Motorrijder met pech geholpen

• Onderwerp starter Anoniempje283
  • Startdatum
A

Anoniempje283

Guest
Reed vanmiddag terug over de A28 richting Amersfoort net na de brug bij Zwolle, zag ik een kerel lopen met een dikke chopper aan de hand. Ik gauw, en voorzichtig, naar de vluchtstrook. Hij had een lege tank (kan gebeuren), en hij was moe en bezweet, dus ben ik ergens in Wezep een jerrycan wezen halen met 5 liter benzine. Weer richting Zwolle gereden en rechtsomkeert gemaakt bij de eerste de beste afslag. Hij blij joh! Netjes afgerekend enzo.. kon hij weer lekker :]

Het leuke was dat er een heleboel choppers voorbij waren gereden, en dat nou juist de eerste de beste gast met een racer stopt voor een mede motorrijder met pech ;) ... jaja het is wat die 'code' onder 'ons' ;)

Ik stond gistermiddag/ochtend met een lege tank voor het stoplicht, ik duw de motor het fietspad op, komt er een groep van 3 motoren (!) aan, zien het allemaal, en rijden door B| Vieze vuile klojo's, wat een eikels.

Zo stond ik ook met pech op de vluchtstrook en komen er allemaal vriendelijk groetende motorrijders voorbij rijden.... |(
Niet dat ze er wat aan konden doen, maar toch :P

Ach, het was spits, dat zal het wel geweest zijn....

Ooit een Fazer met een lekke band op de A10 bij de Zeeburgertunnel met de bestelbus meegenomen naar Safe Amsterdam i.v.m. een lekke band. Heb wel eerst een auto leeg moeten halen om hem erin te krijgen. En een hernia (bijna) opgelopen i.v.m. het erin tillen. Je moet wat voor elkaar over hebben.

Reed vanmiddag terug over de A28 richting Amersfoort net na de brug bij Zwolle, zag ik een kerel lopen met een dikke chopper aan de hand. Ik gauw, en voorzichtig, naar de vluchtstrook. Hij had een lege tank (kan gebeuren), en hij was moe en bezweet, dus ben ik ergens in Wezep een jerrycan wezen halen met 5 liter benzine. Weer richting Zwolle gereden en rechtsomkeert gemaakt bij de eerste de beste afslag. Hij blij joh! Netjes afgerekend enzo.. kon hij weer lekker :]

Het leuke was dat er een heleboel choppers voorbij waren gereden, en dat nou juist de eerste de beste gast met een racer stopt voor een mede motorrijder met pech ;) ... jaja het is wat die 'code' onder 'ons' ;)

:} :} :}

zo hoort het.... Ik stop ook altijd voor motorrijders met pech. Ook voor knappe vrouwen in koekblikken overigens ;)

full

de 1ste (en hopelijk laatste) keer dat ik langs de snelweg stond stopte er van de zowat 100 motorrijders er welgeteld 1 :} om te vragen of ie iets voor me kon doen, dus met de zogenaamde verbroedering onderling valt het wel mee geloof ik :X

smoking.gif
thumbup.gif

Ik stond pas in de berm te w8en op een paar vrienden... helmpje af telefoon op het zadel... kwamen in totaal 3 motorijders voorbij en ze zijn alle 3 gestopt om te vragen of ik pech had :} :} :}

Laatst bewerkt:
Die had dan nog een flinke wandeling voor de boeg.

lekker ook als ie naar de Shell ging, om de afslag naar de A50 over te moeten steken

Gelukkig, er zijn er toch nog meer die stoppen.

Voor mij de normale zaak, maar een motorrijder is tegenwoordig lang niet altijd meer een broeder.

Van het weekend stond er een motor met twee berijders langs de snelweg. Ik zag ze staan, maar omdat mijn vriend achter me reed(met ruim 120) wilde en kon ik niet ineens de vluchtstrook opduiken. Daarbij stonden zij zo relaxed te wachten dat ik de indruk kreeg dat er hulp onderweg was, en toen ben ik maar doorgereden. Soms wil je wel, maar kan je niet.

Daarbij; ik heb nou ook niet zoveel technische kennis dat ik erg veel kan helpen en ze waren al met z'n tweeën dus duwen hoefde ik ook niet te komen doen.

Van het weekend stond er een motor met twee berijders langs de snelweg. Ik zag ze staan, maar omdat mijn vriend achter me reed(met ruim 120) wilde en kon ik niet ineens de vluchtstrook opduiken. Daarbij stonden zij zo relaxed te wachten dat ik de indruk kreeg dat er hulp onderweg was, en toen ben ik maar doorgereden. Soms wil je wel, maar kan je niet.

Daarbij; ik heb nou ook niet zoveel technische kennis dat ik erg veel kan helpen en ze waren al met z'n tweeën dus duwen hoefde ik ook niet te komen doen.

kutsmoesjes.

Ik stop niet altijd, tenzij ik kan zien dat het misschien écht nodig kan zijn.
In deze tijd van mobiele telefoons, praatpalen en ANWB/WW komt de onfortuinlijke motorrijder altijd wel van de weg af.

Vorige week ben ik wel gestopt omdat er op een hele ongelukkige plaats een motorrijder stil stond.
Begin van een weefvak is niet echt je van het.

Deze piegum had ook een chopper en ja ook zonder benzine.
maar hing al aan de telefoon om te zorgen dat het weer ging rijden.

Enkele jaren geleden was dit ook dé manier om van je motor beroofd te worden.
Of maak ik nu slapende honden wakker?

Ik stop ook niet altijd, tenzij het echt duidelijk is, tegenwoordig kan je niet iedereen meer vertrouwen.

Als ik stop dan wordt het wel gewaardeerd, vooral niet startende motoren etc, even checken, aanduwen en gaan heb ik al zovaak meegemaakt. Kleine moeite om in iedergeval even te kijken of je iets kunt doen.

Ligt natuurlijk ook aan de persoon die langs de kant staat. Kijk iemand op een Fireblad die in zn korte broek rijdt ga ik echt niet helpen natuurlijk.

Hij had een lege tank (kan gebeuren), en hij was moe en bezweet, dus ben ik ergens in Wezep een jerrycan wezen halen met 5 liter benzine.

en

Technische kennis om te tanken zullen de meeste hier toch wel hebben ;)

Ben één maal gestopt voor een BMW die oververhit was.
Vorig weekend ook gestopt voor een koekblik met lekke band. Bleek er al hulp onderwege te zijn. In deze tijd van GSM's etc.

Meestal zie ik de pech-hebber te laat om veilig naar de pechstrook te kunnen gaan...

Ik stop ook als het veilig kan.... heb het ook al een paar keer gedaan, maar de enige die ik kon helpen was eentje die de weg kwijt was (gelukkig wist ik welke afslag die vent hebben moest). De rest waren allemaal echte pech-gevallen (dus niet dat ze zonder benzine stonden) en dan hebben ze toch geen hulp aan me

Stond 3 weken geleden ook langs de weg stil met m'n bm'er.

Is er welgeteld niet 1 motor gestopt maar wel 1 auto om te vragen of ik hulp nodig had. Stond notabene op een stuk dat alleen maar motorrijders rijden op de veluwe wel kijken en groeten maar nie stoppen.
Verboedering is ver te zoeken ik denk dat ik ook maar niet meer ga groeten want eigenlijk zijn we met z'n allen hypocriet bezig.

Ik stop ik het vervolg wel voor een motorrijder(ster) met pech of langs de kant. Ken nu het gevoel wat je dan hebt.

andersom heb ik 1 keer pech gehad (geen benzine meer, en waarschuwingslampje voor de reserve deed het niet), en toen stopte er een wagen. Maar het bleek wel een motorrijder te zijn die toevallig met het koekblik onderwege was. :)

Je kunt ook gewoon lid worden van de ANWB ! Vorige week met de auto zonder benz op de A27, beetje verkeerd gegokt ik dacht dat haal ik net naar de volgende pomp.

Boy was a wrong geen druppel meer, binnen 15 minuten wegenwacht erbij en ik reed weer.

Als je maar een mobiele bij je hebt dan kun je heel de wereld bellen en dus ook de wegenwacht.

En laat die zogenaamde broeders dan maar hard doorrijden want ik heb de WW, stoppen mag natuurlijk ook om ff lekker te ouwehoeren. :)

Terug
Bovenaan Onderaan