motorrijden voor een dummie

goh had wel gehoopt dat er wat meer seieuse reacties zouden komen, maar blijkbaar heeft het merendeel hier zijn rijbewijs bij een pakje boter reep chocolade gekregen.
De rest die wel serieus was: bedankt, nu weet ik in iedergeval meer!

Puur, van Verkade. :Y

Maar het merendeel hier mag alleen bij een buitentemperatuur van boven de 21 graden celcius en een onbewolkte lucht motorrijden. Als het dat niet is, wordt de tijd voor het merendeel gevuld met het poetsen van de motor en onzin op dit forum kwakken. (komt u maarrrr.... 8-) )

Oh ja. Zwaaien doe je (lees: ik) naar iedereen, behalve:

- HD rijders (die zwaaien toch niet terug);
- motorscooters (dat zijn geen motorrijders :P);
- lesmotoren (die raken dan in de war met alle gevolgen van dien);
- op de snelweg (dan 1. blijf ik bezig en 2. waai ik van m'n motor);
- overall suffe eikels (die herken je vanzelf).

Zo, nu ben ik we aardig volledig geloof ik. :)
 
Laatst bewerkt:
Puur, van Verkade. :Y

Maar het merendeel hier mag alleen bij een buitentemperatuur van boven de 21 graden celcius en een onbewolkte lucht motorrijden. Als het dat niet is, wordt de tijd voor het merendeel gevuld met het poetsen van de motor en onzin op dit forum kwakken. (komt u maarrrr.... 8-) )

Oh ja. Zwaaien doe je (lees: ik) naar iedereen, behalve:

- HD rijders (die zwaaien toch niet terug);
- motorscooters (dat zijn geen motorrijders :P);
- lesmotoren (die raken dan in de war met alle gevolgen van dien);
- op de snelweg (dan 1. blijf ik bezig en 2. waai ik van m'n motor);
- overall suffe eikels (die herken je vanzelf).

Zo, nu ben ik we aardig volledig geloof ik. :)

niet iedereen rijd uit vrije wil op zoiets, maar puur omdat hij geen ander middel heeft om op het werk te geraken als er geen echte motor op het moment is B|
 
af en toe een grapje moet kunnen, maar dan moeten ze wel goed zijn. en ja ik ben een vrouw en nee geen monteur. Ik ben niet boos ofzo. Wil graag mijn motorrijbewijs halen , maar ken nog niemand in mijn omgeving die dit heeft, dus weet niets van motors of motorrijden.
OK, even heel serieus om het goed te maken (en omdat je een vrouw bent) :

- Je gaat niet af als je niks van motoren weet. Maak je niet bezorgd, instructeurs snappen dat prima. Een goede instructeur vraagt je vantevoren uit over een aantal vaardigheden (heb je scooter gereden? schakelbrommer? fiets? kun je skieen? heb je wel eens achterop gezeten?, etc.). Afhankelijk van de antwoorden daarop krijg je meer of minder uitleg. Maar niks weten kan geen kwaad, ze lachen je echt niet uit. Bovendien kun je wel leuk uit je hoofd leren dat je moet schakelen met je linkervoet, maar pas als je dat ding een keer in 't echt hebt zitten zoeken (niet kijken!), snapt je lichaam wat je ermee moet.

- Lees inderdaad De Luie Motorfiets: over Motorrijden eens door.

- Maak je wat minder druk, en lach wat meer. Motorrijden is leuk! Het leren kost even wat tijd, maar binnen no-time wil je niet anders meer.
 
Laatst bewerkt:
af en toe een grapje moet kunnen, maar dan moeten ze wel goed zijn. en ja ik ben een vrouw en nee geen monteur. Ik ben niet boos ofzo. Wil graag mijn motorrijbewijs halen , maar ken nog niemand in mijn omgeving die dit heeft, dus weet niets van motors of motorrijden.


en jij wil in een mannenwereld gaan werken??? :?

als ik jou was zou ik nog maar eens 10x na denken voor je je daar in stort!!! :Y

gewoon rijlessen nemen en dan wordt alles je uitgelegd hoor... echt elk handeltje en knopje wordt besproken!!! denk jij nou echt dat een instructeur je laat rijden als je niet weet waar de bv de rem zit?? toen je ging autotrijden werd dat toch ook gedaan??
 
niet iedereen rijd uit vrije wil op zoiets, maar puur omdat hij geen ander middel heeft om op het werk te geraken als er geen echte motor op het moment is B|
Hoe manouvreer je jezelf in zo'n beroerde situatie dan? Regel een leenmotor, huur een motor, ga op de trapfiets, verzin wat anders, maar je hoeft toch niet op een rijdende pleepot te gaan zitten omdat je geen motor hebt?
 
Mensen hebben hier veel respect voor je, IPV UTFS te zeggen, (even voor de duidelijkheid, dat betekent in plaats van Use The Fucking Search) proberen ze je een duidelijk en eerlijk antwoord te geven.
Als je niet tegen grapjes kan had je ook eventjes google kunnen gebruiken daar staat alles op en het had minder moeite gekost als hier te vragen.
Als je niet als een gieter wilt afgaan had je niet bij een motordealer moeten gaan solliciteren zonder ook maar een keer onderzoek te doen of interesse naar motoren te tonen.
:W

Veel plezier met je baan ;)
 
Heb je al een auto rijbewijs ?

Zo ja, Koop dan een schakel brommer. Bediening van een schakel brommer is hetzelfde als bij een motor. Dus je kunt er veel mee leren.

O jah, Ben je tunesisch ? Gezien je nickname. Maar wel een nederlandse naam.
 
Laatst bewerkt:
Moet je iets van motoren kennen als je als boekhouder of zo aan de slag gaat bij een dealer?

Mijn laatste klant is een busmaatschappij. Denk je dat ik iets van bussen ken? Ik blijf er liefst zo ver mogelijk van weg.

Wat het als een gieter afgaan bij de eerste les betreft: zolang je niet doet ALSOF je er iets van kent, kan je niet afgaan. Gewoon eerlijk zijn.

Ik had nog nooit een motor aangeraakt voor mijn eerste les. Gewoon direct zeggen. Dan weten ze welk vlees ze in de kuip hebben en passen ze zich aan. Indien ze dat niet doen ben je ergens anders beter af.

En googlen kan veel info opleveren, te veel misschien...
 
Een instructeur is blij met een "noob".
Die kan hij namelijk helemaal vormen naar zijn wensen en volgens zijn lesmethode. Heb je al schakelbrommer of zelfs scooter-ervaring (was een groot minpunt volgens mijn instructeur), dan heb je jezelf al een rijstijl etc aangemeten. En meestal is dat niet de goede, kost soms erg veel moeite om dat er weer uit te krijgen.

Iemand die wel de juiste ervaring heeft en na 5 lesjes zijn examen haalt is leuk voor de rijschoolstatistieken bij het CBR, maar daar verdient de rijschool zo weinig mee. Iemand die alles nog moet leren heeft meer rijlessen nodig en verdienen ze dus meer aan.

Dus een rijschool ziet je graag komen hoor :Y
 
Zwaaien doe je (lees: ik) naar iedereen, behalve:

- lesmotoren (die raken dan in de war met alle gevolgen van dien);

Zo, nu ben ik we aardig volledig geloof ik. :)

Tsssss. Waar rij je? Dan zal ik als lesser de hand naar je opsteken. En dan niet schrikken en in paniek raken, want ook lessers doen het! :W

Is toch gaaf, tenminste... ik vind het hartstikke tof als een motorrijder naar me zwaait. Dan ben ik toch wel ff trots dat ik bezig ben mijn roze papiertje te halen.
 
goh had wel gehoopt dat er wat meer seieuse reacties zouden komen, maar blijkbaar heeft het merendeel hier zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen.
De rest die wel serieus was: bedankt, nu weet ik in iedergeval meer!

Hallo Toensi,

Welkom in de wondere wereld van motorrijden! Maak je geen zorgen. Het gaat allemaal goed komen. We bedoelen het allemaal goed. Relax en geniet er gewoon van (motorrijden, bedoel ik dan.)

A.s. zondag is er een MegaMeeting in Veenendaal. Mocht je willen sfeerproeven en je bent in de buurt dan ben je uiteraard van harte welkom!
 
Laatst bewerkt:
Laat het fijn op je af komen. Een rijschool legt je alles uit vanaf de 1e les.
 
Koop alvast het theorieboek daar staat het allemaal in. Je moet het theorie toch halen dus alvast doorlezen voor je eerste les kan geen kwaad. Voordat je mag lessen als je nog geen B hebt moet je je theorie al gehaald hebben, en als je B al hebt is het alleen maar voordelig te weten wat je straks eerst gaat doen, namelijk de AVB oefeningen, lees die goed door dan hoef je het niet ter plekke te leren.
 
Koop alvast het theorieboek daar staat het allemaal in. Je moet het theorie toch halen dus alvast doorlezen voor je eerste les kan geen kwaad. Voordat je mag lessen als je nog geen B hebt moet je je theorie al gehaald hebben, en als je B al hebt is het alleen maar voordelig te weten wat je straks eerst gaat doen, namelijk de AVB oefeningen, lees die goed door dan hoef je het niet ter plekke te leren.


:^


maar idd zoals de meeste posten hier laat het gewoon op je afkomen

je kunt nu wel alles in je kop gaan staan stampen maar als het puntje bij paaltje kom (het gaat ook altijd over sex bij mij als het om een vrouw gaat) maar in ieder geval
je zult het uiteindelijk toch moeten doen zonder na te denken en wat betreft schakelen dat is gewoon echt een kwestie van een paar keer mistrappen voordat je het onder de knie hebt (1 is omlaag 2 omhoog 3 omhoog 4 omhoog 5 omhoog en terugschakelen het omgekeerde. neutraal is vanuit de 1 een halve slag omhoog)

laat alles maar aan je rij-instructeur over die weet je alles te vertellen en kun je meteen uittesten of hij niet liegt :P

ik heb ook m'n rijbewijs gehaald zonder ooit op een schakel gereden te hebben en ik weet nog steeds nix van motoren af
en ook ik heb ik 10 lessen het papiertje bij elkaar gesprokkeld
 
Zulks een zeikwijf, dat doet 'ons' geslacht geen goed :')

mens, je kreeg toch reacties, serieuze :') want ja, dat leer je tijdens je rijlessen, en je krijgt rijlessen om dat je niets weet :') als iedereen alles al zou weten en kunnen zouden er geen scholen etc. meer bestaan :P

Ga nou maar gewoon lessen, zoek wat op google (er is genoeg te vinden) en meld je in het Rijlestopic als je gaat beginnen, simpel, en nu niet meer zeuren, maar gewoon met een *D op je bek gaan lessen :Y
 
Hallo Toensi,

1 ding: stomme vragen bestaan niet !
Ook ik wist niets van motoren en helemaal niet hoe alles werkte.

Gewoon vertellen aan je instructeur dat je helemaal niets weet en zeker niet bang zijn om te vragen of hij / zij het nog een keer kan uitleggen ( wordt hij / zij voor betaald )

Met mij is het allemaal goed gekomen en heb zelfs bij de Marechaussee gewerkt. Uiteraard als motorrijder anders had het geen nut om het hier te vermelden :)

Bokito 8-)
 
Zulks een zeikwijf, dat doet 'ons' geslacht geen goed :')

mens, je kreeg toch reacties, serieuze :') want ja, dat leer je tijdens je rijlessen, en je krijgt rijlessen om dat je niets weet :') als iedereen alles al zou weten en kunnen zouden er geen scholen etc. meer bestaan :P

Ga nou maar gewoon lessen, zoek wat op google (er is genoeg te vinden) en meld je in het Rijlestopic als je gaat beginnen, simpel, en nu niet meer zeuren, maar gewoon met een *D op je bek gaan lessen :Y
Die laatste zin las ik even verkeerd (woordje lessen vergeten |( ).
 
Laatst bewerkt:
Zulks een zeikwijf, dat doet 'ons' geslacht geen goed :')

mens, je kreeg toch reacties, serieuze :') want ja, dat leer je tijdens je rijlessen, en je krijgt rijlessen om dat je niets weet :') als iedereen alles al zou weten en kunnen zouden er geen scholen etc. meer bestaan :P


_O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan