Motorrijders boos op EU-regelneven

Al die regeltjes...

  • Moeten

    Stemmen: 1 1,4%
  • Zijn nodig, maar er komen te veel

    Stemmen: 20 27,0%
  • Maak ik zelf wel

    Stemmen: 42 56,8%
  • Regels??!

    Stemmen: 11 14,9%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? :?

Motorrijden is nu eenmaal gevaarlijker dan autorijden. Welke statistiek je er ook bijpakt, je hebt op de motor nu eenmaal meer kans op een ongeluk en bij een ongeluk meer kans op (ernstig) letsel dan in de auto. En aangezien de auto er ook redelijk ongunstig uitkomt in vergelijking tot bijv. bus, vliegtuig, trein, etc. is motorrijden bijgevolg ook gevaarlijker dan gebruik maken van die vervoermiddelen. Ontkennen daarvan is, imho, dan ook niet echt realistisch.

Dat wij dat risico voor lief nemen, doet niks af aan het risico op zich.


jij draait het om.

motorrijden is helemaal niet gevaarlijk, het wordt gevaarlijk door al die auto's, putdeksels, etc etc.

net als dat geblaat over een gevaarlijke weg, alsof een weg stiekem steeds zijn bochten verandert.
 
Hierbij prosteteer ik tegen dit soort achterlijke regeltjes. Kunnen ze die deuren daar niet dicht lassen?
 
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? :?

Motorrijden is nu eenmaal gevaarlijker dan autorijden. Welke statistiek je er ook bijpakt, je hebt op de motor nu eenmaal meer kans op een ongeluk en bij een ongeluk meer kans op (ernstig) letsel dan in de auto. En aangezien de auto er ook redelijk ongunstig uitkomt in vergelijking tot bijv. bus, vliegtuig, trein, etc. is motorrijden bijgevolg ook gevaarlijker dan gebruik maken van die vervoermiddelen. Ontkennen daarvan is, imho, dan ook niet echt realistisch.

Dat wij dat risico voor lief nemen, doet niks af aan het risico op zich.


Mijn inziens ben je veels te veel beinvloed door al die statistiekjes. Motorrijden is gevaarlijk door degene die erop zit. We worden door de overheid en amerikaanse ala maurice zn kont onderzoeken bestookt met statistieken waar ze zelf conclusies uittrekken.

Als jij slachtoffer bent van een boeing crash en je hebt het overleefd reed je toch ook liever motor?

Je hebt geen fuck te zeggen over je toekomst en des gevolg kun je niet praten over gevaarlijk of niet. Het lot tartten idd?

Idd dat kan maar je hebt hem toch pas getart als je op je muil ging?

Het is 1 grote "als" wereld wat ze financieel misbruiken. We worden allemaal schapen in een Wei zo..die ze financieel uitmelken.

Waarom moet ik boeten als er een paar grijze buromussen conclusies trokken ad hand van cijfers als ik niet bij die cijfers zat?

Tis gvd allemaal te gek voor woorden.

Ben dat geregel idd helemaal beu.


Zat helemaal zat.

Ze kunnen allemaal een spongebob in hun h@l krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen die ontkent dat motorrijden meer risico's met zich brengt is niet goed bij z'n hoofd.
Alle gewauwel over loud pipes en de rol van de bestuurder nemen niet weg dat je t.o.v. een koekblik aardig wat bescherming mist en slechts op twee wielen rijdt.

Neemt niet weg dat die gasten bij de EU nu helemaal van de pot zijn gerukt...... :X


Ik werdt geroepen ?? :+ :W
 
Binnenkort verkopen ze alleen maar motoren met een trekhaak.


Dan heb je een motoraanhanger nodig voor al die FUCKING regels..
 
weet je wat slecht voor het milieu is en nodeloze verspilling van grondstoffen???

dat forrensen tussen straatsburg en brussel.
Het is werkelijk waar te gek voor woorden dat dat nog steeds gebeurt.

Verders hoe komen ze erop dat een motorfiets inefficient zou zijn?
 
Het is werkelijk waar te gek voor woorden dat dat nog steeds gebeurt.

Verders hoe komen ze erop dat een motorfiets inefficient zou zijn?

Precies 3x raden wie de normen opstelde.

"Tja als ik politicus zou zijn en boer tegelijk zou ik mezelf ook subsidie gunnen."
 
Gaan ze die pokke porsches, ferraries, jaguars en austin martins dan ook aanpakken...?
Die hoge bomen met die grote inkomens zijn gewoon jaloers. :Y


Jan modaal komt ze, op 'n tweewieler, links en rechts voorbij zeilen, terwijl ze al-dan-niet in de file staan met hunne dikke jaguar v12/900pk/3000kg koekblik. :W

Sterker nog een studentje op een jaren 80 brik rijden ze er nog geeneens uit aan het stoplicht, dus hoppa...


...aanpakken die hap. :Y
 
Het is werkelijk waar te gek voor woorden dat dat nog steeds gebeurt.

Verders hoe komen ze erop dat een motorfiets inefficient zou zijn?
Ws. heeft dat iets te maken met het gegeven dat de gemiddelde motorfiets ongeveer net zoveel gebruikt als een auto met maar een kwart van het gewicht?
 
Ws. heeft dat iets te maken met het gegeven dat de gemiddelde motorfiets ongeveer net zoveel gebruikt als een auto met maar een kwart van het gewicht?


Precies ws... dus wat was de definitie van effiency? Zo lust ik er ook wel een paar een motorrijder had een hele andere definitie opgesteld waar de brandstof niet het uitgangspunt was.

Bedoel maar.

En intussen verstoken ze miljoenen liters olie in oorlogen en uberhaupt in die economisch sterk opkomende landen...

laat je toch geen zand in de ogen strooien..(bedoel ik algemeen)



Pakken boter op hun hoofd en een visie van een olifant in een muizenhol.
 
Ws. heeft dat iets te maken met het gegeven dat de gemiddelde motorfiets ongeveer net zoveel gebruikt als een auto met maar een kwart van het gewicht?
Mwah, de gemiddelde auto vervoert in de spits 1,2 personen met een stads-verbruik van 1op12. En de gemiddelde motor in de spits vervoert 1,002 personen met een gemiddeld stads verbruik van 1op15 ofzo.



In diezelfde lijn kun je dat forenzen van die ministers dan ook het beste efficienter maken door een paar diesel-bussen dagelijks taxi te laten spelen. Kunnen ze 's morgens om 5 uur op het fietsje richting het opstap-punt bij hun in de regio. *O*
 
Laatst bewerkt:
Hebben we allemaal te danken aan een stelletje posers en andere idioten die het voor iedere 'leek' niet anders laten lijken dan dat motorrijden levensgevaarlijk is...

En dat terwijl motorrijders al jarenlang dé oplossing voor het fileprobleem onder hun kont hebben. Bovendien is de motor relatief gezien zuiniger (=minder belastend voor het milieu) dan een auto omdat auto's vaak met slechts een bestuurder rijden zonder passagiers.

Maar dit is niet de eerste gekte die ik hoor van de EU... :N
 
Hebben we allemaal te danken aan een stelletje posers en andere idioten die het voor iedere 'leek' niet anders laten lijken dan dat motorrijden levensgevaarlijk is...


Dat hebben we allemaal te danken aan die newbies die bij de eerst volgende bocht direkt zwaar verongelukken.


voor de rest :^
 
En dat terwijl motorrijders al jarenlang dé oplossing voor het fileprobleem onder hun kont hebben. Bovendien is de motor relatief gezien zuiniger (=minder belastend voor het milieu) dan een auto omdat auto's vaak met slechts een bestuurder rijden zonder passagiers.
Maar ik kreeg geen korting op het invoeren van mijn met katalysator uitgevoerde BMW -O- Die koekblikker wél -O-
 
Mwah, de gemiddelde auto vervoert in de spits 1,2 personen met een stads-verbruik van 1op12. En de gemiddelde motor in de spits vervoert 1,002 personen met en gemiddeld stads verbruik van 1op15 ofzo.

Moet je de vervuiling eens meten van een motor t.o.v. een auto. Helemaal leuk met b.v. een dynojet kitje.
De auto is soms tot een faktor 40 (veertig) schoner!!!
 
Moet je de vervuiling eens meten van een motor t.o.v. een auto. Helemaal leuk met b.v. een dynojet kitje.
De auto is soms tot een faktor 40 (veertig) schoner!!!


Zijn wel 40 keer of veel meer auto's dus ik zie hem niet. En als die motorrijder op zn motor rijdt kan die geen auto rijden en vica versa.


Try again.
 
Motorrijden is nu eenmaal gevaarlijker dan autorijden. Welke statistiek je er ook bijpakt, je hebt op de motor nu eenmaal meer kans op een ongeluk en bij een ongeluk meer kans op (ernstig) letsel dan in de auto. En aangezien de auto er ook redelijk ongunstig uitkomt in vergelijking tot bijv. bus, vliegtuig, trein, etc. is motorrijden bijgevolg ook gevaarlijker dan gebruik maken van die vervoermiddelen. Ontkennen daarvan is, imho, dan ook niet echt realistisch.

Dat wij dat risico voor lief nemen, doet niks af aan het risico op zich.
Vergeet niet, there are lies, damned lies and statistics. Dat vliegen zo veilig zou zijn hangt echt af van hoe je meet. Meestal wordt naar reizigerskilometers gekeken, dus 1000 mensen vliegen 2000 km = 2 miljoen reizigerskilometer. Met die maatstaf komt vliegen als zeer veilig naar voren, maar als je kijkt naar aantal doden per vlucht/rit is die statistiek al een stuk minder gunstig. En dat is juist voor het gevoel een veel realistischer getal. De meeste mensen maken immers meer ritjes met auto/motor/fiets, dan vluchten.

[me]Grandia gaat nu op zoek naar feiten om deze bewering te onderbouwen[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan