Motorrijders bash topic

En tja.. als je om je heen kijkt hoe incapabel de gemiddelde weggebruiker tegenwoordig is (en daarmee bedoel ik niet persé sloom)....

Nou denk ik niet dat Nederlanders door de tijd heen veel slechter zijn gaan rijden (het lontje is misschien wel wat korter geworden), maar het is vooral stervensdruk hier op de wegen in vergelijking met veel andere landen. Kijk bijvoorbeeld naar Scandinavië, als je je daar niet in een grote stad begeeft kan je gewoon uren rijden bijkans, voordat je iemand tegenkomt! Is dit natuurlijk wel weer een extreem voorbeeld, maar ik denk dat de drukte hier wel een oorzaak is van het chaotische verkeer (wel logisch ook) :P
 
Nou denk ik niet dat Nederlanders door de tijd heen veel slechter zijn gaan rijden (het lontje is misschien wel wat korter geworden), maar het is vooral stervensdruk hier op de wegen in vergelijking met veel andere landen. Kijk bijvoorbeeld naar Scandinavië, als je je daar niet in een grote stad begeeft kan je gewoon uren rijden bijkans, voordat je iemand tegenkomt! Is dit natuurlijk wel weer een extreem voorbeeld, maar ik denk dat de drukte hier wel een oorzaak is van het chaotische verkeer (wel logisch ook) :P
Nee ik doel echt op acties in het verkeer die zo enorm dom/ondoordacht zijn. Of gewoon getuigen van standaard 'ik ben snel' gedrag, het gas heel goed weten te vinden op een recht stuk maar dat is ook de enige 'beheersing' die ze over dat voertuig hebben.
En de gigantische ego's (vaak onterecht).
 
Nee ik doel echt op acties in het verkeer die zo enorm dom/ondoordacht zijn. Of gewoon getuigen van standaard 'ik ben snel' gedrag, het gas heel goed weten te vinden op een recht stuk maar dat is ook de enige 'beheersing' die ze over dat voertuig hebben.
En de gigantische ego's (vaak onterecht).

Dat is ook wel zo, maar die acties zullen er vroeger ook wel geweest zijn. Het korte lontje draagt er denk wel aan bij dat veel acties die in de meeste mensen hun ogen stom en ondoordacht zijn, gewoon met opzet worden gedaan, omdat persoon A zich irriteerde aan het gedrag van persoon B. Dat soort figuren gewoon keihard aanpakken, als zij het grappig vinden dat je op de snelweg een motorrijder van de baan afdrukt, vind ik het ook wel grappig dat zij een paar nachtjes in de cel door mogen brengen :W
 
Ik vind de reacties nog wel meevallen hoor:Haha! _O-
Klopt, 80 wordt 60, niet meer inhalen. Dus je sukkelt met 50-55 achter elkaar aan waar je vroeger door reed en in kon halen. Mensen gaan andere dingen doen en letten niet meer op, worden duf en zo krijg je dat mensen ook met lage snelheid op elkaar klappen omdat de achterste te laat in de gaten had dat de voorganger ging afslaan/remmen.

In de landen om ons heen snappen ze het wat dat betreft een stuk beter qua verkeer/doorstroming. Niet alleen de overheid maar ook de burgers.
 
quote: De snelheid van een Ferrari voor de prijs van een Dacia: wat wil je nog meer

*O*
 
Ik zal wel een ouwe lul zijn.

Maar is het nu ECHT nodig altijd en eeuwig maar irritant te doen, te shockeren en af te geven op anderen?

GeenStijl vind ik 100000x niks.
Niet leuk. NIet origineel. Niet respectvol.
Beetje semi-openlijk xenofoobje spelen. Wat een lef.
 
Dit is weer een geweldig voorbeeld van :
Be the better man, and just walk away!

Laat ze maar lekker lullen, denken en zeiken. Wij zijn beter en laten ons niet verleiden tot een zinloze discussie met kortzichtige internet 'reaguurders' die zich nog verbazen over hun eerste sprietjes schaamhaar!

Discussion on the internet is like the paralympics: even if you win, you are still a retard! ;)
 
Ik kan me eigenlijk heel goed vinden in het Geenstijl artikel. Dit soort acties ademt de sfeer van de "wij gaan weer naar school" acties als de zomervakantie is afgelopen. Daarmee wordt de motorrijder dus op hetzelfde niveau neergezet als schoolgaande kinderen, namelijk niet in staat om op hun eigen veiligheid te letten en de medeweggebruikers daarom vragend dat gemis in eigen verantwoordelijkheid op te vangen.

Tsja, wellicht is dat voor sommige motorrijders ook nodig :X
het gaat er meer om dat autorijdes weer op motorrijders gaan letten, meeste ongelukken worden veroorzaakt doordat de automobilist de motorrijder niet ziet.
 
Moet er eigenlijk wel om lachen. De Geenstijl redactie heeft wel vaker een luie dag en dan plempen ze gewoon maar iets op de site. Reaguurders vervelen zich dan weer en beginnen maar wat te lullen. Al met al niet echt hoogdravend, maar dat is het hier op MF ook lang niet altijd.
 
Als je GeenStijl serieus genoeg neemt om hier aanstoot aan te nemen dan doe je iets niet goed :P
 
Van geenstijl:

De snelheid van een Ferrari voor de prijs van een Dacia: wat wil je nog meer.

_O-
 
Alleen maar goed toch? Een hoop van die lui weten nu iig dat er weer motorrijders op de weg komen. Verder typisch geenstijl, maar door dit topic te openen spelen we ze eigenlijk recht in de kaart... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan