Motorrijder onderuit bij Heerenveen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
Ik reed vanmiddag op het klaverblad van Heerenveen, en wou richting Drachten (eerst een paar rondjes draaien), toen ik aan de andere kant van het klaverblad een stuk of 5 motoren ook rondjes zag rijden. Ze kwamen de bocht uit en plotseling zie ik de middelste motor hard onderuitgaan en de motor + rijder richting midden van de weg en de vangrail schuiven/rollen. De achterste motoren konden hem nog net ontwijken.

Ik wijzigde mijn plannen om meteen door te rijden naar Drachten en nam weer een afslag van het klaverblad om even te checken of ze hulp kunnen gebruiken, als ik aan de rechterkant van de weg een rode Honda VTR1000 Firestorm zie staan.

Ben gestopt en aan de rijder gevraagd of hij op een aantal rijders stond te wachten die nog eventjes over "het blad" zouden gaan. Het antwoord was ja. Toen heb ik hem verteld dat één van zijn vrienden onderuit was gegaan. Ik heb hem toen naar de plek des onheils toegeleid en daar eventjes gecheckt of alles oké was.

De motor, een Fireblade (bouwjaar van voor 2000) lekte olie of iets wat daar op lijkt (linkerkant??) en had veel schuifschade.

Het allerbelangrijkste was dat de rijder er met de schrik vanaf gekomen is. Wat ik er van gezien heb waren zijn broek (leer volgens mij, maar ben niet zeker) en zijn jas (textiel) alleen geschaafd.
 
Zo zie je maar weer: een ongeluk zit in een klein hoekje of bochtje.

Gelukkig dat het maar weer goed afgelopen is :}
 
Kunnen we niet beter een (bijna)crashes-topic gaan openen :? Ik zie overal van die verhalen als aparte topics tevoorschijn komen...
 
Ik zou zo een topic ook niet zo goed vinden.
Maar ben nu ook zelf tegen de vlakte gegaan en ben eens blij om het te kunnen vermelden.
Maar een specifieke topic vind ik ook maar niks.
 
Dus vandaar die politie daar vanmiddag... Toen Rev en ik er vanmiddag langsreden (rond half 4) stonden er verschrikkelijk veel motoren stil onder het viaduct... Wij dachten dat ze stonden te controleren...
 
Zolang het geen M-Fer is, gelieve er idd geen topic over te openen. Anders staat het hier iedere keer vol met topics over crashes. Ongelukken gebeuren nou eenmaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan