Motorrijdende rechter matst motorrijders

Nick Name

MF veteraan
12 apr 2002
18.708
801
Een kantonrechter in Leeuwarden vond dat vijf terechtstaande snelheidsduivels van geluk mochten spreken dat hij zelf motor rijdt. ,,Ik trek uw rijbewijs slechts voorwaardelijk in, omdat ik me best voor kan stellen dat het plezier geeft hard op te trekken. Maar u moet zich wel aan de regels houden'', waarschuwde de rechter.

Dat de vijf motorrijders uit Dokkum twee-en-een-halve maand geleden meer dan 90 kilometer per uur te hard reden, viel niet binnen de regels. Behalve een voorwaardelijke rijontzegging, veroordeelde de kantonrechter iedere motorrijder tot 635 euro boete. Hij adviseerde de mannen naar het circuit in Assen te gaan, als ze graag ,,als snelheidsduivels het gas openhouden''.


Niet te geloven :}

Al kregen ze nog wel een hoge geldboete
 
Wat is die naam van die man ??

Wet ik waar ik heen moet als het eens mocht gebeuren. :}
 
Op donderdag 18 juli 2002 10:18 schreef Gizzmo het volgende:
Wat is die naam van die man ??

Weet ik waar ik heen moet als het eens mocht gebeuren. :}

waarschijnlijk met de R1 een kwestie van gewoon afwachten :)
 
Ik heb het gelezen in de lokale krant. Toevallig moesten zij 2 dagen (dacht ik) eerder voorkomen dan wij moesten voorkomen.

Dat zij er nog redelijk zijn afgekomen is erg mooi voor hen maar ik vind het persoonlijk nogal zuur om te merken dat er daarmee ook geen sprake meer is van gerechtigheid. Begrijp me niet verkeerd, voor mijn part hadden ze helemaal geen boete of voorwaardelijke straf gekregen maar als je de feiten op een rijtje zet dan klopt die straf van ons dus van geen kant.

Zij reden 190 op een 80 km weg. 110 km te hard dus, wij reden 210 op een 120 km, 90 km te hard.

Zij hebben 2 jaar voorwaardelijk en 600 euro oid. boete, wij hebben 2 jaar voorwaardelijk, 800 euro boete en 3 weken onvoorwaardelijke rijontzegging.
Dit terwijl zij 110 te hard reden en wij slechts 90, op een weg waar dat ook nog eens veiliger was.

Zij hebben dus geluk gehad met een geschikte rechter :} maar dat ^&%&$&# k#twijf wat wij hadden mogen ze echt opknopen aan de hoogste boom. :j

Dit was dan wel een geschikte rechter trouwens 8-) maar dan nog vind ik de straf veel te hoog voor de gepleegde overtreding.
 
Ik heb het gelezen in de lokale krant. Toevallig moesten zij 2 dagen (dacht ik) eerder voorkomen dan wij moesten voorkomen.

Dat zij er nog redelijk zijn afgekomen is erg mooi voor hen maar ik vind het persoonlijk nogal zuur om te merken dat er daarmee ook geen sprake meer is van gerechtigheid. Begrijp me niet verkeerd, voor mijn part hadden ze helemaal geen boete of voorwaardelijke straf gekregen maar als je de feiten op een rijtje zet dan klopt die straf van ons dus van geen kant.

Zij reden 190 op een 80 km weg. 110 km te hard dus, wij reden 210 op een 120 km, 90 km te hard.

Zij hebben 2 jaar voorwaardelijk en 600 euro oid. boete, wij hebben 2 jaar voorwaardelijk, 800 euro boete en 3 weken onvoorwaardelijke rijontzegging.
Dit terwijl zij 110 te hard reden en wij slechts 90, op een weg waar dat ook nog eens veiliger was.

Zij hebben dus geluk gehad met een geschikte rechter :} maar dat ^&%&$&# k#twijf wat wij hadden mogen ze echt opknopen aan de hoogste boom. :j

Dit was dan wel een geschikte rechter trouwens 8-) maar dan nog vind ik de straf veel te hoog voor de gepleegde overtreding.

Ben het helemaal met je eens Rev, kan er niets aan toevoegen.
 
Ik begrijp je frustratie, absoluut.
Toch kun je beter blij zijn dat het nog mogelijk is om 'normaal' bestraft te worden ipv extreem hard...
ik zou ook erg boos worden als ik in een 'veiligere' situatie, harder bestraft zou worden maar je moet niet vergeten dat jullie allemaal bewust in overtreding waren.
Ik wil geen betweter zijn, rijdt zelf eigenlijk vrijwel nooit de toegestane snelheid (alleen bij werkzaamheden en kleine straatjes). Maar gun het die mensen en wees blij dat je over 3 weken weer rijden mag.
Ik ben ook wel eens geflits met 103 terwijl die zwaar beladen vrachtwagens 99 rijden zonder consequentie. Gerechtigheid bestaat nou eenmaal niet meer in Nederland...
 
Ik begrijp je frustratie, absoluut.
Toch kun je beter blij zijn dat het nog mogelijk is om 'normaal' bestraft te worden ipv extreem hard...
ik zou ook erg boos worden als ik in een 'veiligere' situatie, harder bestraft zou worden maar je moet niet vergeten dat jullie allemaal bewust in overtreding waren.
Ik wil geen betweter zijn, rijdt zelf eigenlijk vrijwel nooit de toegestane snelheid (alleen bij werkzaamheden en kleine straatjes). Maar gun het die mensen en wees blij dat je over 3 weken weer rijden mag.
Ik ben ook wel eens geflits met 103 terwijl die zwaar beladen vrachtwagens 99 rijden zonder consequentie. Gerechtigheid bestaat nou eenmaal niet meer in Nederland...
Ik snap jou ook wel maar wat is normaal bestraft.. ik vind 1760 gulden plus 2 jaar voorwaardelijk absurde straffen voor 20 secondes 200 rijden op een verlaten snelweg, dit valt bij mij al onder extreem zware straffen. Een normale straf was iets van 200 euro geweest en een waarschuwing ofzo, dan had ik er ook geen problemen mee gehad.

Ik mag trouwena al weer rijden hoor ;) , die 3 weken zijn allang geweest.
En of ik nu ook langzamer rij? :? Nee, eerder nog sneller :] maar ik let wel VEEL beter op nu en ben veel wantrouwender geworden, ik vertrouw niks en niemand meer. :( Best wel paranoide misschien... maar het worden nog 2 lange jaren... |(

Maar ik rij op een Supersport en daarmee ga ik niet toeren punt. Als ik mooie bochten zie dan ga ik daar nog steeds wel met 160 doorheen, ondanks dat je er vaak maar 80 mag. In die zin heb ik er 'niks van geleerd' zoals de omgeving zo mooi zegt. :+ Jammer dan, ik rij zoals ik wil rijden en geen enkel justitieel oud wijf gaat mij vertellen dat ik voortaan maar 80 moet gaan rijden op m'n motor. :j :j :j

Motorrijden is vrijheid voor mij, me uitleven na de dagelijkse saaie werkzaamheden, en dat laat ik me niet afpakken, door niemand.

Zo, dat moest er ff uit. :P
 
Ik snap jou ook wel maar wat is normaal bestraft.. ik vind 1760 gulden plus 2 jaar voorwaardelijk absurde straffen voor 20 secondes 200 rijden op een verlaten snelweg, dit valt bij mij al onder extreem zware straffen. Een normale straf was iets van 200 euro geweest en een waarschuwing ofzo, dan had ik er ook geen problemen mee gehad.

Ik mag trouwena al weer rijden hoor ;) , die 3 weken zijn allang geweest.
En of ik nu ook langzamer rij? :? Nee, eerder nog sneller :] maar ik let wel VEEL beter op nu en ben veel wantrouwender geworden, ik vertrouw niks en niemand meer. :( Best wel paranoide misschien... maar het worden nog 2 lange jaren... |(

Maar ik rij op een Supersport en daarmee ga ik niet toeren punt. Als ik mooie bochten zie dan ga ik daar nog steeds wel met 160 doorheen, ondanks dat je er vaak maar 80 mag. In die zin heb ik er 'niks van geleerd' zoals de omgeving zo mooi zegt. :+ Jammer dan, ik rij zoals ik wil rijden en geen enkel justitieel oud wijf gaat mij vertellen dat ik voortaan maar 80 moet gaan rijden op m'n motor. :j :j :j

Motorrijden is vrijheid voor mij, me uitleven na de dagelijkse saaie werkzaamheden, en dat laat ik me niet afpakken, door niemand.

Zo, dat moest er ff uit. :P

:^

Saaie baan in de IT wereld zeker }) Maar Rev, laat jij me maar een keer zien waar je zo lekker kan blazen in F'land. 8-)
 
Ik snap jou ook wel maar wat is normaal bestraft.. ik vind 1760 gulden plus 2 jaar voorwaardelijk absurde straffen voor 20 secondes 200 rijden op een verlaten snelweg, dit valt bij mij al onder extreem zware straffen. Een normale straf was iets van 200 euro geweest en een waarschuwing ofzo, dan had ik er ook geen problemen mee gehad.

Ik mag trouwena al weer rijden hoor ;) , die 3 weken zijn allang geweest.
En of ik nu ook langzamer rij? :? Nee, eerder nog sneller :] maar ik let wel VEEL beter op nu en ben veel wantrouwender geworden, ik vertrouw niks en niemand meer. :( Best wel paranoide misschien... maar het worden nog 2 lange jaren... |(

Maar ik rij op een Supersport en daarmee ga ik niet toeren punt. Als ik mooie bochten zie dan ga ik daar nog steeds wel met 160 doorheen, ondanks dat je er vaak maar 80 mag. In die zin heb ik er 'niks van geleerd' zoals de omgeving zo mooi zegt. :+ Jammer dan, ik rij zoals ik wil rijden en geen enkel justitieel oud wijf gaat mij vertellen dat ik voortaan maar 80 moet gaan rijden op m'n motor. :j :j :j

Motorrijden is vrijheid voor mij, me uitleven na de dagelijkse saaie werkzaamheden, en dat laat ik me niet afpakken, door niemand.

Zo, dat moest er ff uit. :P
Helemaal mee eens!!
Er moet veel meer gekeken worden naar de omstandigheden. Op dat moment dat jij gepakt werd was er geen enkel gevaar voor de omgeving (of jezelf), waarom zou je dan zo'n absurt hoge boete krijgen?

Enne, als het eruit moet mag dat hoor.. ;)
 
"Mazzel" voor hun, maar inderdaad rechtsongelijkheid. Alleen scheurende rechters mogen recht spreken. Zeikerige motorhatende wijven moeten maar wat anders doen.
 
Ik snap jou ook wel maar wat is normaal bestraft.. ik vind 1760 gulden plus 2 jaar voorwaardelijk absurde straffen voor 20 secondes 200 rijden op een verlaten snelweg, dit valt bij mij al onder extreem zware straffen. Een normale straf was iets van 200 euro geweest en een waarschuwing ofzo, dan had ik er ook geen problemen mee gehad.

Ik mag trouwena al weer rijden hoor ;) , die 3 weken zijn allang geweest.
En of ik nu ook langzamer rij? :? Nee, eerder nog sneller :] maar ik let wel VEEL beter op nu en ben veel wantrouwender geworden, ik vertrouw niks en niemand meer. :( Best wel paranoide misschien... maar het worden nog 2 lange jaren... |(

Maar ik rij op een Supersport en daarmee ga ik niet toeren punt. Als ik mooie bochten zie dan ga ik daar nog steeds wel met 160 doorheen, ondanks dat je er vaak maar 80 mag. In die zin heb ik er 'niks van geleerd' zoals de omgeving zo mooi zegt. :+ Jammer dan, ik rij zoals ik wil rijden en geen enkel justitieel oud wijf gaat mij vertellen dat ik voortaan maar 80 moet gaan rijden op m'n motor. :j :j :j

Motorrijden is vrijheid voor mij, me uitleven na de dagelijkse saaie werkzaamheden, en dat laat ik me niet afpakken, door niemand.

Zo, dat moest er ff uit. :P

rev, vraag dit vonnis op, kopieer het alsook je eigen vonnis, stuur het e.e.a op naar de nationale ombudsman en de procureur generaal in den haag en vraag wat het verschil is in de uitspraak en vertel vooral dat jij je gediscrimineerd voelt en dat je overweegt om daar aangifte van te doen bij het meldpunt discriminatie.
Vertel ook dat je overweegt om Pieter Storms in te schakelen en dat met name de rechtsgelijkheid hier zwaar onder druk staat en dat je van mening bent dat je geen eerlijk proces hebt gehad.

Onderbouw e.e.a. met argumenten en de justitiele molen kan weer aan het werk. Sterkte en laat je niet op je kop zitten door je, overigens zeer begrijpelijk, frustratie.
 
Rev,

Kun je dat stukkie uit je lokale krant even inscannen en hier posten? Neem ik het mee...
Alvast bedankt!

Later
 
Phoe, dit is alweer 3 weken terug dat dit in de krant stond, ik vrees dat die krant inmiddels al bij het oud papier weggegaan is, sorry.
 
Phoe, dit is alweer 3 weken terug dat dit in de krant stond, ik vrees dat die krant inmiddels al bij het oud papier weggegaan is, sorry.

Dan vraag je het betreffende stuk toch op bij de betreffende krant :?

Ik zou zeker actie ondernemen als ik jou was.

Suc6
 
Op donderdag 18 juli 2002 11:06 schreef Revolution het volgende:Ik snap jou ook wel maar wat is normaal bestraft.. ik vind 1760 gulden plus 2 jaar voorwaardelijk absurde straffen voor 20 secondes 200 rijden op een verlaten snelweg
Dat je steeds die 20 seconden erbij haalt.
Zij kunnen onmogelijk weten dat het maar 20 secs duurde dus da's écht geen excuus voor strafvermindering. Al de rest wel trouwens
 
Dat je steeds die 20 seconden erbij haalt.
Zij kunnen onmogelijk weten dat het maar 20 secs duurde dus da's écht geen excuus voor strafvermindering. Al de rest wel trouwens
Dat weten ze wel degelijk want ze reden vanaf de rotonde al achter ons... Ze gaven zelfs toe dat het maar voor eventjes was dat we te hard reden en dat we geen gevaar waren voor de andere weggebruiker (die er niet waren).
 
Ben het helemaal met je eens, Rev, dit tast je gevoel van rechtvaardigheid aan. Gelijke behandeling staat er in de grondwet, maar als je mazzel hebt kom je er genadig vanaf terwijl iemand anders meer straf krijgt voor een lichter "vergrijp".

Maar goed, dat dit gebeurt was natuurlijk al langer bekend, maar het doet pas pijn op het moment dat je het zelf moet ervaren. :(
 
God$#% :( %$# :j ... :j :j :j $#
Neem me niet kwalijk voor deze uitspatting, mensen.. Maar naar aanleiding van dit topic zie ik dat vervloek$%@ :j K-rechtertje weer helemaal voor me zitten en hoor ik haar mij weer bemoederlijk toespreken, zoals bij een klein kind, met haar K$% :j konijnen voorbeeld die per ongeluk over de snelweg kunnen huppelen |(

Recht in nederland is echt krom. Die jongens uit Dokkum gun ik al het goede toe, hoor..Maar ik ben nog steeds van mening dat wij loslopend wild zijn (of losrijdend :] , zoals je wilt)..

gisteren een motoragent gesproken: Wheely kostte € 160,00 én als bonus kan de agent je opgeven voor een rijvaardigheidstest bij het CBR.(op eigen kosten) Jaja..opnieuw laten zien dat je kan rijden na het maken van één (1) wheely :( daarna blijf je vijf !!! ja, 5 jaar geregistreerd bij dat CBR. ga je nog eens de fout in, dan mogen zij je rijbewijs innemen.

Natuurlijk is bovenstaande 'in het ergste geval', maar het laat wel weer even zien waar Den Haag de komende jaren het geld vandaan wilt halen.
 
Laatst bewerkt:
Rev,

Meenemen naar de rechter natuurlijk. Binnenkort ben ik aan de beurt om me te verantwoorden. Ik heb het wel niet zo extreem gemaakt als jullie maar voldoende om voor het strafbankje te moeten verschijnen(74km te hard). Hoewel de overtreding dan ruim anderhalf jaar geleden gemaakt is vind ik dat de negatieve kijk tegen verkeerscriminelen (want dat zijn we natuurlijk!) inmiddels sterk toegenomen is. Dat wil ik ter plaatse gaan proberen uit te leggen aan de beste man/vrouw, zodat ik niet de dupe word van een niet motorrijdende rechter....

Later
 
Laatst bewerkt:
Kheb 'm, stond in de leeuwarder courant:

Rechter begrijpt snelheidsduivels
Regio - zaterdag, 29 juni 2002 10:22
LEEUWARDEN -
Kantonrechter Arjen van der Meer vond dat vijf terechtstaande snelheidsduivels van geluk mochten spreken dat hij zelf motor rijdt. ,,Ik trek uw rijbewijs slechts voorwaardelijk in, omdat ik me best voor kan stellen dat het plezier geeft hard op te trekken. Maar u moet zich wel aan de regels houden'', waarschuwde de rechter donderdag.
Kantonrechter Arjen van der Meer vond dat vijf terechtstaande snelheidsduivels van geluk mochten spreken dat hij zelf motor rijdt. ,,Ik trek uw rijbewijs slechts voorwaardelijk in, omdat ik me best voor kan stellen dat het plezier geeft hard op te trekken. Maar u moet zich wel aan de regels houden'', waarschuwde de rechter donderdag.
Dat de vijf motorrijders uit Dokkum anderhalve maand geleden meer dan 90 kilometer per uur te hard reden op de Holwerterdyk, viel niet binnen de regels. Behalve een voorwaardelijke rijontzegging, veroordeelde de kantonrechter iedere motorrijder tot 635 euro boete.

Hij adviseerde de mannen naar het circuit in Assen te gaan, als ze graag ,,als snelheidsduivels het gas openhouden''.
 
Terug
Bovenaan Onderaan