Motorrijder stil op de A29 / Haringvlietbrug

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Ik zag vanmorgen rond half 9 een motorrijder stilstaan op de haringvlietbrug, nu was dat echt een superlinke situatie want de haringvlietbrug heeft geen vluchtstrook, hij stond dus stil op de streep van de allerrechtse rijbaan, zo'n beetje precies in het midden van de brug die vrij lang is en het verkeer schoot met hoge snelheid langs hem heen.

Ik was ook op de motor en wilde nog stoppen maar dat was geen doen en veel te gevaarlijk, al heb ik er achteraf wel spijt van dat ik het niet geprobeerd heb en hem aan z'n lot heb overgelaten '(

Ik post dit dus niet om te kunnen horen dat doorrijden het meest verstandig was, maar ik hoop dat hij/zij zich nog even hier meldt dat alles toch nog is goed gekomen.
 
vorige week vrijdag kwam een collega van me precies hetzelfde tegen op het bruggetje op de a15 bij dodewaard, het kan aan mij liggen maar of je zorgt dat je er vóór stopt, of erná... tenzij je een vastloper hebt kan je gewoon uitrollen lijkt me, diegene heeft wel lef genoeg iig!
 
Zo lang is die brug niet, dus inderdaad raar om dan niet even rustig uit te rijden. Had paar weken terug met bus van mijn werk een klapband op Brienenoord. Gewoon rustig op de velg klein stukje doorgereden. Ga echt niet midden op die brug stilstaan.
 
vorige week vrijdag kwam een collega van me precies hetzelfde tegen op het bruggetje op de a15 bij dodewaard, het kan aan mij liggen maar of je zorgt dat je er vóór stopt, of erná... tenzij je een vastloper hebt kan je gewoon uitrollen lijkt me, diegene heeft wel lef genoeg iig!

Lef had hij zeker. Hij had beter over de vangrail kunnen springen en de politie kunnen bellen om de rijstrook dicht te gooien, maar hij was op z'n dooie gemakje z'n fiets aan het inspecteren terwijl de vrachtwagens langsraazden :X
 
Zo lang is die brug niet, dus inderdaad raar om dan niet even rustig uit te rijden. Had paar weken terug met bus van mijn werk een klapband op Brienenoord. Gewoon rustig op de velg klein stukje doorgereden. Ga echt niet midden op die brug stilstaan.

Tsja... maar dan liggen er vier wielen onder. :/
 
Gebeurt natuurlijk in een flits. :)
Je ziet iemand stilstaan en een seconde later ben je er langs. Om dan 10 seconde later te beslissen om te stoppen lijkt me niet echt verstandig ivm achterop komend verkeer...
 
staat toch nergens dat hij met de auto was :?
Of je leest eerst even wat posts voordta je iets neer zet. heb je blijkbaar niet gedaan dus hup, weer een extra postje op je naam bij te schrijven.

Ik heb dat ook wel eens gezien ,maar dan met een auto.Ik heb gewoon 112 gebeld en om een rood kruis boven de weg gevraagd. Hoef je zelf niet egvaarlijk te stoppen maar helpt wel de chauffeur.
 
Of je leest eerst even wat posts voordta je iets neer zet. heb je blijkbaar niet gedaan dus hup, weer een extra postje op je naam bij te schrijven.

Ik heb dat ook wel eens gezien ,maar dan met een auto.Ik heb gewoon 112 gebeld en om een rood kruis boven de weg gevraagd. Hoef je zelf niet egvaarlijk te stoppen maar helpt wel de chauffeur.
Goede tip; heel simpel, maar het meest doeltreffend!
 
Ik post dit dus niet om te kunnen horen dat doorrijden het meest verstandig was, maar ik hoop dat hij/zij zich nog even hier meldt dat alles toch nog is goed gekomen.

Had ie een sticker achterop z'n plaat?
Zo ja, wellicht meldt hij/zij zich nog...
Zo nee... zeer onwaarschijnlijk dat het hier om een MF-er ging... :/
 
Jij denkt dat alle motorrijders in NL op MF zitten ofzo :? Misschien net 5 of 10% ofzo :P
Valt mee denk ik hoor, 67.129 geregistreerde gebruikers dat zijner dus wel meer denk ik.
Touwens, ik heb wel eens hetzelfde meegemaakt. De Beneluxtunnel in op z'n reserve en op het laagste punt........ stop.
Over levengevaarlijk gesproken!!!!! Ik kreeg trouwens bij het naar boven lopen aanmoedigingen en waarschuwingen via een speaker, dat was klasse, kon je dicht tegen de muur gaan staan als die man riep dat er een auto naderde. Was trouwens midden in de nacht. Angstige momenten.
 
Heb het ook een keer meegemaakt.. Was de eerste dag dat ik die motor had, wist nog niet hoelang 'ie met een tank zou doen. Wilde wel het volgende benzinestation pakken.

Rij vlak voor de brug over de A2, en jawel, pruttel pruttel..

Even de 30 cm brede vluchtstrook gebruikt om hem op reserve te zetten, want ik kwam er dus achter dat dat niet rijdend ging met handschoenen aan, en met een enigzins bezwete bilnaad m'n weg weer vervolgd. Geen pretje.
 
Ook bij mijn eerste lege tank onverwacht leeg en niet opreserve krijgen, maar ik had geluk, kon aan het begin van een uitvoegstrook van een 70 km weg gaan staan.
Was puur geluk, en echt geen wijsheid.
Als ik dit allemaal eens lees.... die tunnel :o
Waarom kwam er geen rood kruis? :?
 
112 bellen en rood kruis vragen is idd goed plan voor de volgende keer ja! :)

het lijkt wel alsof het om dezelfde motor rijder gaat, mijn collega was er verontwaardigd over dat de rijder bleef proberen zijn motor te starten ipv te rennen...
was een bandit btw
 
Terug
Bovenaan Onderaan