Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

Ik bedoel dat het probleem tussen de oren zou horen te liggen bij de mensen die aan versimpelde negatieve beeldvorming doen
Ik denk dat het van beide kanten komt, maar vooral ook dat een eenvoudige oplossing niet voorhanden is. Afsluiten is niet fijn, handhaving kost tijd/geld/moeite en is niet 100% dekkend natuurlijk, en oordopjes kopen voor omwonenden zal ook niet op prijs gesteld worden.

Ik zie graag meer circuits met lagere toegangsprijzen. Wordt alleen lastig om een plek te vinden waar vervolgens niet een wijk langs gebouwd wordt. :X
 
Ik reed vorige week met de motor over de Zuiderdijk en het was echt vreselijk druk. De overgrote meerderheid van de motorrijders reden rustig en zonder veel lawaai, maar het was veel te druk.

Vanmiddag reed ik over de Zuiderdijk en nu op de fiets en het moet een verademing zijn voor die stuk of wat aanwonenden, veel fietsers, wielrenners en wandelaars en prachtig weer, dus ze konden mooi in de tuin zitten.

Maar ik blijf het heel jammer vinden dat die actievoerders zo provocerend zijn, niet in gesprek willen met de motorclubs hier in de buurt, niet in gesprek willen met verslaggevers van de kranten en dreigementen uiten richting motorrijders als grind en spijkers strooien.

Ik rijd daar al regelmatig bijna 60 jar, maar zo druk als vorige week had ik nog niet meegemaakt en dat is echt een uitzondering. Gewoonlijk zie je daar veel minder motoren.

En als ik het even heel direct en bot mag zeggen: het zou al een stuk veiliger zijn als die dijk permanent zou worden gesloten voor auto's, want daar is het te smal voor. Vanmiddag kwam er een vent aanrijden met zo'n jaren 70 Amerikaanse slagschip. En lelijk kijken dat hij er niet door mocht, maar zo'n auto is veel te groot en breed met al die fietsers en wandelaars en je moet dat gewoon niet willen.

Dus, de oplossing is simpel: de dijk dicht voor auto's behalve de aanwonenden en motoren met lawaaipijpen ter plekke aanhouden en verbeurd verklaren. ☂
 
Sommige mensen radicaliseren snel als ze vinden dat ze in hun gelijk staan en het niet krijgen... Die denken te leven in een "ikke ikke ikke maatschappij" maar helaas... dat werkt zo niet in een land met 17.000.000 mensen.. Maar @Han S, veel dijken zijn inderdaad te smal voor automobielen en vwb open uitlaten - niet nodig. Gewoon de pijp eronder laten zitten die er op is gezet in de fabriek of in ieder geval street legal is
 
Laatst bewerkt:
Kunnen ze optie ‘geluid’ in de Corona App gelijk inbouwen.....kan de politie gemakkelijk ingrijpen.
 
Sommige mensen radicaliseren snel als ze vinden dat ze in hun gelijk staat en het niet krijgen... Die denken te leven in een "ikke ikke ikke maatschappij" maar helaas... dat werkt zo niet in een land met 17.000.000 mensen.. Maar @Han S, veel dijken zijn inderdaad te smal voor automobielen en vwb open uitlaten - niet nodig. Gewoon de pijp eronder laten zitten die er op is gezet in de fabriek of in ieder geval street legal is
Maar ik had vanmiddag nog even discussie met een vent over die lawaaipijpen en die vond dat je een motor wel goed moet kunnen horen want dat is veilg.

Maar wat moeten we dan met elektrische auto's? Die hoor je praktisch niet en wat motoren betreft: als er gevaar dreigt voor een fietser of voetganger omdat die slecht hoort, de claxon horen dus wel en daar hebben we een knopje voor.
 
Heb vandaag zo'n 300km gedaan. Onwijs leuk ritje gemaakt door de mooiste gebieden op opvallend rustige wegen.

Het blijft leuk om te zwaaien (en af en toe een revbomb...:$) naar 10-jarigen met de grootste glimlach up hun bakkes :P

Bonuspunten als de kinderen het geweldig vinden en de ouders niet.



Nergens een bord gezien wat betreft een motorverbod.
 
Heb vandaag zo'n 300km gedaan. Onwijs leuk ritje gemaakt door de mooiste gebieden op opvallend rustige wegen.

Het blijft leuk om te zwaaien (en af en toe een revbomb...:$) naar 10-jarigen met de grootste glimlach up hun bakkes :P

Bonuspunten als de kinderen het geweldig vinden en de ouders niet.



Nergens een bord gezien wat betreft een motorverbod.
Ik ben volbloed motorliefhebber maar ik haat die "revbombs".
Dat is toch in neutraal, onbelast, de toerenbegrenzer injagen?
 
Wat een pannenkoeken, een noodverordening hiervoor gebruiken...
 
Ach wat word er verstaan onder een revbomb?

Ik reed vandaag ook langzaam door een 30km straatje, vader en kind liepen verderop, kind stond van afstand al te zwaaien en te springen. Toen gaf ik ook een keer een dot gas met de koppeling in, kind vond het helemaal geweldig, pa stak een duimpje op. Niks mis mee lijkt mij.
 
Ach wat word er verstaan onder een revbomb?

Ik reed vandaag ook langzaam door een 30km straatje, vader en kind liepen verderop, kind stond van afstand al te zwaaien en te springen. Toen gaf ik ook een keer een dot gas met de koppeling in, kind vond het helemaal geweldig, pa stak een duimpje op. Niks mis mee lijkt mij.
Da's wat anders dat onbelast de toerenbegrenzer in jagen, toch?
 
Ach wat word er verstaan onder een revbomb?

Ik reed vandaag ook langzaam door een 30km straatje, vader en kind liepen verderop, kind stond van afstand al te zwaaien en te springen. Toen gaf ik ook een keer een dot gas met de koppeling in, kind vond het helemaal geweldig, pa stak een duimpje op. Niks mis mee lijkt mij.
ik zou t vooral in deze schijttijd vooral zo rustig mogelijk houden ,gek doen ,doen we wel weer als dit gedonder voorbij is
 
Terug
Bovenaan Onderaan