6) ...

Waarom wordt motorrijden dan toch niet fel gepromoot door regering en ANWB en dat soort aanverwante instituten? Dat zal toch niet alleen zijn omdat auto's zwaarder zijn en dus meer wegenbelasting opleveren? :?

Mvg
 
Dat heeft geen zin omdat de meeste mensen toch het liefst beschermd en wel in een auto rondtuffen....daar komt nog bij: ons klimaat...
 
Dat heeft geen zin omdat de meeste mensen toch het liefst beschermd en wel in een auto rondtuffen....daar komt nog bij: ons klimaat...

Dat zijn redenen waarom mesnen er inderdaad niet voor zouden kiezen. Maar dan nog kan ik me voorstellen dat de overheid er in ieder geval voor zou kunnen kiezen het motorrijden meer te stimuleren gezien de voordelen ervan.

Mvg
 
De regering stimuleert motorrijden juist niet omdat deze vorm van vervoer meer verkeersslachtoffers en -gewonden met zich meebrengt dan bv. autorijden. Dit druist dus rechtstreeks in tegen een van hun doelstellingen in het verkeer (veiliger maken).
 
Hai,

Dat onze geachte bewindvoerders vreemde kronkels hebben als het om wegvervoer gaat weten we al langer. Toch zijn er dingen die ik niet begrijp.

Als je bedenkt dat als iedereen zou motorrijden:
1) Er minder files zouden zijn pcies, en in de file verbruikje benzine en dat levert geld op dmv belasting op brandstof
2) Minder asfalt nodig is
3) minder brandstof verbruikt wordt GAMMA
4) Minder parkeerruimte nodig is Weer zouden ze zo minder betaald pakeerplekken hebben en minder inkomen verwerven
5) Het veel leuker wordt op de weg Veel meer doden in het verkeer, + motoren met karretjes en (slecht) vastgesjorde meuk erop
6) ... Slecht plan, want dan komt er vanzelf een NR plaat voorop de motor

Waarom wordt motorrijden dan toch niet fel gepromoot door regering en ANWB en dat soort aanverwante instituten? Dat zal toch niet alleen zijn omdat auto's zwaarder zijn en dus meer wegenbelasting opleveren? :? ja dat ook nog erbij ah

Mvg

:^
 
en de staatskas wordt minder gespekt met belastingen (wegenbelasting, brandstofbelasting).
Of komen er dan meer boetes binnen??
 
Lager brandstof verbruik? Als ik 5 (4 + bestuurder) personen met bagage wil vervoeren, dan kan ik dat met 1 auto. Gemiddeld brandstof verbruik van een diesel, rustig gereden... 6 liter /100km?

Hiervoor heb je al minstens 3 motoren nodig met een gemiddeld verbruik van 5 liter / 100 km...
 
Doen jullie trouwens beschermende kledij aan tijdens het zwaaien?
(Iets voor een topic met een polletje? :+ )
On topic : het zou niet leuk meer zijn mochten alle auto's in Moto's veranderen. Veel te druk in de bochtjes.
 
Laatst bewerkt:
Alle mensen op de motor? Hmm....ik zie mijn ouders echt niet fatsoenlijk een motor overeind houden. Laat die in godsnaam in de auto zitten!!
 
2) Minder asfalt nodig is Fout...motorrijders zouden steeds kutten als de weg in slechte staat is. Zie maar naar "motorrijders in rouw en woedend"
3) Minder brandstof verbruikt wordt Nee joh...
 
De regering stimuleert motorrijden juist niet omdat deze vorm van vervoer meer verkeersslachtoffers en -gewonden met zich meebrengt dan bv. autorijden. Dit druist dus rechtstreeks in tegen een van hun doelstellingen in het verkeer (veiliger maken).

Maar met de motor maak je sneller hogere verkeersovertredingen
geld van boetes - opnieuw rbw halen - €uro$!
(wat dus het echte doel is van de Overheid)
 
motorrijders worden nogal gezien als instabiel, dat ligt toch echt aan jezelf, en dat word weer in verband gebracht met vele ongelukken..

Ennuh brandstof besparen ?? denk niet dat dat zo is :X O-)

Verder zou het ook niet leuk zijn als iedereen op een motor zou rijden, dan is het geen hobby meer maar een MUST.. en dat hoeft niet van mij !!!.. :X



groeten van ZoekZoekie
 
Aan de andere kant, als ze de motorfiets links laten liggen kunnen we nog steeds op veel plaatsen vrij parkeren.
Als er namelijk echte voordelen komen voor de motorfiets wil de wetten maker daar ook echt iets voor terug zien.
en dat kost geld, en ja dat betalen wij.....
 
motorrijders worden nogal gezien als instabiel, dat ligt toch echt aan jezelf, en dat word weer in verband gebracht met vele ongelukken..

Ennuh brandstof besparen ?? denk niet dat dat zo is :X O-)

Verder zou het ook niet leuk zijn als iedereen op een motor zou rijden, dan is het geen hobby meer maar een MUST.. en dat hoeft niet van mij !!!.. :X



groeten van ZoekZoekie

Die brandstof... hmmm bij nadere overweging zou je wel eens gelijk kunnen hebben.
Wat het asfalt betreft, denk dat het minder gauw zo stuk gaan Als er alleen motoren rijden. Hoewel je op de ideale lijn natuurlijk weer groeven zou zien onstaan.

maarreh... Wat ik hier vooral proef is toch de wil om een klein kluppie te blijven? 't is toch leuk als iedereen motorrijdt? Ontstaat er misschien eindelijk eens wat meer fatsoen en inzicht op de weg. Hoewel ik het er mee eens ben dat sommige mensen niet op een motor thuishoren. Maar die horen dan eigenlijk sowieso niet op de weg thuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan