Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

Ik heb in de jaren 90 in Frankrijk ook weleens even gauw een stokbroodje bij de plaatselijke bakker gehaald in korte broek met teenslippers.

Noteer gerust, ik ga er met liefde alsnog voor in een hokje zitten, als daaraan gehecht wordt. O-) 🤷‍♂️
 
Je zit er naast schat.

b637d712-c949-11eb-92fa-02d2fb1aa1d7.jpg


Dit is jantine, de vrouw die 'bedreigd' werd en zij is een van de actievoerenden. Bepaald geen grijs trutje.

1516753771375


En dit is als ik het goed heb Caroline H. de vrouw waarmee het een paar jaar geleden begon en die een ingezonden stuk in de krant had waarin ze motorrijders neerzette als sociaal zwakbegaafd. Ook geen grijs trutje en directeur van een mooi bedrijf.
Je wordt al lang (mogelijk 60+jaar) voor de gek gehouden door geblondeerde grijze tutjes.
 
in hoeverre de bevalling/geboorte van boevie verliep zullen we denk ik nooit weten.
wat we wel weten is dat ie met een motor ter wereld kwam

v.w.b. het televaag filmpje krijg ik de indruk dat beiden fout bezig zijn.
twee haantjes, de een op twee wielen, de ander in blik.
de een wil er met revvbommetjes en rechts voorbij, de ander rijd m het liefst plat (verklaarde hij ook in het filmpje met ´blocken´) en beiden zouden zich eens achter de oren moeten krabben.
de poser op de motor vertoont stereotype poser gedrag waar hij zichzelf mee t graf in rijdt, en de koekblikker reageert niet zoals je in het verkeer zou moeten doen (lees ergernis inslikken en je vooral niet verlagen tot 't aso niveau).
hij kon ook denken: i.p.v. blocken laat ik m maar voorbij, en kan ik later op het traject lachen als ie zichzelf om een boom gevouwen heeft... o.i.d.
Dat gedrag van die koekblikker wordt ook veroorzaakt doordat hij een camera heeft, dat zegt hij ook.
 
In mijn ervaring doet te gemiddelde fietser dat in twee soorten. Totaal niet opletten of opletten en dan aan alles lak hebben :+
Je vergeet de categorie die na jaren door het dorp fietste om boodschappen te doen nu een e-bike hebben gekocht en dan wel 70 km af kunnen leggen.
Reden altijd max. 12 km/u, maar nu wel 25 km/u.
En het is ook wat drukker op de fietspaden en kruispunten.
Het stuur staat te hoog, het zadel te laag.
Moeite met op- en afstappen, daarom maar gewoon doorrijden en onder het roepen van oooowwww en lachen een kruispunt oversteken.
Dat ging maar net goed.
Vaders steekt over, kan nog net , en moeders er achteraan. Íííííííííih, gierende banden en klabam !!!
 
Je vergeet de categorie die na jaren door het dorp fietste om boodschappen te doen nu een e-bike hebben gekocht en dan wel 70 km af kunnen leggen.
Reden altijd max. 12 km/u, maar nu wel 25 km/u.
En het is ook wat drukker op de fietspaden en kruispunten.
Het stuur staat te hoog, het zadel te laag.
Moeite met op- en afstappen, daarom maar gewoon doorrijden en onder het roepen van oooowwww en lachen een kruispunt oversteken.
Dat ging maar net goed.
Vaders steekt over, kan nog net , en moeders er achteraan. Íííííííííih, gierende banden en klabam !!!
Omdat t kan 😂
 
Yep...helaas, hier in het zuiden een beetje een plaag, oude mensen op een e-bike. Moet je het verbieden...neuh...moet je oppassen...absoluut...want er wordt wat afgestunteld op die dingen...
Dat is overal een plaag ,die dingen moeten begrenst worden op 12km/u 😂
 
Vergeet niet dat bijna elke verkeersdode de medewerking van een automobilist nodig heeft gehad om te overlijden.
 
Wel aansprakelijk, en dat is niet voor niets.
Ben ik niet met je eens, natuurlijk is een fietser een zwakkere verkeersdeelnemer. Sommige wetten dekken gewoon de situatie niet meer. Toen vrouwen stemrecht kregen groeiden niet meteen de hersens mee (grapje)...
 
Met t gebruik van o.a de e-bike had sowieso t "zwakke verkeersdeelnemer" moeten komen te vervallen ,eigelijk voor alle fietsers 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan