Motorrijder speelt met zijn leven

Dan ben ik toch wel erg benieuwd waar in Duitsland jij rijdt.

IIg dit wat google voor me bijhoudt


Image7.jpg



Dit zijn de klantjes waar ik kom, ja bij alle 160.

Image8.jpg


En het gaat om zo'n 100000 duitse KM per jaar, reken ik er 30000 niet mee als zijnde huis grensverkeer, dus ik rij niet alleen een stukkie A3 naar Oberhausen

Ik doe dit al 12 jaar dus je kan me wel toevertrouwen een objectief beeld te hebben gevormd tegenover een ras-Duitser die zijn Ortsteil niet uitkomt
 
Laatst bewerkt:
Zoals je ziet mijd ik de A3 als de pest 8-) Overigens is Berlijn een Walhalla om doorheen te rijden... Wellicht heb ik daar voordeel aan mijn gele kentekenplaat
 
Toegegeven: het voortdurend op je teller EN de steeds wisselende toegestane snelheden moeten letten om de belachelijk hoge boetes + adminkosten te voorkomen, maken het ook niet bepaald een feest om in Nederland te rijden.

Nog een toegegeven: in de bedrijfsauto van mijn man, met Nl kenteken, heb ik vaker het idee dat men sneller geïrriteerd is/wat minder ruimte gunt dan in ons eigen gebakkie met D kenteken. Misschien dat daar ook een deel van de Duitse schoen wringt.

Gek, ik vind juist dat in duitsland de snelheid, door al die Baustellen veel vaker anders is dan in NL, ik kom wel stukjes van 300 meter tegen tussen 2 baustellen waar je 120 mag en gelijk weer terug naar 60. Het is ook geen uitzondering dat er een Umleitung in een Umleitung is vanwege een Baustelle in een Baustelle
Verder wordt er bij ons bij een snelheidsbeperking op ieder hectometerpaaltje aangegeven dat de Max 100 is, voor mij vanzelfsprekend, voor de Duitsers die ik spreek een uitkomst.

Ik werk ook inderdaad volgens de 183 dagen regeling.
 
Als je jouw veiligheid op de weg net zo belangrijk vind als hier op M-F, dan ga je naar rechts als er iemand te dicht achter je komt rijden.
Ja, ik snap er de nadelen van en het oneerlijke gevoel, maar als veiligheid belangrijk is, dan is dat de oplossing.

En dat zij ook niet kijken als ze naar links gaan heeft er geen positieve of negatieve invloed op dat ze niet kijken als ze naar rechts gaan, ik vind dat dus niet echt een argument om rechts inhalen te rechtvaardigen ???

De redenatie dat als er achter jou iets gebeurd, al dan niet in verband met jou weggedrag, het niet jou pakkie aan is vind ik best asociaal. Juridisch kon dat ook nog wel eens heel erg anders uitpakken ook trouwens !
zelfs als ze niet dicht achter me rijden rij ik meestal nog rechts als daar ruimte is rijdt veel lekkerder daar met veel meer overzicht. en als ze links nog langzamer gaan rijden als mijn snelheid die meestal ruim onder de maximum snelheid ligt dan rij ik rechts voorbij. dat de meeste anderen alleen voor de linker baan houderschapsbelasting denken te betalen omdat ze een vrachtwagen moet "inhalen"die nog 500 meter voor ze rijdt is net zo associaal dus wat dat betreft pas ik dan weer prima in de massa. en persoonlijk heb ik liever Juridische gevolgen van een aanrijding als lichamelijke.
 
Gek, ik vind juist dat in duitsland de snelheid, door al die Baustellen veel vaker anders is dan in NL, ik kom wel stukjes van 300 meter tegen tussen 2 baustellen waar je 120 mag en gelijk weer terug naar 60. Het is ook geen uitzondering dat er een Umleitung in een Umleitung is vanwege een Baustelle in een Baustelle
Verder wordt er bij ons bij een snelheidsbeperking op ieder hectometerpaaltje aangegeven dat de Max 100 is, voor mij vanzelfsprekend, voor de Duitsers die ik spreek een uitkomst.

Ik werk ook inderdaad volgens de 183 dagen regeling.

Zo te zien overlapt dat in ieder geval een deel (A30) van de snelwegen waar ik regelmatig rijd (A30, A31 en A1). Vreemd dat de ervaring dan zo verschilt.
Dat van die korte stukjes tussen werkzaamheden, ben ik absoluut met je eens. Ik heb nog liever dat ze die werkzaamheden aan elkaar knopen (en dat ze wat sneller doorwerken...)
Omleidingen naar omleidingen heb ik in Nederland ook wel meegemaakt, voornamelijk als buurgemeenten, of een gemeente en de provincie niet met elkaar overleggen :X
Dat de snelheid in Nederland om de hectometerpaal staat aangegeven, mogen ze een groot deel van de Nederlanders ook wel eens vertellen, met name op de tweebaans 100-wegen door Twente en de Achterhoek :(
 
A30 is een heerlijk stukje rustige snelweg, zeker nu de Baustelle bij de A1 klaar is.
In Duitsland is de voelbaarheid van de verkeersstress, want dat heerst er op hoog niveau, zeer aanwezig en op het moment dat je Marienborn voorbij rijdt valt dat nagenoeg helemaal weg.
Rührgebiet spant de kroon, begrijpelijk.

Dat de snelheid in Nederland om de hectometerpaal staat aangegeven, mogen ze een groot deel van de Nederlanders ook wel eens vertellen, met name op de tweebaans 100-wegen door Twente en de Achterhoek :(

Ja dat is echt wel de Duitse instelling: je mag 100 dus je moet 100 zoals ze ook in het donker met regen op éénbaanswegen met tweerichtigswerkeer persé 100 moeten rijden, ja ik rij daar 80 omdat ik dat veilig vind, morgenochtend met droog weer en daglicht rij ik er ook weer 110.
Nou heb je helemaal gelijk hoor dat opschieten op de autowegen in NL een issue is.
Overigens is er niks mis met duitsland, het is alleen anders...
 
Laatst bewerkt:
ik vind dat als je 100 mag je ook 100 zou moeten rijden....
laat ze op het getreuzel hier in NL maar dikke boetes en lijfstraffen zetten....
60 waar je 80 mag, 40 waar je 60 mag en dan 100en meters voor de afslag al van het gas af ook nog...|( wat een kutzooi is dat hier in NL geworden.
Ik rij vele malen liever in Duitsland waar ze tenminste een beetje doortrappen....
Ik begrijp de bejaarde stumper best die zich hier aan de snelheid wil houden, maar waarom moet ie dan ook gvd nog een marge van 20km inbouwen???
Invoegen op een snelweg met 30km/u is hier onderhand meer regel als uitzondering en dat mag klaarblijkelijk.....
Ik heb toch echt iets anders geleerd destijds....wat een wonder dat meer en meer mensen pissen op wet en regelgeving in het verkeer....
het is onwerkbaar geworden en enkel gebaseerd op zoveel mogelijk boetes uitschrijven....
 
Heb je je weleens gerealiseerd dat je van groningen naar Middelburg door 120 te gaan zitten douwen met allemaal ergenis en stres maar een kwartier tijd wint in plaats van ondeuit met een bakkie koffie en een relaxed muziekje gewoon 100 maar Middelburg te pruttelen... Als je jezelf dat kwartiertje tegen een hartkwaal niet gunt moet je je toch achter de oren krabben of je wel goed bezig bent. Op een stukkie autoweg van maximaal 20 kilometer win je bij 100 tegenover 80 precies 3 minuten...

3 minuten... Sorry hoor

heb ik het niet over tijd kwijt met tanken wat eerder moet
 
in 80ér jaren heb ik al geleerd dat je de maximum snelheid als kruissnelheid moest aan houden ..........
 
Huh??? Ik ook bejaard, hoogtij in de eighties. Maar dat hebben ze dan alleen aan jou verteld denk ik
 
Heb je je weleens gerealiseerd dat je van groningen naar Middelburg door 120 te gaan zitten douwen met allemaal ergenis en stres maar een kwartier tijd wint in plaats van ondeuit met een bakkie koffie en een relaxed muziekje gewoon 100 maar Middelburg te pruttelen... Als je jezelf dat kwartiertje tegen een hartkwaal niet gunt moet je je toch achter de oren krabben of je wel goed bezig bent. Op een stukkie autoweg van maximaal 20 kilometer win je bij 100 tegenover 80 precies 3 minuten...

3 minuten... Sorry hoor

heb ik het niet over tijd kwijt met tanken wat eerder moet

heb je je weleens gerealiseerd dat sommige mensen juist een hartkwaal krijgen van dat suf gekut voor hun neus????
als ik wilde rondsukkelen was ik wel vrachtwagen chauffeur geworden....
 
Ik bedoel, if you can't beat them, lick 'em
als ik wilde rondsukkelen was ik wel vrachtwagen chauffeur geworden....
Wil je m'n rollator eens proberen?

Irriant, eens, zeker in deze periode met vakantiegangers. Ik denk dat het heel veel moeite kost om die schakelaar in je hoofd om te zetten... Bij mij is het gelukt... Misschien is het een (leef)tijdschakelaar, dan gaat het vanzelf...
 
ik vind dat als je 100 mag je ook 100 zou moeten rijden....
laat ze op het getreuzel hier in NL maar dikke boetes en lijfstraffen zetten....
60 waar je 80 mag, 40 waar je 60 mag en dan 100en meters voor de afslag al van het gas af ook nog...|( wat een kutzooi is dat hier in NL geworden.
Ik rij vele malen liever in Duitsland waar ze tenminste een beetje doortrappen....
Ik begrijp de bejaarde stumper best die zich hier aan de snelheid wil houden, maar waarom moet ie dan ook gvd nog een marge van 20km inbouwen???
Invoegen op een snelweg met 30km/u is hier onderhand meer regel als uitzondering en dat mag klaarblijkelijk.....
Ik heb toch echt iets anders geleerd destijds....wat een wonder dat meer en meer mensen pissen op wet en regelgeving in het verkeer....
het is onwerkbaar geworden en enkel gebaseerd op zoveel mogelijk boetes uitschrijven....
Typisch gevalletje van 'was iedereen maar zoals ik'? 🤔

Ik heb ook een initieel gevoel van 'schiet gvd eens op' als ze voor me bijvoorbeeld 70kmu gaan op een 80 weg. Gelukkig kan ik me daar binnen twee tellen overheen zetten. :Y
Vervolgens bij het bord 50 gaan ze met 70kmu verder. Ik zak af naar 60kmu. En vervolgens denkt degene achter mij 'schiet gvd eens op'. Wat ik ook weer begrijpelijk vind omdat die 80 weg en 50 weg identiek zijn ingericht. :z
 
Ja dat is echt wel de Duitse instelling: je mag 100 dus je moet 100 zoals ze ook in het donker met regen op éénbaanswegen met tweerichtigswerkeer persé 100 moeten rijden, ja ik rij daar 80 omdat ik dat veilig vind, morgenochtend met droog weer en daglicht rij ik er ook weer 110.
Nou heb je helemaal gelijk hoor dat opschieten op de autowegen in NL een issue is.
Overigens is er niks mis met duitsland, het is alleen anders...

Nee, moeten is het niet, maar op mooie dag, op een kaarsrechte weg waar je niet mag inhalen 80 gaan rijden ipv 100, is voor het overige verkeer gewoon ergerlijk.
 
Ik bedoel, if you can't beat them, lick 'em

Wil je m'n rollator eens proberen?

Irriant, eens, zeker in deze periode met vakantiegangers. Ik denk dat het heel veel moeite kost om die schakelaar in je hoofd om te zetten... Bij mij is het gelukt... Misschien is het een (leef)tijdschakelaar, dan gaat het vanzelf...
Die knop is heerlijk als je die hebt gevonden, dat rijd zoveel relaxter :]
Helaas ben ik hem de laatste tijd een beetje kwijt geraakt merk ik, vooral voor raar gedrag op de weg als geen richting, onzinnig slingeren etc.
De rijsnelheid zelf kan ik nog redelijk handelen gelukkig. Zoals je zegt je wint er in tijd vrijwel niets mee, en de irritatie kost enkel energie en een glimlach...
 
Ik heb tien jaar lang Rheden-Zeist 'gewoonwerkt'. Eigenlijk voornamelijk 60 km A12 heen, en weer terug dus. Zeker als je bewust rijdt is dat een voldoende redelijke termijn om inzicht te krijgen in het verband tussen rijgedrag en reistijd. Wat ik heb aangetroffen is dat het in reistijd nagenoeg geen reet uitmaakt hoe je je gedraagt.

Als ik met de auto naar mijn werk ging, zette ik me altijd direct achter de eerste de beste vrachtauto en zorgde ik er voor constant drie á vier strepen tussen hem en mij zichtbaar te houden. Ruimte genoeg om te reageren en ruimte genoeg om nog de vluchtstrook op te kunnen in geval van ineens extreem remmen in combinatie met slecht oplettende chauffeurs achter me. Het zal mij niet gebeuren dat ik gesandwiched word...

Mijn Jaguar 4 liter V8 liep zowaar 1 op 12 en mijn Smartje 0,6 driecilindertje deed zo’n beetje 1 op 30. En minstens zo belangrijk: ik stapte steeds ontspannen en compleet stressvrij uit!

Het leukste vond ik ‘smiddags in de spits de A12 op, bij Zeist. Van centrum Zeist naar de A12 was altijd traaaaaag, en iedereen ging dus al opgefokt de snelweg op. Ze braken zich bijkans de nek om zo snel mogelijk en zo hard mogelijk naar die linkerbaan te stampen. Bijna elke dag kwam ik bij Arnhem weer een paar van diezelfde mensen tegen. Je kunt in druk verkeer, in de auto, bijna geen echte tijdswinst boeken door hard te rijden. Dan moet je óf blauwe lampies en sirenes hebben, of je moet echt zo zwaar aso tekeergaan...

Als ik met de motor naar mijn werk ging, ja … dan had dit topic wel over mij kunnen gaan. _O- Op de motor heb ik me zo vaak zo heerlijk misdragen … Dat me dat nooit mijn rijbewijs gekost heeft, en zelfs nooit een boete, mag echt wel een klein wonder heten...
 
FF rekenen

Rij 37,5km enkele reis woon/werk. Grootste gedeelte gaat over een N weg oftewel 100km/u toegestaan.
Doe daar op de motor als het rustig is 20 minuten over. Met het koekblik 23 minuten.
Na mijn nachtdienst of terug van mijn ochtenddienst of op weg naar mijn middagdienst is het erg druk op de weg met vooral vragtwaggels en inhalen is met koekblik onmogelijk.
Kost mij op de motor al 6 minuten enkele reis extra. In het koekblik zeker 10 minuten extra.

Werk ongeveer 198 diensten per jaar waarbij ik zeker de helft van de tijd niet kan opschieten door al die slome duikelaars.
Rij ongeveer 50/50 koekblik motor dus kost mij op de motor per jaar zeker 300 minuten oftewel meer als een halve werkdag extra reistijd en ook nog eens met het koekblik 495minuten extra oftewel ruiml 1 werkdagen aan extra reistijd.
Verlies door dat gek*t en getreuzel op jaar basis dus zowat 2 dagen aan qualitytime met mijn gezin.
Waar ik toch echt liever ben als hangend en ergerend in het koekblik of hijgend van ongeduld hangend achter die slome duikelaars met de motor.
Ben nog niet levensmoe dus ghostrideren gaat mij toch echt wat te ver.
 
En met dit gedrag eindig je nog eens 10 jaar eerder in je graf vanwege een hartkwaal van de stress, heeft je gezin dan quality time?
Kap dan met werken, die rit heen en terug ís quality-time, dat beseffen een hoop niet, wees nondeju blij dat je hem MAG maken...
 
FF rekenen

Rij 37,5km enkele reis woon/werk. Grootste gedeelte gaat over een N weg oftewel 100km/u toegestaan.
Doe daar op de motor als het rustig is 20 minuten over. Met het koekblik 23 minuten.
Na mijn nachtdienst of terug van mijn ochtenddienst of op weg naar mijn middagdienst is het erg druk op de weg met vooral vragtwaggels en inhalen is met koekblik onmogelijk.
Kost mij op de motor al 6 minuten enkele reis extra. In het koekblik zeker 10 minuten extra.

Werk ongeveer 198 diensten per jaar waarbij ik zeker de helft van de tijd niet kan opschieten door al die slome duikelaars.
Rij ongeveer 50/50 koekblik motor dus kost mij op de motor per jaar zeker 300 minuten oftewel meer als een halve werkdag extra reistijd en ook nog eens met het koekblik 495minuten extra oftewel ruiml 1 werkdagen aan extra reistijd.
Verlies door dat gek*t en getreuzel op jaar basis dus zowat 2 dagen aan qualitytime met mijn gezin.
Waar ik toch echt liever ben als hangend en ergerend in het koekblik of hijgend van ongeduld hangend achter die slome duikelaars met de motor.
Ben nog niet levensmoe dus ghostrideren gaat mij toch echt wat te ver.

Misschien is je gezin juist wel heel dankbaar voor die extra vrije tijd. :X O-)

Nee maar serieus, je hebt het dus uit zitten rekenen en je weet dus nu psies hoe het zit. Hoe het zit in de werkelijkheid, en niet in de ideale situatie dat je lekker door kunt rijden. Dan kun je toch ook inzien dat het zinloos is om te knokken met omstandigheden die je nooit in de hand zult hebben, want de rest van de wereld gaat echt niet harder rijden voor jou.

Tijd om het te nemen zoals het komt, en daar dan juist de voordelen uithalen, want elk nadeel hep ze voordeel....

Zo heb ik eens berekend dat ik het Requiem van Mozart al minimaal zo'n 2500 keer integraal heb kunnen beluisteren. Dat gaat echt nooit vervelen...
 
En met dit gedrag eindig je nog eens 10 jaar eerder in je graf vanwege een harkwaal van de stress, heeft je gezin dan quality time?
Kap dan met werken, die rit heen en terug ís quality-time, dat beseffen een hoop niet, wees nondeju blij dat je hem MAG maken...

Je was me een seconde voor ... *D :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan