Motorrijders die zich moeten bewijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bsmulders

Die hard MF'er
19 jul 2009
974
4
Ik rij sinds een jaar een Honda PCX125 motorscooter, en ik merk dat bij mooi weer er constant motorrijders zijn die zich moeten bewijzen.

Zonet in de binnenstad van Leiden, een Harley Davidson Softtail bij het stoplicht. De berijder had het typische "Born to ride" jasje aan inclusief patches. Ik geef nog een goedkeurend knikje, maar meneer trekt zich er weinig van aan. Bij groen ging hij gelijk vol gas weg inclusief een indrukwekkende herrie uit de open uitlaten. Aangezien ik tot aan de 60 nog vrij vlot ben en meneer niet al te hard door de bochten durfde zat ik ieder stoplicht weer naast hem. En opnieuw weer de afkeurende blik. En weer volgas wegsprinten. Dit bleef zich een stoplicht of acht herhalen. Ben zelfs nog een keer gesneden toen ik erlangs poogde te gaan.

Vervolgens bij Valkenburg, bij het oprijden van de N206 ri. Katwijk. Tweebaans stoplicht voor naar links. Ik sta rechts, links staat een gezette vrouw op een GSR750 en een man op een Z750/Z1000. Bij groen gaat bij mij lekker het gas erop, tot aan 70 bleven we gelijk rijden (de twee motoren gaven hier natuurlijk niet vol gas), maar daarna keek madam even naar rechts, ziet dat ik bij blijf en ging gelijk goed op het gas richting de 100.

Maar waar het toch wel gek werd was toen ik op de linkerbaan van de N206 reed met een auto voor me en enkele auto's rechts van me. De twee motorrijders (mevrouw voorop) reden achter me, want ik had ze met het filerijden bij een stoplicht gepasseerd. Toen de auto voor mij eindelijk opzij ging kwam mevrouw mij links op dezelfde rijbaan voorbij en passeerde de auto voor mij ook links, terwijl die nog voor driekwart op de linkerbaan zat. Waarna ze direct de afslag pakte. Godzijdank had haar bijrijder meer verstand, die bleef rustig achter me rijden.

Moet dat nou? Baal je er echt van dat je Harley met meer dan dertien keer zoveel cilinderinhoud in de binnenstad bij wordt gehouden door een scootertje? En baal je er echt zo enorm van dat ik je motor bij het stoplicht voorbij reed met mijn lullige scootertje?
 
senior harley voelde zich gewoon te goed, ( veel) harley rijders vertonen dat vaak, helemaal in groepsverband. moet je niet opletten. die mevrouw mist fatsoensnormen als je zo haar rij gedrag leest.

ik zwaai eerlijk gezegd ook niet altijd naar motorscooters vanuit mezelf, terug zwaaien doei k altijd als naar me gewuift word.
 
Ja man, ik was vandaag onderweg met mijn noppenfietsje , een HONDA CRF 250 L, en niet alleen de Harleys maar zelfs de rijstkokers die alleen op zondag buiten komen, behandelden me als str@nt, ofschoon ik ze op mijn dunne noppenbandjes in de bochten voorbij ging...

Dat soort sukkels ontkom je niet op een zondag... Fact of life...
 
Laatst bewerkt:
hahaha weet je wie dat is op die harley ?

die ouwe chago die ook in die hele oude mustang rijdt met 6 uitlaten hij heeft een rode blauwe en nog iets geloof ik.. die vent moet je omver rijden want die maakt met iedereen ruzie...

btw bsmulders: kom je ook uit leiden met een honda pcx 125 ??
 
hahaha weet je wie dat is op die harley ?

die ouwe chago die ook in die hele oude mustang rijdt met 6 uitlaten hij heeft een rode blauwe en nog iets geloof ik.. die vent moet je omver rijden want die maakt met iedereen ruzie...

btw bsmulders: kom je ook uit leiden met een honda pcx 125 ??

Zo te horen maar goed dat ik hem niet op zijn defecte linker achterlicht heb gewezen. Dat was hem waarschijnlijk te veel geweest.

Ik kom zelf niet uit Leiden, woon wel in de regio. Een paar keer per week zit ik een dagje in Leiden.
 
hahaha weet je wie dat is op die harley ?

die ouwe chago die ook in die hele oude mustang rijdt met 6 uitlaten hij heeft een rode blauwe en nog iets geloof ik.. die vent moet je omver rijden want die maakt met iedereen ruzie...

btw bsmulders: kom je ook uit leiden met een honda pcx 125 ??


rijd die vent ook nog motor!?! ik zie hem alleen maar in zijn ouwe amerikanen rondrijden met keihard rock & roll op. die vent rijd zomers elke dag door m'n straat heen. 1 ging het mis, wel leuk al die brullende amerikanen, onderhouden doet ie niet, vorige zomer pleurde de olietank eronderuit, halve straat onder olie! :( ik dacht eerst dat je het over labruyere had, maar die zie ik niet zo aso doen.
 
Zo te horen maar goed dat ik hem niet op zijn defecte linker achterlicht heb gewezen. Dat was hem waarschijnlijk te veel geweest.

Ik kom zelf niet uit Leiden, woon wel in de regio. Een paar keer per week zit ik een dagje in Leiden.


Ahh okee !!! Vanaf 29juni heb ik ook mijn. Zwarte pcx 125 met natuurlijk mf sticker erop !

Heb jij die er ook op ? Zwaai ik straks naar verkeerde:p
 
rijd die vent ook nog motor!?! ik zie hem alleen maar in zijn ouwe amerikanen rondrijden met keihard rock & roll op. die vent rijd zomers elke dag door m'n straat heen. 1 ging het mis, wel leuk al die brullende amerikanen, onderhouden doet ie niet, vorige zomer pleurde de olietank eronderuit, halve straat onder olie! :( ik dacht eerst dat je het over labruyere had, maar die zie ik niet zo aso doen.


Hahaha bij mijn weten heeft die idd een motor ! Die man echt waar zie hem zo vaak rijden met die asobakken gaat tie op hoekje staan van lange mare keiharde muziek beetje aandacht trekken erg erg erg... Haha en dan staat tie nog raar te kijken als die carter eruit pleurt ! Maak jij straks een klapper door die olie en hij lacht zich dood...


Waar woon jij dan in leiden ??
 
Ahh okee !!! Vanaf 29juni heb ik ook mijn. Zwarte pcx 125 met natuurlijk mf sticker erop !

Heb jij die er ook op ? Zwaai ik straks naar verkeerde:p

Geen sticker voor mij (ben ik te braaf voor), maar als je een zwarte ziet en er zit iemand op met een gele helm is de kans groot dat ik het ben.

Ja man, ik was vandaag onderweg met mijn noppenfietsje , een HONDA CRF 250 L, en niet alleen de Harleys maar zelfs de rijstkokers die alleen op zondag buiten komen, behandelden me als str@nt, ofschoon ik ze op mijn dunne noppenbandjes in de bochten voorbij ging...

Dat soort sukkels ontkom je niet op een zondag... Fact of life...

Vervelend dat lichte motoren ook last hebben van dit fenomeen. Inderdaad, dat volk ontkom je niet. Ik trek me er maar weinig van aan, maar als het gevaarlijk wordt is dat toch vervelend.
 
Die ervaring met "echte " motorrijders heb je af en toe. Wel wat aardige momenten mee gehad. Ze willen bij het stoplicht ook nooit naast je staan. Eigenlijk is het een beetje sneu. Maar zo heb je ook "echte" scooterrijders, lees het motorfiets vs motorscooter topic maar eens. 't Heeft vast met een identiteitskwestie te maken, onzekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha bij mijn weten heeft die idd een motor ! Die man echt waar zie hem zo vaak rijden met die asobakken gaat tie op hoekje staan van lange mare keiharde muziek beetje aandacht trekken erg erg erg... Haha en dan staat tie nog raar te kijken als die carter eruit pleurt ! Maak jij straks een klapper door die olie en hij lacht zich dood...


Waar woon jij dan in leiden ??


ik stond 1x met een gehuurde Ducati monster 1100 naast hem met open demper bij de kruising voordat je schipholweg tunnel in vliegt, daagde hem uit"nou, bewijs jezelf nou ff met die amerikaan!". Hij spelen met zijn gas, hoorde alles rommelen. ik denk neeee, nu voor hem blijven anders heb i een onderdeel in me gezicht.. gewonnen? ja, maar dat was te verwijten aan slecht onderhoud van de auto :( als die man zijn barrels goed had onderhouden had hij hele sterke machine's gehad... maarja, ouwe speknek staat liever te brullen op de lange mare bij de kerk idd. ( woon zelf bij de herensingel, straatje bij de Oude singel school )
 
Mmmmm,

wie moet er zich nu bewijzen of heeft er last van een minderwaardigheidscomplex:

"Aangezien ik tot aan de 60 nog vrij vlot ben en meneer niet al te hard door de bochten durfde zat ik ieder stoplicht weer naast hem. En opnieuw weer de afkeurende blik. En weer volgas wegsprinten. Dit bleef zich een stoplicht of acht herhalen"

"tot aan 70 bleven we gelijk rijden (de twee motoren gaven hier natuurlijk niet vol gas), maar daarna keek madam even naar rechts, ziet dat ik bij blijf en ging gelijk goed op het gas richting de 100"."

"want ik had ze met het filerijden bij een stoplicht gepasseerd"

"Baal je er echt van dat je Harley met meer dan dertien keer zoveel cilinderinhoud in de binnenstad bij wordt gehouden door een scootertje? En baal je er echt zo enorm van dat ik je motor bij het stoplicht voorbij reed met mijn lullige scootertje?"

Ik twijfel.
 
ik stond 1x met een gehuurde Ducati monster 1100 naast hem met open demper bij de kruising voordat je schipholweg tunnel in vliegt, daagde hem uit"nou, bewijs jezelf nou ff met die amerikaan!". Hij spelen met zijn gas, hoorde alles rommelen. ik denk neeee, nu voor hem blijven anders heb i een onderdeel in me gezicht.. gewonnen? ja, maar dat was te verwijten aan slecht onderhoud van de auto :( als die man zijn barrels goed had onderhouden had hij hele sterke machine's gehad... maarja, ouwe speknek staat liever te brullen op de lange mare bij de kerk idd. ( woon zelf bij de herensingel, straatje bij de Oude singel school )

Haha vreselijk joh ! Ergste is ook gewoon dat hij nog op gas rijdt en dat gemixt met olie in zoon auto dat het vreselijk stinkt als je erachter staat....

Ahh ik woon in mors ! Welke kleur motor en helm heb je ? Zo herkennen we elkaar:p
 
Serge Gainsbourg zong het jaren geleden al en mss is er wel iets van?
Harley David son of a bitch! O-)
 
Motorrijden moet je vlot doen, zo leer je het ook.
Maar ik zie ook vaak motorrijders die het simpelweg te bont maken.
Het schijnt zo te zijn, dat als je veel power hebt, dat je die dan ook moet gebruiken, dus geen gas of vol gas.
En als ik dan een motorrijder zie, die zich rustig aan regels houdt, denk ik "goedzo, zo hoort het, vlot als het kan en langzaam als het moet".
Als motorrijder ben je weggebruiker, die zich aan moet passen aan de omstandigheden, en geen "misbruik" maken van de mogelijkheden.
100 in de bebouwde kom, gevaarlijk inhalen, daar verdien je mijn respect niet mee.
 
Op de snelweg (A4) wordt er niet meer naar mij gezwaaid merkte ik afgelopen week. Erg jammer, want ik zwaai wel gewoon als ze me inhalen. Ik heb gewoon een MF sticker hoor! Nee, in de winter wel zwaaien maar als het mooi weer is komen de lullo's ook weer de weg op. Niet zwaaien niet :( .
 
Op de snelweg (A4) wordt er niet meer naar mij gezwaaid merkte ik afgelopen week. Erg jammer, want ik zwaai wel gewoon als ze me inhalen. Ik heb gewoon een MF sticker hoor! Nee, in de winter wel zwaaien maar als het mooi weer is komen de lullo's ook weer de weg op. Niet zwaaien niet :( .

Dat is herkenbaar :) Als ik mijn scooter parkeer bij een drukke motor parking in het centrum van Renesse dan staan de "echte mannen" je weg te kijken. Twee dagen later kom ik daar met mijn nieuwe BMW en ik ben opeens de koning van het plein. De mobieltjes worden er bij gepakt om een foto te maken en de vraag "hoe hard gaat ie? " komt zelfs voorbij. _O-
Scooters hebben een imago probleem!
 
Veel scooter rijders hebben vroeger motor gereden en zijn een keer over gestapt.
Er zullen er nog veel volgen, als ze het gemak van een scooter ervaren.
Scooter rijders hebben ook nog weleens zin om een keertje op een schakel motor te stappen.
voor een keertje.
 
Laatst bewerkt:
Ach, echte mannen in volle midlifecrisis. Een beetje zielig dat als sommige dingen wat minder gaan je jezelf moet gaan bewijzen met een glimmende motor. Zelfs niet eens om er mee te rijen. Maar er staan over te lullen en pronken op een pleintje. Het is van alle tijden.
Zwaaien die ik sowieso al lang niet meer en parkeren doe ik me dan liever in een zijstraatje. Heb niks gemeen met dit soort showmannen.
Gewoon puur genieten van motorrijden op een no-nonsens motorscooter.
Heerlijk toch? *D
 
Haha zo word er overal wel gelijksoortige ervaringen opgedaan met verschillende voertuigen of merken.
Mijn meest recente is van 2 weken terug ik had duidelijk een dag waarbij de bmw auto het er niet netjes vanaf brachten.
Sta ik met mijn gp800 bij het stoplicht onderweg naar mijn werk.
Vrij nieuwe en zeer mooie bmw achter mij.
Stoplicht Zit er nog over na te denken om op groen te springen en hij toetert al.
Dan weet je gelijk waar je mee te maken hebt.
Primma stoplicht groen ik trek gelijdelijk op wil altijd bij de eerste sprint de indruk wekken dat er een kans is.
Hij volgas achter mij aan en ik beetje bij beetje meer gas geven.
Eenmaal richting snelweg schiet die met rokende banden de snelweg op bijna misgerekent.
Toen heb ik maar volgas gegeven om duidelijk te maken dat er nooit een kans was geweest.
Al verder rijdend zie ik op de a2 paralel aan de a12 precies dezelfde bmw maar dan in een andere kleur.
Wat scherts mijn verbazing? Hij rijd uiterst links snijd alles en iedereen af stuivt naar rechts toch maar naar de a12.
Goed ik rijd door en op de a28 weer dezelfde type bmw dit keer met een vrouw erin bumperklevend op de voorganger letterlijk opzij duwend.
Ik dacht vandaag moet ik maar uit de buurt van alle soorten bmw s blijven.
Ben benieuwd waar ik morgen tegen aan komt.
 
Haha zo word er overal wel gelijksoortige ervaringen opgedaan met verschillende voertuigen of merken.
Mijn meest recente is van 2 weken terug ik had duidelijk een dag waarbij de bmw auto het er niet netjes vanaf brachten.
Sta ik met mijn gp800 bij het stoplicht onderweg naar mijn werk.
Vrij nieuwe en zeer mooie bmw achter mij.
Stoplicht Zit er nog over na te denken om op groen te springen en hij toetert al.
Dan weet je gelijk waar je mee te maken hebt.
Primma stoplicht groen ik trek gelijdelijk op wil altijd bij de eerste sprint de indruk wekken dat er een kans is.
Hij volgas achter mij aan en ik beetje bij beetje meer gas geven.
Eenmaal richting snelweg schiet die met rokende banden de snelweg op bijna misgerekent.
Toen heb ik maar volgas gegeven om duidelijk te maken dat er nooit een kans was geweest.
Al verder rijdend zie ik op de a2 paralel aan de a12 precies dezelfde bmw maar dan in een andere kleur.
Wat scherts mijn verbazing? Hij rijd uiterst links snijd alles en iedereen af stuivt naar rechts toch maar naar de a12.
Goed ik rijd door en op de a28 weer dezelfde type bmw dit keer met een vrouw erin bumperklevend op de voorganger letterlijk opzij duwend.
Ik dacht vandaag moet ik maar uit de buurt van alle soorten bmw s blijven.
Ben benieuwd waar ik morgen tegen aan komt.


Volgens Jeremy Clarkson (geen introductie nodig) zit dat soort aso's tegenwoordig bijna allemaal in AUDI's...

Het fenomeen verdwijnt derhalve stilaan bij de BMW's.

Ik rijd vaak naar Zuid-Frankrijk en 8 op 10 bumperklevers zijn inderdaad producten uit Ingolstadt... die mijn BMW opjagen.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Scooters hebben een imago probleem!

En scooterrijders hebben vaak een beetje een minderwaardigheidscomplex, gezien al die 'verongelijkte' topics, waarin ze het gevoel hebben zich voortdurend te moeten verantwoorden en als scooterrijder hun 'plaats op te eisen' :]
Gewoon lekker rijden en niet te veel aandacht besteden aan motorrijders die scooters niet zien zitten.

Al een topic gevonden bij de motorfietsforums waar de scooterrijder centraal staat cq. hoofdonderwerp is van gesprek?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan