Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

Bied het verzorgingshuis dat zelf aan? Is wel een mooi idee. En voor jou toch ook wel weer fijn om dat bezoek, al is het met glas ertussen, te kunnen doen.
Mooie rit gehad?
Ja zeker, geregeld door verzorgingstehuis. Was voor mijn pa verassing dus beetje emotioneel. Zat met mijn ma achter andere kant van glas. Mooi binnendoor over Gelderse boerenweggetjes gereden. Wel een bekende route voor me maar was al met al een fijne zaterdag. :]
 
Ben ik de enige die even terug denkt aan de oproep van afgelopen Pasen aan motorrijders om thuis te blijven om zodoende de ehbo's te ontzien, bij het lezen van dit bericht? 40.000 schaatsers op SEH, ziekenhuizen door voorraad materiaal gebroken heupen heen

En het is niet dat ik iemand zijn plezier ontgun, integendeel: Vind het prachtig dat zoveel mensen hebben genoten van eindelijk weer bevroren meren. Maar ben echt benieuwd of aanstaande Pasen nog iemand het lef heeft om ons motorrijders op te roepen om binnen te blijven.
 
Ben ik de enige die even terug denkt aan de oproep van afgelopen Pasen aan motorrijders om thuis te blijven om zodoende de ehbo's te ontzien, bij het lezen van dit bericht? 40.000 schaatsers op SEH, ziekenhuizen door voorraad materiaal gebroken heupen heen

En het is niet dat ik iemand zijn plezier ontgun, integendeel: Vind het prachtig dat zoveel mensen hebben genoten van eindelijk weer bevroren meren. Maar ben echt benieuwd of aanstaande Pasen nog iemand het lef heeft om ons motorrijders op te roepen om binnen te blijven.
Als we de automobilisten eens oproepen om thuis te blijven. Die zijn immers verantwoordelijk voor de meeste motorongelukken.
 
Ben ik de enige die even terug denkt aan de oproep van afgelopen Pasen aan motorrijders om thuis te blijven om zodoende de ehbo's te ontzien, bij het lezen van dit bericht? 40.000 schaatsers op SEH, ziekenhuizen door voorraad materiaal gebroken heupen heen

En het is niet dat ik iemand zijn plezier ontgun, integendeel: Vind het prachtig dat zoveel mensen hebben genoten van eindelijk weer bevroren meren. Maar ben echt benieuwd of aanstaande Pasen nog iemand het lef heeft om ons motorrijders op te roepen om binnen te blijven.
Lemmingen.
 
Ben ik de enige die even terug denkt aan de oproep van afgelopen Pasen aan motorrijders om thuis te blijven om zodoende de ehbo's te ontzien, bij het lezen van dit bericht? 40.000 schaatsers op SEH, ziekenhuizen door voorraad materiaal gebroken heupen heen

En het is niet dat ik iemand zijn plezier ontgun, integendeel: Vind het prachtig dat zoveel mensen hebben genoten van eindelijk weer bevroren meren. Maar ben echt benieuwd of aanstaande Pasen nog iemand het lef heeft om ons motorrijders op te roepen om binnen te blijven.
Ze kunnen van mij allemaal de pest pleuris krijgen.

Gros van de mensen die toendertijd aangaf het een goed idee te vinden dat wij maar thuis moesten blijven stonden afgelopen weekend waarschijnlijk populair te doen op het ijs.
 
Ze kunnen van mij allemaal de pest pleuris krijgen.

Gros van de mensen die toendertijd aangaf het een goed idee te vinden dat wij maar thuis moesten blijven stonden afgelopen weekend waarschijnlijk populair te doen op het ijs.
Er is wel een verband, als ik een auto had was ik ook gaan schaatsen.
 
Ben ik de enige die even terug denkt aan de oproep van afgelopen Pasen aan motorrijders om thuis te blijven om zodoende de ehbo's te ontzien, bij het lezen van dit bericht? 40.000 schaatsers op SEH, ziekenhuizen door voorraad materiaal gebroken heupen heen

En het is niet dat ik iemand zijn plezier ontgun, integendeel: Vind het prachtig dat zoveel mensen hebben genoten van eindelijk weer bevroren meren. Maar ben echt benieuwd of aanstaande Pasen nog iemand het lef heeft om ons motorrijders op te roepen om binnen te blijven.
En we deden nog sociaal maat, we gingen met ons clubje speciaal in Duitsland rijden omdat ze daar meer dan genoeg IC bedden hebben :)
 
Vorig jaar werden we ook aan de schandpaal genageld door de dijkbewoners die er ook nog eens ff corona bijhaalden om aan te tonen hoe A sociaal we wel niet zijn. Die stonden nu dus in de uiterwaarden.
Ik denk dat het een vorig jaar het gevolg van het ander was. Doordat diverse organisaties opriepen om thuis te blijven, vonden diverse mensen daarin aanleiding om te zeggen; "Zie je nou wel, kudt motorrijders!"
 
Ben ik de enige die even terug denkt aan de oproep van afgelopen Pasen aan motorrijders om thuis te blijven om zodoende de ehbo's te ontzien, bij het lezen van dit bericht? 40.000 schaatsers op SEH, ziekenhuizen door voorraad materiaal gebroken heupen heen

En het is niet dat ik iemand zijn plezier ontgun, integendeel: Vind het prachtig dat zoveel mensen hebben genoten van eindelijk weer bevroren meren. Maar ben echt benieuwd of aanstaande Pasen nog iemand het lef heeft om ons motorrijders op te roepen om binnen te blijven.
Met Pasen? Ik denk dat komend weekend de klachten wel weer op gang komen.
Iets met herrie, te hard, asociaal, teveel en de eerste hulp ontzien.
Net de daad bij het woord gevoegd en een mailtje naar VVN gestuurd met het verzoek om eens goed na te denken voor ze a.s. Pasen weer zo'n oproep doen.
Goed voorbeeld doet volgen, dus ook gedaan.
 
Ben ik de enige die even terug denkt aan de oproep van afgelopen Pasen aan motorrijders om thuis te blijven om zodoende de ehbo's te ontzien..........
Ik ben in het voorjaar 'gewoon' gaan rijden. Kreeg wel enkele vragen over mijn tripjes tijdens corona.
Mijn antwoord was dat ik in andere jaren ook niet na iedere rit in het ziekenhuis kwam. De reacties waren toch wel dat 't a-sociaal was.
Maar de kans op een ongeval was in die tijd ook veel kleiner, omdat er nauwelijks verkeer op de weg was.
Alles kan natuurlijk, maar ik ben alle keren zonder bloed thuis gekomen.

Later bleek dat er juist heel veel klussers in het ziekenhuis kwamen, die tijdens de 1e lockdown het idee kregen de boel te gaan verbouwen.
Ik heb zelf ook wel eens met een ca 30cm(?) slijptol in de hand gestaan om een buitenmuur door te slijpen. Gevaarlijker dan een motorritje!
 
Zou je willen delen wat je verstuurd hebt? :+ en de eventuele opvolgende correspondentie? Ik ben echt zo benieuwd naar de reactie,,,
Ga ik even over nadenken, als ik al een reactie terug krijg. Weet niet of het chique is om dat openbaar te zetten. Overigens inmiddels ook hetzelfde verzoek naar de KNMV verzonden.
 
Ben benieuwd of je reactie krijgt.

Als het mooie weer straks losbarst dan zullen de nodige adviezen en klaagzang wel volgen, en natuurlijk de media zal het groots brengen. Even wat andere nieuws dan al dat covid ellende.

Voorspelbaar.
 
En het is niet dat ik iemand zijn plezier ontgun, integendeel: Vind het prachtig dat zoveel mensen hebben genoten van eindelijk weer bevroren meren. Maar ben echt benieuwd of aanstaande Pasen nog iemand het lef heeft om ons motorrijders op te roepen om binnen te blijven.
Ik denk inderdaad dat dit gezeur in de aanloop naar het komende weekend al los barst. Laat het volk even wennen aan het feit dat er geen sneeuw meer ligt en dat zin hemdsmouwen kunnen tuinieren en dan zullen ze wel over de onverantwoordelijke motorrijders beginnen.
Diezelfde mensen die een paar weken geleden het zuid-Limburgse heuvelland overspoelden toen er 3 cm sneeuw lag en nu met zijn allen op het ijs stonden.
Maar ja, boeien. Ik ga rijden het komende weekend
 
Geen vuurwerk met oud en nieuw want dan werd de ehbo overvol en dat kon echt niet
met corona.
Dus geen vuurwerk afgelopen keer.
Ligt er iijs iedereen lyrisch en hemels doen en popie jopie ergens bij willen horen door te schaatsen en feest te vieren op,het ijs,massa,s mensen bij elkaar,er is toch corona?
Ehbo overvol wat dagen lang door gevallen schaatsers met botbreuken etc maar niemand zeurde dat er ook corona nog was ,tja .
En gaan wij motorrijden een keer met mooier weer zijn wij asocialen hufters en zorgen voor ehbo,s overvol waar niks van waar is.
Altijd zijn wij motorrijders de pispaal en de media doet er aan mee.
Maar die zelfde media journalistiek is ook Vies doen ook mee aan motorhype,en hebben gewoon in hun garage een motor staan. etc.
Maar schrijven anti motor stukken in kranten en op tv hun anti motor praat vertellen.
Dat scoort lekker kijkcijfers
Vroeger was het nog bijzonder je reed motor ,maar nu is het een mode trent en wil iedereen eraan mee doen.
Tja zal wel allemaal.
Laat ieder in ze waarde ook motorrijders hebben recht op,hun motor rit en zijn dan niet meteen asocialen of tuig omdat wij corona dan volgens mensen niet serieus nemen.
Maar je mag beter met een auto op slecht dun ijs rijden en er door heen zakken,of door het ijs heen zakken met schaatsen en hulpverleners jouw er uit laten halen,( zie de hof vijver in Den Haag).
Dat is leuk en stoer,maar een rit op de motor zonder dat je gevaarlijk doet en je aan de regels houd ,dat mag dan weer niet.
Ik snap,er niks meer van.
 
Laatst bewerkt:
Je moet het ook niet proberen te snappen, want het is niet te snappen. Gewoon gezond verstand gebruiken en doe wat je goed dunkt binnen de geldende regels
 
Ben ik de enige die even terug denkt aan de oproep van afgelopen Pasen aan motorrijders om thuis te blijven om zodoende de ehbo's te ontzien, bij het lezen van dit bericht? 40.000 schaatsers op SEH, ziekenhuizen door voorraad materiaal gebroken heupen heen

En het is niet dat ik iemand zijn plezier ontgun, integendeel: Vind het prachtig dat zoveel mensen hebben genoten van eindelijk weer bevroren meren. Maar ben echt benieuwd of aanstaande Pasen nog iemand het lef heeft om ons motorrijders op te roepen om binnen te blijven.

Daar gaf ik toen ook geen gehoor aan, ben gewoon gaan rijden. Zeker in de beginperiode van het killervirus, wat uiteindelijk na een jaar al zeker 30% van de wereldbevolking heeft uitgeroeid, waren de wegen flink leeg.

De schaatsers hebben afgelopen week de ziekenhuizen dus flink veel werk bezorgd, want 40.000 motorrijders die onderuit gaan in een paar dagen is in Nederland nagenoeg onmogelijk. Tenzij er sneeuw ligt en dan gaan er maar een paar op pad. Toch knap dat er 40.000 man behandeld konden worden, ik maar denken dat de ziekenhuizen geen tijd hebben voor dat soort onzin. Komende Pasen dus weer de weg op... ik dacht eerder gewoon deze week weer. Van het weekend 15-17 graden. Korte broek, teenslippers.. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan