Motorrijders en file --> autoweek

Wat vinden jullie?

  • Inhaalverbod voor motoren herintroduceren?

    Stemmen: 2 1,3%
  • Automobilisten moeten niet zo zeuren!

    Stemmen: 157 98,7%

  • Totaal aantal stemmers
    159
Ik zie inmiddels toch een hoop bekende namen bij de reacties van autoweek en opvallend veel motorrijders (waar zouden die toch allemaal vandaan komen :X )
 
Ik heb regelmatig voor dat er mensen in een blik op wielen met opzet veel plaats innemen zodat je er met de moto niet tussen kan.
Maak mij er niet druk meer in, heb ondervonden dat een tram en busbaan ook heel handig is om de file voorbij te gaan.
 
opvallend veel motorrijders (waar zouden die toch allemaal vandaan komen :X )
d8 ik ook toe ik het aan het lezen was.

Wel opvallend veel positieve (voor de moto) reacties, had wel verw8 dat veel koekblikkers er niet meer eens waren, of reageren er alleen maar mensen van hier??
 
Ik heb nog maar even een wijziging van de stelling voorgesteld :+ :

Sinds 1991 mogen motorfietsen de file inhalen. Om een en ander veilig te laten verlopen, hebben politie en diverse belangenorganisaties een gedragscode vastgelegd. Zo dienen automobilisten altijd alert te zijn op inhalende motorrijders en hen de ruimte te geven. Motorrijders mogen de file niet inhalen wanneer deze sneller rijdt dan 40 km/h, de vlucht- en redresseerstrook zijn verboden terrein en het snelheidsverschil met de file mag niet meer bedragen dan 10 km/h. Maar wat zien we? Veel automobilisten zigzaggen in de file tussen rijbanen. Ergerlijk en bloedlink! Moeten we voor automobilisten een verbod op het wisselen van rijbaan in de file invoeren of moeten motorrijders niet zo zeuren?"
 
Ze weten niet wat hun overkomt daar..ineens zoveel reakties op hun stelling :+

we zijn weer goed bezig :} :}
 
Kom er nog even op terug. Mijn motor KAN gewoon niet filerijden. Moet nl. rijwindkoeling hebben omdat ik geen propellor (of zoiets) voor mijn radiator heb hangen.

De meeste (met name oudere) motoren zijn denk ik niet, zoals auto's wel, gemaakt om stil te staan, maar om te :]
 
:?

Als je bedoelt dat ik ze probeer te vermijden dan heb je gelijk. Een stuk trek ik wel, maar anders is het toch de eerste afslag exit.
Maar je mag van mij er gerust tussen blijven rijden hoor......
HAVE FUN!


Op Zondag staan er toch nauwelijks files? :o :x
 
Heb ook maar een bijdrage geleverd (idd onder "Fastcruiser")... nu maar hopen dat die geplaatst wordt :P

Was overigens in de trend van "Autorijden verbieden omdat een deel te hard rijdt heeft dezelfe strekking... niet relevant dus"
 
Ook ik heb maar eens gereageerd:

"Er zijn natuurlijk altijd mensen die zich als een malloot gedragen ook onder motorrijders.
Het zigzaggen komt, omdat de automobilist géén rekening houden met de motorrijder en dus geen ruimte geven. Dus gaat de mototrrijder de andere stroken gebruiken want tussen de auto's door kan niet. En dat knalhard valt wel mee, het lijkt alleen knalhard. Door het geluid, want hoe meer geluid hoe eerder de automobilist ruimte maakt."

Door zulke stellingen komen we in een kwaad daglicht te staan, als de Nederlander eens een voorbeeld neemt aan de Fransen. Wat wordt het :] dan geweldig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan