Scaniafan
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #76
Ik begrijp uw standpunt hierover. Echter is het een feit dat, ook op de E-34 het verkeer dusdanig druk is, dat zodra de inhalende vrachtwagen na 1 of 2 minuten weer terug naar de rechter rijstrook is, met even 120 rijden u weer aan sluit bij de voorliggende groep automobilisten, ongeacht of u motorrijder of automobilist bent.
De 2 minuten op bijvoorbeeld de rit Antwerpen - Knokke maken voor een automobilist die met 120 km/h rijdt, aan het einde vrijwel niets uit.
Voor vrachtverkeer, welke gebonden zijn aan rij en rusttijden. 2 minuten kunnen daarbij uitmaken of een parkeerplaats 30 km verderop nog gehaald kan worden zonder de regels te moeten overtreden. Dit maakt voor de rest van de rit, na de rust, 30 km uit. Dat is wel degelijk het verschil tussen te laat ergens zijn of niet. Als ik op een rit naar Zuid-Frankrijk iedere dag 30 km eerder moet stoppen omdat ik niet even de kans kreeg om een andere vrachtwagen in te halen. Dit is per dag 1/10 van de afstand die ik minder afleg dan ik op een dag kan rijden. Als ik over een rit van 10 dagen door even in te halen slechts 9 dagen kan doen, ga ik inhalen.
En verpletteren.....Toch voor zeker de helft zelf in de hand. Zolang u als automobilist of motorrijder probeert zoveel mogelijk oogcontact te houden, en dus niet in de dode hoek gaat zitten, scheelt al erg veel.