Motorrijder vaak schuld ?

Dat denk ik niet. Motorrijders zijn doorgaans bezig met motorrijden, automobilisten met telefoneren, radioluisteren, kaartlezen, ontbijten etc. Zelf merk ik ook zeer vaak dat automobilisten gewoon niet op zitten te letten.
 
Dat denk ik niet. Motorrijders zijn doorgaans bezig met motorrijden, automobilisten met telefoneren, radioluisteren, kaartlezen, ontbijten etc. Zelf merk ik ook zeer vaak dat automobilisten gewoon niet op zitten te letten.

:^

Ga maar na bij jezelf. Als je met de auto van A naar B bent gereden, weet je weinig details over de rit te herinneren. Rijd datzelfde stuk met de motor en je weet je naderhand veel meer details te herinneren.
 
:^

Ga maar na bij jezelf. Als je met de auto van A naar B bent gereden, weet je weinig details over de rit te herinneren. Rijd datzelfde stuk met de motor en je weet je naderhand veel meer details te herinneren.


Klopt helemaal!! En niet alleen details, ook weggedrag (spiegelen e.d.) van anderen weet je je vaak te herinneren.


CAT
 
Ik reed gelukkig niet hard toen mijn motorwiel een bitumen strook tegenkwam. Daar ik geen vangrail tegenkwam :} kan ik nu dit stukje nog typen. Heel vaak eindigt een motorrijder na een ongeluk tegen een vangrail, een lantaarnpaal of een andere voertuig. Het wegmeubilair zorgt dus voor veel letsel.

Daar moeten we ook rekening mee houden.

MP
 
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Ik zie veel tegen reakties van 'het zijn die automobilisten!'.

Wat ik me dan afvraag, als men dus kennelijk weet dat het met automobilisten droevig is gesteld, waarom anticipeert men daar dan niet op? Ik zie het gebrek daaraan dagelijks, met motorrijders die dingen doen die maar net goed gaan, en waarvan je moeilijk redelijkerwijs kan verwachten dan een ander daar rekening mee houdt. Zo zie ik bijvoorbeeld regelmatig motoren met een noodgang onoverzichtelijke kruispunten over jagen. En dan zeuren dat die automobilist 'ze niet zien'.
Uiteraard kan je niet alles voorkomen, maar toch...

Wat dat betreft hebben wij motorrijders wel een verschrikkelijke arrogantie. We roepen dat we defensief moeten rijden, maar doen we dat ook werkelijk?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan