Motorrijders die zich moeten bewijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.




.

MF heeft naast een informatieve functie ook een erg sociale functie. En daarin modereren wij naar eigen inzicht en vrij losjes. Té strak wordt het erg saai. Te los wordt het een bende. Wij proberen daar precies tussenin te zitten.
En dit gaat al zo'n 12 jaar goed en zijn daarmee naast een paar andere grote fora ( Bokt, FOK, Maroc enz) 1 van de grootste fora van NL.
Dus zo slecht doen we het niet. ;)


Helemaal mee eens. Ziedaar het bestaansrecht van het Offtopic forumdeel. Tevens een hint :z
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of het zo bedoeld was maar je uitleg na 'zoiets is makkelijk te omzeilen' klopt volgens mij niet... Die mensen zouden toch terecht een lage boete krijgen voor hun overdreven snelheid gezien ze een laag inkomen hebben... :?

In België zou het makkelijker te omzeilen zijn voor mensen die wel een hoog maar niet aangegeven inkomen hebben... Kappers die zogezegd amper iets verdienen maar wel een dikke auto hebben.

Ik bedoelde eigenlijk freaks die hun laatse centen in een snel voertuig investeren, wel vaak te hard zouden gaan maar door hun laag inkomen geen hoge boetes zouden betalen.
Jongeren die mss niet eens een inkomen hebben maar de dure wagen van papa hebben geleend. Of al degenen met een bedrijfswagen die zich nu al geen zorgen maken om wat blikschade want ze krijgen er wel een nieuwe.
En zo kunnen we der nog wel enkele bedenken gewoon door even rondom ons te kijken.
Een boete systeem gekoppeld aan het inkomen vind ik op alle manieren te makkelijk te omzeilen hierdoor oneerlijk.

Hoor hier net in het nieuws dan men in Belgie weer eens de dieselprijzen wil doen stijgen. Om de volgende begroting te laten kloppen. De rest zal wel volgen... Ik vrees dat we nog niet alles gezien hebben. :/
Je zou haast om begrenzing smeken. Voor minder verbruik, minder boetes en mss minder verkeersslachtoffers?
 
Inkomen gebonden boete systeem is je reinste onzin, hoeveel mensen rijden er rond in een dure bak maar hebben op papier een inkomen van 20.000 of minder? Dat zou betekenen dat zwart werken des te meer wordt "beloond" doordat die mensen naast minder belasting betalen (TOV hun werkelijke inkomen) ook nog eens makkelijker weg komen bij een overschrijding.

Wat ik voor dit hele debacle wel een goede oplossing vind is een equivalent van het alcohol slot. Het beperken van een auto/motor op snelheid met een halfjaarlijkse of maandelijkse controle van het voertuig van een persoon die meerdere malen door ART.5 waardig rijgedrag of grove overschrijdingen van de maximum snelheid een gevaarlijke situatie heeft gecreëerd of zelfs daadwerkelijke slachtoffers heeft gemaakt.

Bij het heterdaad betrappen van het overtreden van je opgelegde voertuig beperkingen zowel het voertuig als het rijbewijs in beslag nemen. Ook het uitlenen van voertuigen aan deze personen (ja dit is een lastig haakje) verbieden en strafbaar stellen.
Tevens strafbaar stellen van het niet vermelden van deze opgelegde sanctie bij bijvoorbeeld een auto verhuur bedrijf.

Dan pak je de kern aan en de potentiële moordenaars zoals jij ze omschrijft en niet zoals altijd een volledige bevolkingsgroep, want dat mag op cultureel vlak ook niet.

Net als al de regels omtrent alcohol consumptie en het misbruik daarvan, hoeveel mensen gaan daadwerkelijk de fout in om te zorgen dat al deze strenge regels in de afgelopen jaren zijn opgelegd vanuit de staat en Brussel? Juistem, wederom een kleiner percentage wat dom genoeg is om achter het stuur te kruipen met alcohol op, die agressief worden na consumptie of die (dan wel niet genetisch bepaald) een zwak hebben om verslaafd te raken aan alcohol.
 
Het probleem is dat we al zoveel regels en maatregelen over ons heen krijgen, die vaak niet eens te controleren zijn. Pure willekeur en niemand die er uiteindelijk nog wat van begrijpt. Voor wie centen heeft zullen die boetes altijd een lachertje blijven. Hoeveel die hards rijden er niet rond met een rijverbod. En hoeveel kans lopen ze om gecontroleerd te worden? Wat met al degenen die in het buitenland, op de markt een rijbewijs hebben gekocht en dat hier inwisselen voor een Europese variant.
Een algemene snelheidsbegrenzing van voertuigen is niet zaligmakend maar zou eerlijker zijn voor iedereen. De jaarlijkse inpectie zou dan tenminste enig nut hebben en kunnen zien wie heeft geprutst aan zijn begrenzer.
Begrijp eigenlijk niet waar jullie bang voor zijn? Een begrenzing tot bijvoorbeeld 140 voor elk voor voertuig betekend toch niet inleveren aan rijplezier? Tenminste als er tegenwoordig nog zoiets bestaat als rijplezier? Wat mijn wagen betreft ben ik dat al een paar jaren kwijt. En met de motor hoop ik dat het nog even mag blijven duren. Al vrees ik daar ook voor als je leest wat ze nog allemaal voor ons in petto hebben.
 
Laatst bewerkt:
Aan de ene kant roep je op tot betutteling, aan de andere kant vrees je dat je rijplezier wordt afgepakt.

Voor zover ik je kon volgen, nu ben ik je kwijt.
 
Ik bedoelde eigenlijk freaks die hun laatse centen in een snel voertuig investeren, wel vaak te hard zouden gaan maar door hun laag inkomen geen hoge boetes zouden betalen.
Jongeren die mss niet eens een inkomen hebben maar de dure wagen van papa hebben geleend. Of al degenen met een bedrijfswagen die zich nu al geen zorgen maken om wat blikschade want ze krijgen er wel een nieuwe.
En zo kunnen we der nog wel enkele bedenken gewoon door even rondom ons te kijken.
Een boete systeem gekoppeld aan het inkomen vind ik op alle manieren te makkelijk te omzeilen hierdoor oneerlijk.

Hoor hier net in het nieuws dan men in Belgie weer eens de dieselprijzen wil doen stijgen. Om de volgende begroting te laten kloppen. De rest zal wel volgen... Ik vrees dat we nog niet alles gezien hebben. :/
Je zou haast om begrenzing smeken. Voor minder verbruik, minder boetes en mss minder verkeersslachtoffers?

gewoon meer Maggie De Blocks, kost wel wat aan eten maar rendeert wel goed :P
 
Beter één eerlijke betutteling die voor iedereen geld, dan zovele kleintjes waarbij zovelen de dans ontspringen. Vaak alleen maar omdat ze het zich kunnen permitteren.

Nederlandse of Franse hardrijders bijvoorbeeld gaan in Belgie vrijuit als ze worden geflitst.
Eenvoudig weg omdat die landen de gegevens van hun burgers niet vrijgeven.
Belgie is in dat geval veel vrijgeviger wat betreft de gegevens van zijn burgers aan iedereen te grabbel te gooien. Daar Belgie een doorvoerland is steekt ons dat hier vaak de ogen uit. Nog een voorbeeldje hiervan zijn de Poolse vrachtwagenchauffeurs die lak hebben aan onze verkeersregels omdat men ze toch niet kan bestraffen.
Een Europese snelheidsbegrenzing zou al maken, dat men een ander land niet langer ongestraft als racecircuit gaat beschouwen.
 
Laatst bewerkt:
gewoon meer Maggie De Blocks, kost wel wat aan eten maar rendeert wel goed :P

Toch een bewijs dat het met goed beleid en eerlijke regelgeving ook anders kan?
Hoe lang hebben wij in dit departement geen problemen gehad vooral omdat men aan betutteling deed. En ons Maggie lost dat in nog geen jaar op met een overschot van 90 miljoen €. Ik ben genen blauwe maar toch nen dikke proficiat!

De Nederlanders hier zullen mss niet helemaal mee zijn?
Leg jij het even verder uit? :P
 
Persoonlijk vind ik het beperken van snelheid dmv begrenzing helemaal niets :N . Maar goed, dat vind ik van vele dingen die mij als mens beperken in het maken van mijn eigen keuzes. In West Europa moeten we al zoveel en dat wordt alleen maar meer. Overal verzinnen we een regeltje voor. Iemand die zijn hele leven nog niet een uur gewerkt heeft in het bedrijfsleven (de meeste politici) gaan dan tot op detail vertellen wat je wel en niet mag. Moet je op dit moment een huis in Nederland willen bouwen...........wat een ellende je dan qua regelgeving tegenkomt.

Ik geloof in het zelf verantwoordelijk zijn voor je daden en keuzes (met wellicht wat nadelen). Ook hier zou men kunnen investeren in het kweken van voldoende besef bij mensen dat er regels zijn waar je je aan dient te houden. Met andere woorden, begin bij de opvoeding, zet het voort op school enz.

Nee ik blijf in alle opzichten graag zelf verantwoordelijk met alle nadelen (en voordelen ) daarbij :] .
 
Laatst bewerkt:
Daar hadden we het 20 jaar geleden ook al over. Een betere opvoeding en opleiding zodat men in staat is later zijn verantwoordelijkheid te nemen.
Wel ze hebben die opvoeding en opleiding ondertussen achter de rug.
Zie niet echt veel verbetering, integendeel!
Ondertussen kunnen we weer al zoveel harder in een maatschappij die nog veel meer op het "ik" is gericht.
Begrens die ander maar, ik neem mijn verantwoordelijkheid wel.
Nooit bij stilgestaan dat die ander net hetzelde denkt?
 
Laatst bewerkt:
Ja en dat zonder betaling _O-

Reden voor mij om bij mijn vorige auto de spatlappen eraf te halen hielden ze in ieder geval afstand.

Ik heb nog gedacht over een extra sproeireservoir achter met remmen reiniger maar dat vonden vrienden van me tever gaan. Dus maar een keer geluisterd soms zijn ze best redelijk :X
 
Laatst bewerkt:
Gewoon boetebedrag omlaag en punten invoeren bij zoveel pubnten rijbewijs weg voor een jaar of zo, hebben ze in Engeland bijvoorbeeld ook en werkt perfect...

Voor de rest, ga weer even terug naar het onderwerp of zo stelletje>>>>>
 
In Belgie is er zo een regel, dat vrachtvervoer als het regent alleen de rechterrijstrook mag gebruiken.
En dan ook niet voorbij mag. Niemand die die verkeersregel schijnt te kennen, en al zeker de buitenlanders niet. Zelfs de verkeersborden hieromtrent hebben ze al weer weggenomen.
Volgens de politie is die regel gewoon te moeilijk te controleren ook al geld ie nog steeds.
Hoe moeilijk kan het echter zijn dat als zo'n politievoertuig regendruppels op de voorruit of het vizier bemerkt. Zo'n vrachtwagen aan de kant te zetten en indien een buitenlander, meteen te laten betalen?
Willekeur en laks beleid?
 
Gewoon boetebedrag omlaag en punten invoeren bij zoveel pubnten rijbewijs weg voor een jaar of zo, hebben ze in Engeland bijvoorbeeld ook en werkt perfect...

Voor de rest, ga weer even terug naar het onderwerp of zo stelletje>>>>>

Maar wie voor proffessionele doeleinden vaak de baan op moet, loopt dan meer kans om voor pietluttigheden zijn punten helemaal kwijt te raken. :? De onervaren zondagrijder die graag eens het gas helemaal openhaalt, zou dan bij slecht weer lekker thuis punten kunnen sparen.
Lijkt me toch ook niet meteen een heel eerlijk systeem? Onze overheid heeft het daar als een over. En het zou zeker helpen om er een heel aantal van de baan te halen. En het zou ook weer opbrengen als die dan opnieuw een dure opleiding moeten volgen om het puntenaantal naar omhoog te brengen. Denk echter dat het vaak de verkeerden zouden zijn die hier slachtoffer van worden. En weer eens, buitenlanders gaan volledig vrijuit, zelfs in een één gemaakt Europa.

Volgens mij Paul, begin jij het oneindige gelul en geruzie over motorrijders die zich willen bewijzen. Hier heel erg te missen? Me dunkt zijn we hier toch niet altijd zo heel ver off-topic?
*D
 
Het opvoeden van toen is gebeurd door de producten uit de generatie die daarvoor "groot" is geworden. Al die gasten die zelf hun eigen verantwoordelijkheid niet aankonden (Blow er maar een eind op los he). Op dit moment begint de maatschappij wat te kantelen naar het meer rechtvaardige (en dus strenger). We zeggen steeds meer wat er niet deugd (kon een aantal jaren geleden niet) en nu moeten we er nog wat aan gaan doen.

Maar goed, waar ben je bang voor, je moet het zelf regelen als een ander dat niet doet en ja, voor sommigen is dat best eng. Die willen een gespreid bedje, een "vader" (overheid) die alles voor ze regelt waardoor de eigen verantwoordelijkheid kan worden afgeschoven.

Nee, bewijs gewoon dat je een echt mens bent en geen meeloper, iemand die zich zo af en toe wil bewijzen (en vwb dit forum, op de motor)
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha die laatste opmerking

Ooit gedacht aan een cariere van probleem oplosser tussen Israel en de Palestijnen ?
 
Gewoon boetebedrag omlaag en punten invoeren bij zoveel pubnten rijbewijs weg voor een jaar of zo, hebben ze in Engeland bijvoorbeeld ook en werkt perfect...

Voor de rest, ga weer even terug naar het onderwerp of zo stelletje>>>>>

Reageren op off topic en terwijl de rest terechtwijzen _O- _O-
Daar bestaat een woord voor :Y
 
Laatst bewerkt:
Betutteling is er nu ook al maar treft alleen de kleine man die af en toe ook eens aan het rebelleren slaat.
Dus iedereen gelijk voor de wet, met regels die ons allemaal evenzeer pijn doen of van mentaliteit doen veranderen. Algemene snelheidsbegrenzing voor alle voertuigen, en geen begrenzing tot max. 150, want dat zou geene moer uitmaken. Doe maar 120! Zou balen zijn maar tenminste voor iedereen gelijk.

Meteen ook gedaan met volgende smoezen...
Ja maar Mr. De rechter. Ik moest zo dringend naar die heel belangrijke meeting. Er hing zo een belangrijke deal vanaf dat ik even niet op mijn snelheid heb gelet. Heb ik wel meer in het knusse interieur van mijn dure wagen. En je weet hoe dat gaat, ik heb zelfs wat gedronken.
Maar ik zie mijn fout in en pleit volledig schuldig. Welke boete je me ook oplegt, ik zal ze graag betalen.
 
Absoluut waar van dat slagveld, echter de rebellen winnen meestal wel. Zonder rebellie geen vrijheid en zonder de drang naar vrijheid valt er niets meer te bewijzen :9
 
Betutteling is er nu ook al maar treft alleen de kleine man die af en toe ook eens aan het rebelleren slaat.
Dus iedereen gelijk voor de wet, met regels die ons allemaal evenzeer pijn doen of van mentaliteit doen veranderen. Algemene snelheidsbegrenzing voor alle voertuigen, en geen begrenzing tot max. 150, want dat zou geene moer uitmaken. Doe maar 120! Zou balen zijn maar tenminste voor iedereen gelijk.

Meteen ook gedaan met volgende smoezen...
Ja maar Mr. De rechter. Ik moest zo dringend naar die heel belangrijke meeting. Er hing zo een belangrijke deal vanaf dat ik even niet op mijn snelheid heb gelet. Heb ik wel meer in het knusse interieur van mijn dure wagen. En je weet hoe dat gaat, ik heb zelfs wat gedronken.
Maar ik zie mijn fout in en pleit volledig schuldig. Welke boete je me ook oplegt, ik zal ze graag betalen.
120? :?
En dan een inhaalmanoeuvre uitvoeren op autostrade die 5 km duurt omdat de éne zwaarder geladen is dan de andere? :N
 
Absoluut waar van dat slagveld, echter de rebellen winnen meestal wel. Zonder rebellie geen vrijheid en zonder de drang naar vrijheid valt er niets meer te bewijzen :9

Dat is niet wat ik begrepen heb na 2 jaar Syrie?
De vergelijking met ons verkeer gaat mss niet op?
Behalve dan wat de onschuldige slachtoffers betreft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan