Motorrijder rijdt in op toeschouwers wielerwedstrijd

Naba

MF veteraan
7 feb 2004
2.343
1
Door een ongeval met een motor in Parijs-Roubaix zijn zondag tien mensen gewond geraakt, van wie drie ernstig.

''Een motorrijder van de organisatie is het publiek ingereden'', verklaarde een woordvoerder van de eerste hulpdienst in Lille. Nadere bijzonderheden ontbreken nog.

Het ongeval gebeurde op een van de kasseistroken. Gewonden zijn met twee helicopters afgevoerd.

Los van het incident met de motor deden zich onderweg gevaarlijke situaties voor. Het enthousiasme van de toeschouwers op vooral de laatste kasseistroken bracht de renners nu en dan in gevaar.


Onverantwoord
Ploegleider Adri van Houwelingen van Rabobank vindt het onverantwoord dat deze zônes nog niet zijn afgeschermd met dranghekken. ''Dat moeten ze echt gaan doen, want dit was een idiote finale.''

Van Houwelingen doelde vooral op de laatste 25 kilometer. ''Daar stonden een hoop dronken mensen, die allemaal de autospiegels naar binnen slaan en zelfs met stokken op de auto's slaan. Onze rechterspiegel is gesneuveld.''

Bron: Motorrijder rijdt in op toeschouwers wielerwedstrijd | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het live op tv zien gebeuren. Zeer mooie wielerwedstrijd wat bekend staat om de kasseien. Echter is dit ook zeer lastig om op te rijden zowel met de fiets als met de motor. Door de jaren heen zijn er helaas wel vaker van dit soort ongelukken gebeurt tijdens dezelfde wedstrijd.
De motorrijder heeft zeker wel schuld maar de mensen die net als ik vanmiddag naar deze wedstrijd hebben gekeken hebben ook gezien hoe belachelijk dichtbij het publiek langs de kant van de weg en zelfs op de weg stond terwijl er wielrenners en motoren met hoge snelheid langs komen rijden.
Ik hoop dat de gewonden snel beter worden.
 
Laatst bewerkt:
als ik soms zie hoe die mongolen zo dicht op het parcours staan (zowel bij rally rijden als wielrennen) dan verbaasd het me niks ...
 
De term klapmongolen is opeens verrassend toepassend :+
Beterschap voor de gewonden.
 
Laatst bewerkt:
ja kende die al.

geen medelijden mee, als je zo achterlijk bent dan is het misschien beter dat je dood gaat

B|
Wie ben jij om dat te bepalen!
Jij maakt valt ook wel foutjes of misschien een verkeerde inschatting!
Zulke opmerkingen moet je hier echt niet plaatsen!
 
Treurig voor die mensen, en ongetwijfeld spectaculair voor een bepaalde groep 'kijkers'.

Waarom staat dit op MF? Stond er een MF-er in die groep mensen, zat er een sticker op de bewuste motor?
 
Treurig voor die mensen, en ongetwijfeld spectaculair voor een bepaalde groep 'kijkers'.

Waarom staat dit op MF? Stond er een MF-er in die groep mensen, zat er een sticker op de bewuste motor?
Er staat toch wel meer berichten van motorrijders die een ongeluk krijgen. Of het nou wel of geen sticker heeft.
 
B|
Wie ben jij om dat te bepalen!
Jij maakt valt ook wel foutjes of misschien een verkeerde inschatting!
Zulke opmerkingen moet je hier echt niet plaatsen!


met je dikke neus zo er bovenop willen staan....

het is ook vaak voorgekomen dat een wielrenner zijn positie verloor door een "fan" die op de weg staat.

irritant en zeer gevaarlijk, hopenlijk leren ze er van...
 
ja kende die al.

geen medelijden mee, als je zo achterlijk bent dan is het misschien beter dat je dood gaat

anders hou je gewoon even je klapper dicht... er komt toch alleen maar bullshit uit.

met je dikke neus zo er bovenop willen staan....

het is ook vaak voorgekomen dat een wielrenner zijn positie verloor door een "fan" die op de weg staat.

irritant en zeer gevaarlijk, hopenlijk leren ze er van...

en dat zou een reden zijn dat iemand dood mag? kortzichtig figuur!
 
anders hou je gewoon even je klapper dicht... er komt toch alleen maar bullshit uit.en dat zou een reden zijn dat iemand dood mag? kortzichtig figuur!


ze zijn niet dood...

dit keer is het met een motorrijder maar stel dat een wielrenner op volle snelheid het publiek in knalt... word je ook niet vrolijk van.

waarom niet gewoon een veilige afstand bewaren ...
 
ze zijn niet dood...

dit keer is het met een motorrijder maar stel dat een wielrenner op volle snelheid het publiek in knalt... word je ook niet vrolijk van.

waarom niet gewoon een veilige afstand bewaren ...

Ik leg de link tussen je 2 posts. Waarbij je bij de 1e post zegt dat als je zo dichtbij staat, je dood mag....
vind ik nou echt een :r post
 
Doet me weer denken aan die belg die even een plaatje wilde schieten en een heel peloton ten val bracht.
 
Maar nu komt mijn vaderlandsgevoel weer boven, 't is toch maar weer een Belg die de mooiste koers van het jaar heeft gewonnen *O* *O* *O*

En hoe ............... *O* *O* *O*






En de slachtoffers stellen het goed Privacy settings
 
Laatst bewerkt:
ze zijn niet dood...

dit keer is het met een motorrijder maar stel dat een wielrenner op volle snelheid het publiek in knalt... word je ook niet vrolijk van.

waarom niet gewoon een veilige afstand bewaren ...

Privacy settings
"Renner mag nooit op fietspad rijden"
HLN update In West-Vlaanderen is eergisteren een vrouw uit Waregem zwaargewond geraakt bij een botsing met een wielrenner. Dat gebeurde tijdens Kruiseik-Wervik, een 112-kilometer lange kermiskoers van 18 plaatselijke ronden. De renner riskeert nu gerechtelijke vervolging. "De renners moeten op de rijweg blijven. Elke wielrenner weet dat", zegt Eddy Lissens, voorzitter van de commissie Weg-Piste-Veld van Wielerbond Vlaanderen.

Fietspad
De 25-jarige eliterenner zonder contract Ward Vander Meiren van Decock Capino botste op de 47-jarige Marleen Debouver in de Kruisekestraat, een straat met aan elke kant een fiets-en voetpad. De renner reed over het fietspad, waar Debouver stond. Hij probeerde haar nog te ontwijken, maar knalde tegen ongeveer vijftig kilometer per uur op de toeschouwster. Zij viel en bewoog niet meer, en bleek zware inwendige bloedingen te hebben opgelopen.

Kunstmatige coma
Vander Meiren hield aan de botsing een geschaafde schouder en enkele kneuzingen aan ribben en knie over. "De dokter die me behandelde, vertelde dat de vrouw naar het ziekenhuis in Roeselare was overgebracht omdat ze in levensgevaar was. Dat was een slag in mijn gezicht. Ik heb me laten vertellen dat de dokters haar in een kunstmatige coma houden," zei de renner aan de Corelio-kranten.

Verbod
Het parket van Ieper nam de Bianchi-koersfiets van Vander Meiren in beslag, en onderzoekt de aanrijding. Tijdens de wedstrijd moeten wielrenners immers op de baan fietsen. Sancties zijn er wel niet voor renners die toch op fiets- of voetpaden rijden. "Maar in dit geval is er een ongeluk gebeurd en een proces-verbaal opgesteld", zegt Eddy Lissens, voorzitter van de commissie Weg-Piste-Veld van Wielerbond Vlaanderen.

Rechter
"Verder onderzoek zal nu moeten uitwijzen of de organisatie er alles aan deed om de weg veilig te houden," zegt het parket van Ieper. "Er zal ook worden nagegaan of de renner een fout heeft gemaakt. Hij zal zich later eventueel voor de rechter moeten verantwoorden', luidt het. (sam)
 
Terug
Bovenaan Onderaan