motorrijders in rouw en woedend !

Rizkit

MF'er
19 okt 2003
192
0
Beersel
motorrijders in

rouw en woedend"...
OP
30 OKTOBER 2004
RIJDEN WE OP
BRUSSEL

Het moet ophouden...We hebben er genoeg van om onze bestuurders en passagiers te begraven als gevolg van de toestand van onze wegen die niet allen de wereld van de tweewielers alameert!

Wij betalen ook, net zoals "les caisseux", het recht om in alle veiligheid te rijden op onze wegen....

Het laatste ongeval Lambusart (ter herinnering, moto's ten val, twee doden en twee gewonden als gevolg van een gat in de weg ter grote van een vuist)

Wat doen onze politici??? Is het niet, de dag volgend op het ongeval, de dodenweg met spoed te herstellen ?

We hebben hen een maand bedektijd gegeven , een maand om te reageren, een maand om naar onze oproepen te luisteren, een maand om onze ellende te begrijpen

NU IS HET GEDAAN !!!
Na een vergadering te Ransart gisteravond zijn de verschillende voorzitters van de clubs Amicales, Fraternitées, Groupes, M.C.P., tot het volgend besluit gekomen :
Wij moeten actie voeren om te reageren tegen de grove onrechtvaardigheid waar wij op dit ogenblik het slachtoffer zijn; enerzijds door de laksheid en het egoisme van "des caisseurs", anderzijds door de toestand van onze wegen die elke week dodelijke slachtoffers eist....
Gisteren werd een eensgezinde beslissing genomen

OP 30 OKTOBER 2004
RIJDEN WE OP
BRUSSEL
Wij verwachten zoveel mogelijk motorrijders om te tonen, door onze aanwezigheid , dat wij genoeg hebben van deze situatie

verzameling om 11u30 STIPT op parking C van de HEIZEL - Brussels. Vanaf deze parking vertrekken we naar de minister om onze woede te uiten

Het is een vreedzame betoging. Wij willen aan de mensen tonen dat het imago van de motorrijders uit de jaren 60 sterk veranderd is.
Wij willen tonen dat de moderne motorrijder is zoals iedere bestuurder, alleen het aantal wielen verschilt.....
Dat ook hij, steeds moet waken over de veiligheid, met de vurige wens om thuis te komen....
Maar dat hij.... rekening moet houden met de slechte toestand van de wegen die doden !!!!!!

SAMEN KUNNEN WE IETS DOEN
Het is in het belang van de veiligheid voor iedereen



bron : www.motorforum.be
--------------------------------------------------------------------------------

Er zijn al heel wat vertrekplaatsen zoals gent, brugge, ... ga maar eens kijken op www.motorforum.be

AND BE THERE
 
Misschien ook een idee om de MAG ook in te lichten van deze actie ?
Al zal het misschien al te laat zijn voor hun volgende nieuwsbrief
 
Misschien ook een idee om de MAG ook in te lichten van deze actie ?
Al zal het misschien al te laat zijn voor hun volgende nieuwsbrief


De laatste Mag-a-zine is net binnen,
maar via de website kan natuurlijk snel een en ander bekend gemaakt worden.
 
Misschien ook een idee om de MAG ook in te lichten van deze actie ?
Al zal het misschien al te laat zijn voor hun volgende nieuwsbrief

Goede actie! Niet om het een of het ander, maar beperkt de MAG zich niet uitsluitend tot Nederland?
 
ik heb dit ook al in mijn mailbox gehad

ik rij iedere dag naar leuven vanuit antwerpen en ik weet precies waar de gaten in de weg zitten...

als je terug in de richting van antwerpen rijdt ter hoogte van rumst-duffel heb je een stuk waar de snelweg dubbel zo breed wordt met extra middemberm

in het midden van dit stuk is er op de scheidingslijn tussen de twee rijstroken een gat van een halve meter lang, even breed als het voorwiel van een motor en dan ook nog eens vrij diep... als je daarin rijdt word je geheid weggekatapulteerd.

dit vind ik absoluut niet kunnen!!!

het is dat ik daar iedere dag langskom en het gat exact weet te liggen. maar als ik bedenk dat iedere motorrijder daar zomaar in kan rijden, DAT geeft me kippevel.

dus als ik vrij ben op die datum ga ik zeker meerijden
 
Heel veel succes. Ik hoop dat jullie de boodschap goed kunnen overbrengen en dat er geluisterd naar jullie roep om betere bestrating en het onderhoud ervan.

Ik kom voor de zaak regelmatig in de regio Brussel (met auto welliswaar) en verbaas me zo nu en doen wat voor achterstallig onderhoud je aantreft.
Soms maak ik met de auto klappen mee waarvan ik denk" oeps...heeft de schokbreker dat wel overleeft". Tja......en uitwijken is ook niet altijd mogelijk.

Het is trouwens niet alleen in Brussel zo. Heel Belgie is een ramp wat bestrating en onderhoud ervan betreft. Alhoewel het in in het "Waalse" toch het slechts gesteldis met de wegen.. Maar dat weten jullie belgen zelf vast veel beter.

Nogmaal succes gewenst.
 
Belgie is een ware ramp voor motors... maar ja ze betalen ook aanzienlijk minder belasting dan wij!
ik zal proberen daar te zijn !
:]
 
Ik heb het artikel nou 3 keer gelezen, maar ik kan er echt niks van maken! :o

Ik rij in ieder geval niet mee, is me net iets te ver, succes in ieder geval ;)
 
Dan moeten ze bij jullie het complete wegennet op de schop gooien. Word nog wat, de ring-antwerpen-ellende vers in het geheugen.

Als ik vanuit Nederland (A67) Belgie (E34) binnenrijd, dan is het gelijk 10x zoveel herrie en een stuk slechter wegdek. En andersom is het 'aaah, wat een rust'.
 
in het midden van dit stuk is er op de scheidingslijn tussen de twee rijstroken een gat van een halve meter lang, even breed als het voorwiel van een motor en dan ook nog eens vrij diep... als je daarin rijdt word je geheid weggekatapulteerd.

dit vind ik absoluut niet kunnen!!!

het is dat ik daar iedere dag langskom en het gat exact weet te liggen. maar als ik bedenk dat iedere motorrijder daar zomaar in kan rijden, DAT geeft me kippevel.
Je moet zoiets ook wel melden he, dan wordt daar zeker iets aan gedaan.
Een mailtje naar verkeersveiligheid@mag.be , die zorgen er dan wel verder voor.
 
't Zou wel mooi zijn dat ik met m'n net gerepareerde Bandit aanwezig zou kunnen zijn...
Als hij tegen die tijd gerepareerd is, kom ik zeker!
 
als de zon wat mee zit zijnC:\Documents and Settings\tom de boever\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Motard7.jpg we zeker present, allen daargeen!!!!!!!! :]

Bijlage: Motard7.jpg
 
Het wordt echt groots!
Men vraagt aan degenen die komen van aan hun linker spiegel en linker arm een zwart lint te dragen, als teken van rouw.


n90.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan