Motorrijders die zich moeten bewijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.
120? :?
En dan een inhaalmanoeuvre uitvoeren op autostrade die 5 km duurt omdat de éne zwaarder geladen is dan de andere? :N

Eigenlijk moet je aan 120 niet meer voorbij. Dat mag nu eigenlijk ook al niet meer als je je aan de verkeersregels houd, toch? En om die reden heeft men rijvakken uitgevonden!
Je laten meedrijven met de stroom, en genieten van het feit dat je niet helemaal stilstaat zoals dat steeds vaker het geval is.
Back to basics, dat moet heel wat motorrijders toch als muziek in de oren klinken?
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk moet je aan 120 niet meer voorbij. Dat mag nu eigenlijk ook al niet meer als je je aan de verkeersregels houd, toch?
Je laten meedrijven met de stroom, en genieten van het feit dat je niet helemaal stilstaat zoals dat steeds vaker het geval is.
_O- _O- _O-
Je begrijpt het niet; als die éne zwaarder geladen is dan die andere, dan rijdt deze geen 120 meer, maar 118 of 117!
De truckers onder ons zullen wel begrijpen waarover ik het heb.
 
_O- _O- _O-
Je begrijpt het niet; als die éne zwaarder geladen is dan die andere, dan rijdt deze geen 120 meer, maar 118 of 117!
De truckers onder ons zullen wel begrijpen waarover ik het heb.

En dan wijkt die uit naar een rechtser rijvak zodat jij rustig voorbij kan. Ook dat heeft men nu al voorzien in ons verkeersreglement.

En dan nog een voordeel. De 125cc CBR's of Honda Repsol replica's zouden net als hun grotere broertjes weer veilig kunnen deelnemen aan een ritje langs autosnelwegen.
Velen zouden opnieuw kiezen voor een motor omdat ze daar nu gewoon bang voor zijn.
Dat helpt ons dan weer met ons mobilteitsprobleem.
Een mentaliteitsverandering is nooit makkelijk. Vertel mij wat, probeer sinds begin dit jaar van de cigaretten te blijven.
Maar soms is het gewoon noodzakelijk.
Dat alleen al willen inzien is al een stap in de goeie richting.
En geef toe zo een T-max ziet er begrensd toch nog even knap uit?
 
En dan wijkt die uit naar een rechtser rijvak zodat jij rustig voorbij kan. Ook dat heeft men nu al voorzien in ons verkeersreglement.

En dan nog een voordeel. De 125cc CBR's of Honda Repsol replica's zouden net als hun grotere broertjes weer veilig kunnen deelnemen aan een ritje langs autosnelwegen.
Velen zouden opnieuw kiezen voor een motor omdat ze daar nu gewoon bang voor zijn.
Dat helpt ons dan weer met ons mobilteitsprobleem.
Een mentaliteitsverandering is nooit makkelijk. Vertel mij wat, probeer sinds begin dit jaar van de cigaretten te blijven.
Maar soms is het gewoon noodzakelijk.
Dat alleen al willen inzien is al een stap in de goeie richting.
En geef toe zo een T-max ziet er begrensd toch nog even knap uit?


Als ik jou was zou ik weer fulltime gaan roken ;)
 
Laatst bewerkt:
Nederlandse of Franse hardrijders bijvoorbeeld gaan in Belgie vrijuit als ze worden geflitst.
Eenvoudig weg omdat die landen de gegevens van hun burgers niet vrijgeven.
Belgie is in dat geval veel vrijgeviger wat betreft de gegevens van zijn burgers aan iedereen te grabbel te gooien. Daar Belgie een doorvoerland is steekt ons dat hier vaak de ogen uit. Nog een voorbeeldje hiervan zijn de Poolse vrachtwagenchauffeurs die lak hebben aan onze verkeersregels omdat men ze toch niet kan bestraffen.
Een Europese snelheidsbegrenzing zou al maken, dat men een ander land niet langer ongestraft als racecircuit gaat beschouwen.

Onzin, belgen hebben toegang tot de gegevens maar zijn te lui om het zelf op te zoeken!
 
