Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

MIke44a

Rookie
4 jun 2019
11
13
www.ad.nl/binnenland/motorrijders-komend-weekend-niet-welkom-op-toeristische-plekken-en-landweggetjes

Doordrukken van oude/andere politieke agenda's onder het mom van corona:
26 april 2011 - "Van 674 stemmers vindt 44% het lawaai en de risico's van de 'scheurende motoren' op de dijken langs Rijn, Waal en Lek onaanvaardbaar. En nog eens 15% steunt de strengere aanpak omdat in hun ogen belangen van aanwonenden en andere recreanten (fietsers en wandelaars) zwaarder moeten wegen dan die van de motorrijders. 41% wil geen strengere aanpak.""

Met dank aan Hubert Bruls - burgemeester Nijmegen (en nu ook even invloed als Voorzitter Veiligheidsberaad)
Hij ziet eruit alsof ie nog niet eens z'n been over een motorzadel kan brengen...
hubert bruls.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens het CBS overlijden er 338 elke dag aan kanker, hart-, long- en hersenaandoeningen. Motorrijders 0,1 per dag (43 per jaar).
Lijkt geen groot probleem voor de ziekenhuizen dus. Volgens de SWOV zijn 94% van de verkeerslachtoffers automobilist, (brom)fietser en voetganger.
Motorrijden ziet er gevaarlijk uit en is al decennia lang doelwit van niet-rationele stemmingmakerij en (massa-)hysterie.
Nu mag je in Engeland al niet meer op het gras liggen en in Nederland een ijsje eten. Er lijkt meer beleid nodig tegen de feitelijke omstandigheden
dan tegen motorrijden specifiek.
 
www.ad.nl/nijmegen/burgemeester-bruls-viert-carnaval-als-markies-hubert

Eerst start 'ie tijdens carnaval notabene deels zelfs een epidemie op...
(Net zoals griepgolven altijd al een Brabantse piek vertoonden.)
hubert carnaval.jpg
Nijmeegs burgemeester Hubert Bruls gaat met carnaval verkleed als markies Hubert.
De oude man naast hem is al aan het (corona-)hoesten...
 
Volgens het CBS overlijden er 338 elke dag aan kanker, hart-, long- en hersenaandoeningen. Motorrijders 0,1 per dag (43 per jaar).
Lijkt geen groot probleem voor de ziekenhuizen dus. Volgens de SWOV zijn 94% van de verkeerslachtoffers automobilist, (brom)fietser en voetganger.
Motorrijden ziet er gevaarlijk uit en is al decennia lang doelwit van niet-rationele stemmingmakerij en (massa-)hysterie.
Nu mag je in Engeland al niet meer op het gras liggen en in Nederland een ijsje eten. Er lijkt meer beleid nodig tegen de feitelijke omstandigheden
dan tegen motorrijden specifiek.

Engelsen staan bekend als 'whimps'. Op het gras liggen...
 
"Joh, je hebt 't er maar zwaar mee."
Valt mee, mijn variant van jouw 'Volkomen corona-moe''. Leuk om die gangmaker Bruls ook eens de maat te nemen. Er wordt zonder sluitende reden een politie-staat neergezet. Kan je je schouders over ophalen totdat je bv. je wijk niet meer uit mag.
 
Laatst bewerkt:
Engelsen staan bekend als 'whimps'. Op het gras liggen...
Je moet dat daar al als yoga-exercise 'verkopen' om niet door een politie-busje met megafoon weer naar en in je huis weg gejaagd te worden. De lockdown wordt daar 'anders' serieus genomen.
 
Dit item is totaal uit zijn verband getrokken.

Het probleem is dat wanneer groepen motorrijders, fietsers en wandelaars op hetzelfde moment op dezelfde plaats komen het te druk is om nog genoeg afstand te houden.
Logischerwijs worden er dan maatregelen getroffen door bepaalde groepen te weren.

Wees blij dat wij hier geen totale lock down hebben anders kon je niet eens naar buiten zonder geldige reden.

Ga dus niet die drukte in en zorg voor voldoende afstand anders liggen er straks mensen aan de verkeerde kant van het gras.
 
Goh en nu maar klagen dat je niets meer mag jeetje je kan niet eens even lekker bleeren met de motor over de dijk met een groep.

En nog begrijpen dat soort mensen het niet. Tja want ikke mot toch kunnen doen wat ikke wil .

Ze zullen vast nog wel andere dingen verzinnen om de rest van de motor rijders het makkelijk te maken
 
slotje erop ?
Of ... alle coronagerelateerde topics samenvoegen ... dan is er maar één topic met al die zever* :+

Wordt natuurlijk wel onoverzichtelijk, want dat wordt meteen een topic met misschien wel een paar duizend pagina's :P

* en ik doel op het gezever errond, niet dat corona zelf zever is natuurlijk, want het is echt iets serieus
 
Of ... alle coronagerelateerde topics samenvoegen ... dan is er maar één topic met al die zever* :+

Wordt natuurlijk wel onoverzichtelijk, want dat wordt meteen een topic met misschien wel een paar duizend pagina's :P

* en ik doel op het gezever errond, niet dat corona zelf zever is natuurlijk, want het is echt iets serieus
Gewoon net als in techniek ,onder verdelen in subs ,dan ben je van dit gejammer af :t
 
'Groepen
Borden op bepaalde dijkweggetjes en langs rivieren geven aan wat de regels zijn. Boa’s en politieagenten gaan handhaven aan het begin van de afsluiting.” Bruls geeft aan dat een enkele motorrijder geen problemen oplevert. Het gaat volgens hem om groepen. De verkeersveiligheid en de volksgezondheid zijn er volgens hem mee gediend.'

Geen paniek. Rustig rondje sturen is geen probleem. Met z'n tienen in 5 groepjes van 2 ook niet........
 
Of ... alle coronagerelateerde topics samenvoegen ... dan is er maar één topic met al die zever* :+

Wordt natuurlijk wel onoverzichtelijk, want dat wordt meteen een topic met misschien wel een paar duizend pagina's :P

* en ik doel op het gezever errond, niet dat corona zelf zever is natuurlijk, want het is echt iets serieus

We zijn de eerste twee jaar of zo nog niet van dat virus af.
 
'Groepen
Borden op bepaalde dijkweggetjes en langs rivieren geven aan wat de regels zijn. Boa’s en politieagenten gaan handhaven aan het begin van de afsluiting.” Bruls geeft aan dat een enkele motorrijder geen problemen oplevert. Het gaat volgens hem om groepen. De verkeersveiligheid en de volksgezondheid zijn er volgens hem mee gediend.'

Geen paniek. Rustig rondje sturen is geen probleem. Met z'n tienen in 5 groepjes van 2 ook niet........


Zo lees ik het ook inderdaad. Mijn bloed begon al op te warmen toen ik de kop van het artikel net las maar zodra je leest wat de inhoud is begrijp ik het wel.

Ze spreken trouwens ook over groepen fietsers (wielrenners), dus echte discriminatie jegens motorrijders is er niet, gewoon tegen groepen. Hopen dat de boa's die controleren het ook juist interpreteren en geen motor haters zijn, dat is een ander verhaal.

Als er 20 man op één stukje dijk tegelijk zich kunnen vermaken is het niet handig als je drie groepen van 15 man tegelijk toelaat. Zie het als een deur beleid van de winkels. Met een beetje geluk kun je alleen of met z'n tweeën straks juist beter sturen omdat er meer ruimte overblijft.

Maar goed, toch wel weer afwachten of de controleurs dat inderdaad ook zo zien.
 
''Bepaalde toeristische plekken en kleine landweggetjes worden komend weekeinde afgesloten voor motorrijders en wielerclubs. Dit om wandelaars de kans te geven het komende paasweekeinde van het mooie weer te genieten. Dat hebben de veiligheidsregio’s vanavond in Utrecht afgesproken.''

Worden we nou gediscrimineerd 😧. Een wandelaar kan ook lelijk ten val komen 🥴....
 
Laten we eerlijk zijn, je kon het zien aankomen. Hoef je geen helderziende voor te zijn..... _O-

Het is gewoon niet de tijd om met z’n allen een hosanna stemming van te maken., gewoon je gezond gebruiken maar dat schijnt voor velen moeilijk te zijn gezien de vele grote groepen die onderweg waren.

En dit zijn de consequentie en aanvaardt het maar....

Ik heb er geen enkele moeite mee, zijn zat andere wegen waar ik aangenaam kan rijden. En juist drukte probeer ik te vermijden....
 
Laten we eerlijk zijn, je kon het zien aankomen. Hoef je geen helderziende voor te zijn..... _O-

Het is gewoon niet de tijd om met z’n allen een hosanna stemming van te maken., gewoon je gezond gebruiken maar dat schijnt voor velen moeilijk te zijn gezien de vele grote groepen die onderweg waren.

En dit zijn de consequentie en aanvaardt het maar....

Ik heb er geen enkele moeite mee, zijn zat andere wegen waar ik aangenaam kan rijden. En juist drukte probeer ik te vermijden....


De meeste moeten ook hun motor laten zien aan anderen lijkt het wel?? En dat groepjes gevoel.... dat heb ik nooit gesnapt. Je hebt die motor toch voor jezelf?
 
De meeste moeten ook hun motor laten zien aan anderen lijkt het wel?? En dat groepjes gevoel.... dat heb ik nooit gesnapt. Je hebt die motor toch voor jezelf?
Precies, wat heb je veel oliedomme motorrijders die het zo nodig vinden om negatief op te vallen......vooral in grote groepen.
 
Toch wel apart.
Iedereen wordt gevraagd zoveel mogelijk thuis te blijven en vervolgens zijn we elkaar in de buitenlucht tot last.
Blijkbaar hoeft dat thuisblijven met Pasen niet.

Ben benieuwd hoe men in Duitsland gaat reageren op het afwezig zijn van de vele NL-motorrijders.
Enerzijds missen ze een hoop omzet, anderzijds zal het heel rustig zijn voor de ambulancedienst vanwege het lage aantal ongevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yana
Terug
Bovenaan Onderaan