Motorrijder geschept door koekblik in Zwolle

Nou,nou Barbie-Crosser, je gaat wel erg tekeer. Maar je hebt wel gelijk hoor. ;) Veel van die mutsen mogen 1x per week even de auto om boodschapjes te doen. Verder komen ze niet. Dus het verkeersinzicht is nou niet zoals het zou moeten zijn.

En ik weet zeker als ik opnieuw examen zou moeten doen, ik het wel zal halen. :+

Sorry da ik zo fel reageer
Maar ik lees verdorie niks anders meer en hoor ook niks anders

Ik moet nodig ff ontspannen ben ik bang -O- Is dus iets wa ik t weeeknd ga doen samen met Bikermouse
Ben echt op ,vrees ik

teveel doden te betreuren op MF laatste tijd PLUS de topics over niet gerelateerde motorrijders en de kranten die ik ook lees over dodelijke ongevalle

Vrouwelijke bestuurster van 72 bla bla bla en volgende pagina.. 2 hoogbejaarde automobilisten frontaal opelkaar.. de een 82 en de ander bv 78..

pfff.. laat me maar ff uitrazen.. ik word vanzelf wel weer rustig -O- ;)
 
KLOPT !!

Ik heb mn hele hebben en houwen terug gegeven
mn motor verkocht omdat het medisch niet meer verantwoord was te rijden
het was geen verbod voor mij, maar ik vind dat ik er niemand mee in gevaar mag brengen
En veiligheid gaat boven alles op de wegen

heb je gelijk in, maar het is erg kort door de bocht om alles altijd en eeuwig maar op 1 groep te schuiven... ik rij motor en auto.. allebei echt veel (auto gem zo'n 25000 km per jaar motor zo'n 500 km per maand tot nog toe) en ik zie beide doelgroepen stomme fouten maken... automobilisten (mannen en vrouwen jong en oud) die gewoon niet goed (genoeg) kijken of de snelheid van een motor onderschatten...
motorrijders die denken dat ze god op de weg zijn en alles mogen/kunnen... (met 100 tussen een file door zie ik wel errug vaak)

als iedereen zijn/haar verstand erbij houdt kan er veel voorkomen worden...

*ruimt haar prekenboekje weer op*
 
...We zwaaien naar elkaar en op dat moment gaat die vrouw rijden!...

Wel is het voor mij duidelijk dat je never nooit niet zonder beschermende kleding op pad moet gaan, ik moet er niet aan denken hoe het eruit had gezien als hij gekleed was in korte broek, t-shirt en badslippers.........
En niet zwaaien naar elkaar, maar blijven opletten ;)
 
heb je gelijk in, maar het is erg kort door de bocht om alles altijd en eeuwig maar op 1 groep te schuiven... ik rij motor en auto.. allebei echt veel (auto gem zo'n 25000 km per jaar motor zo'n 500 km per maand tot nog toe) en ik zie beide doelgroepen stomme fouten maken... automobilisten (mannen en vrouwen jong en oud) die gewoon niet goed (genoeg) kijken of de snelheid van een motor onderschatten...
motorrijders die denken dat ze god op de weg zijn en alles mogen/kunnen... (met 100 tussen een file door zie ik wel errug vaak)

als iedereen zijn/haar verstand erbij houdt kan er veel voorkomen worden...

*ruimt haar prekenboekje weer op*

:^

Voor mijn werk zit ik dagelijks op de weg. Als ik mensen zo bezig zie, denk ik dat niet alleen de helft van de vrouwen, maar de helft van autorijdend Nederland zn papiertje mag inleveren, misschien wel inclusief mezelf :+

Wat je sommige mensen ziet uitspoken is echt te gek voor woorden |(
 
:^

Voor mijn werk zit ik dagelijks op de weg. Als ik mensen zo bezig zie, denk ik dat niet alleen de helft van de vrouwen, maar de helft van autorijdend Nederland zn papiertje mag inleveren, misschien wel inclusief mezelf :+

Wat je sommige mensen ziet uitspoken is echt te gek voor woorden |(


Mee eens ja. Maar zelf heb ik ook wel eens een moment dat ik denk jongen jongen wat een actie, en toch vind ik dat ik best goed rij. Als je je dan bedenkt hoeveel mensen er op de weg zitten, die allemaal ook wel eens zo'n moment hebben en denken dat ze goed rijden dan is het een wonder dat we niet veel vaker verongelukken. Toch?

Reken maar eens uit: stel dat ik 1x per jaar zo'n moment heb, er zijn x-duizend mensen op de weg.........
 
ja en als de hemel valt hebben we allemaal een blauwe hoed..... :?

maar dat is ook zo.. iedereen maakt fouten, maar sommige zijn wel errug stom.... en soms zoeken mensen het bewust op denk ik..

ik weet bv dondersgoed dat ik heel wat riskeer als ik 200 ga rijden met mijn motor of auto.. en toch doe ik het zo af en toe.. gewoon omdat het zo vreselijk lekker is... O-) ;) *D
 
ik denk dat 1 cm per meter ook wel een beetje overdreven is, maar al zou het 1 mm per meter zijn; als jij 20 meter schuift is er dan wel 2 cm van je arm weg...is toch een aardig stuk, wss al wel genoeg voor amputatie.
 
Damn... 1 cm per meter... Bij een snelheid van 50KM per uur is je remweg dus in het meest optimale geval 12 meter, laten we het door de helft delen wegens wrijving.... Dat betekent toch wel snel afvallen :+


[me="Diamon"]denkt: verdwijn je dan compleet bij een schuiver van bv 200 meter O-)[/me]
 
Wel valt mij daar altijd op dat je er zo gemakkelijk te hard rijd. Je mag er maar 50 maar de weg an sich leent zich, vooral dat stuk van de gamma naar het tankstation, om 80 te rijden. ik heb bij de Ijsselhallen mijn byzondere verrichtingen geleerd, en toen waren er ook vaak rare situaties te zien op die weg. Maar goed, ik denk zelfs wanneer je heel goed anticipeert er in dit geval weinig aan te doen is geweest.

:^

Heb er zelf een keer toen ik moest wachten op avd examen van een ander, een brommertje onder de assen van een vrachtwagen zien verdwijnen. Vrouw sprong er gelukkig net op tijd af!
 
ik denk dat 1 cm per meter ook wel een beetje overdreven is, maar al zou het 1 mm per meter zijn; als jij 20 meter schuift is er dan wel 2 cm van je arm weg...is toch een aardig stuk, wss al wel genoeg voor amputatie.


Beetje onzin ja 1cm per meter als ik dus 15 meter door schuif ben ik mijn halve bovenbeen kwijt :? :? :?
 
@ Piet-Zahut

Als het goed is heb jij een nummer van slachtofferhulp gekregen, die kunnen jou helpen in contact te komen met het slachtoffer.
Als de politie behulpzaam is kunne die dat ook, maar zei kunne je niet zomaar alle gegevens van die gast geven he (privacy blabla).
Ik heb een soortgelijke ervaring met een vrachtwagen van een taluut af, en ik kreeg ook geen gegevens van die man, wel een gesprek met agent die toen ook terplaatse was en die vertelde mij dus ook dat die chauff. gezopen had ('t is maar goed dat ik niet weet waar hij woont...)
Maar in principe zou jij dus in contact moeten kunnen komen met die gast via slachtofferhulp of de politie.

Want, zo is de stelling, door wat jij gezien hebt ben jij ook slachtoffer van dat ongeval.
 
Nou, ik ben geen slachtoffer maar gewoon een getuige van dit alles. Ik heb vandaag contact gehad met de politie en de man in kwestie is gisteravond nog geopereerd, waaraan wisten ze me niet te vertellen. Wel heb ik het telefoonnummer gekregen van hem. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om hem te bellen, dat doe ik morgen ff.
 
Hoe kom je aan die wijsheid? Dikke duim? Nooit eerder zelf gevallen? Ik zeg niet dat het NIET pijn doet maar 1 cm per meter is echt onzin. Ik heb het een keer mogen meemaken bij inderdaad iets van 50 à 60 km/h en ik had forse schaafwonden maar vooral een verbrandde huid. Echt geen happen vlees eruit.

edit: nou ja misschien op een grindpad ofzo maar dan nog, geen 1 cm per meter.

Onzin...??

Ligt aan het oppervlak en wat je zelf aan hebt.

Op een vers ingezaaid stukje asfalt met gritlaag wil ik niet onderuitgaan, met die verse, scherpe gritsteentjes, dan gaat er echt wel MEER als 1 cm per meter af :Y

Een mooi glad weggetje met oude steentje die aan de oppervlakte mooi afgerond en afgereden zijn...daar zal je met een spijkerbroek al tegen doorschuren voor 10 meter beschermd zijn...

Het beste is het te testen door je vinger op het wegdek te zetten en met wat kracht drukkend je vinger een meter over het wegdek te verplaatsen.



In de meeste gevallen zul je dan iig wat langzamer M-F 'en }) :P
 
Help niet, je weet hoe ik rondrij...en ook mij zien ze soms over het hoofd :P
Dat krijg je he met die onopvallende politie motoren ;)

Zonder gein, sommige mensen hebben echt hun ogen in hun zak zitten. En dat punt op de Rietenweg, ik begrijp niet dat ze die situatie niet aanpakken, erg onoverzichtelijk (bosjes, bushalte, bocht).
 
Dat krijg je he met die onopvallende politie motoren ;)

Zonder gein, sommige mensen hebben echt hun ogen in hun zak zitten. En dat punt op de Rietenweg, ik begrijp niet dat ze die situatie niet aanpakken, erg onoverzichtelijk (bosjes, bushalte, bocht).

Je weet hoe dat gaat, vaak moet het eerst echt flink misgaan voordat er wat gedaan wordt! B|
 
Onzin...??

Ligt aan het oppervlak en wat je zelf aan hebt.

Op een vers ingezaaid stukje asfalt met gritlaag wil ik niet onderuitgaan, met die verse, scherpe gritsteentjes, dan gaat er echt wel MEER als 1 cm per meter af :Y

Een mooi glad weggetje met oude steentje die aan de oppervlakte mooi afgerond en afgereden zijn...daar zal je met een spijkerbroek al tegen doorschuren voor 10 meter beschermd zijn...

Het beste is het te testen door je vinger op het wegdek te zetten en met wat kracht drukkend je vinger een meter over het wegdek te verplaatsen.



In de meeste gevallen zul je dan iig wat langzamer M-F 'en }) :P

Tijdens het lessen ben ik 2 keer op m'n plaat gegaan met alleen een spijkerbroek aan.
Eerste keer echt helemaal niets. Was met lage snelheid.

En tweede keer, uitrijden van parkeervlak... iets teveel gas gegeven met ingetrokken koppeling die ik tijdens het insturen losliet. :+
Hele gat in mn broek en redelijke diepe wond op m'n knie.

Denk dat het te maken heeft hoe je nou precies valt. Als je 20 meter gaat glijden.... :X Kan je liever een aantal keren over de kop gaan.

(Mod-vakantie?? Is dat een andere benaming voor schorsing? :+
Wat heb je nou weer uitgeflikt.)
 
Laatst bewerkt:
~
Tijdens het lessen ben ik 2 keer op m'n plaat gegaan met alleen een spijkerbroek aan.
Eerste keer echt helemaal niets. Was met lage snelheid.

quote]

mocht jij zo dan gaan rijden?? met alleen een spijkerbroek?? ik was verplicht een compleet pak aan te trekken!!! het zij van mezelf het zij van de rijschool... maar ik mocht absoluut niet zonder bescherming rijden!!!
 
Onzin...??

Ligt aan het oppervlak en wat je zelf aan hebt.

Op een vers ingezaaid stukje asfalt met gritlaag wil ik niet onderuitgaan, met die verse, scherpe gritsteentjes, dan gaat er echt wel MEER als 1 cm per meter af :Y

Een mooi glad weggetje met oude steentje die aan de oppervlakte mooi afgerond en afgereden zijn...daar zal je met een spijkerbroek al tegen doorschuren voor 10 meter beschermd zijn...

Het beste is het te testen door je vinger op het wegdek te zetten en met wat kracht drukkend je vinger een meter over het wegdek te verplaatsen.



In de meeste gevallen zul je dan iig wat langzamer M-F 'en }) :P

Ik ga nu ophouden te strijden (hierna dan he ;) ) en ik ben a-b-s-o-l-u-u-t voor goede kleding maar dit is echt onvergelijkbaar. Geloof me, ik heb het gedaan[1] (op gewoon asfalt, met een incidenteel steentje) en het doet zeer (erg!), maar met hogere snelheid (hoger dan "je vinger met kracht over het asfalt verplaatsen") ga je op de een of andere manier glijden.

Op vers split lijkt me ook "naar" maar ik geloof niet dat dat nou zoveel harder schuurt, je zult best forse wonden hebben maar je hebt óók minder wrijving (rem maar eens hard op split, je gaat gewoon glijden, je haalt echt geen happen uit je band).

Ergste is denk ik plekken waar je vlees dus is en de druk relatief hoog, zoals allebogen enzo.

Ik neem aan dat de veldwachters [2] onder ons hierin het meest ervaren zijn want die mogen ze vaak (helpen) oprapen. Zal geen fijn gezicht zijn.



[1] was aan het klussen, in korte broek en t-shirt, en kwam nietjes te kort. Gamma is om de hoek dus hup even op de motor... en dan vallen omdat je geen voorrang krijgt van een fiets (<14 ook nog dus geen cent gezien)
[2] niet denigrerend bedoelt
 
Laatst bewerkt:
ook ik ben voor altijd beschermende kleding... zeker sinds ik onderuit ben gegaan en heb gezien hoe ver je nog doorglijdt ondanks een relatief lage snelheid, daarbij zag ik ook wat pak, handschoenen en helm hebben opgevangen.. had mijn velletje niet gekund hoor!!

misschien af en toe eens gaan praten met eerste hulp artsen/verpleegkundigen...?? die krijgen genoeg te zien...
 
Terug
Bovenaan Onderaan