En dan wijkt die uit naar een rechtser rijvak zodat jij rustig voorbij kan. Ook dat heeft men nu al voorzien in ons verkeersreglement.

En dan nog een voordeel. De 125cc CBR's of Honda Repsol replica's zouden net als hun grotere broertjes weer veilig kunnen deelnemen aan een ritje langs autosnelwegen.
Velen zouden opnieuw kiezen voor een motor omdat ze daar nu gewoon bang voor zijn.
Dat helpt ons dan weer met ons mobilteitsprobleem.
Een mentaliteitsverandering is nooit makkelijk. Vertel mij wat, probeer sinds begin dit jaar van de cigaretten te blijven.
Maar soms is het gewoon noodzakelijk.
Dat alleen al willen inzien is al een stap in de goeie richting.
En geef toe zo een T-max ziet er begrensd toch nog even knap uit?
:N Ooit al eens gereden op een 2 vaks autostrade waar 2 vrachtwagens elkaar inhalen?
Dat krijg je ook, en nog meer als alle voertuigen begrensd zijn; want als je sneller kan doe je dat, zit in de mens ingebakken!
Ik heb vroeger nog met lompe camionetten gereden van het werk, awel, ik zal u zeggen, dat was bij momenten LEVENSGEVAARLIJK om iemand in te halen omdat je gewoon geen power genoeg had om bv een slak in te halen!
Bedankt voor het compliment van de T-Max, maar ik blijf z'n power toch nog steeds belangrijk vinden! ( al is hij bijlange niet de snelste onder de motoren, verre van)
 
Betutteling is er nu ook al maar treft alleen de kleine man die af en toe ook eens aan het rebelleren slaat.
Dus iedereen gelijk voor de wet, met regels die ons allemaal evenzeer pijn doen of van mentaliteit doen veranderen. Algemene snelheidsbegrenzing voor alle voertuigen, en geen begrenzing tot max. 150, want dat zou geene moer uitmaken. Doe maar 120! Zou balen zijn maar tenminste voor iedereen gelijk.

Meteen ook gedaan met volgende smoezen...
Ja maar Mr. De rechter. Ik moest zo dringend naar die heel belangrijke meeting. Er hing zo een belangrijke deal vanaf dat ik even niet op mijn snelheid heb gelet. Heb ik wel meer in het knusse interieur van mijn dure wagen. En je weet hoe dat gaat, ik heb zelfs wat gedronken.
Maar ik zie mijn fout in en pleit volledig schuldig. Welke boete je me ook oplegt, ik zal ze graag betalen.
Ik krijg haast het idee dat je iets hebt tegen mensen die werken! En verdienen ze wat meer dan zal dit vast op een incorrecte wijze worden gedaan. Ja want zonder de groot verdieners is dit land beter af en heeft iedereen gewoon een baan.
 
Nee, inderdaad in Syrie nog geen winst voor de rebellen, maar wel in Libie, Zuid Afrika, Tunesie, Iran, Egypte, Letland, Litouwen, Indonesie, Belgie (wat te denken van heel West Europa nog niet zo lang geleden) enz enz. Allemaal mensen die zich wilden bewijzen op vele vlakken :} en kozen voor vrijheid in denken en doen.

In het verkeer (net zoals in het leven zoals hierboven bedoeld) heb je je eigen verantwoordelijkheden. Zo moet je alleen een voertuig besturen als je goed opgeleid bent, het voertuig beheerst en voldoende inzicht hebt. Dat bewijs je in eerste instantie door het afleggen van een daarvoor gemaakt examen B| . De gemiddelde mens is geen autodidact dus het uitsluitend jezelf aanleren van alle benodigde kennis en vaardigheden.......... nagenoeg onmogelijk.

Het begrenzen van voertuigen zou imo vooral geschikt kunnen zijn voor mensen die graag naar anderen wijzen en niet goed weten wat het besturen van een motorvoertuig nu precies inhoud. Dit nog afgezien van het feit dat naar mijn idee veel van de mensen die dit wensen niet de mogelijkheid hebben om een kwalitatief goede auto of motor te kopen en toch al niet harder kunnen rijden dan 130 km/u (zit dus wellicht ook wat afgunst bij :Y )
 
:N Ooit al eens gereden op een 2 vaks autostrade waar 2 vrachtwagens elkaar inhalen?
Dat krijg je ook, en nog meer als alle voertuigen begrensd zijn; want als je sneller kan doe je dat, zit in de mens ingebakken!
Ik heb vroeger nog met lompe camionetten gereden van het werk, awel, ik zal u zeggen, dat was bij momenten LEVENSGEVAARLIJK om iemand in te halen omdat je gewoon geen power genoeg had om bv een slak in te halen!
Bedankt voor het compliment van de T-Max, maar ik blijf z'n power toch nog steeds belangrijk vinden! ( al is hij bijlange niet de snelste onder de motoren, verre van)

Dat heb ik zeker al en zoals we nu rijen heb je volledig gelijk.
Daarom is een mentaliteitsverandering noodzakelijk.
Als iedereen begrensd is krijg je natuurlijk een heel andere soort verkeer.
Voorbij gaan aan 120 is er eigenlijk niet meer bij.
En tegenover vrachtwagens die theoretisch geen 120 zouden moeten rijen, heb je nog genoeg power over.
Maar het heeft geen zin om dat te blijven uitleggen aan degenen die vinden dat we goed bezig zijn. En niet bereid zijn om ook maar een heel klein beetje in te leveren voor een betere mobiliteit en doorstroom. We zijn stillaan helemaal aan het dichtslibben, ook al heb jij daar mss nog geen last van?
Uiteindelijk zullen we met zijn allen gedwongen worden.
Maar dan moet men ook niet zeuren over verkeersdoden, files, en heoge boetes.
 
Beter één eerlijke betutteling die voor iedereen geld, dan zovele kleintjes waarbij zovelen de dans ontspringen. Vaak alleen maar omdat ze het zich kunnen permitteren.

Nederlandse of Franse hardrijders bijvoorbeeld gaan in Belgie vrijuit als ze worden geflitst.
Eenvoudig weg omdat die landen de gegevens van hun burgers niet vrijgeven.
Belgie is in dat geval veel vrijgeviger wat betreft de gegevens van zijn burgers aan iedereen te grabbel te gooien. Daar Belgie een doorvoerland is steekt ons dat hier vaak de ogen uit. Nog een voorbeeldje hiervan zijn de Poolse vrachtwagenchauffeurs die lak hebben aan onze verkeersregels omdat men ze toch niet kan bestraffen.
Een Europese snelheidsbegrenzing zou al maken, dat men een ander land niet langer ongestraft als racecircuit gaat beschouwen.

Ik heb er anders toch 1 op de mat gehad uit Belgie hoor...
 
Ik heb er anders toch 1 op de mat gehad uit Belgie hoor...

En als je die ook betaald hebt ben je eigenlijk een beetje dom geweest.
Want de Belgische overheid kan geen Nederlanders vervolgen wegens niet betaling van boetes.
Tenzij men vraagt om je uitlevering maar dat is dan weer een hele procedure. :P
Men probeert het dus altijd wel, omdat men weet dat sommigen ze toch betalen.
Toch eerder uitzonderingen.
Nee, als ze je niet ter plaatste en op heterdaad kunnen betrappen en stoppen.
Ben je vogelvrij. Kan je wel zuur opbreken als je nog eens in Belgie wordt gepakt.
Maar dat zou heel dom zijn. :Y
 
En als je die ook betaald hebt ben je eigenlijk een beetje dom geweest.
Want de Belgische overheid kan geen Nederlanders vervolgen wegens niet betaling van boetes.
Tenzij men vraagt om je uitlevering maar dat is dan weer een hele procedure. :P
Men probeert het dus altijd wel, omdat men weet dat sommigen ze toch betalen.
Toch eerder uitzonderingen.
Nee, als ze je niet ter plaatste en op heterdaad kunnen betrappen en stoppen.
Ben je vogelvrij. Kan je wel zuur opbreken als je nog eens in Belgie wordt gepakt.
Maar dat zou heel dom zijn. :Y

Bestuurdersverklaring ingevuld en bezwaar ingediend. Nog niks betaald dus. ;)

Maar mocht het toch zover komen betaal ik hem. Ik rij té vaak door België om er op te gokken. ;)
 
En als je die ook betaald hebt ben je eigenlijk een beetje dom geweest.
Want de Belgische overheid kan geen Nederlanders vervolgen wegens niet betaling van boetes.
Tenzij men vraagt om je uitlevering maar dat is dan weer een hele procedure. :P
Men probeert het dus altijd wel, omdat men weet dat sommigen ze toch betalen.
Toch eerder uitzonderingen.
Nee, als ze je niet ter plaatste en op heterdaad kunnen betrappen en stoppen.
Ben je vogelvrij. Kan je wel zuur opbreken als je nog eens in Belgie wordt gepakt.
Maar dat zou heel dom zijn.
:Y


En eigenlijk zeg je hier... wat ik ook doe, ik ben dom? :+



En vogelvrij... wat is jouw definitie daarvan? :o
 
Helaas, dat het dom is dat er een Belgische boete betaald is, is een stelling die niet correct is. Immers er is een overeenkomst tussen enkele Europese lidstaten (waarvan er een Belgie is) dat het in Nederland bekende CJIB (Centraal Justitieel Incassobureau) de boetes kan innen die in het buitenland opgelegd worden. Wat de mogelijkheden allemaal zijn van dat bureau zal ik hier niet allemaal uitleggen, maar uiteindelijk ben je je auto/motor kwijt als je niet betaald. Belgen hoeven ook niets uit te zoeken. Ze hoeven de bon alleen maar op te sturen naar het CJIB.

Op de tweede plaats zou je indien je in Belgie staandegehouden wordt en "door de computer gehaald" wordt, meegenomen kunnen worden totdat je je boete voldaan hebt. Zeker als je regelmatig in Belgie rijdt dus niet zo handig. Helaas is "dom zijn" dus geen mening maar een stelling die niet correct is.
 
Laatst bewerkt:
En eigenlijk zeg je hier... wat ik ook doe, ik ben dom? :+



En vogelvrij... wat is jouw definitie daarvan? :o

Nee hoor :+
Maar het Belgische systeem en administratie kennende...
Loop je geen gevaar.
Alleen al het feit dat het al verjaart is voor ze aan jouw dossier toe komen.
Er zijn nog een paar duizenden wachtenden voor je.
Onderbemand, zoals hier al is aangehaald.
De kans is sowieso klein dat je op een politiecontrole valt.
En dan nog gaan die flikken niet meteen de link maken met je crimineel verleden. :P
Zeker niet als je je vrouwelijke charmes op de goeie manier uitbuit... :j

Met vogelvrij bedoel ik dat een buitenlander hier lekker kan sjeezen zonder hem echt zorgen te hoeven maken. Eigen burgers pakken is zoveel makkelijker.
 
En maar blijven zwaaien in de hoop om een zwaai terug te krijgen?
Zoiets :)

Neen..
Ik zwaai terug als iemand zwaait, en af en toe eens op een vespa, maar 't is eerder een uitzondering.

Op't water, daar zwaaien we nog allemaal naar elkaar :)
 
Helaas, dat het dom is dat er een Belgische boete betaald is, is een stelling die niet correct is. Immers er is een overeenkomst tussen enkele Europese lidstaten (waarvan er een Belgie is) dat het in Nederland bekende CJIB (Centraal Justitieel Incassobureau) de boetes kan innen die in het buitenland opgelegd worden. Wat de mogelijkheden allemaal zijn van dat bureau zal ik hier niet allemaal uitleggen, maar uiteindelijk ben je je auto/motor kwijt als je niet betaald. Belgen hoeven ook niets uit te zoeken. Ze hoeven de bon alleen maar op te sturen naar het CJIB.

Op de tweede plaats zou je indien je in Belgie staandegehouden wordt en "door de computer gehaald" wordt, meegenomen kunnen worden totdat je je boete voldaan hebt. Zeker als je regelmatig in Belgie rijdt dus niet zo handig. Helaas is "dom zijn" dus geen mening maar een stelling die niet correct is.

Tussen theorie en praktijk is er in Belgie een heel groot verschil.
Als ze je hier echt staande houden is het nog het best dat je gewoon zegt dat je je ID-kaart bent vergeten. Staan ook weer boetes op maar... Want voor buitenlanders is het een hele procedure om je identiteit te gaan uitzoeken. Ze hebben nooit echt zin in veel papierwerk op het bureau en niet de ruimte om je even vast te houden.
Ze zullen je vragen om de boete ter plaatse te betalen. Maar als je die mogelijkheid niet hebt kunnen ze je niet dwingen.
Ja, wij Belgen maken ons hier vaak boos om maar het is niet anders.
Af en toe gaan er stemmen op om daar eens wat aan te doen.
Tot men weer eens tot de conclusie komt dat het geen prioriteit is.

Hoe ik dat weet? Ik schrijf namelijk zelf boetes aan zwartrijders op het openbaar vervoer.
Op dat vlak hebben wij ongeveer zoveel macht als een politiedienst.
Krijg dagelijks te maken met buitenlanders die zogezegd toeristen zijn en raar maar waar geen papieren op zich hebben. Kan je eigenlijk alleen maar eens berispen en ze dan laten gaan.
 
Laatst bewerkt:
Lees nu eens goed wat triplemaxxx schreef Mordan.
Als je geflitst wordt of zo haalt het CJIB in NL het geld gewoon op voor Belgie.
Afspraken die nog niet zo lang geleden gemaakt zijn.
En als je niet betaald weten ze je hier in NL wel aan te pakken, totdat je het zal bezuren.
 
Laatst bewerkt:
Een boete betalen waarvan je weet dat je er ongestraft mee weg kan komen als besluit om niet te betalen heeft voor elke individu een geheel eigen en andere meening.
In mijn ogen is dit noch dom noch slim, maar gewoon het juiste om te doen.
Eerlijkheid en vooral opkomen voor je eigen veranttwoordelijkheid en niet kijkend naar de dom of laxheid van de tegen party.
Kijkend in de spiegel wetend dat jij doet wat je nodig acht.
Voor de ene goed besluit en voor de ander een meer criminele besluit.
Geef mij de eerste maar.
Ik ben geen lieverd en sta vooraan met hardrijden, aangezien ik 99% van de tijd te hard rijd.
Maar ik sta zeker geen smoesjes te bedenken voor ome agent voor mijn gedrag als ik gepakt word.
Hij heeft gelijk en ik krijg de boete betaal hem en ga vervolgens verder met ahum te hard rijden.
Dat iemand uit nl zijn boetes in belgië betaalt ondanks de kleine pakkans zo iemand is voor mij integer en zeker niet dom.
 
Betutteling is er nu ook al maar treft alleen de kleine man die af en toe ook eens aan het rebelleren slaat.
Dus iedereen gelijk voor de wet, met regels die ons allemaal evenzeer pijn doen of van mentaliteit doen veranderen. Algemene snelheidsbegrenzing voor alle voertuigen, en geen begrenzing tot max. 150, want dat zou geene moer uitmaken. Doe maar 120! Zou balen zijn maar tenminste voor iedereen gelijk.

Meteen ook gedaan met volgende smoezen...
Ja maar Mr. De rechter. Ik moest zo dringend naar die heel belangrijke meeting. Er hing zo een belangrijke deal vanaf dat ik even niet op mijn snelheid heb gelet. Heb ik wel meer in het knusse interieur van mijn dure wagen. En je weet hoe dat gaat, ik heb zelfs wat gedronken.
Maar ik zie mijn fout in en pleit volledig schuldig. Welke boete je me ook oplegt, ik zal ze graag betalen.

Jij mag een keer achterop. B| B| B| B| B|

Voel je je wel lekke rmet die snelheidsbegrenzing?
 
Laatst bewerkt:
Zo menselijk we willen allemaal een stabiele maatschappij met regels maar men wil zich er niet naar zetten. De regels zijn er niet alleen voor de ander ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan