Motorrijders in Helmond en omstreken Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klote voor je Lambal. Duimen dat je snel weer onder de pannen bent maar zoals je al aangeeft, eerst maar eens langs de instanties.
Succes
 
Zo gaat dat in de halfegeleider-business.....bij een economische dip merken ze 't als eerste en herstellen ze als laatste. Vooral in europa heeft deze industrie het zwaar te verduren. In tegenstelling tot overheden in het verre oosten, draagt de eu-overheid nagenoeg niks bij om de (hele) dure fabrieken te bekostigen. Tamelijk kortzichtig, want daardoor verdwijnt deze innovatieve industrie uit europa. Er zijn geruchten over een met overheidsgeld gesteunde, nieuw te bouwen, super-chipfabriek in Korea (of was 't nou Taiwan?) die over een jaar of 3 de chip-prijzen nog verder onder druk zal zetten.
Voor mijn ex-bedrijf betekent het dat er in europa eerst 8% en nu 30% van het personeel is aangezegd. |(

Een (goeie) baan vinden kun je op dit moment wel op je buik schrijven. Over een paar maandjes verwacht ik ook weer enkele honderden ontslagen in Veldhoven als daar de werktijdverkorting ten einde komt (en niet wordt verlengd).

Ik ga d'r nu maar vanuit dat ik 6-12 maanden thuis zit. :Z
 
hallo heren en dame van het motorforum helmond

dat was een leuk ritje vandaag en het weer zat ook lekker mee

zeker voor herhaling waard dus tot ziens bij de mac

Heej die ken ik nog niet... als je in de openingspost wil (en dat wil je.. geloof me maar ;) ) moet je even je (roep)naam en het type motor waar je op rijdt doorgeven :W
 
Lambal,

NXP?

ASML heeft nog nooit anders gedaan (zover ik mij kan herinneren) dan tijdelijke krachten massaal aannemen en jaartje of twee later weer de laan uitsturen.

Heb er ooit eens 3 maanden ingehuurd gezeten en wist al na 1 maand, bij dit bedrijf wil ik nooit solliciteren :) ... veels te veel risico met 1 produkt.

Sterkte en (volgens mij weet je dat al, aan je laatste zin te zien) verwacht van cwi niet dat ze je helpen met het vinden van een baan. Die klojo's bleven mij toen maar hetzelfde bedrijf aanbieden, wat erom bekend stond mensen aan te nemen met een zodanig contract dat ze je meteen op straat kunnen zetten als het ff tegen zit met orders. Heb uiteindelijk mijzelf maar laten uitschrijven met de mededeling: Toegevoegde waarde van cwi is 0,0 en ik heb geen zin meer om elke maand op de stoep te komen om weer hetzelfde bedrijf aangeboden te krijgen.

Sindsdien werk ik alweer 6 jaar bij het bedrijf waar ik nu zit.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

BTW Edwin,

Huidige motor(en)
Yamaha FZS 600 Fazer (2005)
Eigenaar van 2008 tot heden

Vorige motor(en)
Yamaha FJR 1300 (2002)
Eigenaar van 2004 tot 2008

Aangezien je mijn vorige oproep tot aanpassing OP over het hoofd hebt gezien ;)
 
Laatst bewerkt:
Lambal,

NXP?

ASML heeft nog nooit anders gedaan (zover ik mij kan herinneren) dan tijdelijke krachten massaal aannemen en jaartje of twee later weer de laan uitsturen.

Heb er ooit eens 3 maanden ingehuurd gezeten en wist al na 1 maand, bij dit bedrijf wil ik nooit solliciteren :) ... veels te veel risico met 1 produkt.

Sterkte en (volgens mij weet je dat al, aan je laatste zin te zien) verwacht van cwi niet dat ze je helpen met het vinden van een baan. Die klojo's bleven mij toen maar hetzelfde bedrijf aanbieden, wat erom bekend stond mensen aan te nemen met een zodanig contract dat ze je meteen op straat kunnen zetten als het ff tegen zit met orders. Heb uiteindelijk mijzelf maar laten uitschrijven met de mededeling: Toegevoegde waarde van cwi is 0,0 en ik heb geen zin meer om elke maand op de stoep te komen om weer hetzelfde bedrijf aangeboden te krijgen.

Sindsdien werk ik alweer 6 jaar bij het bedrijf waar ik nu zit.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Bij jou kwamen ze tenminste nog met een bedrijf. Bij mij was het: tja euh....wij kennen die branche eigenlijk niet (belastingadvies), dus..probeer het zelf maar. Je cv is goed, je brief ook..je komt er wel.

In vijf minuten stond ik weer buiten..tot 4 keer toe :X

Uiteindelijk gelukt om via mn broer de Fontys binnen te komen voor zes maanden.
Daarna via een mazzeltje naar mn huidige business doorgestroomd.

Toegevoegde CWI voor mij dus ook: 0,0
 
BTW Edwin,

Huidige motor(en)
Yamaha FZS 600 Fazer (2005)
Eigenaar van 2008 tot heden

Vorige motor(en)
Yamaha FJR 1300 (2002)
Eigenaar van 2004 tot 2008

Aangezien je mijn vorige oproep tot aanpassing OP over het hoofd hebt gezien ;)

Waarvoor mijn excusus :$

Ik kreeg niet zoveel pc tijd meer het afgelopen jaar... :+
Nu dat ik weer eens een enkelband gescheurd heb kan ik dat naar hartelust inhalen :Z ;)
 
Bij jou kwamen ze tenminste nog met een bedrijf. Bij mij was het: tja euh....wij kennen die branche eigenlijk niet (belastingadvies), dus..probeer het zelf maar. Je cv is goed, je brief ook..je komt er wel.

In vijf minuten stond ik weer buiten..tot 4 keer toe :X

Uiteindelijk gelukt om via mn broer de Fontys binnen te komen voor zes maanden.
Daarna via een mazzeltje naar mn huidige business doorgestroomd.

Toegevoegde CWI voor mij dus ook: 0,0


Gelukkig hoef ik er pas over een paar maanden naar toe. :')
 
Zo gaat dat in de halfegeleider-business.....bij een economische dip merken ze 't als eerste en herstellen ze als laatste. Vooral in europa heeft deze industrie het zwaar te verduren. In tegenstelling tot overheden in het verre oosten, draagt de eu-overheid nagenoeg niks bij om de (hele) dure fabrieken te bekostigen. Tamelijk kortzichtig, want daardoor verdwijnt deze innovatieve industrie uit europa. Er zijn geruchten over een met overheidsgeld gesteunde, nieuw te bouwen, super-chipfabriek in Korea (of was 't nou Taiwan?) die over een jaar of 3 de chip-prijzen nog verder onder druk zal zetten.
Voor mijn ex-bedrijf betekent het dat er in europa eerst 8% en nu 30% van het personeel is aangezegd. |(

Een (goeie) baan vinden kun je op dit moment wel op je buik schrijven. Over een paar maandjes verwacht ik ook weer enkele honderden ontslagen in Veldhoven als daar de werktijdverkorting ten einde komt (en niet wordt verlengd).

Ik ga d'r nu maar vanuit dat ik 6-12 maanden thuis zit. :Z


Da's behoorlijk k*t Lambal! '(

Als je een beetje huisjes kan tekenen, kan ik je nog wel aan een baantje helpen.
Wij roeien met ons bedrijf tegen de stroom in, lijkt het wel!
Sommige bouwplannen gaan inmiddels ook al weer dóór, na aanvankelijk op 'hold' gezet te zijn. Er zijn dus toch wel bedrijven, die in de verte alweer het licht zien schijnen!

Komt uiteindelijk allemaal goed; maar voor jou liever morgen dan volgende week.
Ondertussen; sterkte ermee! :/
 
Hehehe....ik krijg met geen mogelijkheid die Z uit het strandhuisje.
Die draai die ik moet maken om 'm naar buiten te rijden/sturen...brrrr...durf ik niet!


Dus...een helpende hand is altijd makkelijk he. :Y

Dinsdag is Tinus vrij,en laat het dan net 15 graden worden...whoeiiiii *O*


En..........................: nog weg geweest?
 
zomertijd = mooi

heeft er 1 zijn enkelband gescheurd en een ander raakt zijn baan kwijt :( Gaat niet goed zo jongens ! Beterschap en succes !
 
Zowww...dat was een lekker ritje vandaag!
Ben via de binnendoor weggetjes (god mag weten waar ik allemaal geweest ben :+ ) in Kessel beland en via Roermond,Meijel,Eindhoven weer terug.

Wauw...wat een supergaaf weer vandaag *O*
 
Effe wat kleur in het Helmond-topic...

full
 
Zijn mooi hé? *D
En dat met een 3 megapixel foontje.

Jah,ik heb er een TomTom Rider op zitten.
Gebruik hem eigenlijk nooit.
Maar omdat ik naar kessel wilde en echt niet wist hoe ik daar zou komen heb ik hem maar uit de kast gehaald,stof dr af geblazen en op de Z geplant.
Ging lekker,rijden met de Rider *O* ...maar telefoontjes beantwoorden is niet zo'n succes onder het rijden :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan