motorrijden voor een dummie

Toensi

Rookie
14 mei 2008
5
0
Goedemiddag allemaal,

ik heb misschien een hele stomme vraag. Ik ga binnenkort werken bij een motordealer en het is de bedoeling dat ik ook mijn motorrijbewijs ga halen. alleen ik weet eigenlijk niets van motoren af :?
Zou graag willen weten hoe de versnelling werkt en hoe je moet remmen (zodat ik niet als een gieter af ga tijdens de eerste les). Kan iemand dit aan mij uitleggen.
Heeft er iemand nog tips voor het achterop zitten?? Hoe moet je zitten? Wel niet meebewegen? hoe moet je je vast houden.

gr

een onzeker kneusje
 
Maar om je niet helemaal onwetend op pad te sturen. :P

Versnellingspook: linkervoet.
Koppeling: linkerhand.
Voorrem: rechterhand.
Achterrem: rechtervoet.
Gas: rechterhand.

De rest vertelt je instructeur wel. ;)
 
gewoon lekker gaan lessen.

die instructeurs zien elke week mensen die nog nooit met een motor hebben gereden.
dan ga je echt niet af
 
Maar om je niet helemaal onwetend op pad te sturen. :P

Versnellingspook: linkervoet.
Koppeling: linkerhand.
Voorrem: rechterhand.
Achterrem: rechtervoet.
Gas: rechterhand.

De rest vertelt je instructeur wel. ;)

leg dan ook meteen uit hoe je moet zwaaien :P

edit: oh ja, welke dealer ga je werken eigenlijk? Dan weet ik dat ik daar in ieder geval niet moet zijn!
 
Laatst bewerkt:
In aanvulling op het handen-en-voetenwerk:

Heeft er iemand nog tips voor het achterop zitten?? Hoe moet je zitten? Wel niet meebewegen? hoe moet je je vast houden.
Zitten op je achterwerk.
Voeten op de steunen.
Vasthouden met de handen. Als je mannelijke instructeur hebt, aan de handgrepen naast je zadel. Als je vrouwelijke instructeur hebt, je armen er stevig omheen slaan.
 
Laatst bewerkt:
In aanvulling op het handen-en-voetenwerk:Zitten: Op je achterwerk
Voeten op de steunen.
Vasthouden met de handen. Als je mannelijke instructeur hebt, aan de handgrepen naast je zadel. Als je vrouwelijke instructeur hebt, je armen er stevig omheen slaan.

...en niet mee- of tegen hangen.

Als je niet twijfelachtig bent over je geaardheid kun je beter je mannelijke instructeur ook vasthouden.
Dit rijdt veel prettiger.
 
goh had wel gehoopt dat er wat meer seieuse reacties zouden komen, maar blijkbaar heeft het merendeel hier zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen.
De rest die wel serieus was: bedankt, nu weet ik in iedergeval meer!
 
:? je post een vraag, die je beantwoord krijgt als je motorrijlessen gaat nemen, wat schijnbaar van je verwacht wordt door je baas. Je krijgt nog best wel serieus antwoord met af en toe een grapje tussendoor?

En toch ben je gepikkeerd?

Ow ja... je was een vrouw |( :+
 
goh had wel gehoopt dat er wat meer seieuse reacties zouden komen, maar blijkbaar heeft het merendeel hier zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen.
De rest die wel serieus was: bedankt, nu weet ik in iedergeval meer!


Voor MF-begrippen is er netjes antwoord gegeven. B|
Beetje lol moet kunnen, en het is hopelijk geen straf om je motorrijbewijs te halen?
 
af en toe een grapje moet kunnen, maar dan moeten ze wel goed zijn. en ja ik ben een vrouw en nee geen monteur. Ik ben niet boos ofzo. Wil graag mijn motorrijbewijs halen , maar ken nog niemand in mijn omgeving die dit heeft, dus weet niets van motors of motorrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan