Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

Wat betreft bestuurder of voetganger, het staat hier zwart op wit (RVV artikel 2.2): Artikel 2 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990).

"De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen."

Voetganger dus. Ik mag aannemen dat je dan inderdaad wel met de motorfiets mag lopen bij zo'n inrijverbod.
Maar waarom zou je dat doen,rijden gaat makkelijker als duwen
 
Inderdaad, ik sta weleens te kijken op zo'n lesplein. Slalom, bochtjes enz. Nee hoor, die negen lessen van "toen" zijn niet meer toerijkend. 🤔

Nou ja ,6 weken opleiding in dienst ,was wel goed hoor ,incl terreinrijden met de 3ta :t
Anekdote, m'n opa heeft in 1934 z'n rijbewijs gehaald. Moest wel zelf zorgen voor een voertuig. Vervolgens kwam hij opdagen met de rijdende viskraam van z'n vader. Het was daarna 100 meter vooruit, stukje achteruit en hij had z'n rijbewijs. Voor 2,50 kon hij vervolgens z'n vrachtwagen rijbewijs erbij kopen. Motor heeft ie niet gedaan want dat werd te duur. Hij is daarna jaren lang vrachtwagen chauffeur geweest. 😍
 
Anekdote, m'n opa heeft in 1934 z'n rijbewijs gehaald. Moest wel zelf zorgen voor een voertuig. Vervolgens kwam hij opdagen met de rijdende viskraam van z'n vader. Het was daarna 100 meter vooruit, stukje achteruit en hij had z'n rijbewijs. Voor 2,50 kon hij vervolgens z'n vrachtwagen rijbewijs erbij kopen. Motor heeft ie niet gedaan want dat werd te duur. Hij is daarna jaren lang vrachtwagen chauffeur geweest. 😍
Ik heb m n A in '79 in dienst gekregen ,was best een sjieke opleiding met van alles erop en eraan ,ik was 17 *O*
 
Maar wat bereik je daarmee :? t inrijverbod geldt dan voor die weg ,dus t is niet ff langs t bord waggelen ,opstappen en :]
Niet heel veel, was alleen nieuwsgierigheid. Ik moet nog zien of ik überhaupt op de Lekdijk ga rijden als ik m'n rijbewijs binnen heb (ik woon er overigens heel dichtbij). Zal je zien dat de pliesie dan net die ene keer staan te controleren als ik langskom en dan kan ik 100 euro aftikken.

Maar goed, als de politie te weinig capaciteit heeft om te handhaven }) Misschien moet ik me dan toch niet zo veel van dat bord aantrekken
 
Niet heel veel, was alleen nieuwsgierigheid. Ik moet nog zien of ik überhaupt op de Lekdijk ga rijden als ik m'n rijbewijs binnen heb (ik woon er overigens heel dichtbij). Zal je zien dat de pliesie dan net die ene keer staan te controleren als ik langskom en dan kan ik 100 euro aftikken.

Maar goed, als de politie te weinig capaciteit heeft om te handhaven }) Misschien moet ik me dan toch niet zo veel van dat bord aantrekken
Ga ervoor ,als ik zie wat ik allemaal uithaal en haast nooit een bekeuring ,t valt goed mee in N.L :+ t niet handhaven heeft ook goede kanten ;)
 
Weet je wat het is met dit soort klagers, we gaan in NL altijd de schreeuwende enkeling in het gelijk stellen, want de zwijgende meerderheid hoor je niet..
In Nijmegen zijn een aantal luxe appartementen gebouwd, en daartussen ligt een speelveldje, waar ook de school wel eens sport..
Een aantal maanden is er al een rel, te veel herrie tussen die flats, niet te leven, rust wordt verstoord, en als je dat allemaal leest denk je dat moet een hel zijn voor die bewoners..
Nu snap ik 't wel vwb schreeuwende/ krijsende(?) kinderen.

Mijn sleutelplek is in een garage tegenover een basis-school. ( categorie is probleem-kinderen)
Gedurig als het weer eens 'speel-kwartier' is, dan gillen die kinders de hele boel bij elkaar.
Soms lijkt 't wel dat ze de hele dag pauze (moeten) hebben. De herrie is niet van de lucht.

Meestal als de kinderen weer buiten worden losgelaten, dan doe ik de garage-deur maar effe dicht.
Als de herrie weer verstomd is, kan de deur weer open. Tsjonge wat kunnen die kinderen een pokke-herrie maken. :X
Ik hoor liever een stoet motorrijders voorbij komen. (maar dan ga ik wrs wel kijken wat er rijdt)
 
Niet heel veel, was alleen nieuwsgierigheid. Ik moet nog zien of ik überhaupt op de Lekdijk ga rijden als ik m'n rijbewijs binnen heb (ik woon er overigens heel dichtbij). Zal je zien dat de pliesie dan net die ene keer staan te controleren als ik langskom en dan kan ik 100 euro aftikken.

Maar goed, als de politie te weinig capaciteit heeft om te handhaven }) Misschien moet ik me dan toch niet zo veel van dat bord aantrekken
Ga ervoor ,als ik zie wat ik allemaal uithaal en haast nooit een bekeuring ,t valt goed mee in N.L :+ t niet handhaven heeft ook goede kanten ;)
@DvZ Soms ben je te bang! (gemaakt)

Tsja, natuurlijk als je een prent krijgt aangemeten is altijd zonde van het geld.
Maar ik denk maar zo: Al 100-den(?) keren een verboden weg ingereden en nog nooit een bon.
Heel vaak zijn dat juist de leukste weggetjes. Ik geniet er dan iig wel van.

Als ik dan toch eens aan de beurt ga zijn, dan is 't de boete per keer nog zeker wel waard geweest!
Geen idee, maar zeg 500x (?) voor bedrag van €100. Dat is €0.20/ keer. Die lol heb ik er echt wel van gehad!
 
Nu snap ik 't wel vwb schreeuwende/ krijsende(?) kinderen.

Mijn sleutelplek is in een garage tegenover een basis-school. ( categorie is probleem-kinderen)
Gedurig als het weer eens 'speel-kwartier' is, dan gillen die kinders de hele boel bij elkaar.
Soms lijkt 't wel dat ze de hele dag pauze (moeten) hebben. De herrie is niet van de lucht.

Meestal als de kinderen weer buiten worden losgelaten, dan doe ik de garage-deur maar effe dicht.
Als de herrie weer verstomd is, kan de deur weer open. Tsjonge wat kunnen die kinderen een pokke-herrie maken. :X
Ik hoor liever een stoet motorrijders voorbij komen. (maar dan ga ik wrs wel kijken wat er rijdt)
Een van de coronamaatregelen op school is dat de klassen on de beurt naar buiten gaan.
 
Een van de coronamaatregelen op school is dat de klassen on de beurt naar buiten gaan.
Oef, dan is de vraag wat erger is?
1x een kwartier een 5-voudige hoeveelheid herrie óf 5x een kwartier met gewoon tering-herrie. :X

Van mensen die dicht bij een schoolplein wonen begrijp ik iig wel, dat ze last van het pokke-lawaai (kunnen) hebben.
 
Maar wat bereik je daarmee :? t inrijverbod geldt dan voor die weg ,dus t is niet ff langs t bord waggelen ,opstappen en :]
Het is wel makkelijk voor de plekken waar een weg geen inrijverbod heeft behalve een heel klein stukje fietspad met paaltjes of een bussluis. Niet dat ik daar dan ook werkelijk afstap maar je hebt een goed excuus waarom je op die weg rijdt.

Een heel enkele keer wordt zo'n plek beveiligd met camera's. Daar heb ik de gok nog niet genomen om dan af te stappen en er langs te lopen. Ik vermoed dat je dan wel automatisch de boete thuis krijgt want er is een kenteken gedetecteerd. En bezwaar maken is ook weer zo'n gedoe.
 
Van mensen die dicht bij een schoolplein wonen begrijp ik iig wel, dat ze last van het pokke-lawaai (kunnen) hebben.

Ik heb een tijdje naast een basisschool gewerkt.
Een ding heb ik er van geleerd....... Ik koop nooit en dan ook nooit een huis naast een basisschool.
Het is toch onvoorstelbaar hoeveel herrie die kinderen kunnen maken.
 
Ben je nog niet in een zwembad geweest, als het zooitje onder de douche moet 😱😱😱
 
Toch wel met oordoppen in! Kan me er eigenlijk niks bij voorstellen, 130 dBA.
Ik had de gehoorbescherming om de hoek hangen en ging niet zonder de opnamaruimte binnen.

Maar ik werd een keer uitgenodigd door een Amerikaanse collega om mee te gan naar jamaica, naar het jaarlijkse reggae festival waar hij het geluid deed. 80 kilowatt aan subwoofers voor het podium en binnen 20 meter sta je naar adem te happen zei hij. Die gasten daar houden van laag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Uit het Noordhollands Dagblad:


Door klachten over geluidsoverlast worden motorrijders steeds meer de paria’s van de weg. Is dat terecht? | commentaar​

https%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl%2F592ddb78-cadb-11eb-bf95-0255c322e81b.jpg

Michiel Snik
Vandaag om 17:33
Motorrijders worden steeds meer de paria’s van de weg. Zeker nu het weer mooier wordt groeit het aantal klachten over geluidsoverlast.
Over een week gaat de Zuiderdijk bij Venhuizen in de weekenden dicht voor motorfietsen. Dit op aandringen van een groep bewoners aan deze onder motorrijders populaire dijkweg. Zij voeren al geruime tijd actie tegen de herrie van de motorrijders.
Geluidsoverlast is een subjectief begrip. Waar de een zich groen en geel ergert aan de blaffende hond of de muziek van de buren, valt dit de ander niet eens op. Dat geldt ook voor het geluid dat motorfietsen produceren.
Motorliefhebbers vinden het geklaag van de mensen die willen genieten van hun rust overdreven. Dat bleek afgelopen zondag toen de woordvoerder van de Motorrijdersactiegroep (MAG) zelf op de Zuiderdijk de geluidsoverlast ging controleren. Van de zestig motoren die voorbij kwamen produceerden er vier te veel herrie aldus de MAG-woordvoerder. De rest gedroeg zich voorbeeldig. Zijn conclusie; het valt reuze mee met de overlast.
De actiegroep die al geruime tijd vecht voor de afsluiting van de dijk kwam exact tot de tegenovergestelde conclusie die zondag. Wie heeft er gelijk? Beiden, overlast is immers een subjectief begrip, al zijn daar natuurlijk wel grenzen aan.
Of de klachten terecht zijn kun je echter prima meten. Wat motoren aan geluid mogen produceren is namelijk in de wet exact vastgelegd, net als voor auto’s. Iets te veel geluid produceren kost al snel 300 euro.
Het overgrote deel van de motoren voldoet keurig aan de wet, al zullen de mensen die zich sowieso ergeren aan deze tweewielers hier anders over denken. Met onafhankelijke geluidsmetingen kun je vaststellen of de klachten over de herrie terecht zijn. Die meting is op de Zuiderdijk verbazend genoeg niet gedaan.
Gewoon meten en de overtreders bekeuren is de beste oplossing. Zoals de politie dat doet bij snelheidsovertreders. In ons omringende landen gebeurt dit ook. Door niet te controleren op geluidsoverlast, maar wegen af te sluiten voor motoren maakt de overheid motorrijders tot de paria’s van de weg. Dat is teleurstellend.
 
:Y de Mitsubishi-outlandervrouwtjes met haast-haast-haast-kinderen-naar-school-boodschappenen-carrierevrouwen van mannen met knotjes en X5ven

Maar kijk naar de klagers an sich, dat zijn toch wel de stereotype grijze camperaars met ruitjesoverhemden
Je zit er naast schat.

b637d712-c949-11eb-92fa-02d2fb1aa1d7.jpg


Dit is jantine, de vrouw die 'bedreigd' werd en zij is een van de actievoerenden. Bepaald geen grijs trutje.

1516753771375


En dit is als ik het goed heb Caroline H. de vrouw waarmee het een paar jaar geleden begon en die een ingezonden stuk in de krant had waarin ze motorrijders neerzette als sociaal zwakbegaafd. Ook geen grijs trutje en directeur van een mooi bedrijf.
 
Uit het Noordhollands Dagblad:


Door klachten over geluidsoverlast worden motorrijders steeds meer de paria’s van de weg. Is dat terecht? | commentaar​

https%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl%2F592ddb78-cadb-11eb-bf95-0255c322e81b.jpg

Michiel Snik
Vandaag om 17:33
Motorrijders worden steeds meer de paria’s van de weg. Zeker nu het weer mooier wordt groeit het aantal klachten over geluidsoverlast.
Over een week gaat de Zuiderdijk bij Venhuizen in de weekenden dicht voor motorfietsen. Dit op aandringen van een groep bewoners aan deze onder motorrijders populaire dijkweg. Zij voeren al geruime tijd actie tegen de herrie van de motorrijders.
Geluidsoverlast is een subjectief begrip. Waar de een zich groen en geel ergert aan de blaffende hond of de muziek van de buren, valt dit de ander niet eens op. Dat geldt ook voor het geluid dat motorfietsen produceren.
Motorliefhebbers vinden het geklaag van de mensen die willen genieten van hun rust overdreven. Dat bleek afgelopen zondag toen de woordvoerder van de Motorrijdersactiegroep (MAG) zelf op de Zuiderdijk de geluidsoverlast ging controleren. Van de zestig motoren die voorbij kwamen produceerden er vier te veel herrie aldus de MAG-woordvoerder. De rest gedroeg zich voorbeeldig. Zijn conclusie; het valt reuze mee met de overlast.
De actiegroep die al geruime tijd vecht voor de afsluiting van de dijk kwam exact tot de tegenovergestelde conclusie die zondag. Wie heeft er gelijk? Beiden, overlast is immers een subjectief begrip, al zijn daar natuurlijk wel grenzen aan.
Of de klachten terecht zijn kun je echter prima meten. Wat motoren aan geluid mogen produceren is namelijk in de wet exact vastgelegd, net als voor auto’s. Iets te veel geluid produceren kost al snel 300 euro.
Het overgrote deel van de motoren voldoet keurig aan de wet, al zullen de mensen die zich sowieso ergeren aan deze tweewielers hier anders over denken. Met onafhankelijke geluidsmetingen kun je vaststellen of de klachten over de herrie terecht zijn. Die meting is op de Zuiderdijk verbazend genoeg niet gedaan.
Gewoon meten en de overtreders bekeuren is de beste oplossing. Zoals de politie dat doet bij snelheidsovertreders. In ons omringende landen gebeurt dit ook. Door niet te controleren op geluidsoverlast, maar wegen af te sluiten voor motoren maakt de overheid motorrijders tot de paria’s van de weg. Dat is teleurstellend.
Mooi stukje, he? Goed geschreven en Michiel rijdt zelf ook motor en test ze ook voor de kranten.
 
Je zit er naast schat.

b637d712-c949-11eb-92fa-02d2fb1aa1d7.jpg


Dit is jantine, de vrouw die 'bedreigd' werd en zij is een van de actievoerenden. Bepaald geen grijs trutje.

1516753771375


En dit is als ik het goed heb Caroline H. de vrouw waarmee het een paar jaar geleden begon en die een ingezonden stuk in de krant had waarin ze motorrijders neerzette als sociaal zwakbegaafd. Ook geen grijs trutje en directeur van een mooi bedrijf.
Zijn wel anderen als die vent die ik voorbij heb zien komen die de hele boel voortsleept
 
Uit het Noordhollands Dagblad:


Door klachten over geluidsoverlast worden motorrijders steeds meer de paria’s van de weg. Is dat terecht? | commentaar​

https%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl%2F592ddb78-cadb-11eb-bf95-0255c322e81b.jpg

Michiel Snik
Vandaag om 17:33
Motorrijders worden steeds meer de paria’s van de weg. Zeker nu het weer mooier wordt groeit het aantal klachten over geluidsoverlast.
Over een week gaat de Zuiderdijk bij Venhuizen in de weekenden dicht voor motorfietsen. Dit op aandringen van een groep bewoners aan deze onder motorrijders populaire dijkweg. Zij voeren al geruime tijd actie tegen de herrie van de motorrijders.
Geluidsoverlast is een subjectief begrip. Waar de een zich groen en geel ergert aan de blaffende hond of de muziek van de buren, valt dit de ander niet eens op. Dat geldt ook voor het geluid dat motorfietsen produceren.
Motorliefhebbers vinden het geklaag van de mensen die willen genieten van hun rust overdreven. Dat bleek afgelopen zondag toen de woordvoerder van de Motorrijdersactiegroep (MAG) zelf op de Zuiderdijk de geluidsoverlast ging controleren. Van de zestig motoren die voorbij kwamen produceerden er vier te veel herrie aldus de MAG-woordvoerder. De rest gedroeg zich voorbeeldig. Zijn conclusie; het valt reuze mee met de overlast.
De actiegroep die al geruime tijd vecht voor de afsluiting van de dijk kwam exact tot de tegenovergestelde conclusie die zondag. Wie heeft er gelijk? Beiden, overlast is immers een subjectief begrip, al zijn daar natuurlijk wel grenzen aan.
Of de klachten terecht zijn kun je echter prima meten. Wat motoren aan geluid mogen produceren is namelijk in de wet exact vastgelegd, net als voor auto’s. Iets te veel geluid produceren kost al snel 300 euro.
Het overgrote deel van de motoren voldoet keurig aan de wet, al zullen de mensen die zich sowieso ergeren aan deze tweewielers hier anders over denken. Met onafhankelijke geluidsmetingen kun je vaststellen of de klachten over de herrie terecht zijn. Die meting is op de Zuiderdijk verbazend genoeg niet gedaan.
Gewoon meten en de overtreders bekeuren is de beste oplossing. Zoals de politie dat doet bij snelheidsovertreders. In ons omringende landen gebeurt dit ook. Door niet te controleren op geluidsoverlast, maar wegen af te sluiten voor motoren maakt de overheid motorrijders tot de paria’s van de weg. Dat is teleurstellend.

Ik mis de tokkiefactor in dit stukje want dat is ook zeker onderdeel van het probleem. Van die mensen die de dijkjes als circuit gebruiken en een mannenstring onder hun strakke leren pak dragen omdat ze dat gelezen hebben op motor-forum en niet doorhadden dat het een vrijdagmiddagtopic was en tegen hun andere billenmaatjes staan te vertellen dat je dan echt veel beter op je zadel zit. Of van die mensen die een IQ test hebben gedaan voordat ze een helm gingen kopen en er score 63 uit kwam en ze hun Roofboxer op mochten halen. En zo zijn er nog wel meer categorieën waarvan er vrij veel over de dijken gaan.
 
Ik mis de tokkiefactor in dit stukje want dat is ook zeker onderdeel van het probleem. Van die mensen die de dijkjes als circuit gebruiken en een mannenstring onder hun strakke leren pak dragen omdat ze dat gelezen hebben op motor-forum en niet doorhadden dat het een vrijdagmiddagtopic was en tegen hun andere billenmaatjes staan te vertellen dat je dan echt veel beter op je zadel zit. Of van die mensen die een IQ test hebben gedaan voordat ze een helm gingen kopen en er score 63 uit kwam en ze hun Roofboxer op mochten halen. En zo zijn er nog wel meer categorieën waarvan er vrij veel over de dijken gaan.
Nou mooi ,dat heb jij dan ff vermeldt ,mooie bijdrage :t
 
Uit het Noordhollands Dagblad:


Door klachten over geluidsoverlast worden motorrijders steeds meer de paria’s van de weg. Is dat terecht? | commentaar​

https%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl%2F592ddb78-cadb-11eb-bf95-0255c322e81b.jpg

Michiel Snik
Vandaag om 17:33
Motorrijders worden steeds meer de paria’s van de weg. Zeker nu het weer mooier wordt groeit het aantal klachten over geluidsoverlast.
Over een week gaat de Zuiderdijk bij Venhuizen in de weekenden dicht voor motorfietsen. Dit op aandringen van een groep bewoners aan deze onder motorrijders populaire dijkweg. Zij voeren al geruime tijd actie tegen de herrie van de motorrijders.
Geluidsoverlast is een subjectief begrip. Waar de een zich groen en geel ergert aan de blaffende hond of de muziek van de buren, valt dit de ander niet eens op. Dat geldt ook voor het geluid dat motorfietsen produceren.
Motorliefhebbers vinden het geklaag van de mensen die willen genieten van hun rust overdreven. Dat bleek afgelopen zondag toen de woordvoerder van de Motorrijdersactiegroep (MAG) zelf op de Zuiderdijk de geluidsoverlast ging controleren. Van de zestig motoren die voorbij kwamen produceerden er vier te veel herrie aldus de MAG-woordvoerder. De rest gedroeg zich voorbeeldig. Zijn conclusie; het valt reuze mee met de overlast.
De actiegroep die al geruime tijd vecht voor de afsluiting van de dijk kwam exact tot de tegenovergestelde conclusie die zondag. Wie heeft er gelijk? Beiden, overlast is immers een subjectief begrip, al zijn daar natuurlijk wel grenzen aan.
Of de klachten terecht zijn kun je echter prima meten. Wat motoren aan geluid mogen produceren is namelijk in de wet exact vastgelegd, net als voor auto’s. Iets te veel geluid produceren kost al snel 300 euro.
Het overgrote deel van de motoren voldoet keurig aan de wet, al zullen de mensen die zich sowieso ergeren aan deze tweewielers hier anders over denken. Met onafhankelijke geluidsmetingen kun je vaststellen of de klachten over de herrie terecht zijn. Die meting is op de Zuiderdijk verbazend genoeg niet gedaan.
Gewoon meten en de overtreders bekeuren is de beste oplossing. Zoals de politie dat doet bij snelheidsovertreders. In ons omringende landen gebeurt dit ook. Door niet te controleren op geluidsoverlast, maar wegen af te sluiten voor motoren maakt de overheid motorrijders tot de paria’s van de weg. Dat is teleurstellend.
Niet meten, wel afsluiten. Wederom de weg van de minste weerstand :N
 
Je zit er naast schat.

b637d712-c949-11eb-92fa-02d2fb1aa1d7.jpg


Dit is jantine, de vrouw die 'bedreigd' werd en zij is een van de actievoerenden. Bepaald geen grijs trutje.

1516753771375


En dit is als ik het goed heb Caroline H. de vrouw waarmee het een paar jaar geleden begon en die een ingezonden stuk in de krant had waarin ze motorrijders neerzette als sociaal zwakbegaafd. Ook geen grijs trutje en directeur van een mooi bedrijf.
Ga jij dadelijk nog beweren dat je niet sociaal zwakbegaafd bent! ;)_O-:+
 
Je zit er naast schat.

b637d712-c949-11eb-92fa-02d2fb1aa1d7.jpg


Dit is jantine, de vrouw die 'bedreigd' werd en zij is een van de actievoerenden. Bepaald geen grijs trutje.

1516753771375


En dit is als ik het goed heb Caroline H. de vrouw waarmee het een paar jaar geleden begon en die een ingezonden stuk in de krant had waarin ze motorrijders neerzette als sociaal zwakbegaafd. Ook geen grijs trutje en directeur van een mooi bedrijf.
Tuurlijk is ze wel grijs. Blonde vrouwen van die leeftijd bestaan niet.
 
Wie is er lid van de MAG en wil i.s.m. de MAG én de hermandat wat op poten zetten. Zaterdags een afgesloten dijk op, massaal en met standaard motoren... kom maar op, sneeuwvlokje!!! Wel alles legaal organiseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan