Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

Was een heerlijk weekend, doordat de meeste thuisbleven waren de overgebleven polderwegen vrij om lekker te kunnen rijden :+

Voordeel van de afgesloten wegen was dat wandelaars en fietsers naar die gebieden trokken en op de afgelegen plekjes gewoon lekker gestampt kon worden O-)
 
Onze ervaring is dat juist de langzaamste boulevard trekkers, HD voorop, de meeste herrie trappen. Hoe kleiner de piemel, des te dikker de uitlaat lijkt het... :)
Woon rond Harderwijk en de wannabee Angels zijn echt bloed irritant. En hoe voller het terras , des te meer lawaai lijken ze te maken.
Mag je dan nog steeds in Harderwijk op de boulevard? Dat kan niet toch meer.....................?
Dat is juist afgesloten omdat iedereen een hekel kreeg aan HD's die de hele dag rondjes blijven rijden.

Die kleine piemel, met een dikke uitlaat................Dat klop idd wel beter!
Als je zelf niks bent, dan compenseren met veel uitlaat-gebrul!
 
Laatst bewerkt:
Ach het is niet de enkele motorrijder of 2 of 3 die een herriepijp hebben die storend zijn,maar als je hele groepen
over een dijk hoort rijden de hele dag lang kan zelfs ik mij voorstellen dat je dat zat word,zeker als je zelf geen motor liefhebber ben.
Toen we nog in een groep bij Delft op en afritten pikte werd er ook gemeld door de politie dat mensen last van de herrie hadden,
en dan was het dichtstbijzijnde woonhuis een aantal km,s verderop,achteraf bleek vooral de Burgemeester te klagen die daar ook woonde,
dus die stuurde de politie op ons af.
 
Mijn buurman (bij mijn bedrijf) had een jaar of 3 geleden het idee dat motorrijders hier allemaal opzettelijk "nerveus liepen te doen" en sprak mij dus aan op mijn gedrag en dat van "mijn motorrijdende klanten".

Uitgelegd dat je met zo'n rond heveltje net zo veel vermogen in je hand hebt als hij in zijn auto. Dat het dotje tussengas bij terugschakelen naar zijn 1 gewoon noodzaak is, omdat je met een enorme tweepitter je achterwiel gewoon stil zet. Uitgelegd dat een viercilinder motor 2x het toerenbereik van een auto heeft, dus dat 5000 toeren ongeveer equivalent aan zijn auto @ 2500 toeren is. Toen mijn oldtimer Honda SOHC4 laten horen die ook "dat nerveuze" heeft en hem even aan het gas laten jengelen waardoor hij opeens begreep dat er helemaal geen opzet in het spel was.

Het hele verhaal heeft absoluut zin gehad, de beste vent had geen enkel idee / benul en heeft ook nooit meer geklaagd.
 
Zijn de maatregelen van afgelopen weekend alweer opgeheven ?
Ik heb zelf nog niet kunnen rijden om dat in mijn regio te kunnen bekijken.
 
Met z'n allen naar de achterhoek toch? :+

ik wil best gaan protesteren met genoeg afstand houden ;)
Maar niet tegen de boeren want die hebben trekkers, ik heb al gedroomd dat er een auto over mijn motoren in de voortuin was gereden en die stonden tm de tank in de grond.
De benzine tank.
trans farmers.jpg
 
Zijn de maatregelen van afgelopen weekend alweer opgeheven ?
Nee, hoor die blijven wrs gewoon van kracht! (voor in het weekend)
Gister reed ik over de IJsseldijk tussen Hattum en Twello en je kon bij meerdere zijwegen de dranghekken met inrijdverbodsbord (nog) zien staan.
Maw ze kunnen zo weer de weg afsluiten. Staan er al klaar voor.................?
 

Het word telkens lastiger gemaakt
Voor de recreatieve motor rijder.
Wat ben jij lekker aan het mee lullen.
Heel het strand is leeg, je kwam amper een auto tegen en dan nog vind je het goed dat er een check point is.
Voor jou geld alles wat je zelf zegt niet, want je rijdt met je " werken" excuus erlangs.
Mag iemand die in de stad woont niet een frisse neus halen?
Als je ergens afstand kan houden is het wel op strand.
 
Nee, hoor die blijven wrs gewoon van kracht! (voor in het weekend)
Gister reed ik over de IJsseldijk tussen Hattum en Twello en je kon bij meerdere zijwegen de dranghekken met inrijdverbodsbord (nog) zien staan.
Maw ze kunnen zo weer de weg afsluiten. Staan er al klaar voor.................?
Posbank staan de hekken ook gewoon klaar om de boel af te sluiten ,t was nu heerlijk rustig :]:t
 
Wat ben jij lekker aan het mee lullen.
Heel het strand is leeg, je kwam amper een auto tegen en dan nog vind je het goed dat er een check point is.
Voor jou geld alles wat je zelf zegt niet, want je rijdt met je " werken" excuus erlangs.
Mag iemand die in de stad woont niet een frisse neus halen?
Als je ergens afstand kan houden is het wel op strand.

Daar begrijp ik ook geen zak van , zorg dan gewoon dat mensen afstand van elkaar houden ,
 
Nou moet ik toch even wat zeggen over Piet Bruinooge, burgemeester van Alkmaar en degene die gaat over de veiligheid in verband met het virus.
Afgelopen weekend liet hij de Zuiderdijk afsluiten voor motoren en auto's en op zich heb ik daar geen moeite mee, maar wel met de drogreden die hij aanvoerde.

Het zou te druk zijn waardoor fietsers en wandelaars geen voldoende afstand konden houden.
Ik heb er zondag gefietst en wandelaars en fietsers liepen/fietsten nog steeds op een kluitje, op een enkeling na.

Maar dat is tot daar aan toe. Nu gaat hij de erehaag verbieden bij uitvaarten en hij zegt ook te gaan handhaven. Dus we mogen in de supermarkt wel op 1.5 meter afstand van elkaar, maar als een van onze dierbaren is overleden en we hem of haar de laatste eer willen bewijzen, ook als we een paar meter uit elkaar blijven, dan lopen we het risico dat we een boete krijgen van 400 euro?

Wel sporen blijven Piet, zeggen we hier in Westfriesland, want nu ga je toch echt een stap te ver en ik vrees dat je nu heel veel mensen tegen je in het harnas jaagt, gewoon niet doen.
Als iemand is overleden, gewoon op gepaste afstand de laatste eer bewijzen, is niks mis mee.
 
Wat ben jij lekker aan het mee lullen.
Heel het strand is leeg, je kwam amper een auto tegen en dan nog vind je het goed dat er een check point is.
Voor jou geld alles wat je zelf zegt niet, want je rijdt met je " werken" excuus erlangs.
Mag iemand die in de stad woont niet een frisse neus halen?
Als je ergens afstand kan houden is het wel op strand.
Dat je de moeite neemt om te kijken, laat staan te luisteren... _O- _O-
 
Als iemand is overleden, gewoon op gepaste afstand de laatste eer bewijzen, is niks mis mee.

Ik was afgelopen donderdag dus lekker aan het rijden - bijna niemand op de weg, zalig gewoon - sta ik ineens in een dorp klemvast met wel 20 auto's voor me. Ook twee dikke fend-trekkers. Helemaal niemand van de andere kant dus ik denk "verkeersregelaars want opbreking". Ik rijd er dus gepast langs. Was de aanvoerder van de file een lel van een zwarte cadillac met van die gordijntjes, maar toen reed ik er al naast - "shit" - Dan is het al te laat om je respect te tonen. Gepast er voorbij gereden..
Misschien ligt het aan mij, maar voelde me goed lullig..
 
Laatst bewerkt:
Nou moet ik toch even wat zeggen over Piet Bruinooge, burgemeester van Alkmaar en degene die gaat over de veiligheid in verband met het virus.
Afgelopen weekend liet hij de Zuiderdijk afsluiten voor motoren en auto's en op zich heb ik daar geen moeite mee, maar wel met de drogreden die hij aanvoerde.

Het zou te druk zijn waardoor fietsers en wandelaars geen voldoende afstand konden houden.
Ik heb er zondag gefietst en wandelaars en fietsers liepen/fietsten nog steeds op een kluitje, op een enkeling na.

Maar dat is tot daar aan toe. Nu gaat hij de erehaag verbieden bij uitvaarten en hij zegt ook te gaan handhaven. Dus we mogen in de supermarkt wel op 1.5 meter afstand van elkaar, maar als een van onze dierbaren is overleden en we hem of haar de laatste eer willen bewijzen, ook als we een paar meter uit elkaar blijven, dan lopen we het risico dat we een boete krijgen van 400 euro?

Wel sporen blijven Piet, zeggen we hier in Westfriesland, want nu ga je toch echt een stap te ver en ik vrees dat je nu heel veel mensen tegen je in het harnas jaagt, gewoon niet doen.
Als iemand is overleden, gewoon op gepaste afstand de laatste eer bewijzen, is niks mis mee.

 
ik hang nog steeds in ; wat is een vlog :?denk dat t beter is omdat ook zo te houden


Vlog = VideoLOG (zou je rijk mee kunnen worden als je echt niets anders kan) - dus fimpjes over wat je meemaakt - zelfde als en blog maar dan moet je nog luisteren ook :D
Blog = weBLOG (zoals ik die heb - ben niet van het filmen) - dus gewoon en website met je verhaaltjes over wat je meemaakt

Dagboek dus eindelijk - haha kinderlijk nu is het zo lees 😂
 
Vlog = VideoLOG (zou je rijk mee kunnen worden als je echt niets anders kan) - dus fimpjes over wat je meemaakt - zelfde als en blog maar dan moet je nog luisteren ook :D
Blog = weBLOG (zoals ik die heb - ben niet van het filmen) - dus gewoon en website met je verhaaltjes over wat je meemaakt

Dagboek dus eindelijk - haha kinderlijk nu is het zo lees 😂
Nou mooi bedankt ,doe ik niets mee *O*:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan