Motorrijders boos op EU-regelneven

Al die regeltjes...

  • Moeten

    Stemmen: 1 1,4%
  • Zijn nodig, maar er komen te veel

    Stemmen: 20 27,0%
  • Maak ik zelf wel

    Stemmen: 42 56,8%
  • Regels??!

    Stemmen: 11 14,9%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Vergeet niet, there are lies, damned lies and statistics. Dat vliegen zo veilig zou zijn hangt echt af van hoe je meet. Meestal wordt naar reizigerskilometers gekeken, dus 1000 mensen vliegen 2000 km = 2 miljoen reizigerskilometer. Met die maatstaf komt vliegen als zeer veilig naar voren, maar als je kijkt naar aantal doden per vlucht/rit is die statistiek al een stuk minder gunstig. En dat is juist voor het gevoel een veel realistischer getal. De meeste mensen maken immers meer ritjes met auto/motor/fiets, dan vluchten.

[me]Grandia gaat nu op zoek naar feiten om deze bewering te onderbouwen[/me]


Precies!

Tis allemaal zwaar commercieel beinvloed.


Europese Uiltjes met vogelgriep zijn het.
 
Moet je de vervuiling eens meten van een motor t.o.v. een auto. Helemaal leuk met b.v. een dynojet kitje.
De auto is soms tot een faktor 40 (veertig) schoner!!!
En daar snap ik dan weer niks van. :N

Dat ze in het woon-werk-verkeer segment nog steeds geen motorfietsen op de markt hebben die inderdaad extreem zuinig en flink schoon zijn. Mag best 250kg wegen en een top hebben van 140kmu. :Y Als je dan volop korting en subsidie krijgt omdat ie zo schoon is en hij loopt makkelijk heel dik 30km op een liter (van mijn part diesel :P ) geloof ik dat daar een gat in de markt bestaat. :?
 
Zijn wel 40 keer of veel meer auto's dus ik zie hem niet. En als die motorrijder op zn motor rijdt kan die geen auto rijden en vica versa.


Try again.

Ok

De vervuiling van 1 motor komt ongeveer overeen met de vervuiling veroorzaakt door 40 auto's. Met een motor vervoer je max. 2 personen (zonder zijspan), met 40 auto's minimaal 40.
 
Ze bedoelen dus eigenlijk te zegen dat er bij motorrijders dan wel nieuwe motorrijders nog een poot uit te trekken is, m.a.w. zakkenvullerij !!
 
People get so stucked on "getting their names in the Lights "
Fucking some famous model and keep their assholes tight !!

Moest ik even kwijt !
 
Ok

De vervuiling van 1 motor komt ongeveer overeen met de vervuiling veroorzaakt door 40 auto's. Met een motor vervoer je max. 2 personen (zonder zijspan), met 40 auto's minimaal 40.

Zo ken ik er ook wel een paar. Auto's worden het meest door 1 persoon gebruikt evenals motoren. En feit blijft dat er veeeeeeel meer auto's vrachtwagens whatever zijn

Try again
 
Ok

De vervuiling van 1 motor komt ongeveer overeen met de vervuiling veroorzaakt door 40 auto's. Met een motor vervoer je max. 2 personen (zonder zijspan), met 40 auto's minimaal 40.
Net zei je nog 'soms'. :?
Zit je ook in de politiek? :+



Ik denk dat een kwart van de auto's in nederland van het ouderwetse niksnieveel schonere type is. Bovendien ga eens in de rest van de wereld kijken wat daar aan vervuilende 4wielers rond tuft. :W

Dus aub niet een auto uit de top 5% schoonste groep (ofzo O-) ) gaan vergelijken met een gemiddelde motorfiets.
 
heel verhaal

Bron fok!
M.a.w:
Wij bureaucraten moeten ons maar bezig houden met onderwerpen waar we totaal geen verstand van hebben. Tegenover deze slopende activiteit moet natuurlijk wel een behoorlijke compensatie staan. Hoe kunnen we dit nu precies rechtvaardigen??? Nou, dan produceren we over die onderwerpen toch gewoon allerlei rapporten die er heel officieel uitzien, dat we hier natuurlijk beleidsveranderingen aan verbinden, die de burger weer naaien, tja dat is ons probleem niet...
 
Ok

De vervuiling van 1 motor komt ongeveer overeen met de vervuiling veroorzaakt door 40 auto's. Met een motor vervoer je max. 2 personen (zonder zijspan), met 40 auto's minimaal 40.
Kan ik me niet voorstellen, zeker met een Dyno kit niet.
 
We hebben hier op M-F zoveel studenten, waarom maken die niet een analyse waar de ongevallen statistieken, verbruik e.d. in verwerkt zijn?
 
w8 eens motoren ...tegen de rest van vervuilend nederland


Auto's
vrachtwagens
Bussen
Vliegtuigen
Import uit buitenland (wel eens naast een poolse vrachtwagen gestaan?)

kan zo wel ff doorgaan ..dus begin niet over luchtvervuiling door motoren...want dat vind ik persoonlijk grote bullshit.
 
Bij top gear hadden ze een onderzoekje gedaan naar efficiency van de trein t.o.v. de auto. Wat bleek zo'n zwaar metalen ding met 20 man erin bleek tig keer zoveel energie per passagier te gebruiken dan een auto.

Dit hadden ze dus voorgelegd aan een mileu-groepje. Je zou dan verwachten dat ze zouden zeggen: "Is de auto milieuvriendelijker dan de trein? verdomd dan zijn wij al die jaren mis geweest! We veranderen ons advies, oprotten met die trein! meer snelwegen!"

Maar nee, hun reactie was "De beste reis, is de reis die nooit ondernomen is"
B|
 
M.a.w:
Wij bureaucraten moeten ons maar bezig houden met onderwerpen waar we totaal geen verstand van hebben. Tegenover deze slopende activiteit moet natuurlijk wel een behoorlijke compensatie staan. Hoe kunnen we dit nu precies rechtvaardigen??? Nou, dan produceren we over die onderwerpen toch gewoon allerlei rapporten die er heel officieel uitzien, dat we hier natuurlijk beleidsveranderingen aan verbinden, die de burger weer naaien, tja dat is ons probleem niet...


Precies dan krijgen wij weer bestaansrecht en een salarisje en kunnen we ook een keer naar de bahama's
 
Vergeet niet, there are lies, damned lies and statistics. Dat vliegen zo veilig zou zijn hangt echt af van hoe je meet. Meestal wordt naar reizigerskilometers gekeken, dus 1000 mensen vliegen 2000 km = 2 miljoen reizigerskilometer. Met die maatstaf komt vliegen als zeer veilig naar voren, maar als je kijkt naar aantal doden per vlucht/rit is die statistiek al een stuk minder gunstig. En dat is juist voor het gevoel een veel realistischer getal. De meeste mensen maken immers meer ritjes met auto/motor/fiets, dan vluchten.

[me]Grandia gaat nu op zoek naar feiten om deze bewering te onderbouwen[/me]

Nah, 'k hoop dat je ongelijk hebt, want ik heb net weer een paar vluchten geboekt :P
 
Precies ws... dus wat was de definitie van effiency? Zo lust ik er ook wel een paar een motorrijder had een hele andere definitie opgesteld waar de brandstof niet het uitgangspunt was.
Ik snap prima dat het nogal afhangt van welke definitie van efficiency je gebruikt, of een motor minder efficiënt is of niet. Maar volgens welke versie van efficiency is een motor volgens jou dan efficiënter?

- Gemiddeld genomen gebruikt een motorfiets ongeveer evenveel als een auto. Beide vervoeren meest van de tijd één persoon. Dus in dat opzicht zijn ze even efficiënt. Een auto kán veel meer vervoeren dan een motorfiets. De auto is dus in potentie een stuk efficiënter dan de motorfiets.
- Een auto met berijder is iets van vier keer zo zwaar dan een motor met berijder. In dat opzicht is een motor dus een stuk minder efficiënt.
- De meeste motoren accelereren veel harder en kunnen veel harder dan dat je nodig hebt in het verkeer. In dat opzicht zijn ze dus ook erg inefficiënt.
- Motorfietsen hebben veel minder goede katalysatoren, veel minder emissiebeperkende maatregelen in de motor zelf. Ze stoten dus per gereden kilometer veel meer rommel uit dan een auto.

Een motorfiets zóu veel efficiënter kunnen zijn voor het vervoer van één persoon (door het begrenzen van het vermogen tot een niveau dat voldoende is voor deelname aan het verkeer en de motor af te stellen op zo min mogelijk verbruik en emissies). Maar dat zíjn ze niet.

En dat terwijl motorrijders al jarenlang dé oplossing voor het fileprobleem onder hun kont hebben. Bovendien is de motor relatief gezien zuiniger (=minder belastend voor het milieu) dan een auto omdat auto's vaak met slechts een bestuurder rijden zonder passagiers.
Dat is natuurlijk kolder. De motor heeft meestal ook maar één berijder en gebruikt evenveel. Hij is dus even zuinig.
 
Zat zo eens te denken...

Motorrijden gevaarlijk?

Denk es gewoon na? Natuurlijk is motorrijden gevaarlijk!

En als je dat niet inziet of accepteert kun je maar beter met motorrijden stoppen ...

De beste beveiliging die je als motorrijder hebt is het besef dat motorrijden gevaarlijk is, en je daarom je eigen veiligheid zoveel mogelijk in je eigen hand moet houden. Dus niet vertrouwen op het verkeersinzicht van anderen en zo.
 
Ik zou zelf ook graag een nieuwe trapfiets kopen om m'n woon-werk op te doen. Enkele reis kleine 20 km, en dat doe ik nu vrij regelmatig op m'n roestige terugtrap stadsfietsje, maar een mooie nieuwe (2e hands, echt nieuw is veels te duur) zou zeer welkom zijn. Ik dacht dat ik vorige maand eindelijk de benodigde euro's bij elkaar had, maar toen kreeg ik een naheffing inkomstenbelasting en stond ik weer op nul. Nu lees ik dat dit geld waarschijnlijk besteed is aan een fraai rapport over het te vervuilend zijn van mijn motorfiets. De ironie.
 
Denk es gewoon na? Natuurlijk is motorrijden gevaarlijk!

En als je dat niet inziet of accepteert kun je maar beter met motorrijden stoppen ...

De beste beveiliging die je als motorrijder hebt is het besef dat motorrijden gevaarlijk is, en je daarom je eigen veiligheid zoveel mogelijk in je eigen hand moet houden. Dus niet vertrouwen op het verkeersinzicht van anderen en zo.


Tis zo gevaarlijk als je je gedraagt toch? Vliegen vind ik linker..want dan valt er niets te gedragen. De statistieken kunnen de boom in.
 
Tis zo gevaarlijk als je je gedraagt toch? Vliegen vind ik linker..want dan valt er niets te gedragen. De statistieken kunnen de boom in.

Ja, zo lust ik er nog wel eentje ... ik vlieg heel veel maar ben nog nooit neergestort. Ik rij ook veel motor en ben al verschillende keren onderuit gegaan.
 
Ze zijn in Brussel in elk geval weing realistisch, het geeft de burger toch niet het gevoel dat al die EU centen zo goed besteed zijn. Het is toch niet de eerste keer dat EU besluiten leiden tot kosten verhoging voor de burgers, lulle ze over efficientie terwijl auto's nix zuiniger worden. Integendeel we krijgens steeds zwaardere auto's die juist meer verbruiken dan ooit, een VW Golf woog in de jaren 70 nog geen 700Kilo terwijl de Golf van nu 1200Kg weegt. Welke was er zuiniger?
De uitstoot is wel een ander verhaal maar ik word wel moe van dat gezeur.

Als we het over de files hebben dan wordt er gepraat over tolheffing en andere financiele maatregelen maar niet over een oplossing die echt werkt.
Ontmoedigen is er niet bij, mensen gaan echt niet meer de weg op als niet nodig is.

Wat ik maar wil zeggen is dat de overheid alleen maar bezig is om zoveel mogelijk geld uit onze portemonee te kloppen onder het mom van veiligheid en milieu.

Dat onze vrijheid wordt aangetast is voor de heren al helemaal niet belangrijk en plezier hebben mag niet. Door dit soort maatrgelen zullen vele mensen hun vrijheids gevoel kwijtraken en daarmee medische en vooral psychische problemen krijgen met een toename aan WAOers. Dit leidt tot kostenverhogingen in de gezondheidzorg en wellicht nog meer doden per jaar dan nu door het motorrijden.

In Frankrijk is wel eens gezegd dat motorrijden een goed middel is tegen stress.

Ik moet er niet aan denken dat ik niet meer kan rijden op een Ratbike en met zwarte kleding. Ik vind dat je dat zelf moet weten.

En dan nog iets, moderne auto's zijn gevaarlijker geworden! door dikke raamstijlen (superveilig) is het zicht naar buiten beperkter en komt het veel vaker voor dat een voetganger of fietser niet wordt gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan