Motorrijder haalt brommobiel van de snelweg

Ik ben het type dat "bijna" altijd stopt als er iets aan de hand is en ik mogelijk kan helpen. Ik moet dan wel veilig kunnen stoppen e.d.

Al diverse keren meegemaakt dat er auto's op een zeer ongunstig punt stil stonden en dat iedereen daar dan maar al toeterend en vloekend omheen reden.
Daar kan ik gewoon slecht tegen.
Soms denken de automobilisten dat ik van de politie ben. Meestal laat ik dat maar zo.
Ze zijn blijkbaar zo verbaast dat ze geholpen worden dat ze er vanuit gaan dat de polite dat alleen maar kan zijn.
Wel zijn ze altijd dankbaar en dat geeft mij een goed gevoel.

Het zal je misschien verbazen dat de meeste bestuurders gehoor aan geven aan verkeerstekens die gegeven worden door een normale motorrijder. :)

Ik heb een opleiding tot verkeersregelaar gevolgd voor het MBT(Motor Begeleidings Team) en dat komt in dit soort situaties goed van pas.

Wil je weten wat het MBT doet, kijk dan op — Stichting Motorbegeleidingsteam


:^

Alleen heb k die MBT niet....., maar wel altijd standaard me Mag-lite (voor me werk) en oranje verkeerstoeter in mn tas....

En tja heb over me motorjas een geel hesje aan (ding doet gewoon pijn in je ogen) en toch soms over t hoofd worden gezien



*edit*

TS strakke actie hulde.... :}
 
Laatst bewerkt:
:^

Je moet het maar doen :Y, aan je verhaal te horen waren er ook genoeg die het niet interesseerden
 
Top job! :}
Ik ben zo'n type dat meestal denkt: oei, daar had ik even moeten stoppen... net iets te laat dus... maar goed, de intentie is er, nu de timing nog :z
 
Goede actie, scheelt weer een boel mogelijke ongelukken......

Ben je nu schrijver ipv MBT , het had zo in de krant gekund.

Grtzzz Simon. 8-)
 
Petje af voor je actie ! :}

Vreemd dat juist weer een motorrijder deze actie moet ondernemen....

Dacht dat wij een asociaal scheurende, wheely trekkende roversbende waren...

Dus toch niet.

EAT THAT koekblikkers !
 
Er rijden daar duizenden auto"s
er stopt een moto

en zorgt voor een bejaarde man
ja onze motorrijder die kan er wat van

Nee hij belt met Koos Spee
Daar zit hij niet mee

Straks nog even met Blik op de Weg
Heeft ie even pech

Want het was een programma van de Wegmisbruiker
Je weet wel die kleine kabouter

Die had hem er daar op de snelweg gezet
Om weer een mooie show te maken

Maar op die ene motorijder, daar had ie niet gelet

Hulde
 
Stond een tijdje terug voorgesorteerd om rechtsaf de snelweg op te gaan,achter zo'n brommobiel,ben uitgestapt en heb de bestuurster gevraagd of ze echt van plan was om de snelweg op te gaan met dat ding,keek ze me aan van,shit betrapt nu moet ik omrijden |(
 
Dennis, strakke actie !! :}

Goede kans dat je zowel je brommobiloot als een automobilist een hoop ellende hebt bespaard. :}
 
Ouwe luitjes???? Brrrr je zou er maar eens achteropknappen met 100Km/h dan is er van dat mobieltje incl. inzittenden volgens mij bar weinig meer over!!!

Well done!!

Grtz Eagle.
met 40 blijft er ook niks meer van over.

vraag maar aan die twee oudjes in Utrecht die ermee onder mijn bus reden |( |(

[edit] bus kwam van rechts, op een voorrangsweg met vrije busbaan en had wit licht.
oudjes zaten te gezellig te keuvelen[/edit]
 
Goeie actie Dennis! :}

Het is inderdaad geen lekker punt daar. Bovendien wordt het nog iets verder zelfs 120, en daar zijn vorig jaar twee mensen uit hun auto met pech gereden door een vrachtwagen. Stond ik zelfs met de motor nog een uur in de file |(

Wou dat er meer mensen reageerden zoals jij. Zelf doe ik het ook wel, tenzij ik er echt geen kans voor zie.
 
Vrijdagmiddag heeft een motorrijder op de A12 ter hoogte van Prins Claus plein een brommobiel van de weggehaald. Het betrof een ca. 80 jarige man die verklaarde de verkeerde afslag genomen te hebben.
De motorrijder kwam de brommobiel tegen op het 80-km stuk en aarzelde geen moment en zette de brommobiel aan de kant om erger te voorkomen. Even later zou het in een bocht 100 km/h worden en dan wordt het zonder een vluchtstrook wel heel gevaarlijk voor de brommobiel.
Op zeer professionele wijze zette de motorrijder de brommobiel bestuurder aan de kant.
Na de situatie uitgelegd te hebben heeft de motorrijder de politie gebeld.
De rechterbaan werd afgesloten en het verkeer reed niet langer vlak langs de brommobiel. Naast de vluchtstrook is ter plekke een muur en daar kun je niet overheen om veilig te staan.
Het verbaaste de motorijder wel hoeveel automobilisten het rijverbod negeerde of juist vlak bij de brommobiel toch naar de rechterbaan kwamen.
Na ca. 10 minuten arriveerde de politie en hebben zei het overgenomen. De motorrijder kon na een bedankje weer richting huis.
Na 15 minuten was de gecertificeerde verkeersregelaar thuis met een nieuwe ervaring.

Hoe ik dit allemaal weet? Ik ben de motorrijder :]


:} HULDE :} voor je actie.

Erg netjes dat jij die oude man van de weg af heb geplukt. :Y
Jij bezorgt ons motorrijders weer een betere naam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan