Motorrijder doet dutje op autosnelweg

Er6ik

MF veteraan
12 jun 2003
2.096
0
Breda
nu op nu.nl:

Motorrijder doet dutje op autosnelweg

Uitgegeven: 15 augustus 2006 06:42
IBBENBÜREN - Een Australische motorrijder heeft geslapen op een Duitse autosnelweg. Meerdere automobilisten zagen de man op de vluchtstrook liggen en waarschuwden de politie.

De 52-jarige toerist van Ierse komaf wilde naar Dortmund rijden, maar hij raakte op de A30 (Oldenzaal-Osnabrück) de weg kwijt. Hij werd zo moe dat hij zijn slaapzak uitrolde om een dutje te doen.

Agenten maakten de Australiër wakker. Zij legden hem uit dat een slaapplek op de vluchtstrook zeer gevaarlijk is. Vervolgens wezen ze hem de juiste weg naar Dortmund, meldden Duitse media dinsdag.

... in Nederland had 'ie een vette boete gehad. :+
 
Ik hoorde het op de radio :+ Er zijn meestal parkeerplaatsen genoeg langs de Autobahn, waarom hij die niet gebruikt heeft om ff te tukken :?
 
kwam hem net ook op teletekst tegen:

"De Duitse politie heeft vannacht een Australische motorrijder van de snelweg gehaald die op de vluchtstrook in een slaapzak lag te slapen.Hij was de weg naar Dortmund kwijtgeraakt.De politie heeft hem de juiste weg gewezen."
 
Ooit ben ik taxichauffeur geweest. na een dienst van teveel uur, moest ik nog een groep mensen vanuit schiphol naar huis rijden. Je raadt het al, in slaap gesukkeld en bijna 9 man de greppel op de A27 ingereden (nabij gorinchem). Sindsdien ben ik ook wel voorzichtiger geworden. In Duistland zijn niet overal veel parkeerplaatsen. Moe is dan ook moe, en in het koekblik heb ikzelf ook wel eens een tukkie op de vluchtstrook gedaan... Op de motor zou ik het denk ik toch niet zo snel doen.

Wel stoere agenten. Wakker maken, op wegsturen en i.p.v. een bon, gewoon zwaaien.
 
met de auto ook nog wel gedaan. 1 keer ongepland toen ik voor de brug stond te wachten. Werd ik ineens wakker van een enorm gebonk en gevloek op het raam. Dan schaam je je ook rot.

Maar voor hetzelfde geld had ik daar gelegen met een hartaanval of zo :?
 
Gozert zat gewoon te wachten op de ferrari die die een km eerder passeerde.

Vind dat die groot gelijk had.
 
..Omdat het een Aussie is..
die gasten slepen hun swag (slaapzak en matras in ene) ook overal mee naar toe, en als ze moe zijn rollen ze hem uit en gaan pitten.
en of er nou, zoals "thuis" wel eens gebeurt, een gifslang op je buik ligt (lekker warm) als je wakker wordt, of een Deutsche LKW over je benen zóu kùnnen rijden.. "No Worries mate, she'll be right" :}
 
Je bent echt niet wijs als je op een vluchtstrook gaat slapen. Ga dan in de berm liggen achter de vangrail ofzo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan