Motorrijder verongelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

DE TIP

Die hard MF'er
25 dec 2003
857
0
GILZE
Kom zojuist terug van mijn werk, natuurlijk met de motor, wil ik de afslag gilze nemen, woon daar namelijk, is deze afgesloten. Rijd ik rechtdoor zie ik daar een motor tegen de vangrail aan liggen. was er behoorlijk van geschrokken. kijk ik zojuist op omroep brabant lees ik dat hij is verongelukt. veel sterkte aan de nabestaanden.

moest het even kwijt zit er helemaal vol van
 
Zo wordt je idd weer even hard met de risico's geconfronteerd, hoop voor je dat dit je plezier aan het motorrijden niet wegneemt.
Heb het nog nooit van dichtbij meegemaakt, maar zulke verhalen zetten je toch weer aan het denken.
Maar wel weer opstappen en doorrijden, bewust van de risico's.

sterkte
 
Sterkte voor familie en vrienden...

Wel blijven genieten van het rijden he... en voorzichtig blijven.....
 
is idd altijd klote om te zien,
maar dat blijft wel ergens in je achterhoofd zitten dat we een heel stuk kwetsbaarder zijn,
een tikje tegen de vangrail kunnen we meestal niet meer navertellen,
desalniettemin gewoon doorrijden en niet de schrik meester laten worden,
verder denk ik dat dit topic snel gesloten wordt omdat het waarschijnlijk niemand van MF is, en de TS hem ook niet persoonlijk kent........
succes met de verwerking TS
 
Motorrijder verongelukt op A58 bij Gilze
donderdag 8 maart 2007 om 19:42 uur

GILZE - Op de afrit Gilze-Rijen van de snelweg A58 is donderdagavond een motorrijder om het leven gekomen. Door nog onduidelijke oorzaak ging de man om kwart over zes onderuit en schoof hij onder de vangrail.

Er waren waarschijnlijk geen andere weggebruikers bij het ongeluk betrokken.

De politie sloot de afrit enige tijd af voor technisch onderzoek. De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekend.




Dat is triest nieuws. Ik ben vanmorgen rond 10.30u met de motor langs dat punt gereden.
 
He getver....altijd naar om zulke berichten te lezen, laat staan er zelf mee geconfronteerd te worden. Het blijft toch een nare realiteit hoe kwetsbaar je bent op zo'n fiets...
En die :r vangrails...tsja, meestal vertel je als motorrijder zoiets inderdaad dan niet meer na. :(

*Cindy wenst de nabestaanden en vrienden van deze motorrijder heel veel sterkte en steun toe*
 
Laatst bewerkt:
Leuk die vangrails...

Als iedereen nou lid werd van de MAG staan ze weer sterker en krijgen ze o pnog meer plekken de motorvriendelijke vangrail voor elkaar!

www.mag-nl.org
 
Allereerst heel veel sterkte aan Familie en vrienden.

Verder ben ik ook al bezig met de vangrailkwestie in de vorm van een klacht bij rijkswaterstaat vanwege een standaard vangrail bij een 360 graden bocht bij een nieuw gebouwde situatie.
Deze klacht met antwoord van rijkswaterstaat heb ik aan de MAG gestuurd waar ik deze reactie op heb gehad:

Enige tijd geleden werd er een vraag aan u gericht door de heer Ray ... .
Het betrof de heropening na werkzaamheden van bovengenoemde brug. De heer Teeld constateerde dat de geplaatse geleiderail niet motorvriendelijk is, terwijl de situatie ter plekke wel degelijk risico's inhield voor motorrijders.
Al jaren voeren wij namens de motorrijders in Nederland campagne voor het aanpassen van de geleiderails daar waar dat vanwege de verkeersveiligheid aan te bevelen is. Op de lokatie die het hier betreft is inderdaad sprake van zo'n situatie, nl.l. een lange bocht van 360 graden die voor motorrijders het risico inhoudt onderuit te gaan en in aanraking te komen met de paaltjes waarop de geleiderail is geplaatst. Door deze situatie zijn elders al veel gewonden gevallen en soms ook dodelijke slachtoffers.

Op 2 januari j.l. kreeg de heer Teeld van u een antwoord waarin u aangeeft dat er sinds 2003 een proef loopt op de afrit van de A1 naar de A6 en dat er sindsdien nog geen ongeval aldaar heeft plaatsgevonden. Omdat er nog steeds geen motorrijder onderuit is gegaan op die lokatie stelt u dat de proef dus nog loopt.
Nogal vreemde reactie. Mag ik u er op wijzen dat elders in Nederland op lokaties waar helaas wel motorrijders onderuit zijn gegaan en die vergelijkbaar zijn met de lokatie waar volgens u de proef loopt er wel degelijk maatregelen zijn genomen. Op veel lokaties in Nederland is de geleiderail inmiddels motorvriendelijk gemaakt nadat wij afgelopen jaar diverse gesprekken hadden met o.a. minister Karla Peijs. De provincie Utrecht heeft als eerste alle lokaties die door ons werden aangegeven de rail aangepast, de provincies Noord Holland en Overijssel zijn ermee bezig en ook in de andere provincies is het slechts nog een kwestie van tijd en ook daar zijn de geleiderails op de noodzakelijke punten aangepast. Dat dit nog niet gebeurd is op autosnelwegen is m.i. slechts een detail dat in de hier besproken situatie geen hout snijdt. Bij eerder overleg tussen MAG, KNMV, RWS en het ministerie was afgesproken dat de inventarisatie en klasse-indeling van op- en afritten in september 2006 zou worden afgerond zodat er in het voorjaar van 2007 daadwerkelijk kan worden begonnen met de werkzaamheden. Ik denk dat u hierop anticiperend de bocht bij Echt al had kunnen aanpassen. Dat dit nu mogelijk achteraf moet gebeuren kost onnodig veel geld.

Graag zouden wij van u willen weten of er tijdens de werkzaamheden aan de brug bij Echt wellicht is overwogen de geleiderail ter plaatse aan te passen en zo niet, met welke argumenten dit niet is gebeurd. Als motorrijders denken wij dat u hier mogelijk een kans hebt laten liggen om mee te gaan met de landelijke trend om geleiderail daar waar nodig motorvriendelijk te maken.
Ook willen wij u verzoeken de situatie ter plaatse te willen heroverwegen en alsnog over te gaan tot het plaatsen van de onderplank die van deze geleiderail een motorvriendelijke zal maken.

Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Vanwege deze reactie van rijkswaterstaat heb ik bovenstaand bericht doorgestuurd aan mijn contactpersoon bij de MAG.
Ik hou jullie wel op de hoogte als er nuttige info vrij komt.
 
Ik werd afgelopen di ook weer ff met mijn neusje op de feiten gedrukt.

Ik moest afgelopen di afrijden en kom vrolijk thuis om iedereen te vertellen dat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald. Krijg ik van mijn zus te horen dat mijn oom een motorongeluk heeft gehad. Hij was in de file aangereden door een autorijder. Hij zag een gaatje en dacht `` heej daar kan ik tussen``. Weg blijheid, maar met mijn oom ist gelukkig goed afgelopen. Hij heeft een paar gebroken ribben en een zwaargekneusde schouder. Hierdoor ga ik dan troch nadeken of ik het nog allemaal wel wil, maar ik ga gewoon rijden. Ik weet toch nie wat de toekomst in petto heeft voor me.

Heel veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden.
 
Erg jammer weer die vangrails. Ik moest er vorig weekend nog aan denken. Ik ben toen voor de eerste keer dit jaar weer een ritje B258 gaan doen (Monschau - Nürburg en terug). Viel me deze keer op dat ze over hel dat stuk, elke mogelijke vangrail "motorvriendelijk" gemaakt hebben.

Dus elke vangrail in elke bocht hebben ze daar op een jaar tijd aangepast met van die platen aan de onderkant. Toont maar aan dat het in het buitenland (hier in België komt het er ook niet echt van) wel lukt om al die dingen in sneltempo aan te passen.

Hier zie je het hoogstens op een paar afritten in heel het land ofzo -O-
Ik ken zelf in heel de streek maar 1 plek met een motorvriendelijke vangrail -O-
 
-O-

Zon begint te schijnen, lekkere weer begint weer...en dan meteen dit helaas ook weer -O-

R.I.P.

En sterkte uiteraard...


Ik werd afgelopen di ook weer ff met mijn neusje op de feiten gedrukt.

Ik moest afgelopen di afrijden en kom vrolijk thuis om iedereen te vertellen dat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald. Krijg ik van mijn zus te horen dat mijn oom een motorongeluk heeft gehad. Hij was in de file aangereden door een autorijder. Hij zag een gaatje en dacht `` heej daar kan ik tussen``. Weg blijheid, maar met mijn oom ist gelukkig goed afgelopen. Hij heeft een paar gebroken ribben en een zwaargekneusde schouder. Hierdoor ga ik dan troch nadeken of ik het nog allemaal wel wil, maar ik ga gewoon rijden. Ik weet toch nie wat de toekomst in petto heeft voor me.

Heel veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden.
Gewoon opstappen! Zelf ook een schuiver gemaakt. Beste is toch om gewoon (weer) op te stappen! Uiteraard niet met de gedachte dat jou niks kan gebeuren, maar uit je reactie blijkt dat dat wel goed zit ;)
 
Laatst bewerkt:
Nooit leuk nieuws dit...

Hopelijk krijgt de TS er geen last van en blijft hij vrolijk doorrijden!

Familie en Vrienden van het slachtoffer veel sterkte met de verwerking!

Tiesje...
 
Uit de policy

Topics over ongelukken waarbij, voor zover op dat moment bekend, geen medeforummers betrokken zijn geweest, gaan op slot. Het betreft hier dus bijv. ongevallen waarover je in de media gelezen hebt, waar je van gehoord hebt of waar je langsreed toen het al gebeurd was, zonder dat je weet wat er gebeurd was. Het staat natuurlijk vrij om een topic te starten over een ongeluk waarbij je zelf betrokken bent geweest, waarbij je geassisteerd hebt, moet getuigen, het hebt zien gebeuren oid.

Slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan