Motorrijden zonder bochten te 'nemen'?

Ik heb er 1 woord voor....
Klikkerdieklik

Verder ben ik ook een beginnende motorrijder en hoe zeer ik trots ben op het motorrijden en m'n eigen motor. Ik moet me bewust ontspannen op klaverbladen. Het gaat al steeds beter (Ik heb m'n rijbewijs nu 1,5 week en 1100 km gereden op m'n CBR600F uit 1989, maar toch nog een beetje aftasten eer ik met het metaal over de grond ga. Op die Kawasaki ER-5 reed ik met de stepjes aan de grond (kregen we korting van de leraar bij het geluid van metaal ovor asfalt) Maar nu op zo'n veel sneller ding.... wennen! :)
 
Tjonge jongen wat een hoop domme reacties lees ik toch.
Kunnen sommige niet lezen of mocht je niet neuken vanacht/vanochtend.

Ik val niemand aan en niemand hoeft van mij boven zijn kunnen te rijden. Al neem je die bocht met 50. Mij een zorg.
Ik snap alleen het gedrag niet van zeer hard rechtdoor, maar zodra er een bocht komt vol in de remmen. Om de bocht belachelijk langzaam te nemen.
Was hij 110/120 blijven rijden was er geen reden voor dit topic. Maar 90?

Oke, dan ga ik ff serieus op je in.
Want ik snap je wel. Ik had het laatst ook....je verwacht dan lekker met de motorrijder voor je mee te kunnen rijden, maar dan gaat hij/zij ineens van het gas af. Nagenoeg ik geen motorrijders in een bocht ga inhalen moet ik ook van het gas af, mijn bochie dus verneukt.
Er komt dan altijd wel een nieuw bochtje, maar je verwacht het niet.

De reden waarom hij/zij dat deed, moet je eigenlijk vragen.
Maar als ik een ss zie rijden ga ik er stiekem ook wel van uit dat tie harder gaat dan ik... :+
 
Fijn om van te merken dat ik niet de enige ben die als de spreekwoordelijke dweil door de bochten gaat. Ik ben erg beducht voor rotzooi op straat en alleen als ik een flinke tijd aan het rijden ben ga ik (voor mijn gevoel) lekker een bocht door. Ik heb gewoon wat tijd nodig en ik gebruik m'n 2 25 kW-jaren om te leren rijden. Als je vindt dat ik niet snel genoeg ga, kom dan maar voorbij hoor! Ik steek wel een groet-voetje uit.



Hoef je ook m'n tweetakt-uitlaatgassen niet in te ademen ;)



Meissie 2 waagt zich trouwens niet op de snelweg met haar Jawa - met 100+ is die niet echt comfortabel (en boerenlandweggetjes e.d. zijn veel leuker! :] )
 
Meissie 2 waagt zich trouwens niet op de snelweg met haar Jawa - met 100+ is die niet echt comfortabel (en boerenlandweggetjes e.d. zijn veel leuker! :] )

Mee eens, snelwegrijden vind ik werkelijk helemaal niks!
Gelukkig heb ik de ideale woonwerk-route *D

[me]Pommel mag binnendoor via de kleine weggetjes in het Ronde Venen gebied. Geen files, nauwelijks verkeerslichten en geweldige bochtjes :} [/me]
 
stel dat hij degene was die er al het asfalt van dichtbij heeft gezien en weet wat erin de bocht kan gebeuren .
stel dat hij de vro leraar is
stel dat hij niet levensmoe is
stel dat hij hem net heeft gekocht
stel dat hij nog koude banden ..............
stel stel stel

laat hem in z'n waarde
stoptie volgende keer
als jij onderuit gaat :}
 
maar 'langzaam' door een bocht heengaan is toch ook fijn? ik hoef niet steeds zo te rijden dat ik mach 5 voel :P (en ja, ik weet dat dat nooit gaat lukken)

verder, alles is volgens mij al wel gezegd hier ;) :)
 
Och ik zal één van de laatsten zijn die ontkent dat lekker hard jakkerren niet fijn is, maar ik leef liever wat langer en na een boete van meer dan 500 piek doe ik het ook ff wat rustiger aan.
 
Kan vanalles zijn.. ben zelf ook beginnend... hard vooruitgaan kan en durft iedereen wel, de bochten echter minder. Mensen die niet diep durfen te gaan, of omdat het voor hen een onbekende bocht is. Ik ben zelf ook iemand die rustig door bochten ga... ik vind een bocht leuk, heb echter niet de behoeft om met me knie aan de grond met 140 een bocht te nemen... het hoeft maar 1x mis te gaan. Maar zo ieder zijn eigen stijl. Harder en platter is leuker, maar ook minder veilig. Immers als je iets onderschat of iets tegenkomt, heb je geen reserves om te reageren... als jij niet zo plat gaat, en je moet iets ontwijken, heb je altijd nog de keuze om nog platter te gaan.
 
Kan me de reactie wel voorstellen...

Sorry maar als dit al super beledigend is....

Als iemand wegscheurt met 180, heb je een bepaalde verwachting, als je dan in een klap vol in de ankers vliegt en rechtop die bocht doorgaat, is dat je goed recht, en mischien met jouw ervaring ook het meest verstandig, maar ik zou er stiekum toch wel een beetje mijn bedenkingen bij hebben.

Niet arrogant bedoelt, en ik ben zeker niet een enorm goede rijder, maar is dat dan zo raar ???? Is dat zo verdomd beledigend ??? Ga er lekker mee door, zou ik zeggen, maar gun mij ook mijn lolletje...

Het lijkt hier wel omgekeerde waarheid ???? Als je niet rechtop de bocht doorgaat ben je levensgevaarlijk bezig, want het asfalt kan kapot zijn, je overschat jezelf, en er kan olie liggen... Hallo er is een tussen weg...

Je kan ook lekker door het bochtje, terwijl je nog genoeg en tijd hebt om jezelf te corrigeren, mocht de bocht knijpen of er olie liggen...

Ik heb ook iemand gekent, die op een ss meereedt met een stel copper rijders, de chopper rijders reden hem telkens kwijt in de bochten, dus ie ss telkens volgas op het rechte stuk.. prima voor hem, hij had gewoon weinig ervaring, maar hallo, laat mij hier lekker om lachen en genieten,.. zijn dag komt nog wel, in de tussen tijd krijgt ie het gewoon te horen (Samen met het advies om lekker zijn eigen tempo te rijden..).. Hoort er nu eenmaal bij,..
 
volgens mij gaat dit helemaal nergens over. Volgens mij ben je er met de reacties van o.a. johannes5 en vf700c wel zo`n beetje.
 
Bochten ... even dat heerlijke gevoel alsof je zweeft .
Bochten ... even zo lekker een beetje overhellen .
Bochten ... even lekker een beetje met je motor spelen .
Bochten ... de tragiek voor iedere rijder die nog niet in de gaten heeft waar zijn of haar grenzen liggen . Ik zal vaak de irritatie opwekken van straaljagerpiloten die op hun 2-wielige F-16's met 80 à 90 km per uur achter mij aan moeten sukkelen , omdat ik juist zo van die beroemde bochten kan genieten zolang ik nog lekker mijn muziekje kan horen uit de speakers , mijn sigaretje kan roken en een beetje om mij heen kan kijken naar wat er allemaal voor moois links en rechts van die bocht te zien is . Ik heb geen idee hoe snel mijn Wing eigenlijk is , maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat ook helemaal niet wil weten . Waarschijnlijk kan de motor wel 180 in die bocht , misschien laat mijn rijvaardigheid wel 120 toe .... maar ik ga gewoon lekker met 80 door die bocht ... omdat ik mij daar lekker bij voel . En is dat niet een primair bestanddeel van motorrijden ; je lekker voelen ? Laat mij toch lekker door die bocht tuffen . Beter zelfs om vriendjes met me te blijven ; ik zou je misschien wel eens van het asfalt moeten schrapen ..... als ik een kwartier later bij de volgende bocht aankom die jij óók beter met 80 had kunnen nemen in plaats van met 160 . Maar laten we bovenal altijd allemaal vriendjes blijven , de wereld is al leuk genoeg zònder ruzie !
 
Terug
Bovenaan Onderaan