Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

Het gaat mij er enkel en alleen om dat mensen begrijpen dat elektrische voertuigen niet stil zijn, de jouwe niet en die anderen ook niet. De vierwielers ook niet.
Simpelweg omdat je altijd het geluid van de banden en de aandrijving hebt. Betekent verder niet dat ik er een hekel aan heb, ik ga volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid ook elektrisch van a naar b.
Die wegen die worden afgesloten, is daar ooit fatsoenlijk gemeten? Volgens mij niet en toch worden die afgesloten dus zeg het maar.
Het enige wat mij in dit verhaal stoort is dus de aanname dat er met elektrisch rijden een probleem op die dijken word opgelost, ik durf wel te stellen dat die bewoners alleen tevreden zullen zijn wanneer zij de enigen zijn die er mogen rijden.

Eens, de dijk moet en zal een prive weg voor aanwonenden worden, dat ben ik volledig met je eens.
Dat is best triest en het zal niet ophouden nadat de motorrijder verjaagd is.

Verdraagzaamheid is ver te zoeken tegenwoordig.
 
Ik kan niet wáchten op een open-pijp Hallie-rijder of rijstkanon die een dijkhuisje koopt en de dijkweg (lees; privéweg voor omwonenden) alsnog gebruikt als circuit...😂
Kan zo'n 'vereniging' niks doen, want de bewuste motorrijder (M/V) is een dijkbewoner en heeft dus recht om op de dijkweg te rijden om thuis te komen..
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet wáchten op een open-pijp Hallie-rijder of rijstkanon die een dijkhuisje koopt en de dijkweg (lees; privéweg voor omwonenden) alsnog gebruikt als circuit...😂
Moet je daarvoor een huisje kopen? Gewoon rijden, niks van aan trekken...
 
Eens, de dijk moet en zal een prive weg voor aanwonenden worden, dat ben ik volledig met je eens.
Dat is best triest en het zal niet ophouden nadat de motorrijder verjaagd is.

Verdraagzaamheid is ver te zoeken tegenwoordig.
Dan vind ik dat ze de weg moeten kopen, het onderhoud moeten betalen en verplicht moeten uitvoeren en aansprakelijk zijn voor alles wat er op die weg gebeurd. Ook aan alles wat er onder die weg gebeurd.
 
Feit blijft dat er enkele rotte appels zijn die de boel vern##ken. Op de Zuiderdijk zijn niet eens concrete tellingen gedaan maar is er alleen geluisterd naar een klein groepje klagers. Zolang er geen mankracht is om te handhaven kun je dus gewoon over die dijk gaan rijden want je kunt niet bekeurt worden:+. De snelste manier om die rotte appeltjes van de weg te krijgen is handhaven. In het eerste mooi weer weekend van het jaar met 20 agenten een algehele controle uitvoeren. Dus inclusief geluidmeting. Dan moet je wel een paar van die agenten langs de route positioneren die het gedrag van rijders beoordelen. Dan is het probleem snel opgelost. Oja, diegene waarvan de motor niet in orde is mag die motor laten staan met een WOK melding.
 
Feit blijft dat er enkele rotte appels zijn die de boel vern##ken. Op de Zuiderdijk zijn niet eens concrete tellingen gedaan maar is er alleen geluisterd naar een klein groepje klagers. Zolang er geen mankracht is om te handhaven kun je dus gewoon over die dijk gaan rijden want je kunt niet bekeurt worden:+. De snelste manier om die rotte appeltjes van de weg te krijgen is handhaven. In het eerste mooi weer weekend van het jaar met 20 agenten een algehele controle uitvoeren. Dus inclusief geluidmeting. Dan moet je wel een paar van die agenten langs de route positioneren die het gedrag van rijders beoordelen. Dan is het probleem snel opgelost. Oja, diegene waarvan de motor niet in orde is mag die motor laten staan met een WOK melding.
Ook wanneer je je aan alle regels houdt ben je de zondebok en makkelijk slachtoffer van de vingerwijzers. Nederland is een triest land. Al jaren. Gewoon je ding doen en niet teveel acht op slaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan