Motorrijders gezocht voor begeleiding van wedstrijdwielrenne

X-R@y

Die hard MF'er
24 jun 2003
426
0
Zaanstad
Mijn club SKITS zoekt motorrijders voor begeleiding van een wielrenwedstrijd.

Op zaterdag 26 september organiseert studenten schaats- wieler- skeeler vereniging SKITS het Nederlands Studenten Kampioenschap Wielrennen onder auspicien van StudentenSport Nederland en de de KNWU.

Het evenement zal plaats vinden in het Diemerpark. Daar is het parcour uitgezet (en ook al goed gekeurd door de KNWU). Het parcour kan volgens mij gevonden worden op Gereserveerd via Genkgo - kan ik nu niet bij omdat ik op mijn werk niet op de SKITS site kan. Alleen eist de KWNU nu nog motorbegeleiders die voor het peloton uitrijden.

Je krijgt een onkostenvergoeding, kilometervergoeding enzo en wellicht meer.
Dus je doet het niet voor niets!!!!

Wie o wie vind het leuk en zou het willen doen, reageer hier of stuur een PM dan zorg ik dat er contact met je opgenomen wordt.
 
Dat klinkt leuk :) ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring met dit soort dingen heb én niet echt "het" type motor, maar ik zou het wel willen doen.

PS: Als je wilt dat mensen je een PM sturen, moet je dat wel aanzetten ;)
 
thanks,
pm aangezet

het type motor maakt trouwens niet uit

en het gaat om het voor het peloton of voor de voorste rijders rijden in eerste instantie
mochten er meerdere motorrijders zijn, dan ook volgers voor het peloton

ikzelf kan helaas niet (bruiloft die dag), dus ik hoop dat anderen het leuk vinden en kunnen
 
kan de knwu zelf niet voor begeleiders zorgen?

neem eens contact op met motorclubs die hebben vaak mensen die t kunnen.

je hebt trouwens bij zo,n evenement gecertificeerde verkeersbegeleiders nodig weet je dat?
ik zelf ben er 1 maar t is me even te ver.
 
Hier zitten best wat (juridische) haken en ogen aan. Als ik jullie was zou ik niet zomaar zelf wat vrijwilligers bij elkaar zoeken. Zoals al aangegeven moeten mensen hiervoor gecertificeerd zijn en heb je met allerlei potentiële aansprakelijkheid te maken. Neem eens contact op met een club als Thuis, die kunnen je hier meer over vertellen.
 
de juridische haken en ogen vallen mee

officiele certificering of diplomering is alleen voor een open parcours.

Dit parcours is afgesloten en daarom gelden andere regels.
 
de juridische haken en ogen vallen mee

officiele certificering of diplomering is alleen voor een open parcours.

Dit parcours is afgesloten en daarom gelden andere regels.

Op het moment dat de wielrijders over de openbare weg rijden heb je opgeleide evenement verkeersregelaars nodig.
Deze mogen overigens niet vanaf de motor het verkeer regelen. Ze moeten de motor parkeren en te voet het verkeer regelen.
Deze verkeersregelaars moeten ook voor het evenement formeel aangesteld worden door de burgemeester van de plaats waar het evenement plaats vindt (middels een grosselijst).
Ook heb je begeleiding van de politie nodig.

Voldoe je niet aan bovenstaande dan zijn de begeleidende motorrijders strafbaar en kunnen aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade.

Neem eens contact op met een club als Thuis, die kunnen je hier meer over vertellen.
Goede tip. Deze mensen komen overigens niet gratis (alhoewel ze ook niet heel erg duur zijn).
 
Laatst bewerkt:
begeleiding en goedkeuring van politie en burgemeester is er
KNWU heeft ook goedgekeurd

het parcour ligt niet op de openbare weg
in een park wat afgesloten wordt door de gemeente
en fietsers en wandelaars dan niet inmogen
Parcour is ook een rondje

en de motorrijders zijn geen verkeersregelaars
op de punten waar ander verkeer naar binnen kan komen (de fietsers en wandelaars) staan al vaste verkeersregelaars

Het gaat dus echt om motorrijders die voor het peloton uit willen rijden
(KNWU wil dat perse)

Hopelijk zijn er rijders die willen
let wel alles wordt vergoed!!
 
geen idee,

de KNWU heeft laten weten aan de mensen bij ons in de organisatie dat het moet

terwijl alles afgesloten is parcour afgesloten
parcour is goedgekeurd door hun

geen idee
ik zit trouwens niet in de organisatie
 
Je bent wel de hele dag kwijt, eerste groep start om 9 uur (wordt waarschijnlijk wel 10 uur), laatste groep finisht rond 17.30. We zorgen dat je voldoende kunt eten de hele dag door en uiteraard vergoeden we brandstof.
Tevens wordt er een evenementenverzekering voor de motor aangevraagd (mocht er dan iets mis gaan met je motor tijdens het evenement is dat verzekerd).
Mocht je interesse hebben en nog vragen hebben stuur dan een mailtje naar nsk@skits.nl
Alvast heel erg bedankt als iemand van jullie ons kan helpen.
 
Het is me nog steeds niet duidelijk waarom er een motor vooruit rijd, kan dat nog uitgelegd worden? Heb misschien wel intresse.
 
Zoals Sinat al zei klopt, de zekerheid hebben dat er niet toevallig iemand voor het peloton staat.

We hebben gelukkig al iemand gevonden die de taak op zich wil nemen.

Hartelijk bedankt voor jullie reacties
 
Terug
Bovenaan Onderaan