Motorrijders die zich moeten bewijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bsmulders

Die hard MF'er
19 jul 2009
974
4
Ik rij sinds een jaar een Honda PCX125 motorscooter, en ik merk dat bij mooi weer er constant motorrijders zijn die zich moeten bewijzen.

Zonet in de binnenstad van Leiden, een Harley Davidson Softtail bij het stoplicht. De berijder had het typische "Born to ride" jasje aan inclusief patches. Ik geef nog een goedkeurend knikje, maar meneer trekt zich er weinig van aan. Bij groen ging hij gelijk vol gas weg inclusief een indrukwekkende herrie uit de open uitlaten. Aangezien ik tot aan de 60 nog vrij vlot ben en meneer niet al te hard door de bochten durfde zat ik ieder stoplicht weer naast hem. En opnieuw weer de afkeurende blik. En weer volgas wegsprinten. Dit bleef zich een stoplicht of acht herhalen. Ben zelfs nog een keer gesneden toen ik erlangs poogde te gaan.

Vervolgens bij Valkenburg, bij het oprijden van de N206 ri. Katwijk. Tweebaans stoplicht voor naar links. Ik sta rechts, links staat een gezette vrouw op een GSR750 en een man op een Z750/Z1000. Bij groen gaat bij mij lekker het gas erop, tot aan 70 bleven we gelijk rijden (de twee motoren gaven hier natuurlijk niet vol gas), maar daarna keek madam even naar rechts, ziet dat ik bij blijf en ging gelijk goed op het gas richting de 100.

Maar waar het toch wel gek werd was toen ik op de linkerbaan van de N206 reed met een auto voor me en enkele auto's rechts van me. De twee motorrijders (mevrouw voorop) reden achter me, want ik had ze met het filerijden bij een stoplicht gepasseerd. Toen de auto voor mij eindelijk opzij ging kwam mevrouw mij links op dezelfde rijbaan voorbij en passeerde de auto voor mij ook links, terwijl die nog voor driekwart op de linkerbaan zat. Waarna ze direct de afslag pakte. Godzijdank had haar bijrijder meer verstand, die bleef rustig achter me rijden.