motorrijder vs. motorrijders

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.080
8.226
Assen
Er wordt hier veel kritiek gespuid over andere weggebruikers zoals oude mensen etc.
Toch mag ook wel eens de hand in eigen boezem gestoken worden. Net reden we op een weggetje et veel bochten en voor ons kwam een groepje motorrijders ons tegemoet die haast hadden. Geen van alle haalde de bocht normaal en zat (daardoort) ruim op de andere weghelft(buitenbocht) Als ik 100m. eerder was, en niet meteen de rem had ingekneper denk ik niet dat 1 van deze krabbekokers zich had kunnen corrigeren.

Ik snap niet dat een motorrijder zo been blinde bocht instuurt..
Op vakantie in d eVogeze zagen we ook dat groepjes-rijders de meest gevaarlijke en idiote dingen doen om elkaar bij te houden, terwijl daar overal borden stonden dat er zoveel motorrijders verongelukten..

Nee, ik snap heel goed dat zoveel mensen zitten te zeuren over motorrijders...

Zo, ik moest'hier even kwijt..
 
Sammie er zijn veel gekken op de weg, zowel onder automobilisten als onder motorrijders. Je moet echter niet generaliseren. Als ik een dwaas in een auto zie, denk ik ook niet dat alle automobilisten gek zijn. Hooguit die ene ;)
 
deze groep motorrijders hebben ook een speciale aanduiding

"ORGAANDONOR"

de vraag is ook niet of ze op hun plaat gaan maar meer wanneer ze gaan.
 
En dat is dus precies waarom ik nooit in groepjes wil rijden, daar ben ik 40 jaar geleden mee opgehouden. En dat is tegenwoordig niet anders.
 
Er wordt hier veel kritiek gespuid over andere weggebruikers zoals oude mensen etc.
Toch mag ook wel eens de hand in eigen boezem gestoken worden. Net reden we op een weggetje et veel bochten en voor ons kwam een groepje motorrijders ons tegemoet die haast hadden. Geen van alle haalde de bocht normaal en zat (daardoort) ruim op de andere weghelft(buitenbocht) Als ik 100m. eerder was, en niet meteen de rem had ingekneper denk ik niet dat 1 van deze krabbekokers zich had kunnen corrigeren.

Ik snap niet dat een motorrijder zo been blinde bocht instuurt..
Op vakantie in d eVogeze zagen we ook dat groepjes-rijders de meest gevaarlijke en idiote dingen doen om elkaar bij te houden, terwijl daar overal borden stonden dat er zoveel motorrijders verongelukten..

Nee, ik snap heel goed dat zoveel mensen zitten te zeuren over motorrijders...

Zo, ik moest'hier even kwijt..

Mensen zeuren nu eenmaal altijd. Als er niks te zeuren valt gaan ze wel op zoek. Dat zit in de Nederlandse mentaliteit.

Automobilisten zeiken over motorrijders en vrachtwages. Vrachwagenchauffeurs zieken over automobilisten en motorrijders. Motorrijders zeiken over auotmobilisten en vrachtwagens.
En vanaf nu ook over elkaar. -O-

Maar dat deden ze al. BMW rijders horen niet bij de overige motorrijders bijvoorbeeld. Die zijn een groep apart.
 
deze groep motorrijders hebben ook een speciale aanduiding

"ORGAANDONOR"

de vraag is ook niet of ze op hun plaat gaan maar meer wanneer ze gaan.
Moraal ridders VS Orgaan donors............... Fight })

Ach ja ik ken er ook een paar van die gastjes ik reed vroeger ook zo tegenwoordig een stukje rustiger en kalmer.
Paar van me maten zijn onderuit gegaan met alle gevolgen van dien en dat niet eens tijdens zulke acties.
Zelf ook een keer de bocht uit gevlogen met 100+ maar mooi kunnen herstellen in de berm en de weg weer op gereden.

Ooit komen ze erachter waar ze mee bezig zijn in de tussentijd hoop ik dat ze geen brokken maken of veroorzaken.

Ik rijd trouwens ook nog steeds te hard hoor maar wel waar het kan dan en al helemaal niet tijdens bochten op plekken die ik niet ken of on overzichtelijk zijn. O-)
 
Laatst bewerkt:
Mensen zeuren nu eenmaal altijd. Als er niks te zeuren valt gaan ze wel op zoek. Dat zit in de Nederlandse mentaliteit.

Automobilisten zeiken over motorrijders en vrachtwages. Vrachwagenchauffeurs zieken over automobilisten en motorrijders. Motorrijders zeiken over auotmobilisten en vrachtwagens, fietsers en gieters..
En vanaf nu ook over elkaar. -O-

Maar dat deden ze al. BMW rijders horen niet bij de overige motorrijders bijvoorbeeld. Die zijn een groep apart.
Dat laatste _O-
 
ik rij altijd veels te hard en probeer ook zo hard mogelijk bochten te nemen :]

maar goed ik rij dan ook alleen nog maar op circuits 8-)
Word je daar niet moe van de hele tijd dezelfde route rijden.
Mij zou het op een gegeven moment toch behoorlijk saai worden.
 
Moraal ridders VS Orgaan donors............... Fight })

Ach ja ik ken er ook een paar van die gastjes ik reed vroeger ook zo tegenwoordig een stukje rustiger en kalmer.
Paar van me maten zijn onderuit gegaan met alle gevolgen van dien en dat niet eens tijdens zulke acties.
Zelf ook een keer de bocht uit gevlogen met 100+ maar mooi kunnen herstellen in de berm en de weg weer op gereden.

Ooit komen ze erachter waar ze mee bezig zijn in de tussentijd hoop ik dat ze geen brokken maken of veroorzaken.

Ik rijd trouwens ook nog steeds te hard hoor maar wel waar het kan dan en al helemaal niet tijdens bochten op plekken die ik niet ken of on overzichtelijk zijn. O-)
Dat zeggen we allemaal :')

Ik 'denk' ook dat ik het redelijk rustig aan doe allemaal, maar intussen weet ik dat wat voor mij 'redelijk rustig' is voor een ander wel asociaal kan zijn. :z

En uiteraard heb ik ook mijn 'bewuste' aso momentjes O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zag vandaag 2 wielrenners door rood fietsen... oh wacht, dat mogen ze. :)

Och, dat soort motorrijders komt vanzelf wel een keer een auto of bus tegen.
Daarnaast haalt iedereen wel eens dingen uit waarvan ze achteraf denken 'dat had beter gekund'.
 
ze zouden de kosten voor het rijden op het circuit eens moeten verlagen zodat die gekken daar even los kunnen gaan, zal een stuk veiliger zijn
 
Helaas zit er wel een kern van waarheid in. Tijdje terug in omgeving Heerhugowaard. Mooie linksom bocht, gevolgd door een rechtsombocht die nog net niet haarspeld genoemt mocht worden, knap scherp.

Lekker tempo door de eerste bocht, zie bij het insturen bij de 2e bocht al dat er een hele meute vanuit het dijkweggetje komt wat in de helft van de bocht zit. Met zn alle blind achter de rest van de groep aan. Je zal maar 2 vreemde motorrijders ertussen laten. Ik mocht in de bocht in de remmen. Gelukkig zag ik het optijd, mijn vriend kwam wat harder door de bocht zetten als ik en die haalde het nog maar net om te stoppen.

Toen we beiden verdwaasd naar de hele groep die voor onze neus de weg op draaide stonden te kijken kwam er één in inzicht dat hey... wij misschien wel voorang hadden op hun groep. Kregen een gebaar; joh jullie eerst. Jaaaaaa... beetje laat jongens. We staan nu al stil.

Motorrijders in groepen, zoals ook op de MFMM gezien(en ook beboet) denken vaak dat ze toch nog even ervoor kunnen, toch even door rood, dat idee.
 
Bij sommige motorrijders is het gewoon de adrenaline, de kick en techniek die dan de overhand neemt.
Naar mate motorrijders meer rijervaring en ouder worden, wordt het beheersen van de motor en het inzicht steeds beter. Ikzelf ben inmiddels ook een rustiger en wijzer geworden motorrijder maar mag zo af en toe toch ook nog graag even met m'n motor spelen. Veiligheid staat daar inmiddels wel tegenover.
Bij sommige automobilisten neemt de rijvaardigheid en het verkeersinzicht af omdat auto's steeds beter worden waardoor de bestuurder (denkt) steeds minder te hoeven te doen en zich tijdens het rijden met andere dingen bezig houdt...het telefoneren, met de gsm in de hand, is daarvan de meest voorkomende bezigheid.
Ook worden de dagelijkse frustraties van menig weggebruiker in het verkeer op elkaar afgereageerd en heeft men weinig tot niets meer over voorelkaar. Het "geven en nemen" is allang alleen "nemen" geworden. De "Ik ga eerst en jij zoekt het maar uit" mentaliteit neemt met de overhand toe. Men is eerder bereid een ongeluk te veroorzaken dan de situatie op de juiste wijze verkeersinzichtelijk te beoordelen :/
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam er net ook weer 1 tegen. Korte broek, veuls-te-glimmende
dure sportbike, in de Maastunnel over de doorgetrokken streep
tussen de auto's door met een kilometer of 120 uur per uur,
kleven op 20cm achter bumpers................tja.....je hebt er mongolen bij.
 
heeee ? NIEUW, een vrijdag topic een dag te laat openen....


Hij die zonder zonde is...werpe de eerste steen
 
Laatst bewerkt:
Vertel eens wat nieuws.
- blinde bocht => komt straks een John Deere of R1 de bocht omzeilen
- parkeerhaven => gaat straks een boodschappenvrouwtje uitparkeren en vervolgens zwaaien dat ze me niet heeft gezien
- straat van rechts op een voorangsweg => wederom een half oprijdende zwaaiende automobilist

Best saai dat motorrijden :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan