Motorrijder verongelukt door politieachtervolging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind Rotterdam geweldig *D

Maar die bak met regeltjes gelden ook voor Rotterdamse agenten.


Rotterdam ís grandioos

Maar ik heb het idee dat bijvoorbeld "gepast geweld" best een ruim begrip is, en een beoordelingsfactor heeft die in Rotjeknor al snel de meters naar het groene gebied doen uitslaan... ...
 
De heren vluchters hadden waarschijnlijk nog geen kennis genomen van onderstaande quote. :/

62352494_437312397113532_3178373238963044352_n.jpg
 
Het verbaast mij altijd weer hoeveel mensen een oordeel vellen of stelling nemen op basis van speculatie, vooroordelen, onderbuik en een minimale feitenkennis.
Persoonlijk zou ik zeggen: Ik was er niet bij en het wordt nader onderzocht. Tegen de tijd dat dat klaar is kan ik altijd nog besluiten er iets van te gaan vinden.
 
Dat is als je he-le-maal niets weet. Wat we wel weten is dat er 2 figuren hard weg zijn gereden om een staandehouding te voorkomen en zover ik gelezen heb over de toedracht wordt daar nog steeds zeer terughoudend over gerept. De discussie zoals ik hem hoofdzakelijk meemaak gaat over het feit dat er één dode, één behoorlijk gewonde, schade en een achtervolging heeft plaatsgevonden en daar mag men zijn mening over uiten, gespeculeerd wordt daar nauwelijks over en dat kan ook niet omdat dat vaststaat...
 
Dat is als je he-le-maal niets weet. Wat we wel weten is dat er 2 figuren hard weg zijn gereden om een staandehouding te voorkomen en zover ik gelezen heb over de toedracht wordt daar nog steeds zeer terughoudend over gerept. De discussie zoals ik hem hoofdzakelijk meemaak gaat over het feit dat er één dode, één behoorlijk gewonde, schade en een achtervolging heeft plaatsgevonden en daar mag men zijn mening over uiten, gespeculeerd wordt daar nauwelijks over en dat kan ook niet omdat dat vaststaat...

Hmm.. dan lees je denk ik toch iets anders in dit topic dan ik.
welbeschouwd zijn er maar een paar feiten:
  • Er is iemand met een motor tegen een stadsbus aangereden en die heeft het niet overleefd
  • Er is iemand onderuit gegaan en die is er rennend vandoor gegaan
  • Bovenstaande heeft plaatsgevonden tijdens een politieachtervolging.
In essentie kan je daar weinig over discussiëren, maar vervolgens staan hier wel vier pagina's mening over het wel of niet terecht zijn van die achtervolging door de politie, gebaseerd op iets onduidelijks, onderbuikgevoel of de heersende windrichting en evenveel geneuzel over de reden waarom de heren achtervolgd werden zonder ook maar één feitelijke onderbouwing omdat dat (nog) niet bekend gemaakt is. Misschien ben ik wat over-exact, maar bij mij is dat iets dat heel dicht tegen "speculatie" en "vooroordeel" aan zit.
 
Het verbaasd mij helemaal niets.....tis internet waar iedereen zijn mening kan ventileren op basis van feiten, aannames etc.

Op FB zijn de bekende commentaren ook te lezen, ook niks bijzonders.

Kortom, het krijgt nog een staartje.....
 
Vreselijk, wat een drama...ik hoop dat rijder #2 keihard wordt aangepakt.
NB vergelijk de laatste aflevering van Voor de rechtbank, sukkeltje rijdt zonder rijbewijs in auto van pappie, krijgt stopteken, gaat ervandoor en rijdt ook als een idioot. Eindigt tegen lantaarnpaal.
Ondanks eis van de ovj van 60 uur taakstraf legt de rechter gewoon onvoorwaardelijke gevangenisstraf op. En zo hoort dat, als iemand zulke risico's ook voor omstanders neemt!
 
Vreselijk, wat een drama...ik hoop dat rijder #2 keihard wordt aangepakt.
NB vergelijk de laatste aflevering van Voor de rechtbank, sukkeltje rijdt zonder rijbewijs in auto van pappie, krijgt stopteken, gaat ervandoor en rijdt ook als een idioot. Eindigt tegen lantaarnpaal.
Ondanks eis van de ovj van 60 uur taakstraf legt de rechter gewoon onvoorwaardelijke gevangenisstraf op. En zo hoort dat, als iemand zulke risico's ook voor omstanders neemt!

Weet je zeker dat dat in Nederland was?
 
Ach, kijk. Daar heb je iemand die zijn gram wil halen door ouwe koeien uit de sloot te halen. RESPECT HOOR!!!!



sukkel dat je bent slonzebons....

Je schelden op mij vond ik niet zo erg. Ik word daar tenslotte vorstelijk voor betaald door M-F en over een maand komt m'n nieuwe leasemotor.

Maar om nu andere gebruikers uit te schelden als ze jou eigen woorden tegen je gebruiken is gewoon triest.

Het word echt tijd dat je leert te reageren op tekst ipv verwensingen en beledigingen naar de persoon achter de tekst te schreeuwen.

Dit gedrag is killing voor de sfeer en dat accepteren we dus niet op M-F.
 
Tsja, ik heb het vroeger ook weleens geprobeerd, in '83. Het was de enige keer, en ik was er snel achter.
Die kerel met z'n ouwe BMW rijd ik wel schijt..niet dus. En dat voor slechts een versleten achterband. En ik had een cb400f die veel smaller, en sneller was.
Je kan beter gewoon stoppen en je verlies pakken.
En ik kwam er destijds nog goed af! Volle bak door de slopjes tussen de huizen, echt dom bezig was ik toen. Maar aan het einde stonden ze te wachten en ik was de sjaak, en terecht.
Het was de eerste, en laatste keer dat ik dat soort dingen gedaan heb.
 
Je kan haast concluderen dat je altijd verliest...

:Y al veel over geschreven in andere topic's.

Met een heeeeel erg snelle auto op een lege snelweg maak je nog een beetje kans, maar normaal gesproken haal je het gewoon niet.
Slechts weinigen weten het hoofd koel te houden als na het stopbord ook de zwaailichten en sirene aan gaan.
En routine. Dat heeft de politie wel, de vluchter zelden.

Dat samen resulteert vrijwel altijd erin dat de vluchter het op enig moment toch maar opgeeft, dan moet je ze vaak eerst 5 minuten met rust laten voor ze weer klaar zijn met hyperventileren :+
Of het resulteert erin dat de vluchter crasht.
Als ik het inschat heb je zo'n 5% dat je het redt.

Ik ken mijn kwetsbaarheid op de motor tegenover een auto.
Mijn manier van achtervolgen is dan ook simpel: Ik blijf op een nette afstand en volg. Ook als ik veel sneller zou kunnen rijden.... ik volg. Voor mij dan vaak gewoon een ritje maar dan net iets sneller, lekker op t gemakje dus *D
Maar dan wel met zwaailicht en sirene, wat de bedoeling is maak ik echt wel duidelijk.
Dat resulteert dus vrijwel altijd in een opgever of een crasher.
En anders duikt er, dankzij de mobilofoon, wel een collega in een auto op om de boel te blokken of van de weg te duwen om op een andere manier de verdachte te doen stoppen O-) .
 
@MBM,

Wat ik dan het meest waardeloze aan jullie beroep vindt, is dat je dan in een situatie als dit dan ook nog als 'verdachte' wordt gezien.

De persoon die 'jou' dan als verdachte aan merkt, moeten ze direct naar Rhoon brengen..

Je doet zo iets niet voor de lol, lijkt mij.
(Trainings dagen tellen hier niet mee)
 
Nouja, niet voor de lol...
Je weet wat er op je afkomt als je voor dat beroep kiest. Een van mijn beroepen nam ook gebeurtenissen mee die je een ander niet gunt. De phrase "wij moeten je tussen de achterassen vandaan lepelen" die je bij de diverse real life politiesoaps regelmatig moet horen vindt bij mij geen grond. Ongewild ben ik ook af en toe hulpverlener met 150000 per jaar op de autobahn, puur alleen omdat ik als eerste bij een ongeluk ben en dan krijg je weel eens ern halfdode niet uit een brandende auto... so be it, als je daar niet tegen kan moet je in een bibliotheek gaan werken...
Anderzijds wordt de hulpverlener wel een te gauw als schuldige aangewezen
 
Laatst bewerkt:
Waar is Charrel "Als ik jou een stopteken geef, stop jij!" als je hem nodig hebt?


On topic: ik hoop dat hij zich niet nog niet had voortgeplant.
Tja, er worden niet veel mensen ‘geboren met een motor tussen hun benen’. We zouden meer Charrels moeten hebben haha
Misschien had charrel hem wel even van de Erasmusbrug geduwd_O-
 
als er je zoveel aan gelegen is om weg te komen bij de politie vanwege een boete is er waarschijnlijk meer aan de hand als alleen een boete. en dat je jezelf daarbij te pletter rijdt is geen doodstraf dat is gewoon een gevolg van je eigen handelen en stupiditeit.
en dat de politie de achtervolging instelt is volledig terecht of moeten we iedereen die op de vlucht gaat er maar mee weg laten komen?
en het is niet de fout van de politie dat de heren boven hun kunnen gingen rijden en dat er 1 zichzelf te pletter rijdt tegen de achterkant van een bus en dat de ander om en of andere reden op zijn bek gaat. mijn gedachten gaan meer uit naar de buschauffeur die die lamzak achterop zijn bus kreeg want die gaat daar waarschijnlijk nog heel lang last van hebben.

Dit en niet anders 👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan