Motorrijder speelt met zijn leven

:( wat is nou 1 seconde op een mensenleven... begin jijnou ook al

:+


je mag het wel kopieren plakken hoor...
Knip'n en plak'n hoef voor mij niet hoor, maar je haalt inderdaad ook effe een heel belangrijk punt aan: 'wees blij dat je hem MAG maken!'
Ik zou er op dit moment dankbaar voor zijn als ik elke dag weer die fucking A12 'moest' berijden om naar mijn werk te gaan... gelukkig realiseerde ik me dat toen ook al hoor, maar toch. Ik zou bar graag weer aan het werk zijn.
 
Kap dan met werken, die rit heen en terug ís quality-time, dat beseffen een hoop niet, wees nondeju blij dat je hem MAG maken...

Zeker op die motor is de rit quality time en ik maak hem dan ook vaak langer door helemaal niet over de snelweg te gaan maar zoveel mogelijk binnendoor. Dan juist kom ik heel relaxed thuis aan.
 
Als je er tegenkan weken van huis te zijn... Ik kèn ook niks...
Als ik een groot rijbewijs had... lijkt me heerlijk!


Zeker op die motor is de rit quality time en ik maak hem dan ook vaak langer door helemaal niet over de snelweg te gaan maar zoveel mogelijk binnendoor. Dan juist kom ik heel relaxed thuis aan.
Zeker, ik ben een absolute nono als het om richtingsgevoel gaat (misschien is chauffeur toch niet zo'n goed idee trouwens _O- ) maar juist door de navi op de motor heb ik letterlijk tientallen prachtige routes leren kennen tussen Rheden en Zeist.
 
Als ik een groot rijbewijs had... lijkt me heerlijk!



Zeker, ik ben een absolute nono als het om richtingsgevoel gaat (misschien is chauffeur toch niet zo'n goed idee trouwens _O- ) maar juist door de navi op de motor heb ik letterlijk tientallen prachtige routes leren kennen tussen Rheden en Zeist.
Hoeft niet groter te zijn dan het mijne

Beroep Internationaal Telecom Field Engineer
 
Als ik al het voorstaande lees, dan denk ik dat een baan dichter bij huis de werkelijke oplossing gaat zijn.
Geen last meer van al die zinloze file-frustratie-uren op de snelweg.

Woon-werk is nutteloos tijd-verlies.
Als je dan al eerder thuis bent van ''t werk en quality-time wilt gaan maken, kan je dan zelfs besluiten om een motorritje te doen over leuke landweggetjes in de buurt. Dan zie je ze ineens op de parallelle snelweg allemaal in de file staan. Succes daar jongens!!

Natuurlijk kan je ook als je eerder thuis bent het hekje repareren of met moeders in de tuin gaan zitten.
Dat is ECHTE quality-time!!
 
Woon-werk is nutteloos tijd-verlies.
Als je dan al eerder thuis bent van ''t werk en quality-time wilt gaan maken, kan je dan zelfs besluiten om een motorritje te doen over leuke landweggetjes in de buurt. Dan zie je ze ineens op de parallelle snelweg allemaal in de file staan. Succes daar jongens!!

Toen ik nog met de motor naar het werk ging zag ik ze ook allemaal op de snelweg in de file staan terwijl ik daar omheen slingerde. Tegenwoordig werk ik dichtbij huis en doe ik dat lopend. Ik merk dat bij thuiskomst een stukje motorrijden dan toch weer een stap is om te maken, terwijl ik zeker in deze periode van lange dagen vroeger vaker niet dan wel dat avondritje maakte aansluitend op het werk.
 
Heeft dat er niet mee te maken dat je je motor "helemaal buiten moet zetten en je aan moet kleden"
Ik stap uti me auto, doe de voordeur open waar meteen me motor achter staat, helm in de gangkast, jas over me motor, en ben met 2 minuten weg... *O*

scheelt ook dat ik geen koe aan hoef
 
Ja okee, hier begint het al gelijk "leuk" Kan hem warm rijden in de idustriewijk en dan heb ik A4, A13, A12 onder handbereik om effe naar Noord AA of Boskoop te rijden.. 2 verkeerslichten en ik rij de snelweg op, de wijde wereld (lees file) in
 
Als ik al het voorstaande lees, dan denk ik dat een baan dichter bij huis de werkelijke oplossing gaat zijn.
Geen last meer van al die zinloze file-frustratie-uren op de snelweg.

Nog beter: thuiswerken. Blijft jammer dat veel werkgevers daar nog steeds niet aan willen (beetje: zoals de managende waard is, vertrouwt hij zijn gasten :( )
Gelukkig ben ik eigen baas, en vind ik het prima dat ik thuis werk :)
 
Heb je je weleens gerealiseerd dat je van groningen naar Middelburg door 120 te gaan zitten douwen met allemaal ergenis en stres maar een kwartier tijd wint in plaats van ondeuit met een bakkie koffie en een relaxed muziekje gewoon 100 maar Middelburg te pruttelen... Als je jezelf dat kwartiertje tegen een hartkwaal niet gunt moet je je toch achter de oren krabben of je wel goed bezig bent. Op een stukkie autoweg van maximaal 20 kilometer win je bij 100 tegenover 80 precies 3 minuten...

3 minuten... Sorry hoor

heb ik het niet over tijd kwijt met tanken wat eerder moet

Ik heb jaren terug een jaar vrachtwagen gereden, gewoon nationaal en dan max 10% snelweg, rest provinciaal.
De eerste weken haalde ik amper m'n adressen en ik was overal gehaast, op de weg, bij klanten, op de zaak. En thuis had ik nog een uur nodig om weer tot rust te komen.
Keer woorden met de baas gehad O-)
Die dag besloot ik dat het niet zo kon zijn dat ik me over de kop werkte om zijn winst te verhogen.
Rustig aan.... rustig... zowel met rijden als met afleveren.
Ik was eerder klaar als anders en ik was gewoon m'n eigen luie donder *D

Van 2012 tot 2015 iedere dag 450 km woon-werk.
'swinters was dat op de motor niet te doen, ook omdat ik dan vaak pas om 01 of 02 uur thuis kwam.
Dus....toch auto erbij.
Meerdere Volvo's gehad in die tijd. Met de 2.4 hoge druk turbo op LPG. Snel als een raket, maar alleen als je dat zelf wilde, rustig cruisen ging zelfs nog beter. Maar als t moest.....SNEL !!
En ook een keer tussendoor een BMW gekocht. 320 diesel.
Met de Volvo's cruisde ik naar m'n werk en terug,
Met die BMW werd ik gek. Daar was geen sprake van dat de auto snel KON zijn, om eoa reden kon ik er niet rustig mee rijden, was overal aan het duwen en alles wat ik zag moest ingehaald worden.
Maar hoe hard ik ook duwde of hoeveel ik ook inhaalde.... op 2,5 uur reisafstand won ik max 6 a 7 minuten maar het koste me zo verschrikkelijk veel energie dat ik de auto na een week weer verkocht heb. Ik kwam moe op m'n werk aan en kwam moe thuis.

De enige manier die helpt zijn veel blauwe lampen en sirene.
En zelfs dat is relatief !!
( en je word zelf ook nog s gek van die sirene constant ! )
 
Vooral dat ik de drukke stad uit moet rijden. En toen mijn werk nog niet zo dichtbij zat was ik al buiten die stad.
Ook grappig; ik vind de spits in de stad altijd juist heerlijk! Ik koos er op de motor dan ook meestal voor om een paar afslagen eerder de A12 af te gaan, zodat ik Arnhem centrum nog effe mee kon pakken ... guerrilla-rijden noemde ik dat; ik was al weer weg vóór ze konden schrikken... _O-
 
Wat ben ik toch blij met 35-40 ish kilometer woon-werk afstand en dat ik daarbij 3 rotondes, 5 verkeerslichten en een 2 kilometer snelweg heb. Verder gewoon 80/60-km weg.
 
Wat is het leven toch goed, 35 jaar 25km retour WW gefietst...bos, landelijk en vooral goed voor lichaam en geest. En af een toe in de winter of met slecht weer mijn oude barrel gebruikt....
 
Na jaren met steeds meer reisafstand was ik het zat om te moeten reizen.
De reisafstand werd ook steeds meer opgerekt, dus steeds meer tijdsverlies. Sta je op de A1 je quality-time in de file te verstoken.
Op 'de zaak' vonden ze het maar heel normaal dat ik steeds verder ging rijden.
Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik liever in de buurt aan de pomp zou gaan zitten dan op deze stress-manier verder te gaan.
Toen een collega van vermoeidheid zijn auto op de Waalbrug bij Ewijk in puin reed had ik er genoeg van.

Tegenwoordig start mijn werk aan de overkant van de straat. Reistijd 30seconden.
Ja, ik verdien minder, maar zou zeker nooit meer terug willen!
 
:( wat is nou 1 seconde op een mensenleven... begin jijnou ook al

:+


je mag het wel kopieren plakken hoor...


"You live more in 5 minutes on a bike like this going flat out, than some people live in their lifetime."

Burt Munro

Burt gaat naat zijn werk (let op de rugtas) 🤗

 
Laatst bewerkt:
Sommige motorrijders beginnen een beetje de finnen in het verkeer te worden: denken dat ze alles kunnen maken, grote bek geven als ze op weerstand stuiten en wanneer ze met gelijke munt terug betaald worden, beginnen ze te janken als een speenvarken en staan ze binnen een seconde met een gopro al het onrecht dat hen aangedaan wordt te filmen.

Zo. Fijn topic dit. Nu ff een stukje rijden. :]:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan